V-SIM CRASH - obsługa programu oraz wykonywanie symulacji i rekonstrukcji zdarzeń drogowych
V-SIM CRASH - obsługa programu oraz wykonywanie symulacji i rekonstrukcji zdarzeń drogowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
1. Rzeczoznawcy
2. Biegli sądowi
3. Funkcjonariusze policji
4. Żołnierze Żandarmerii Wojskowej
5. Pracownicy Firm Ubezpieczeniowych
6.Uczestnicy Projektu Kierunek – Rozwój
7.Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji02-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego działania w zakresie wykorzystania danych do tworzenia środowisk symulacyjnych w programie V-SIM CRASH oraz wykorzystania modelu MULTIBODY w celu przygotowywania rekonstrukcji i symulacji zdarzeń drogowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna darmowe, ogólnodostępne źródła danych do tworzenia środowisk symulacyjnych w V-SIM (Geoportal, Google, ortofotomapy, LiDAR, modele 3D itp.) | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje dostępne źródła danych do tworzenia środowisk symulacyjnych w V-SIM: Geoportal, Google, ortofotomapy, LiDAR, modele 3D itp., wie jak, i korzysta z narzędzi programu V-SIM odpowiedzialnych za wykorzystanie danych z Geoportalu, Google, ortofotomap, danych LIDAR, modeli 3D i innych w programie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna rodzaje danych przestrzennych dostępnych w dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i definiuje dane przestrzenne dostępne w dokumentacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje dane do użycia i ich integracji w celu stworzenia poprawnego, oddającego rzeczywistość i atrakcyjnego wizualnie otoczenia wypadku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowywuje dane do użycia tj. odpowiednio je przetwarza tak aby na ich podstawie przygotować środowisko ruchu, oddające rzeczywistość otoczenie wypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna podstawy biomechaniki oraz algorytmy modelu MULTIBODY ciała ludzkiego w V-SIM. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje zasady biomechaniki i algorytm modelu MULTIBODY, uzasadnia jak działają w programie i na tej podstawie tworzy z nimi symulacje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Modeluje potrącenia pieszych w V-SIM | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy w sposób poprawny symulacje potrąceń pieszych w V-SIM | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje wykorzystanie modelu MULTIBODY do symulacji pasażerów w pojazdach kinematycznych i mechanicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje model MULTIBODY do symulacji pasażerów w pojazdach kinematycznych i mechanicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Obsługuje program w oparciu o case study. | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia zgodnie z danymi założeniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowych funkcji programu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje podstawowe funkcje programu poprzez wykonywanie ćwiczeń w trakcie szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Tworzy symulacje (w tym podstawy rekonstrukcji różnych typów zdarzeń, obiekty kinematyczne i dynamiczne, dostosowanie parametrów pojazdu, rozmieszczenie pasażerów i ładunku, śledzenie parametrów, ruchu, modele zderzeń i możliwości ich zastosowań, wykorzystanie materiału video, optymalizator). | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje do tworzenia symulacji obiekty kinematyczne i dynamiczne, dostosowuje parametry pojazdu, rozmieszcza pasażerów i ładunek, śledzi parametry, ruch, modele zderzeń i możliwości ich zastosowań, wykorzystuje materiał video, optymalizator | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje do tworzenia środowiska symulacji odpowiednie narzędzia | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia wbudowane, dane zewnętrzne WMD czy Google oraz inne źródła danych dot. miejsca zdarzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania zajęć wynosi po 8 godzin dydaktycznych każdego dnia (godziny lekcyjne 45 minut).
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Każdy Uczestnik powinien posiadać samodzielne stanowisko komputerowe.
Zakres tematyczny:
Funkcje i polecenia V-SIM
Szkic miejsca zdarzenia - podstawowe narzędzia rysunkowe
Środowisko ruchu – odtwarzanie wyglądu i topografii miejsca zdarzenia na podstawie danych WMS i narzędzi V-SIM
Środowisko ruchu – odtwarzanie wyglądu i topografii miejsca zdarzenia na podstawie danych Google i narzędzi V-SIM
Środowisko ruchu - wykorzystanie danych graficznych i podstawy zarządzania widokiem 3D
Obiekty kinematyczne
Obiekty dynamiczne (Pojazd mechaniczny, motocykl, MB)
Modelowanie zderzeń – zagadnienia podstawowe
Moduł optymalizacji
Sygnalizacja świetlna
Zarządzanie filmami
Wydruk
Wprowadzenie do możliwości wykorzystania danych 3D w programie V-SIM, Geoportal - charakterystyka
Charakterystyka danych dostępnych w Geoportalu
Budowa modelu Człowiek Multibody
Niestandardowe zastosowania modelu Człowiek Multibody.
Wykorzystanie usług sieciowych w V-SIM
Wykorzystanie ortofotomapy z Geoportalu w V-SIM
Wykorzystanie dostępnych danych z Geoportalu w V-SIM - ćwiczenia
Wykorzystanie danych NMT / NMPT
Wstępne przygotowanie danych LIDAR w programie CloudCompare
Wykorzystanie danych LIDAR w V-SIM
Dane eSURV jako źródło informacji o geometrii terenu
Wykorzystanie modeli 3D w symulacji
Ćwiczenia z wykorzystania modelu Człowiek Multibody jako pieszym
Zastosowanie obiektu Człowiek Multibody jako pasażera pojazdów mechanicznych
Przykłady wykorzystania MULTIBODY
Przykład 1: Modelowanie pieszych
Przykład 2: Modelowanie pasażerów pojazdów
Przykład 3: Synchronizacja symulacji
Przykład 4: Wypadek z udziałem motocyklisty
Przykład 5: Wypadek z udziałem rowerzysty
Przykłady wykorzystania MULTIBODY
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Podstawowe i najczęściej używane funkcjonalności | Prowadzący Weronika Winiarska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 ymulacje biomechaniczne z wykorzystaniem CYBID MULTIBODY | Prowadzący Mirosław Kędzierski | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Modelowanie środowiska ruchu dla potrzeb symulacji | Prowadzący Mirosław Kędzierski | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 396,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Winiarska
- ukończenie 2 semestrowych studiów podyplomowych „Systemy Informacji Geograficznej” organizowanych przez Akademię Górniczo Hutniczą – czerwiec 2016
- ukończenie 2 semestrowych studiów podyplomowych „Prawo dowodowe” organizowanych przez Uniwersytet Jagielloński – czerwiec 2023
- ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dotyczących wykorzystania danych pomiarowych i sprzętu geodezyjnego do tworzenia dokumentacji miejsc zdarzeń drogowych i kryminalnych
Mirosław Kędzierski
- biegły sądowy czwartej kadencji Sądu Okręgowego w Lublinie z zakresu rekonstrukcji zdarzeń drogowych,
- członek Polskiego Stowarzyszenia Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych
- prowadzi szkolenia z zakresu oględzin i rekonstrukcji zdarzeń drogowych dla policjantów, żandarmów, prokuratorów, adwokatów i studentów,
- autor publikacji z zakresu szeroko rozumianej rekonstrukcji zdarzeń drogowych,
- propagator nowoczesnych technik do oględzin miejsc zdarzeń drogowych i rekonstrukcji zdarzeń drogowych,
- aktywny użytkownik symulacyjnego programu do rekonstrukcji zdarzeń drogowych od 1995 r.
3 z 5
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wymagane jest posiadanie własnego laptopa z zainstalowanym programem, którego dotyczy szkolenie. Po wcześniejszym uzgodnieniu istnieje możliwość odpłatnego udostępnienia laptopa wraz z odpowiednim programem (program udostępniamy tylko na czas szkolenia).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe