Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - Akademia HR
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy pełniący funkcję kierowniczą
- pracownicy przewidziani do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej
- pracownicy zespołów HR
- pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do skutecznego wdrażania zmian w obszarze HR z uwzględnieniem aktualnych trendów i wyzwań rynku pracy. Usługa przygotowuje również do wykorzystywania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym, do wdrażania zmian w organizacji poprzez stosowanie innowacyjnych rozwiązań i procesów HR ora przygotowuje do pracy z interesariuszami procesów zmian oraz radzenia sobie z oporem wobec zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością teorii dotyczących zmian społecznych i gospodarczych, takich jak globalizacja, urbanizacja, zmiany demograficzne, rozwój technologiczny itp.Definiuje kluczowe pojęcia związane z kapitałem ludzkim i jego zarządzaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje najważniejsze trendy na rynku pracy. Uczestnik podaje konkretne przykłady, jak zidentyfikowane trendy wpływają na strategię HR w jego firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje, które działania i programy HR są najczęściej wdrażane przez firmy w branży. Uczestnik ocenia korzyści i identyfikuje ograniczenia związane z tymi rozwiązaniami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i opisuje kontekst organizacji, z której pochodzą dobre praktyki HR oraz ich specyfikę. Uczestnik stosuje wnioski ze zidentyfikowanych dobrych praktyk w kontekście swojej organizacji, biorąc pod uwagę jej kulturę, cele oraz zasoby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy nowatorskie strategie w zakresie polityki kadrowej w firmie, skutecznie angażując we wprowadzenie tych zmian wszystkie grupy pracowników, których one dotyczą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik pomaga pracownikom w rozwijaniu nowych postaw i zachowań dostosowanych do zmieniającej się sytuacji oraz potrzeb firmy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przygotowanie firmy oraz jej pracowników do wdrożenia zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik podejmuje działania w celu wprowadzenia i realizacji w organizacji nowatorskich rozwiązań oraz procesów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje potrzeby różnorodnych interesariuszy oraz różnych grup pracowników, uwzględniając przy tym takie czynniki jak płeć, wiek, pochodzenie etniczne i przekonania. Na tej podstawie opracowuje adekwatne programy HR, które nie tylko mają na celu zaspokojenie tych potrzeb, ale także wspierają pełną integrację pracowników w strukturze organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje źródła (takie jak lęk pracowników o utratę zatrudnienia czy brak odpowiednich umiejętności) i skutecznie niweluje objawy oporu wobec zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje potrzeby, wątpliwości i oczekiwania różnych grup interesariuszy, takich jak kadra zarządzająca, menedżerowie, oraz przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych, w kontekście zmian związanych z wprowadzaniem nowych rozwiązań HR. Regularnie analizuje te kwestie i uwzględnia je w swoich działaniach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wiedza: Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje wyjaśnienia dotyczące działań związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR do potrzeb różnych grup interesariuszy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Uczestnik buduje pozytywne nastawienie do zmian wśród współpracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 (8 godzin)
MODUŁ 1 — ZROZUMIENIE ZMIAN SPOŁECZNYCH I GOSPODARCZYCH
Teoria: 6 godzin | Praktyka: 2 godziny
Część teoretyczna (6h)
1.1. Zmiany społeczne i gospodarcze a organizacje
- Omówienie kluczowych zmian społeczno-ekonomicznych w Polsce i na świecie.
- Wpływ zmian na rynek pracy i politykę personalną firm.
1.2. Gotowość organizacji i pracowników do zmian
- Modele oceny gotowości.
- Źródła oporu wobec zmian.
1.3. Diagnostyka potrzeb interesariuszy
- Zróżnicowanie grup pracowników.
- Dopasowanie narzędzi HR do specyfiki grup.
1.4. Modele wprowadzania zmian
- Model Kottera
- Model Lewina
- Model ADKAR
1.5. Kształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian
- Jak wspierać pracowników w przechodzeniu przez zmianę.
- Rola komunikacji w procesie wdrażania innowacji.
Część praktyczna (2h)
1.6. Symulacje wdrożenia programów HR
- Projekt wdrożenia zmiany dla różnych grup pracowników.
- Praca w podgrupach + omówienie.
DZIEŃ 2 (8 godzin)
MODUŁ 2 — MONITOROWANIE, ANALIZA I INNOWACJE W OBSZARZE HR
Teoria: 6 godzin | Praktyka: 2 godziny
Część teoretyczna (6h)
2.1. Monitoring praktyk i działań HR
- Sposoby zbierania danych o działaniach HR.
- Analiza korzyści i ograniczeń wdrażanych rozwiązań.
2.2. Analiza dobrych praktyk HR
- Benchmarking i analiza konkurencji.
- Przykłady dobrych praktyk HR.
2.3. Innowacyjne polityki personalne
- Kreatywne podejście do tworzenia rozwiązań HR.
- Angażowanie wszystkich grup pracowników w proces zmian.
Część praktyczna (2h)
2.4. Warsztat strategiczny
- Wypracowanie innowacyjnych rozwiązań HR dla własnej organizacji.
- Praca kreatywna, analiza przykładowych scenariuszy.
DZIEŃ 3 (8 godzin)
MODUŁ 3 — WDRAŻANIE ZMIAN I WSPIERANIE PRACOWNIKÓW
Teoria: 6 godzin | Praktyka: 2 godziny
Część teoretyczna (6h)
3.1. Wprowadzenie do zmian na rynku pracy
- Cele modułu i kontekst zmian rynkowych.
3.2. Analiza wpływu zmian społecznych i gospodarczych na HR
- Globalne i polskie przypadki wpływu otoczenia na HR.
3.3. Identyfikacja nowych trendów w HR
- Digitalizacja, automatyzacja, wellbeing, reskilling.
- Wyzwania dla polityki personalnej.
Część praktyczna (2h)
3.4. Dyskusja i analiza przypadków
- Omówienie trendów z branż uczestników.
- Wypracowanie rekomendacji i działań dla organizacji.
3.5. Podsumowanie szkolenia
- Wnioski, rekomendacje, przygotowanie do walidacji.
DZIEŃ 4 — WALIDACJA (1 godzina)
TEST TEORETYCZNY: Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia się.
Test wiedzy na aktualnej sytuacji i trendów na polskim rynku pracy.
OBSERWACJA W WARUNKACH SYMULOWANYCH: Zadanie praktyczne – przeprowadzenie symulacji, która oddaje realne warunki wpływu zewnętrznych czynników na rynek pracy. Uczestnicy będą musieli zmierzyć się z fikcyjnymi scenariuszami, które odzwierciedlają aktualne trendy i wyzwania.
Szkolenie składa się z 25 godzin (24 godziny szkolenie, 1 godzina walidacja) 6 godzin zajęć praktycznych oraz 18 godzin zajęć teoretycznych, szczegółowy plan zajęć znajduje się w harmonogramie
Przerwy i walidacja są wliczone w czas usługi.
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Informacje dodatkowe ciąg dalszy:
-Usługa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w danym projekcie o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli dostawcy tych usług,
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce,
-Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
-Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat/zaświadczenie o ukończeniu usług. Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 90% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego/80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci obserwacji w warunkach symulowanych.
-Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Dostawca usługi (Kuźnia Ekspertów sp. z o.o.) nie jest podmiotem pełniącym funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Moduł 1 - teoria (blok 1) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Moduł 1 - teoria (blok 2) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł 1 - teoria (blok 3) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Moduł 1 - część praktyczna | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł 2 - teoria (blok 1) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Moduł 2 - teoria (blok 2) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Moduł 2 - teoria (blok 3) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Moduł 2 - część praktyczna | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Moduł 3 - teoria (blok 1) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł 3 - teoria (blok 2) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Moduł 3 - teoria (blok 3) | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Moduł 3 - część praktyczna | Prowadzący Paweł Bogusław | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Bogusław
Master Trener RMP (Reiss Motivation Profile). Wdrażał oraz koordynował procesy HR, kreował politykę personalną w międzynarodowych strukturach handlowych. Wieloletnie doświadczenie trenerskie w korporacjach pozwala mu prowadzić z sukcesami procesy rozwojowe, od rekrutacji – Assessment Center, przez szkolenia merytoryczne i sprzedażowe do coachingu on the job. Posiada wymagane doświadczenie trenerskie uzyskane w ciągu ostatnich 5 lat. Posiada także co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. adres e-mail: pawel.boguslaw@vp.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe - teczka, notes, długopis, skrypt ze szkolenia w formie papierowej lub elektronicznej w zależności od preferencji.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
Informacje dodatkowe
Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
Usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, z wyłączeniem kosztów związanych z pokryciem specyficznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami, które mogą zostać sfinansowane w ramach projektu w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi