Merchandising czyli jak bez kosztów podnieść sprzedaż w punkcie detalicznym czy placówce usługowej
Merchandising czyli jak bez kosztów podnieść sprzedaż w punkcie detalicznym czy placówce usługowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do menedżerów sprzedaży, różnych stopni, właścicieli przedsiębiorstw handlowych, właścicieli sieci punktów sprzedaży detalicznej, doradców klienta pracujących bezpośrednio z odbiorcami detalicznymi, właścicieli lub pracowników pojedynczych punktów lub sieci aptek, sklepów wielobranżowych, sklepów specjalistycznych, zarządzających sprzedażą w sklepach średnio i wielkopowierzchniowych, handlowców i obsługujących bezpośrednio klientów, zarządzających organizacjami dystrybucji i sprzedaży pracowników pionów sprzedaży w przedsiębiorstwach produkcyjnych i wszystkich zamierzających poprawić swoje kompetencje sprzedażowe oraz interesujących się tą tematyka. Polecamy także dla przedstawicieli producentów pragnących zwiększyć sprzedaż swoich produktów we współpracujących z nimi sklepach.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji02-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenie jest podniesienie kompetencji w zakresie projektowania optymalnego przestrzeni handlowej, tak, aby skutecznie zwiększać sprzedaż oraz łączyć stosowanie reguł merchandisingu z zarządzaniem zyskiem firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się planuje ekspozycję i przestrzeń handlową w placówce handlowej | Kryteria weryfikacji definiuje zasady dotyczące pozycjonowania produktów na półce, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się stosuje narzędzia analizy efektów sprzedaży oraz opracowania wskaźników do analiz | Kryteria weryfikacji charakteryzuje wskaźniki dotyczące merchandisingu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się zarządza kategorią pod kątem ekspozycji | Kryteria weryfikacji charakteryzuje Visual merchandising | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się buduje standard ekspozycji produktów własnych u klienta/odbiorcy lub we własnym punkcie sprzedaży | Kryteria weryfikacji charakteryzuje podstawy psychologii zachowań konsumenckich w miejscach sprzedaży | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się stosuje metody wspierania handlowców w osiąganiu celów | Kryteria weryfikacji definiuje zasady dotyczące zarządzania kategorią (CATMAN), cross-merchandising, zasada Pareto | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się organizuje, w praktyce, skuteczne form pracy z klientem w kontekście merchandisingu | Kryteria weryfikacji planuje zastosowanie zasad neuromarketingu i marketingu sensorycznego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się planuje ekspozycję w kontekście podnoszenia sprzedaży, rentowności placówki zyskiwanej poprzez właściwą ekspozycje oraz ograniczania strat magazynowych | Kryteria weryfikacji definiuje zasady dotyczące pozycjonowania produktów na półce, aby zwiększyć ich sprzedaż | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I.
- Czym jest a czym nie jest merchandising?
- Znaczenie merchandisingu w procesie sprzedaży detalicznej
- Najważniejsze elementy skutecznego merchandisingu
- Cele stosowania właściwej polityki merchandisingu w placówce handlowej
- Percepcja klientów i zasady zachowań klientów w placówce handlowej, czyli, co wpływa na decyzje klienta w kontekście merchandisingu
- Drzewo decyzyjne klientów w procesie kupowania produktów.
- Definicja merchandisingu oparciu o teorię marketingu Mix 4P/7P
- Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu, marki oraz miejsca dokonywania zakupów.
- Pięć etapów podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
- Istota drzewa decyzyjnego Klienta na przykładzie branży FMCG.
- Skuteczny merchandising, co to jest?
- Złote zasady merchandisingu
- Visual merchandising
- Podstawowe elementy wpływania na decyzje klienta
- Co, gdzie i jak wdrażać techniki merchandisingu?
- Korzyści dla producenta, sklepu z efektywnego merchandisingu
- Nie tylko ekspozycja – ważne działania skutecznego wpływu na decyzje klienta nie związane bezpośrednio z ekspozycją towarów.
- Zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży, podejmowanie decyzji. Podstawy psychologii zachowań konsumenckich w miejscach sprzedaży
- 10 zasad zachowania konsumenta (behawioryzm) w tym: strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
- Analiza foto/video przykładów rynkowych.
Metodyka: mini wykład, prezentacja PPT, dyskusja facylitowana, analiza przypadków /zdjęcia, raporty/, wizyta uczestników w okolicznych punktach sprzedaży celem wykonania raportów merchandisingowych z tych punktów (w razie możliwości i w zależności od grupy), planowanie regałów i symulacja aranżacji powierzchni handlowych.
MODUŁ II.
- Narzędzia i techniki merchandisingu
- Planowanie ekspozycji.
- Planowanie i organizowanie powierzchni sklepów, aranżacja punktu handlowego.
- Organizacja pracy pod kontem merchandisingu.
- Materiały POS.
- Organizacja regałów i ekspozytorów.
- Skuteczna ekspozycja produktów promocyjnych i sezonowych.
- Pozycjonowanie produkt na półce, aby zwiększyć sprzedaż - zasady?
- Podstawy zarządzania kategorią (CATMAN) i kluczowe zasady.
- Pozycjonowanie produktu (cross-merchandising, efekt punktu odniesienia).
- Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (min. zasada Pareto).
- "Wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji.
- Pozycjonowanie marki własnej.
- Zarządzanie ekspozycją/półkami/kategorią w punkcie sprzedaży -narzędzia i techniki
- Zarządzanie kategorią
- Planogramy - co to takiego?
- Programy do zarządzania ekspozycją.
- Zasady tworzenia planogramów i korzystania z narzędzi do tworzenia planogramów / w tym przygotowanie danych i ekspozycji, zdjęć - aspekty praktyczne/.
- Zarządzanie rentownością ekspozycji przy pomocy narzędzi elektronicznych, analizy rentowności.
- Standard ekspozycji – praktyczne i efektywne zasady ekspozycji i reguły merchandisingu które warto wykorzystać.
Metodyka: mini wykład, prezentacja PPT, dyskusja facylitowana, ćwiczenie w grupach, ćwiczenie indywidualne, analiza przypadków, wypracowanie narzędzi, ćwiczenia na prezentacji, ćwiczenia na produktach i zdjęciach uczestników, planowanie półek, przygotowanie planogramów w programie
MODUŁ III.
- Komunikacja cenowa i efektywność promocji.( materiał głównie dla przedstawicie producentów)
- Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
- Znaczenie dobrego punktu odniesienia na postrzeganie ceny przez pacjenta
- Prawo Webera, a optymalizacja marży
- Promocja - inwestycja, czy wydatek?
- Efektywność wizerunkowa i finansowa promocji
- Ekspozycja to nie wszystko, czyli co i gdzie poza regałem jeszcze warto zrobić.
- Merchandising to nie tylko ekspozycja na półce - polityka, merchandisingu - czyli co warto zrobić w zakresie wizualnym i urządzenia punktu, aby poprawić wizerunek punktu i zwiększyć sprzedaż/rentowność
- Neuromarketing i marketing sensoryczny.
- Pozycjonowanie placówki w polityce ekspozycji produktów
- Holistyczna komunikacja z klientem
- Współpraca, w kontekście merchandisingu, z dostawcami/ odbiorcami ( praca nad ekspozycją)
- Zarządzanie kategorią, jako element skutecznej polityki merchandisingu
- Ważne elementy wyposażenia sklepu wpływające na decyzje klienta, działające na relacje z klientem i postrzeganie placówki.
- Przekaz - komunikacja z klientem w merchandisingu /przekaz merchandisingu/
- Gdzie jest kasa? Rentowność, cena i rotacja.
- Jak spowodować poprzez merchandising progres sprzedaży?
- Zarządzanie ekspozycja w kontekście jej wpływu na marżę sklepu, zmniejszenie strat magazynowych. • Polityka promocyjna i cenowa sklepu.
- Gdzie jest dodatkowe wsparcie dla sklepu - czyli polityka finansowa planowania ekspozycji we współpracy z dostawcami/odbiorcami ( niebezpieczeństwa i korzyści finansowania zewnętrznego miejsca ekspozycji?)
Metodyka: mini wykład, prezentacja PPT, dyskusja facylitowana, ćwiczenie w grupach, ćwiczenie indywidualne, analiza przypadków, opracowanie narzędzi
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/merchandising-czyli-jak-bez-kosztow-podniesc-sprzedaz-w-punkcie-detalicznym-czy-placowce-uslugowej-2024-04-22-gdansk.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,46 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Zabawa
Przez okres mojej kariery zawodowej zajmowałem się wieloma obszarami biznesu. Tworzyłem od zera nowe przedsiębiorstwa, w tym pierwsze prywatne firmy dystrybucyjne i usługowe. Założyłem własną firmę, którą do dziś zarządzam i która nieźle radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku. Przez dłuższy pracowałem w korporacji handlowej, gdzie zaczynałem od stanowiska doradcy klienta i przeszedłem wszystkie szczeble kariery do stanowiska w zarządzie firmy.
Z wykształcenia jestem weterynarzem i absolwentem kierunku filozofia i mediacje społeczne oraz pedagogika i terapia społeczna. Ukończyłem również studia podyplomowe dla trenerów grupowych, podyplomowe studia z zakresu coachingu oraz program Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
Od kilku lat moja aktywność skupia się głównie na pracy trenerskiej. Prowadzę szkolenia biznesowe jak też dla organizacji społecznych.
Od 2009 współpracuje z Instytutem Rozwoju Biznesu. Prowadził szkolenia m.in. dla PZU Życie, Bank Pocztowy, Makro, PZU SA, BZWBK, Poczta Polska, mBank, PKP Intercity, Natur House.
Główne kompetencje szkoleniowe związane są z obszarami obsługi klienta, sprzedaży i obsługi klienta przez telefon, organizacji i zarządzania w call center, komunikacji, zarządzania zespołem, coachingu, zarz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt szkoleniowy i ćwieczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi