„Bezpieczna szkoła i przedszkole – szkolenie z zapobiegania przemocy, dyskryminacji i mobbingowi w środowisku edukacyjnym”.
„Bezpieczna szkoła i przedszkole – szkolenie z zapobiegania przemocy, dyskryminacji i mobbingowi w środowisku edukacyjnym”.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- nauczycieli i nauczycielek,
- wychowawców,
- pedagogów, psychologów,
- dyrektorów i kadry zarządzającej,
- pracowników administracyjnych i pomocniczych
- z przedszkoli, szkół podstawowych, szkół specjalnych i integracyjnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie pracowników oświaty – w szczególności przedszkoli, szkół podstawowych i specjalnych – w wiedzę i umiejętności umożliwiające rozpoznawanie, przeciwdziałanie oraz reagowanie na przemoc psychiczną, dyskryminację, mobbing i inne niepożądane zjawiska w relacjach pracowniczych, a także między pracownikami a rodzicami, uczniami i administracją.Szkolenie wspiera kształtowanie kultury wzajemnego szacunku, dialogu i współodpowiedzialności w placówkach edukacyjnych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje zachowania niepożądane w zespole i adekwatnie reaguje na nie zgodnie z zasadami interwencji. | Kryteria weryfikacji analizuje przypadki zachowań niepożądanych w placówkach edukacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji proponuje działania interwencyjne w ramach symulacji rozmów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża procedury antymobbingowe zgodnie z obowiązującym prawem i polityką organizacji. | Kryteria weryfikacji wskazuje etapy wdrażania procedury | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opracowuje elementy dokumentu polityki antymobbingowej w ramach ćwiczeń praktycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się w sposób wspierający i neutralny w sytuacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji uczestniczy w warsztacie z konstruowania komunikatów bez ocen | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje błędy komunikacyjne w analizie przypadków | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przeprowadza symulacje rozmów interwencyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje i wzmacnia kulturę bezpieczeństwa psychicznego w zespole. | Kryteria weryfikacji identyfikuje czynniki wpływające na dobrostan psychiczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uczestniczy w warsztacie „trudne spotkania i jak je prowadzić” | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia propozycje działań wspierających bezpieczeństwo psychiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przeciwdziała wykluczeniu i napięciom zespołowym. | Kryteria weryfikacji analizuje sytuacje kryzysowe i proponuje rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uczestniczy w ćwiczeniach z komunikacji i mediacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje scenariusze konfliktowe i proponuje działania mediacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wykazuje znajomość strategii integrujących zespół | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Odróżnia mobbing od innych form napięć i konfliktów w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji wskazuje różnice między mobbingiem a konfliktem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje przykłady sytuacji z życia placówek edukacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady odpowiedzialnej komunikacji w pracy z dziećmi, rodzicami i współpracownikami. | Kryteria weryfikacji uczestniczy w warsztacie nt. języka przemocy i unikania eskalacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ćwiczy konstruowanie komunikatów wspierających | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje błędy komunikacyjne i proponuje poprawne rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wspiera rozwój kultury współpracy i dialogu w radzie pedagogicznej. | Kryteria weryfikacji identyfikuje zasady konstruktywnej współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uczestniczy w warsztacie nt. prowadzenia trudnych spotkań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Formułuje i wdraża dobre praktyki organizacyjne wspierające kulturę prewencji w szkole. | Kryteria weryfikacji analizuje przykłady kodeksów zachowań i zasad komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opracowuje propozycje działań prewencyjnych dla swojej placówki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł 1: Przemoc psychiczna i mobbing w placówce
- Czym jest mobbing, przemoc psychiczna i dyskryminacja – definicje i przykłady
- Różnice między konfliktem a mobbingiem
- Analiza przypadków i sytuacji granicznych
Moduł 2: Mechanizmy i skutki przemocy
- Rola ofiary, sprawcy i świadka
- Skutki przemocy dla zespołu i organizacji
- Rozpoznawanie symptomów i sygnałów ostrzegawczych – warsztaty
Moduł 3: Kultura prewencji w placówkach edukacyjnych
- Czynniki ochronne w organizacji
- Rola dyrekcji i rady pedagogicznej
- Kodeksy zachowań i procedury zgłaszania incydentów
Moduł 4: Reagowanie i interwencja
- Procedury zgłaszania i odpowiedzialność pracodawcy
- Symulacje rozmów interwencyjnych
- Najczęstsze błędy komunikacyjne i jak ich unikać
Moduł 5: Komunikacja bez przemocy (NVC)
- Język wspierający, neutralne komunikaty
- Trening empatii – praktyczne ćwiczenia
- Analiza błędów komunikacyjnych
Moduł 6: Kultura współpracy i mediacje
- Informacja zwrotna i prowadzenie trudnych rozmów
- Mediacje i strategie rozwiązywania konfliktów
- Tworzenie planów mikroprewencji w placówkach
Moduł 7: Podsumowanie i walidacja efektów
- Opracowanie polityki antymobbingowej
- Dobre praktyki organizacyjne
- Walidacja efektów uczenia się
Szkolenie prowadzone jest stacjonarnie oraz zdalnie w czasie rzeczywiestym w formie indywidualnej lub w małych/średnich grupach (maksymalnie do 30 osób) - każdy Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy. Warunkiem koniecznym osiągniecia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika. Usługa realizowana w godzinach dydaktycznych (40 godziny szkolenia, 1 godzina szkolenia = 45 minut)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Dzień 1. Moduł 1. Wprowadzenie i definicje | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Dzień 1. Moduł 1. Konflikt vs mobbing | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Dzień 1. Moduł 2. Mechanizmy relacyjne: ofiara, sprawca, świadek | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Dzień 1. Moduł 2. Skutki przemocy w środowisku edukacyjnym | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Dzień 1. Moduł 2. Warsztat: rozpoznawanie symptomów przemocy | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Dzień 2. Moduł 3. Kultura prewencji – czynniki ochronne | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Dzień 2. Moduł 3. Rola dyrekcji i rady pedagogicznej | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Dzień 2. Moduł 3. Kodeksy zachowań i procedury zgłaszania | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Dzień 2. Moduł 4. Procedury zgłaszania – rola pracodawcy | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Dzień 2. Moduł 4. Symulacje rozmów interwencyjnych | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Dzień 3. Moduł 5. Komunikacja wspierająca – teoria i praktyka | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Dzień 3. Moduł 5. Trening empatii i komunikatów neutralnych | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Dzień 3. Moduł 5. Analiza błędów komunikacyjnych | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Dzień 3. Moduł 6. Informacja zwrotna i trudne rozmowy | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Dzień 3. Moduł 6. Warsztat mediacyjny – case study | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Dzień 4. Moduł 6. Mediacje i strategie rozwiązywania konfliktów | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Dzień 4. Moduł 6. Tworzenie planów mikroprewencji | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Dzień 4. Moduł 7. Opracowanie polityki antymobbingowej | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Dzień 4. Moduł 7. Dobre praktyki organizacyjne dla placówek | Prowadzący ANNA KARPIŃSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Dzień 4. Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ANNA KARPIŃSKA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz dostęp do nagrań prezentacji z materiałami rozwojowymi
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa
- Platforma Zoom (link zamieszczony 1 dzień przed szkoleniem zdalnym)
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu i kamery
- Procesor: Minimalnie jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (np. Intel i3/i5/i7 lub AMD ekwiwalent).
- Pamięć RAM: Minimalnie 2 GB, zalecane 4 GB lub więcej.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować uczestnik
- Minimalna prędkość łącza: 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, macOS 10.10 lub nowszy, Linux, iOS, Android.
- Zainstalowana aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
- Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania, ale dostęp do aplikacji Zoom może poprawić jakość połączenia.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu online
- Link jest ważny do momentu zakończenia spotkania lub webinaru.
Zalecane parametry łącza internetowego
- Łącze internetowe o minimalnej przepustowości 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Dla grupowych połączeń wideo zalecane 1,0 Mb/s dla wideo wysokiej jakości i do 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Udostępnianie ekranu bez miniaturki wideo wymaga 50–75 kb/s, z miniaturką 50–150 kb/s. Audio VoIP: 60–80 kb/s, Zoom Phone: 60–100 kb/s.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi