Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- Dla absolwentów studiów na kierunku psychologia, którzy planują uzyskać uprawnienia do pracy w przedszkolu, szkole i placówce oświatowej oraz posiadają tytuł magistra psychologii.
- Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r.w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.2023.2102).
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji16-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi353
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa oraz przygotowanie uczestników do kompleksowej realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZACharakteryzuje system oświaty, opisuje rolę nauczyciela-psychologa | Kryteria weryfikacji W zakresie wiedzy absolwent Opisuje system oświaty: organizację i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły, alternatywne formy edukacji, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty; | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela,nauczycielską pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, tematykę oceny jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rolę początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela; F.1.W3. wychowanie w kontekście rozwoju: ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania; istotę i funkcje wychowania oraz proces wychowania, jego strukturę, właściwości i dynamikę; pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia w placówkach systemu oświaty, a także znaczenie współpracy rodziny ucznia i szkoły oraz szkoły ze środowiskiem pozaszkolnym; | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIStosuje poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne w pracy z uczniemprogramowej i dostosowuje go do potrzeb edukacyjnych uczniów | Kryteria weryfikacji Stosuje poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne: zasady dokonywania diagnozy,opiniowania i orzekania, doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz zasady współpracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty z poradnią psychologiczno-pedagogiczną; | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEWykorzystuje zdobytą wiedzę psychologiczną do analizy zdarzeń pedagogicznych. Poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniówanalizy zdarzeń pedagogicznych. Poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów | Kryteria weryfikacji wyciąga wnioski z obserwacji pracy klasy, zachowań i postaw dzieci i młodzieży,funkcjonowania i aktywności w czasie lekcji lub zajęć poszczególnych uczniów, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych zajęcia warsztatowe dla uczniów o charakterze odpowiadającym roli nauczyciela psychologa w placówce systemu oświaty, w tym integracyjne, psychoprofilaktyczne i rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne oraz umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy; F.3.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno- -pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia psychologiczno-pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP. | NAZWA PRZEDMIOTU | ŁĄCZNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ | ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS | Godziny praktyczne | Godziny teoretyczne |
I. | PRZYGOTOWANIE W ZAKRESIE PEDAGOGICZNYM | ||||
1. | O rganizacja i funkcjonowanie systemu oświaty | 16 | 2 | 6 | 10 |
2. | Rola i koncepcje pracy nauczyciela | 10 | 2 | 10 | 0 |
3. | Wychowanie w kontekście rozwoju | 10 | 2 | 0 | 10 |
4. | S pecjalne potrzeby edukacyjne uczniów | 10 | 2 | 10 | 0 |
5. | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach i placówkach systemu oświaty | 10 | 2 | 10 | 0 |
II. | PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJA GŁOSU |
|
|
|
|
1. | Podstawy dydaktyki ogólnej | 12 | 1 | 0 | 12 |
2. | Współczesne koncepcje nauczania i organizacja procesu kształcenia | 12 | 1 | 12 | 0 |
3. | Projektowanie działań edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów | 16 | 1 | 16 | 0 |
4. | Emisja głosu i kultura języka w pracy nauczyciela | 20 | 3 | 20 | 0 |
III. | METODYKA PRACY NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH SYSTEMU OŚWIATY |
|
|
|
|
1. | Diagnoza i rola monitorowania procesu dydaktyczno-wychowawczego | 12 | 2 | 0 | 12 |
2. | Wspieranie rozwoju dziecka na poszczególnych etapach rozwojowych | 16 | 2 | 16 | 0 |
3. | Metodyka prowadzenia działań edukacyjnych | 16 | 2 | 16 | 0 |
4. | Interwencja kryzysowa i mediacje | 16 | 2 | 16 | 0 |
5. | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej | 16 | 2 | 16 | 0 |
6. | Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach wychowawczych | 16 | 2 | 16 | 0 |
7. | Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne | 16 | 2 | 16 | 0 |
IV. | PROJEKT |
|
|
|
|
1. | Seminarium: Projekt edukacyjny, Studium przypadku | 8 | 5 | 8 | 0 |
V. | PRAKTYKA ZAWODOWA |
|
|
|
|
1. | Praktyka w przedszkolu | 40 | 4 | 40 | 0 |
2. | Praktyka w szkole podstawowej | 40 | 4 | 40 | 0 |
3. | Praktyka w szkole ponadpodstawowej | 40 | 4 | 40 | 0 |
| FORMA ZALICZENIA |
|
|
|
|
| Egzamin końcowy | 1 | - | 1 | - |
| Razem | 353 | 47 | 309 | 44 |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 470,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 470,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 15,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 15,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Chojna
Alicja Redlicka
Krystyna Laudańska
Iwona Cudnowska-Żukowska
Jestem pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz w zarządzaniu placówkami oświatowymi. Absolwentka kierunków: edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz pedagogika ogólna. Od ponad pięciu lat wykładowca akademicki, specjalizująca się w zagadnieniach związanych z edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną, pedagogiką opiekuńczą oraz teorią i praktyką wychowania.
Posiadam bogate doświadczenie praktyczne – pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III. Pełnię funkcję dyrektora przedszkola, wcześniej byłam również dyrektorem szkoły podstawowej. Założyłam i prowadzę fundację. Moje zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół wspierania rozwoju człowieka, doskonalenia kompetencji wychowawczych nauczycieli, nowoczesnych metod edukacyjnych oraz budowania środowiska sprzyjającego wychowaniu i uczeniu się.
Jestem zaangażowana społecznie. Inicjuję działania wspierające dzieci, dorosłych, osoby z niepełnosprawnościami, pomagam zwierzętom, wspieram rodziny oraz lokalne społeczności. Aktywnie uczestniczę w różnych projektach między innymi edukacyjnych i wychowawczych, których celem jest wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych najmłodszych.
Sylwia Och
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej
Przedstawiona powyżej cena obejmuje obecnie obowiązującą promocje w czesnym oraz obejmuje system płatności 10 rat.
Istnieje możliwość dodania ceny na życzenie - w systemie płatności 1, 2 i 15 rat.
W tym celu prosimy o kontakt z biurem rekrutacji wskazanym powyżej rekrutacjasp@gdansk.merito.pl
Warunki uczestnictwa
Szczegóły pod linkiem https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Dodatkowo wymagany zapis na studia poprzez stronę uczelni
https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku zastrzega sobie prawo do zmiany terminów zjazdów.
Informacje dodatkowe
Zjazdy realizowane co 3 tygodnie w piątki od 16.30 do 20:00, w sobotę i niedzielę od 7.45 do 14.30 lub 16.00.
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/przygotowanie-pedagogiczne-dla-psychologow-0
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe