Prawo autorskie w praktyce
Prawo autorskie w praktyce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców prowadzących agencje reklamowe, brandingowe i ich pracowników, copywriter’ów, rzeczników prasowych, pracowników działów marketingu, PR, artystów, wykonawców, a także wszystkich, współpracujących z w/w podmiotami oraz wszystkich zainteresowanych prawem autorskim.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obszerną nowelizacją prawa autorskiego, w szczególności w obszarze zmian w zakresie dozwolonego użytku publicznego, możliwości korzystania z utworów osieroconych oraz niedostępnych w handlu, wprowadzenie wynagrodzenia dla twórców za tzw. wypożyczenia biblioteczne (public lending right), zniesienie opłat związanych z korzystaniem z utworów znajdujących się w domenie publicznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się korzystają z ogólnodostępnych źródeł wiedzy zgodnie z obowiązującym prawem, | Kryteria weryfikacji posiada wiedzę (charakteryzuje) jak korzystać z ogólnodostępnych źródeł wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się samodzielnie tworzyć umowy związane z prawem autorskim | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje etapy związane z tworzeniem umowy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się charakteryzuje problematykę korzystania z cudzych dzieł oraz bezpiecznej eksploatacji utworów w Internecie | Kryteria weryfikacji Wymienia problemy/ kwestie sporne związane z korzystaniem z cudzych dzieł | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PRAWA AUTORSKIEGO
Pojęcie „własności intelektualnej”
- ® © ™ - oznaczenia w obrocie.
- Case study: Seksmisja: ciemność, oj widzę ciemność
- Dyskusja moderowana: ACTA - prawda i mity
MODUŁ II. PODMIOT I PRZEDMIOT PRAWA AUTORSKIEGO
Pojęcie utworu
- „Idee czy sposób wyrażania” (uwagi o przedmiocie ochrony)
- Case Studies: „Ile utworu pozostało jeszcze w utworze?”
- Autorskie prawa osobiste
- Autorskie prawa majątkowe
- Case Studies: „Czy prawo autorskie chroni sztukę współczesną?”
- Podmiot ochrony (twórca czy pracodawca?)
- Case Studies: „Kto tu jest twórcą: żona, mąż czy pracodawca?”
- Prawa twórców: dualizm ochrony
- Ochrona programów komputerowych i sui generis ochrona baz danych
- Zadanie: Rozpoznaj utwory na tle przykładów w orzecznictwa
MODUŁ III. „GRANICE PRAWA AUTORSKIEGO”
- Dozwolony użytek chronionych utworów
- Dozwolony użytek prywatny
- Dozwolony użytek publiczny
- Case Studies:„Granice swobody wypowiedzi w materiałach promocyjnych”
- Dostęp do informacji publicznej a prawa autorskie
- Case Studies:„Ponowne korzystanie z materiałów informacyjnych”
- Wolne zasoby i licencje Creative Commons
- Case Studies:„Czy zawierałeś umowę na warunkach CC”
- Dwie strony medalu: Prawo autorskie a „ruchy wolnościowe”
- Open Source i Creative Commons
- Jak działają licencje CC?
- 6 warunków podstawowych
- Korzystanie z utworów opublikowanych na licencji CC
- Case Study:„ Utwór zależny czy inspirowany?”
MODUŁ IV. NARUSZENIE PRAWA AUTORSKIEGO I „SUROWE” ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI
Pojęcie naruszenia prawa autorskiego.
- Autorskie prawa osobiste i majątkowe
- Case Study:„ Jaka wysokość odszkodowania?”
- Bezpośrednie wkroczenie w wyłączność eksploatacji
- Pośrednie naruszenie prawa autorskiego
- Case Study:„ Gazeta W i dodatek „Na Plażę”
- Internet a prawo autorskie
- Case Study:"Oświadczenia Facebooka"
- Naruszenie prawa autorskiego w Internecie
- Zadanie: pogrupuj roszczenia
MODUŁ V. WYKONYWANIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH
- Pola eksploatacji i problem ich specyfikacji w kontraktach autorskich
- Case Study:„… na wszystkich polach eksploatacji”
- Pola eksploatacji w umowach dotyczących programów komputerowych
- Wynagrodzenie autorskie
- Zasady odpowiedzialności kontraktowej
- Autorskie dobra osobiste a umowy
- Organizacje zbiorowego zarządu
- Problem ochrony wizerunku
- Case Study:„Cofnięcie zgody na wykorzystywanie wizerunku”
- Zadanie: zredaguj zgodę na wykorzystanie wizerunku
MODUŁ VI. ZASADY REDAKCJI UMÓW AUTORSKICH, W TYM PUNKTY SZCZEGÓLNIE „NEWRALGICZNE”
- Case Study: „Nakazy i zakazy w kontraktach autorskich”
- Case Study: „Rachunek za dzieło”
MODUŁ VII. DUŻE ZMIANY W PRAWIE AUTORSKIM "W PIGUŁCE"
- Najważniejsze zmiany w prawie autorskim - przystępne podsumowanie
- Zmiany w obszarze dozwolonego użytku
- Nowe prawo cytatu
- Parodia, karykatura, pastisz
- Case Studies: "Ile mogę pożyczyć z cudzego dzieła?"
MODUŁ VIII. NOWY DOZWOLONY UŻYTEK EDUKACYJNY
- E-learning w świetle zmian.
- Case Studies: "O co chodzi z tą digitalizacją?"
- Tzw. incydentalny użytek utworów
- Nowe formy wynagrodzeń dla autorów
- Korzystanie z utworów sierocych
- Korzystanie z utworów niedostępnych w obrocie handlowym
- Portale społecznościowe, linkowanie oraz inne korzystanie formy korzystania z Internetu po zmianach
MODUŁ IX. WYKONYWANIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH
- Pola eksploatacji i problem ich specyfikacji w kontraktach autorskich
- Case Study:„… na wszystkich polach eksploatacji”
- Pola eksploatacji w umowach dotyczących programów komputerowych
- Wynagrodzenie autorskie
- Zasady odpowiedzialności kontraktowej
- Autorskie dobra osobiste a umowy
- Organizacje zbiorowego zarządu
- Problem ochrony wizerunku
- Case Study:„Cofnięcie zgody na wykorzystywanie wizerunku”
- Zadanie: zredaguj zgodę na wykorzystanie wizerunk
MODUŁ X. REDAGOWANIE KONTRAKTÓW AUTORSKICH - UJĘCIE PRAKTYCZNE
- Zasady redakcji umów autorskich, w tym punkty szczególnie „newralgiczne”
- Case Study: „Nakazy i zakazy w kontraktach autorskich”
- Umowa o stworzenie utworu
- Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych
- Umowa o korzystanie z utworu
- Case Study: „Rachunek za dzieło”
- Charakterystyka licencji występujących w obrocie
- Postanowienia w umowach związanych z wykorzystaniem utworów w kampaniach promocyjnych i informacyjnych, w tym w Internecie
- Zadanie 1: Zapoznaj się z treścią umowy i odpowiedz na pytania
- Zadanie 2: Proszę odnaleźć błędy w umowie
- Zadanie 3: Zasady redakcji kontraktów autorskich (prawda/fałsz)
MODUŁ XI. QUIZ I DYSKUSJA
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia znajdują się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/prawo-autorskie-w-praktyce-2024-02-28-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Nowak - Gruca
Specjalizuję się w problematyce prawa cywilnego oraz postępowania cywilnego (w tym egzekucyjnego) oraz w prawie własności intelektualnej, przy czym regulacje prawne interpretuję nie tylko przy wykorzystaniu tradycyjnych metod wykładni, ale przede wszystkim z perspektywy ekonomicznej (specjalizuję się w zakresie ekonomicznej analizy prawa). Ponadto interesuję się możliwościami wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania, w tym zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym dla opracowania i wdrażania strategii wzrostu innowacyjności organizacji. Posiadam duże doświadczenie zawodowe w stosowaniu prawa, które wciąż wzbogacam, przeprowadzając klientów przez pułapki prawne czy pomagając im w ochronie praw i interesów.
Życie zawodowe zaczęłam pracą w kancelarii komorniczej, gdzie odbyłam aplikację i przez kilka lat byłam asesorem. Ciekawość i potrzeba doskonalenia i rozwoju skierowała mnie w świat własności intelektualnej. Odbyłam aplikację rzeczniowską i obecnie wykonuję zawód rzecznika patentowego w ramach kancelarii LOGOPROTECT, której jestem wspólnikiem. Pracuję także na stanowisku asystenta w Krakowskiej Akademii im. A. Frycza Modrzewskiego, prowadzę zajęcia z prawa cywilnego.
Absolwentka prawa na UJ oraz ekonomii na UE w Krakowie
Jestem autorską szkoleń z zakresu prawa, w tym prawa wła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz stronie AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami