Tworzenie responsywnych stron WWW: HTML, CSS, pozycjonowanie SEO
Tworzenie responsywnych stron WWW: HTML, CSS, pozycjonowanie SEO
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Graficy, plastycy, projektanci stron internetowych, fotografowie, osoby które chcę rozpocząć karierę jako webmasterzy lub front-end-deweloperzy, przedsiębiorcy małych firm, osoby, które chcą stworzyć swoją stronę internetową i zarządzać nią i pozycjonować oraz promować w social mediach. Szkolenia prowadzimy indywidualnie, dlatego istnieje możliwość dostosowania poziomu i zakresu szkolenia do potrzeb uczestnika.
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Szkolenie dedykowane jest do projektów: Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
Osoby z innych projektów lub komercyjne też mogą brać udział w usłudze, po potwierdzeniu szczegółów projektu z nami.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji26-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi49
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Opanowanie umiejętności tworzenia witryn internetowych za pomocą języka HTML i kaskadowych arkuszy stylów - CSS; modyfikowanie istniejących stron i serwisów WWW w warstwie kodu i wizualnej; nabycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej do ubiegania się o stanowisko Front-End Developera.Kurs zakłada opanowanie przez uczestnika programu nauczania pozwalającego samodzielnie wykonać responsywną witrynę internetową .
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:znajomość języka HTML znajomość kodu CSS umiejętność projektowania stron WWW | Kryteria weryfikacji zna elementy kodu i zasady projektownaia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się konfigurowanie strony WWW za pomocąprojektowanie stron i umiejętność formatowanie elementów | Kryteria weryfikacji gotowa strona ze wszystkimi elementami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się umiejętność pozycjonowania stron WWW | Kryteria weryfikacji ustawienie elementów i znajomość zasad | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nauka języka HTML:
- Wprowadzenie do języka HTML. Dlaczego HTML5.
- Struktura dokumentu HTML (czyli strony internetowej), kontrukcja znaczników i ich zastosowanie.
- Elementy zawarte w głowie dokumentu (metatagi, style, title, link).
- Znaczniki treści (nagłówki, paragrafy, tabele, listy).
- Formatowanie treści za pomocą znaczników (strong, em, sub, sup itd.).
- Odsyłacze – budowa i zastosowanie; w tym także odsyłacze wewnętrzne.
- Dodawanie zdjęć i obrazków – różne praktyczne zastosowania.
- Dodawanie mediów – plików muzycznych i filmowych.
- Elementy blokowe języka HTML i ich zastosowanie w budowie strony.
- Identyfikatory – główny atrybut znaczników.
- Tworzenie formularzy na stronie.
CSS – formatowanie znaczników języka HTML:
- Sposoby dodawania arkuszy stylów w dokumencie HTML.
- Charakterystyka selektorów CSS - własności i wartości.
- Tekst i czcionka – różnice i zastosowanie: m.in. zmiana rozmiaru, koloru i rodzaju czcionki, zmiana położenia i widoczności tekstu.
- Działanie na elementach blokowych – m.in. rozmiar, obramowanie, rozmieszczenie, widoczność; wzajemne powiązanie.
- Odstępy między elementami – margines zewnętrzny i wypełnienie.
- Pozycjonowanie i sposoby wpływania na wyświetlanie elementów na stronie.
- Operacje na kolorach – gradient, tło, definiowanie kolorów, uzyskiwanie efektu przeźroczystości.
- Operacje na obrazach - wykorzystanie grafiki jako tła, zastosowanie filtrów dla obrazów.
- Obramowanie i operacje z użyciem cienia.
- Atrybut klasy – jak używać, gdzie zastosować.
- Pseudoklasy – wybrane przykłady zastosowania; w tym pseudoklasy odnośników.
- Zmiana wyglądu elementów po najechaniu na nie kursorem.
- Zmiana wyglądu elementów, do których przenosi nas kliknięcie kursorem.
Responsywny układ strony
– czyli dopasowanie wyświetlania strony do różnych rozdzielczości.
- Popularne układy strony (kolumnowy, siatka, stałe i procentowe wymiary).
- Użycie reguły @mediaqueries.
- Właściwości aktywowane za pomocą flexbox.
- Właściwość column.
- Omówienie budowy stron za pomocą siatki – gridy.
Projektowanie stron WWW
- etapy pracy nad strona internetową
- style graficzne stron internetowych
- szukanie pomysłów, kreatywność
- czynniki decydujące o użyteczności witryny
- przygotowanie grafiki do potrzeb Internetu: rozdzielczość, kompresja, formaty grafiki
- testowanie witryny
- etapy publikacji w Internecie
- dostępność / użyteczność stron WWW (WCAG 2.0/WAI)
Pozycjonowanie stron SEO
- zagadnienie SERP,
- różnorodne wyniki zapytań,
- analiza wyszukiwarek,
- analiza rankingów wyszukiwarek i platform,
- mapa kliknięć,
- czas pozycjonowania,
- frazy kluczowe,
- wskaźnik CTR – Click Through Rate,
- polecenia: info, site, allintitle, allinurli inanchor, ext, filetype, define,
- działanie silnika google,
- cashowanie stron wg. Google,
- kopia strony w database google,
- AdWrods – w służbie SEO,
- planer słów kluczowych,
- testowanie fraz,
- Google Trends jako sposób na planowanie kampanii,
- element Title,
- analiza konkurencji pod kątem SEO,
- nietypowe opisy stron, ikonografika,
- kody ANSI / ASCII a CTR,
- budowanie skutecznego meta decription,
- znaczniki keywords – czy nadal warto?
- optymalizacja obrazów na stronie (alternative text, title),
- pozycjonowanie obrazami,
- struktura headings,
- montaż fraz w anchor,
- konstrukcja odpowiedniej nawigacji,
- treści na stronie,
- optymalizacja treści,
- wyróżnianie znacznikami,
- czynniki wpływające na jakość pozycjonowania,
- Google robots,
- ręcznie zgłaszanie strony,
- pingowanie,
- Google Tools – search console,
- autoryzacja serwisu w S.C.,
- Web Maps – tworzenie, dodawanie, testowanie,
- Robots.txt – tworzenie, edycja, testowanie,
- określenie robotów w sekcji HEAD,
- linkowanie strony,
- Breadcrumbs,
- prezentacja linków wewnętrznych,
- popularność witryny,
- dostępność witryny i awarie, a SEO,
- reputacja domeny,
- dobór domeny,
- analiza hostingów,
- PageSpeed Insights,
- technika Long Tail,
- canonical links,
- przekierowania 301 i 302,
- znaczniki HTML5,
- katalogowanie strony po update google,
- budowanie zaplecza na nowych zasadach,
- dywersyfikacja zaplecza,
- circle link lub piramid structure,
- backlink,,
- black hat SEO,
- co obniża skuteczność pozycjonowania,
- ban & filtr od google,
- nałożone ręczne działania – odblokowywanie strony,
- zdejmowanie blokad od google,
- algorytm PageRank czy nie zaginął?
- wskaźnik TrustRank,
- systemy SWL – wg. nowych zasad,
- samodzielne pozycjonowanie – strategia,
- Scrapebox i Xrumer – dla zuchwałych,
- pozycjonowanie sklepu,
- sklep, a technika długiego ogona,
- optymalizacja opisów produktów,
- unikalność treści – problemy,
- opisy kategorii,
- zależność nowych leadów i miesięcznej liczby postów na blogu,
- artykuły,
- poradniki,
- grafika i kinografika,
- infografiki,
- oceny i recenzje użytkowników,
- wpływ filmów wideo na trafic,
- Google lubi to – czyli jak poprawić wskaźniki,
- gęstość słów kluczowych,
- aktualizacja treści,
- przydatne narzędzia,
- validator w3c,
- Checkbulkpagerank,
- Google Analitics,
- Majestic,
- BacklinkWatch,
- WebDeveloper,
- SeoQuake,
- Density,
- Semrush,
- Free monitor for Google,
- Google Alerts,
- opensiteexplorer,
- mMarkery danych,
- Accelerated Mobile Pages AMP,
- strony responsywne RW,
- stan indeksowania,
- współpraca z agencjami SEO,
- AdSense,
- Precle,
- AdWords vs. Pozycjonowanie,
- SiteLinks,
- co zmieniła Panda update,
- co zmienił Pingwin update,
- nowe zasady po zmianach algorytmów google,
- zmiany po Phantom, Koliber, Fred,
- Disavow links – narzędzie do zrzekania się linków,
- Mobilegeddon,
- Top Heavy – page layout test,
- duplikacja treści, plagiaty,
- zaangażowanie usera,
- współczynnik odrzuceń,
- Rich Cards,
- pozycjonowanie na YouTube,
- moja firma w google,
- fakty i mity o SEO
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Tworzenie stron WWW | Prowadzący Emilia Sarasvati | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja - zdalnie, bez udziału kursanta - analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący Aleksander Krzyś | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,20 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sarasvati
Aleksander Krzyś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- prezentacja multimedialna wspierająca szkolenie w formacie pdf
- ćwiczenia w postaci plików do pobrania
- nagrania szkolenia przekazane Kursantowi na własny użytek
Warunki uczestnictwa
Podstawowa znajomość obsługi komputera.
Udzielenie zgody na przetwarzanie danych w zakresie niezbędnym do organizacji szkolenia i wystawienia zaświadczenia MEN.
Podpisanie umowy.
Wpłacenie zaliczki/wkładu własnego przed rozpoczęciem szkolenia lub zgodnie z ustaleniami wtrakcie szkolenia.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 36 godzin zegarowych i 45 minut, które przeznaczone jest na ewaluację. Co odpowiada 49 godz. dydaktycznym (1 godzina dydaktyczna to 45 minut), które są wskazane w karcie zgodnie z wymaganiami projektu i są uwzględniane do rozliczania bonami.
Szkolenie dedykowane do projektów: Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, NetBon 2
Osoby z innych projektów lub komercyjne też mogą brać udział w usłudze, po potwierdzeniu szczegółów projektu z nami.
Podstawa prawna zwolnienia z podatku VAT: art. 43, ust1, pkt 26 podpunktu a. ustawy o podatku od towaru i usług z dnia 11.03.2004 r. Dz.U.Nr z 54 , poz 535 z późn. zm.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek – Rozwój”
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego - Google Meet.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Intel Core2 Duo CPU 2. XX GHz, 4 GB RAM.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - 1Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7, 8, 10.
Najnowsza wersja przeglądarki internetowa - Opera, Mozzila, Chrome.
- Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez nas link z dostępem do połączenia online. Nie trzeba instalować niczego.
Uczestnik nie potrzebuje innego oprogramowania.
Wystarczy laptop lub komputer z stabilnym dostępem do Internetu.