Radzenie sobie ze stresem i konfliktami.
Radzenie sobie ze stresem i konfliktami.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla:
Szkolenie jest skierowane do pracowników instytucji i organizacji z różnych sektorów oraz jednostek administracji na wszystkich szczeblach, realizujących zadania w obszarze obsługi klientów, prowadzenia spraw administracyjnych, współpracy międzywydziałowej, projektów samorządowych oraz innych działań wymagających skutecznej komunikacji. Jest przeznaczone dla osób, które chcą lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych, przeciwdziałać napięciom wynikającym z pracy, skuteczniej rozwiązywać konflikty, a także budować bardziej spokojne, świadome i efektywne relacje zawodowe.
Wymagania wstępne:
Podstawowe doświadczenie w pracy w instytucjach, organizacjach lub jednostkach administracyjnych, obejmujących kontakt z interesariuszami, klientami i współpracownikami.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje pracowników do skutecznego radzenia sobie ze stresem oraz konstruktywnego rozwiązywania i zapobiegania konfliktom w pracy. Uczestnicy poznają źródła, typy i dynamikę konfliktów, rozwiną umiejętności komunikacji w sytuacjach trudnych oraz nauczą się technik redukcji stresu, aby po szkoleniu lepiej zapobiegać napięciom, skutecznie reagować na trudne sytuacje i budować współpracującą atmosferę w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe typy i źródła konfliktów w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera poprawną definicję konfliktu spośród kilku podanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przyporządkowuje krótki opis sytuacji do właściwego typu konfliktu (np. o cele, o relacje, o role). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia style reagowania na konflikt i dobiera je do sytuacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje opis zachowania do odpowiedniego stylu reagowania (rywalizacja, współpraca, kompromis, unikanie, dostosowanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera najbardziej adekwatny styl reagowania do krótkiego opisu sytuacji konfliktowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i stosuje podstawowe techniki komunikacji w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, które z podanych wypowiedzi są agresywne, uległe lub asertywne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera poprawny przykład komunikatu „JA” spośród kilku zaproponowanych wypowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje źródła stresu w pracy zespołowej i dobiera proste sposoby radzenia sobie z napięciem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje główne źródło stresu w opisanej sytuacji (np. przeciążenie pracą, brak informacji, konflikt ról). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera najbardziej adekwatny, prosty sposób obniżenia napięcia do podanego problemu (np. krótka przerwa, technika oddechowa, rozmowa wyjaśniająca). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje przebieg rozmowy w sytuacji konfliktowej oraz wskazuje działania sprzyjające współpracy i zaufaniu w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zaznacza zachowania sprzyjające konstruktywnej rozmowie (np. parafraza, pytania otwarte) wśród podanych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera działania, które najbardziej wspierają współpracę i zaufanie w zespole w opisanej sytuacji (np. jasne ustalenia, dzielenie się informacją, docenienie). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkoleniowy obejmuję następującą tematykę:
1. Wprowadzenie
- Definicja konfliktu i stresu w środowisku pracy
- Rola emocji i komunikacji w powstawaniu napięć
2. Źródła i typy konfliktów
- Konflikty zadaniowe, relacyjne i strukturalne
- Typowe przyczyny sporów w zespołach
- Analiza własnych doświadczeń uczestników
3. Dynamika konfliktu
- Etapy eskalacji konfliktu
- Mechanizmy obronne i reakcje emocjonalne
- Rola lidera i członków zespołu
4. Style rozwiązywania konfliktów
- Model Thomasa-Kilmanna (rywalizacja, współpraca, kompromis, unikanie, dostosowanie)
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje sytuacji konfliktowych
- Dobór stylu do sytuacji
5. Komunikacja w sytuacjach trudnych
- Techniki aktywnego słuchania
- Asertywność vs. agresja vs. uległość
- Jak formułować komunikaty „JA”
6. Radzenie sobie ze stresem
- Źródła stresu w pracy zespołowej
- Techniki redukcji napięcia: oddech, relaksacja, mindfulness
- Budowanie odporności psychicznej (resilience)
7. Narzędzia pracy zespołowej
- Mediacja i facylitacja spotkań
- Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej
- Tworzenie kultury otwartości i zaufania
8. Podsumowanie i plan wdrożenia
- Refleksja nad własnym stylem radzenia sobie z konfliktem
- Indywidualny plan działań po szkoleniu
Efekty usługi będą walidowane przez system z wynikiem generowanym automatycznie.
Test walidujący z wynikiem generowanym automatycznie walidację przeprowadzi ją w oparciu o zdefiniowane w karcie usługi kryteria i metody weryfikacji efektów uczenia się.
W ramach usługi szkoleniowej zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Czas trwania jednej godziny to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Mechanizmy powstawania konfliktów i źródła napięć w środowisku pracy | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Dynamika konfliktu i style rozwiązywania konfliktów w zespole | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Komunikacja w sytuacjach trudnych. | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Redukcja stresu i narzędzia wspierające współpracę | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 170,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 170,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Jędrak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wspierają uczestników w realizacji treści szkoleniowych i umożliwiają utrwalenie zdobytych umiejętności teoretycznych i praktycznych. Materiały dydaktyczne wybiera trener w porozumieniu z uczestnikiem szkolenia, są to np.:
- konspekty,
- skrypty,
- pliki dokumentów przygotowane w dowolnym formacie,
- scenariusze.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w 100% zajęć. Frekwencja na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z walidacji osiągnięcia efektów uczenia się są warunkami uznania ukończenia szkolenia oraz wydania zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo i nabycie efektów uczenia się wynikających ze szkolenia.
Sposób potwierdzenia frekwencji:
Obecność uczestnika będzie potwierdzana poprzez podpisywanie listy obecności na każdych zajęciach.
Dziennik zajęć będzie prowadzony przez trenera, zawierający informacje o obecności uczestników oraz realizacji programu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzyma Zaświadczenie wydane na podstawie § 14. ust. 3 Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. 2023 poz. 1686).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi