Usługa - Ocena stanu prawnego i technicznego obiektu budowlanego i nieruchomości gruntowej - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

Logo Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER Magdalena Wolniewicz-Kesaria

4.5/5 z 621 ocen

Tytuł Ocena stanu prawnego i technicznego obiektu budowlanego i nieruchomości gruntowej - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

Numer usługi 2020/06/17/8282/585039

Dostawca usług Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER Magdalena Wolniewicz-Kesaria

Miejsce usługi Warszawa

Dostępność Usługa otwarta

Status usługi opublikowana

PLN

1 250,00 zł netto za osobę

1 537,50 zł brutto za osobę

78,13 zł netto za osobogodzinę

96,09 zł brutto za osobogodzinę

Zapisz się
Zapisanych 0 uczestników

Informacje o usłudze

Pokaż szczegóły
Sposób dofinansowania:

wsparcie dla osób indywidualnych

wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników

Grupa docelowa usługi:

Podmioty zajmujące się bieżącym utrzymaniem nieruchomości - zarządcy, administratorzy, jednostki samorządu terytorialnego, pracownicy administracji publicznej, osoby prawne i fizyczne zajmujące się gospodarką nieruchomościami i utrzymaniem obiektów budowlanych, deweloperzy i pracownicy działów inwestycyjnych firm budowlanych oraz inne osoby związane z utrzymaniem obiektów budowlanych i nieruchomości w należytym stanie.

Minimalna liczba uczestników: 1
Maksymalna liczba uczestników: 15
Data zakończenia rekrutacji: 19-11-2020
Liczba godzin usługi: 16
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi: Znak Jakości TGLS Quality Alliance

Ramowy program usługi

Pokaż program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|


1. Dostępne rejestry publiczne i dokumenty związane ustaleniem stanu prawnego i faktycznego nieruchomości w systemie prawa polskiego.
2. Przeznaczenie nieruchomości – miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – akt prawa miejscowego, lub wydana decyzja o warunkach zabudowy dla nieruchomości, decyzja o pozwoleniu na budowę, decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia inwestycji.
3. Wady prawne i fizyczne występujące w obrocie nieruchomościami zgodnie z dyspozycją art. 556 kodeksu cywilnego i następnymi.
4. Roszczenia wobec podmiotów związane ze stanem faktycznym nieruchomości za nienależyte wykonywanie zobowiązań z tytułu utrzymania obiektu budowlanego i nieruchomości na podstawie art. 415 i 471 kodeksu cywilnego.
5. Czynności zmierzające do uregulowania stanu prawnego nieruchomości i stanu faktycznego – katalog, przykłady faktyczne, case study.
6. Zagadnienie ujawnienia w umowach zawieranych z kontrahentami wad prawnych i fizycznych nieruchomości a zasada należytej staranności przy wykonywaniu czynności zarządu i administracji obiektem budowlanym – pojęcie zarządcy w systemie prawa polskiego, rodzaje zarządu i odpowiedzialność zarządcy.
7. Problematyka nakładów na obiekty i nieruchomości dokonanych przez najemców i dzierżawców a zasady ich rozliczania zgodnie z kodeksem cywilnym i postanowieniami umów.
8. Prawo budowlane a kategorie, wymagania i zgodność istniejących obiektów budowlanych z obowiązującymi przepisami prawa.
9. Legalizacja obiektów budowlanych w całości lub części w przypadku stwierdzenia samowoli budowlanej – zasady, tryb i koszty postępowań legalizacyjnych.
10. Orzecznictwo sądowe w sprawach związanych z odpowiedzialnością podmiotów publicznoprawnych związane z obiektem budowlanym i nieruchomością gruntową.

Harmonogram usługi

Przedmiot / temat zajęćData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Przedmiot / temat zajęć
1. Dostępne rejestry publiczne i dokumenty związane ustaleniem stanu prawnego i faktycznego nieruchomości w systemie prawa polskiego. 2. Przeznaczenie nieruchomości – miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – akt prawa miejscowego, lub wydana decyzja o warunkach zabudowy dla nieruchomości, de
Data realizacji zajęć
26-11-2020
Godzina rozpoczęcia
10:00
Godzina zakończenia
18:00
Liczba godzin
08:00
Przedmiot / temat zajęć
6. Zagadnienie ujawnienia w umowach zawieranych z kontrahentami wad prawnych i fizycznych nieruchomości a zasada należytej staranności przy wykonywaniu czynności zarządu i administracji obiektem budowlanym – pojęcie zarządcy w systemie prawa polskiego, rodzaje zarządu i odpowiedzialność zarządcy. 7.
Data realizacji zajęć
27-11-2020
Godzina rozpoczęcia
09:00
Godzina zakończenia
17:00
Liczba godzin
08:00

Główny cel usługi

Pokaż

Cel edukacyjny

Wskazanie przepisów prawa związanych z utrzymaniem nieruchomości i obiektu budowlanego w należytym stanie faktycznym, prawnym i technicznym przez podmioty odpowiedzialne z uwzględnieniem skutków prawnych i faktycznych wynikających z obowiązujących przepisów prawa, przedstawienie regulacji zawartych w prawie budowlanym związanych z utrzymaniem obiektów budowlanych i kar wynikających z nienależytego utrzymania nieruchomości i obiektów budowlanych, skutków wynikających z regulacji kodeksu cywilnego związanych z wadami fizycznymi i prawnymi nieruchomości i obiektu, a także odpowiedzialności podmiotów dysponujących nieruchomościami oraz zarządzających nieruchomościami. Szkolenie obejmuje również zagadnienie samowoli budowlanej i jej legalizacji oraz inne aspekty prawne i faktyczne występujące na obiektach budowlanych i nieruchomościach.

Efekty uczenia się

Pogłębienie wiedzy z zakresu prawa budowlanego i prawa związanego z utrzymaniem obiektów budowlanych i nieruchomości w należytym stanie technicznym i prawnym, wskazanie poprzez przykłady praktyczne stosowania właściwych przepisów prawa i konsekwencji prawnych wynikających z braku należytej staranności przy wykonywaniu czynności związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości oraz innych przepisów prawa regulujących materię utrzymania obiektów i nieruchomości w stanie zgodnym z przepisami prawa, liczne przykłady case study - szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną.

Czy usługa prowadzi do nabycia kompetencji? Tak
Brak wyników.
Koszt przypadający na 1 uczestnika netto 1 250,00 zł
Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto 1 537,50 zł
Koszt osobogodziny netto 78,13 zł
Koszt osobogodziny brutto 96,09 zł

Adres realizacji usługi

Pokaż adres

Aleje Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa, woj. mazowieckie

Najczęściej szkolenia w Warszawie odbywają się w Centrum konferencyjnym Golden Floor przy Al. Jerozolimskich 123A. W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy. Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.

Udogodnienia w miejscu realizacji usługi

  • Klimatyzacja
  • Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wi-fi

Zajęcia poprowadzą

Więcej informacji
Zdjęcie Adam Kudyk

Adam Kudyk

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, prawnik, ze specjalizacją w zakresie prawa związanego z nieruchomościami z ponad 20-letnim stażem zawodowym, doświadczony trener i wykładowca dla grup zawodowych związanych z rynkiem nieruchomości; były członek Komisji Odpowiedzialności Zawodowej przy Ministerstwie Infrastruktury, członek Komisji Prawnej przy PFRN w Warszawie; specjalizacja w zakresie umów: sprzedaży, najmu, dzierżawy i innych związanych z obrotem nieruchomościami, postępowań prawnych związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości i innych zagadnień z dziedziny nieruchomości z uwzględnieniem zagadnień służebności gruntowych oraz obsługi firm deweloperskich i zagranicznych inwestorów i podmiotów zarządzających nieruchomościami, ekspert z dziedziny prawa budowlanego i postępowań związanych z inwestycjami. Ekspert w zakresie zagadnień związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem przepisów prawa miejscowego, prawa budowlanego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego i innych aktów prawnych stosowanych przez podmioty publicznoprawne, związany z rynkiem nieruchomości od 1994 r., autor publikacji prasowych i licznych opinii i komentarzy z branży nieruchomości. Prowadzący szkolenia dla pracowników administracji publicznej, Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, Stowarzyszeń Zarządców, Pośredników, Rzeczoznawców, Spółdzielni Mieszkaniowych, Miast i Gmin, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalne

Kontakt

Pokaż
Zdjęcie Joanna Zasuwa

Joanna Zasuwa

email: j.zasuwa@szkolenia-semper.pl

tel: 577-177-547

Informacje dodatkowe

Pokaż szczegóły

Warunki uczestnictwa

ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.

Inwestycja:

1250.00zł netto (+23% VAT) 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)

Informacje dodatkowe

Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, 
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Ciasteczka>