Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy - szkolenie realizowane w ramach projektu „Akademia HR - czas na zmiany”
Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy - szkolenie realizowane w ramach projektu „Akademia HR - czas na zmiany”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP i dużych firm w ramach projektu" Akademia HR". W ramach usługi uczestnikami mogą być:
- właściciele firmy
- pracownicy zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych/menadżerskich
- pracownicy objęci planami zawiązanymi z awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menadżerskiego
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę̨ personalną przedsiębiorstwa lub za zarzadzanie zasobami ludzkimi
- pracownicy zespołu HR
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji12-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi szkoleniowej jest nabycie kompetencji - zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy. Usługa przygotowuje uczestnika do zrozumienia i wykorzystania procesu automatyzacji oraz technologicznego wsparcia pracy z uwzględnieniem perspektywy różnych grup interesariuszy (wiek, doświadczenia pracowników, posiadane kompetencje etc.). Budowanie programów ukierunkowanych na wzmocnienie tzw. kompetencji przyszłości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Rozpoznaje korzyści związane z różnymi formami technologicznegowsparcia pracy we własnej firmie i pokazuje, jak je wzmacniać poprzez odpowiednie projekty / procesy HR. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różnorodne formy technologicznego wsparcia pracy w firmie (np. systemy CRM, narzędzia do zarządzania projektami, platformy e-learningowe) i rozpoznaje ich specyfikę oraz potencjalne korzyści dla różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa.Analizuje i klasyfikuje dostępne na rynku rozwiązania technologiczne pod kątem ich funkcjonalności, efektywności i możliwości integracji z istniejącymi procesami HR. Omawia i porównuje koszty i korzyści związane z wdrożeniem poszczególnych technologii, uwzględniając zarówno aspekty finansowe, jak i pozafinansowe (np. poprawa komunikacji, zwiększenie zaangażowania pracowników). Identyfikuje trendy i innowacje w obszarze technologii HR oraz ocenia ich potencjalne zastosowanie w kontekście specyfiki własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia analizy biznesowej do oceny potrzeb technologicznych firmy w obszarze HR i projektuje rozwiązania, które optymalizują procesy i wspierają realizację celów biznesowych.Stosuje metody zarządzania projektami do wdrażania nowych technologii w firmie, uwzględniając planowanie, organizację, kontrolę i ocenę postępów. Tworzy i prowadzi szkolenia dla pracowników z zakresu obsługi nowych technologii, demonstrując ich praktyczne zastosowanie w codziennej pracy. Analizuje dane i raportuje efektywność wdrożonych rozwiązań technologicznych, identyfikując obszary do dalszej optymalizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się z pracownikami różnych działów firmy, prezentując korzyści wynikające z wdrożenia nowych technologii i budując ich zaangażowanie.Współpracuje z zespołem HR i IT w celu dostosowania rozwiązań technologicznych do potrzeb użytkowników i zapewnienia sprawnego procesu wdrożenia. Rozwiązuje problemy i łagodzi konflikty związane z wdrażaniem nowych technologii, wykazując się empatią i umiejętnością negocjacji. Motywuje i wspiera pracowników w procesie adaptacji do nowych narzędzi, budując pozytywną atmosferę i promując kulturę innowacji w firmie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje kompetencje, które będą potrzebne pracownikom firmyw najbliższej przyszłości (perspektywa do 3 - 5 lat) w związku z planowanymi zmianami, dotyczącymi rozwoju technologicznych form wsparcia pracy (np. automatyzacja, nowe systemy i narzędzia IT itp.). | Kryteria weryfikacji dentyfikuje kluczowe trendy technologiczne i ich wpływ na przyszłość pracy (3-5 lat).Charakteryzuje zmiany w organizacji i modelach pracy wynikające z nowych technologii. Rozpoznaje i klasyfikuje przyszłe kompetencje pracowników (cyfrowe, interpersonalne, adaptacyjne). Analizuje wpływ automatyzacji na stanowiska pracy. Omawia metody identyfikacji i oceny kompetencji przyszłości. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje analizę danych do identyfikacji luk kompetencyjnych.Stosuje zarządzanie zmianą przy wdrażaniu nowych technologii. Projektuje i wdraża programy rozwoju kompetencji. Tworzy plany sukcesji i strategie zarządzania talentami. Monitoruje efektywność działań rozwojowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje wizję przyszłości i potrzebę rozwoju.Współpracuje z działami firmy w integracji strategii kompetencji. Motywuje do ciągłego uczenia się. Rozwiązuje konflikty i łagodzi obawy. Wykazuje empatię wobec potrzeb rozwojowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje poziom przygotowania różnych grup pracowników (np.z różnych pokoleń, z różnym wykształceniem lub z różnymi doświadczeniami itp.) do pracy wspieranej różnymi formami / rozwiązaniami technologicznymi. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje różnice w kompetencjach cyfrowych grup pracowników.Analizuje czynniki gotowości do adaptacji technologii. Identyfikuje formy wsparcia technologicznego w pracy. Omawia metody oceny kompetencji cyfrowych. Rozumie wpływ różnorodności na adaptację technologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje analizę danych do oceny przygotowania pracowników.Stosuje metody diagnostyczne do identyfikacji luk kompetencyjnych. Projektuje dostosowane programy szkoleniowe. Tworzy plany komunikacji i zarządzania zmianą. Monitoruje efektywność działań szkoleniowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się z różnymi grupami pracowników.Współpracuje z menedżerami w identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Motywuje do rozwoju kompetencji cyfrowych. Rozwiązuje konflikty i łagodzi obawy. Wykazuje otwartość na różnorodność. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Przygotowuje i wdraża odpowiednie programy szkoleniowo-rozwojowepoprawiające gotowość pracowników do zwiększonego poziomu automatyzacji, wykorzystania zinformatyzowanych narzędzi pracy, pracy w środowisku rozszerzonej / wirtualnej rzeczywistości. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe kompetencje potrzebne w zautomatyzowanym środowisku pracy.Rozpoznaje specyfikę pracy z zinformatyzowanymi narzędziami i w środowisku rozszerzonej/wirtualnej rzeczywistości. Analizuje metody i narzędzia szkoleniowo-rozwojowe, adekwatne do nauki pracy w cyfrowym świecie. Omawia bariery w przyswajaniu nowych technologii przez pracowników. Zna metody monitorowania efektywności programów rozwojowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Projektuje programy szkoleniowe, dopasowane do potrzeb różnych grup pracowniczych.Wdraża szkolenia z obsługi narzędzi cyfrowych i technologii VR/AR. Stosuje metody nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Ocenia efektywność programów szkoleniowych. Tworzy materiały szkoleniowe, ułatwiające adaptacje do zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje korzyści wynikające z podniesienia kompetencji cyfrowych.Wspiera pracowników w procesie adaptacji do nowych technologii. Motywuje do rozwoju i nauki w obszarze cyfrowym. Buduje pozytywne nastawienie do zmian technologicznych. Ułatwia współpracę w zespołach pracujących z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Wspiera rozwój innowacyjności pracowników, zespołów i organizacji zeszczególnym odniesieniem do możliwego wykorzystania nowych form technologicznego wsparcia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i analizuje czynniki wpływające na innowacyjność w organizacji.Rozpoznaje nowe technologie wspierające innowacje (np. AI, analiza danych). Omawia metody stymulowania kreatywności i generowania nowych pomysłów. Zna modele i procesy zarządzania innowacjami. Rozumie wpływ kultury organizacyjnej na rozwój innowacji.Identyfikuje i analizuje czynniki wpływające na innowacyjność w organizacji. Rozpoznaje nowe technologie wspierające innowacje (np. AI, analiza danych). Omawia metody stymulowania kreatywności i generowania nowych pomysłów. Zna modele i procesy zarządzania innowacjami. Rozumie wpływ kultury organizacyjnej na rozwój innowacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Wdraża narzędzia i techniki wspierające generowanie innowacyjnych rozwiązań.Projektuje i prowadzi warsztaty innowacyjne dla pracowników i zespołów. Wykorzystuje technologie do analizy danych i identyfikacji innowacyjnych trendów. Tworzy i wdraża programy rozwoju innowacyjności w organizacji. Ocenia efektywność wdrożonych rozwiązań innowacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Buduje kulturę otwartą na innowacje i eksperymenty.Motywuje pracowników do generowania i wdrażania nowych pomysłów. Wspiera współpracę między działami w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Komunikuje wizję innowacyjności i korzyści z jej wdrażania. Rozwiązuje konflikty i opory związane z wdrażaniem innowacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Rozwija wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami (zeszczególnym uwzględnieniem intermentoringu) w zakresie łączenia dotychczas wykorzystywanej wiedzy i kompetencji z nowymi obszarami związanymi z narzędziami digital, automatyzacją itp. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje bariery w wymianie wiedzy między pokoleniami i działami.Rozpoznaje korzyści z intermentoringu w kontekście cyfryzacji. Omawia metody i narzędzia ułatwiające wymianę wiedzy w środowisku cyfrowym. Zna techniki budowania społeczności uczących się w organizacji. Rozumie rolę lidera w promowaniu wymiany wiedzy i intermentoringu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Projektuje programy intermentoringowe, łączące wiedzę tradycyjną z cyfrową.Wdraża narzędzia i platformy do wymiany wiedzy (np. bazy wiedzy, fora dyskusyjne). Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu wymiany wiedzy i intermentoringu. Moderuje dyskusje i spotkania intermentoringowe. Ocenia efektywność działań związanych z wymianą wiedzy i intermentoringiem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Buduje relacje oparte na zaufaniu i otwartości na wymianę wiedzy.Motywuje pracowników do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Ułatwia komunikację między pokoleniami i różnymi grupami pracowników. Rozwiązuje konflikty i opory związane z wymianą wiedzy. Promuje kulturę uczenia się i współpracy w organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Buduje i wdraża programy ukierunkowane na wzmocnienie tzw.kompetencji przyszłości | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe kompetencje przyszłości (np. myślenie krytyczne, kreatywność, kompetencje cyfrowe).Analizuje trendy rynkowe i technologiczne wpływające na przyszłe kompetencje. Rozpoznaje metody oceny i rozwoju kompetencji przyszłości. Omawia modele programów rozwojowych, wspierających adaptację do zmian. Zna najlepsze praktyki w zakresie budowania kultury uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Projektuje programy szkoleniowe, rozwijające kompetencje przyszłości.Wdraża innowacyjne metody nauczania i rozwoju (np. e-learning, symulacje). Wykorzystuje technologie do monitorowania postępów i oceny efektywności programów. Tworzy indywidualne plany rozwoju, uwzględniające przyszłe potrzeby. Analizuje dane i dostosowuje programy do zmieniających się warunków. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje wizję przyszłości i potrzebę rozwoju kompetencji.Motywuje pracowników do ciągłego rozwoju i uczenia się. Buduje partnerskie relacje z pracownikami, wspierając ich rozwój. Ułatwia współpracę i wymianę wiedzy w procesie uczenia się. Promuje kulturę otwartości na zmiany i eksperymentowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Wprowadza i upowszechnia wśród pracowników platformy / narzędziapozwalające na stałe i bieżące uczenie się nowych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje nowoczesne platformy i narzędzia e-learningowe.Rozpoznaje metody i techniki efektywnego uczenia się online. Analizuje potrzeby pracowników w zakresie rozwoju kompetencji. Omawia modele uczenia się przez całe życie (life-long learning). Zna najlepsze praktyki w zakresie wdrażania i upowszechniania edukacji online. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wybiera i wdraża odpowiednie platformy e-learningowe.Tworzy i dostosowuje treści szkoleniowe do potrzeb użytkowników. Promuje korzystanie z platform edukacyjnych wśród pracowników. Monitoruje postępy w nauce i ocenia efektywność platform. Dostosowuje system edukacji online do potrzeb firmy i pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje korzyści z ciągłego uczenia się i rozwoju kompetencji.Motywuje pracowników do aktywnego korzystania z platform edukacyjnych. Buduje społeczność uczącą się w organizacji. Wspiera pracowników w procesie uczenia się online. Promuje kulturę uczenia się przez całe życie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kształtuje pozytywne postawy, nastawienia i pewność siebiepracowników względem nowych rozwiązań ukierunkowanych na rozwój technologicznych form wspierania / realizacji pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje bariery psychologiczne w akceptacji nowych technologii.Rozpoznaje techniki budowania pewności siebie w kontekście cyfryzacji. Analizuje wpływ komunikacji na postawy pracowników wobec zmian technologicznych. Omawia modele zarządzania zmianą ukierunkowane na adaptację do nowych technologii. Zna metody motywowania pracowników do eksplorowania nowych rozwiązań technologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża programy szkoleniowe, wspierające akceptację nowych technologii.Komunikuje korzyści z wdrażania nowych rozwiązań technologicznych. Tworzy środowisko sprzyjające otwartej komunikacji i wymianie doświadczeń. Stosuje techniki coachingowe i mentoringowe w celu wzmocnienia pewności siebie pracowników. Monitoruje i ocenia poziom akceptacji zmian technologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Buduje relacje oparte na zaufaniu i empatii, aby zmniejszyć obawy pracowników.Motywuje pracowników do otwartego dialogu na temat nowych technologii. Ułatwia współpracę i wymianę doświadczeń między pracownikami. Rozwiązuje konflikty i opory związane z adaptacją do nowych technologii. Promuje kulturę otwartości na zmiany i eksperymentowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Wzmacnia wśród pracowników potrzebę stałego podnoszenia własnychkompetencji i kwalifikacji | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje korzyści płynące z ciągłego rozwoju kompetencji.Identyfikuje trendy rynkowe i technologiczne, które wymagają aktualizacji kwalifikacji. Analizuje metody i narzędzia wspierające rozwój osobisty i zawodowy. Omawia modele uczenia się przez całe życie (life-long learning). Zna wpływ osobistego rozwoju na rozwój organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Tworzy indywidualne plany rozwoju kompetencji.Wykorzystuje platformy e-learningowe i inne narzędzia do nauki. Wdraża systemy motywacyjne, zachęcające do podnoszenia kwalifikacji. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji. Monitoruje i ocenia postępy w rozwoju kompetencji pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje znaczenie ciągłego rozwoju kompetencji.Motywuje pracowników do aktywnego uczestnictwa w procesie uczenia się. Buduje kulturę uczenia się w organizacji. Wspiera pracowników w identyfikacji ich potrzeb rozwojowych. Promuje postawy proaktywne w dążeniu do podnoszenia kwalifikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA: Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy - szkolenie realizowane w ramach projektu „Akademia HR - czas na zmiany”
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa kompetencji: Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy
Grupa kompetencji: Cyfryzacja / wykorzystanie technologii
------------------------------------------------------------------------------------------------
MODUŁ 1 Strategiczne zarządzanie technologicznym wsparciem pracy i psychologia zmiany - dzień I oraz II
- Analiza kluczowych procesów biznesowych i wskazanie obszarów, w których technologie (automatyzacja, systemy IT, AI) realnie podnoszą efektywność pracy – zajęcia teoretyczne
- Diagnoza postaw wobec technologii (różne grupy pracowników) – identyfikacja oporu, obaw, barier oraz zasobów wspierających zmianę – zajęcia praktyczne
- Zrozumienie mechanizmów psychologicznych towarzyszących zmianom technologicznym (lęk przed utratą kompetencji, przeciążenie informacyjne, technostres) – zajęcia teoretyczne
- Projektowanie roli lidera/HR w procesie zmiany: jak komunikować kierunek, uzasadniać sens, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa pracowników – zajęcia praktyczne
MODUŁ 2 Architektura narzędzi cyfrowych, automatyzacja i optymalizacja procesów pracy - dzień II
- Mapowanie istniejących narzędzi i systemów w firmie oraz ich wpływu na „customer journey” pracownika (od rekrutacji po offboarding) – zajęcia praktyczne
- Identyfikacja procesów nadających się do automatyzacji; szacowanie potencjału oszczędności czasu, kosztów i ryzyka błędów – zajęcia praktyczne
- Projektowanie usprawnień – łączenie narzędzi, eliminowanie zbędnych kroków, tworzenie spójnego, przyjaznego ekosystemu technologicznego – zajęcia praktyczne
MODUŁ 3 Komunikacja, współpraca i kultura innowacji w środowisku cyfrowym - dzień III
- Projektowanie zasad komunikacji cyfrowej: dobór kanałów, reguły dostępności, przepływ informacji, aby unikać chaosu i przeciążenia – zajęcia praktyczne
- Budowanie współpracy w zespołach zdalnych i hybrydowych – rytuały zespołowe, prowadzenie efektywnych spotkań online, metody angażowania uczestników – zajęcia praktyczne
- Tworzenie środowiska sprzyjającego innowacyjności – jak zachęcać do eksperymentowania z narzędziami, zgłaszania pomysłów i testowania nowych rozwiązań – zajęcia praktyczne
MODUŁ 4 Rozwój kompetencji przyszłości (upskilling) i zarządzanie zmianą technologiczną w organizacji - dzień III i IV
- Identyfikacja „kompetencji przyszłości” w perspektywie 3–5 lat w kontekście strategii firmy i planowanych wdrożeń technologicznych – zajęcia teoretyczne
- Projektowanie programów upskillingowych: matryce kompetencji, ścieżki rozwojowe, formaty szkoleń (microlearning, mentoring, intermentoring, społeczności praktyków) – zajęcia praktyczne
- Budowanie systemu ciągłego uczenia się: platformy, narzędzia i procesy, które umożliwiają pracownikom stały rozwój kompetencji cyfrowych – zajęcia praktyczne
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny z wynikiem wygenerowanym automatycznie oraz obserwacja w warunkach rzeczywistych
------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis szkolenia: Szkolenie będzie skoncentrowane na praktycznych rozwiązaniach dla branży produkcyjnej, która mierzy się dziś z rosnącą automatyzacją, trudnościami kadrowymi i szybkim tempem zmian technologicznych. Uczestnicy nauczą się strategicznie zarządzać wdrażaniem technologii i procesem zmiany, projektować oraz optymalizować narzędzia cyfrowe wspierające pracę na produkcji, a także budować efektywną komunikację i współpracę w środowisku cyfrowym. Istotnym elementem będzie rozwój „kompetencji przyszłości” poprzez tworzenie programów upskillingowych i systemu ciągłego uczenia się pracowników. Całość ma na celu zwiększenie efektywności procesów, ograniczenie oporu wobec zmian oraz wzmocnienie stabilności i konkurencyjności przedsiębiorstwa produkcyjnego.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Walidacja efektów uczenia się będzie przebiegać dwuetapowo i obejmie zarówno sprawdzenie wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznego zastosowania zdobytych kompetencji w realistycznych sytuacjach zawodowych.
Pierwszy etap to test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie. Test będzie opierał się na pytaniach typu sytuacyjnego (Situational Decision Test) zgodnie z efektami uczenia się. Test będzie rozwiązywany na komputerach, tabletach i/lub smartfonach uczestników. Min. 15 pytań.
Drugi etap obejmie obserwację w warunkach rzeczywistych - walidator (osoba, odrębna od trenera) zleci uczestnikom do wykonania zadanie, w celu dokonania walidacji usługi szkoleniowej. Wynik walidacji będzie podany po zakończeniu szkolenia (w tym samym dniu).
------------------------------------------------------------------------------------------------
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności m.in.
- analizy przypadków (case studies),
- symulacje sytuacyjne,
- prace zespołowe i dyskusje grupowe,
- ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem narzędzi zarządzania procesami.
Taki sposób pracy pozwala nie tylko na pogłębienie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na rozwój kompetencji praktycznych niezbędnych do efektywnego zarządzania procesami technologicznego wsparcia pracy.
------------------------------------------------------------------------------------------------
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut. Walidacja i przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
- Szkolenie składa się z 19 godz. 30 min. zajęć praktycznych oraz 4 godz. 45 min. zajęcia teoretyczne a szczegółowy plan zajęć znajduje się w harmonogramie. Walidacja 45 minut. Przerwy 60 minut.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
„Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - zgodnie z kartą
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi:
Usługa zostanie przeprowadzona w odpowiednio przygotowanej sali konferencyjnej, wyposażonej w klimatyzację, projektor multimedialny oraz flipchart. Pomieszczenie zapewni komfortowe warunki do realizacji zajęć dla wszystkich uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Analiza kluczowych procesów biznesowych i wskazanie obszarów, w których technologie (automatyzacja, systemy IT, AI) realnie podnoszą efektywność pracy – zajęcia teoretyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Diagnoza postaw wobec technologii (różne grupy pracowników) – identyfikacja oporu, obaw, barier oraz zasobów wspierających zmianę – zajęcia praktyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Zrozumienie mechanizmów psychologicznych towarzyszących zmianom technologicznym (lęk przed utratą kompetencji, przeciążenie informacyjne, technostres) – zajęcia teoretyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Projektowanie roli lidera/HR w procesie zmiany: jak komunikować kierunek, uzasadniać sens, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa pracowników – zajęcia praktyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Projektowanie roli lidera/HR w procesie zmiany: jak komunikować kierunek, uzasadniać sens, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa pracowników – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Mapowanie istniejących narzędzi i systemów w firmie oraz ich wpływu na „customer journey” pracownika (od rekrutacji po offboarding) – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Identyfikacja procesów nadających się do automatyzacji; szacowanie potencjału oszczędności czasu, kosztów i ryzyka błędów – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Identyfikacja procesów nadających się do automatyzacji; szacowanie potencjału oszczędności czasu, kosztów i ryzyka błędów – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Projektowanie usprawnień – łączenie narzędzi, eliminowanie zbędnych kroków, tworzenie spójnego, przyjaznego ekosystemu technologicznego – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Projektowanie zasad komunikacji cyfrowej: dobór kanałów, reguły dostępności, przepływ informacji, aby unikać chaosu i przeciążenia – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Budowanie współpracy w zespołach zdalnych i hybrydowych – rytuały zespołowe, prowadzenie efektywnych spotkań online, metody angażowania uczestników – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Tworzenie środowiska sprzyjającego innowacyjności – jak zachęcać do eksperymentowania z narzędziami, zgłaszania pomysłów i testowania nowych rozwiązań – zajęcia praktyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Identyfikacja „kompetencji przyszłości” w perspektywie 3–5 lat w kontekście strategii firmy i planowanych wdrożeń technologicznych – zajęcia teoretyczne | Prowadzący Tomasz Łozowicki | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Projektowanie programów upskillingowych: matryce kompetencji, ścieżki rozwojowe, formaty szkoleń (microlearning, mentoring, intermentoring, społeczności praktyków) – zajęcia praktyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Projektowanie programów upskillingowych: matryce kompetencji, ścieżki rozwojowe, formaty szkoleń (microlearning, mentoring, intermentoring, społeczności praktyków) – zajęcia praktyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Budowanie systemu ciągłego uczenia się: platformy, narzędzia i procesy, które umożliwiają pracownikom stały rozwój kompetencji cyfrowych – zajęcia praktyczne | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Sławomir Pawlik | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny z wynikiem wygenerowanym automatycznie oraz obserwacja w warunkach rzeczywistych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 712,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 712,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Pawlik
Tomasz Łozowicki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do materiałów online i offline: prezentacje ze szkolenia, skrypt, zestawy ćwiczeń przygotowane przez trenera. Materiały będę dostępne podczas trwania szkolenia - stacjonarnie oraz dodatkowo zostaną wysłane do uczestników po szkoleniu.
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
- Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills).
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Godzina szkoleniowa trwa 60 min, przerwy wliczane są w czas usługi.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Obecność podczas trwania usługi będzie potwierdzona podpisem na liście obecności.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- Zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego 80% punktów z testu + pozytywny wynik z walidacji: obserwacja w warunkach symulowanych
- Materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
INFORMACJE DODATKOWE:
- Usługodawca zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Usługa rozwojowa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
Cd. w informacjach o materiałach dla uczestników
Adres
Adres
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi:
Usługa zostanie przeprowadzona w odpowiednio przygotowanej sali konferencyjnej, wyposażonej w klimatyzację, projektor multimedialny oraz flipchart. Pomieszczenie zapewni komfortowe warunki do realizacji zajęć dla wszystkich uczestników. Laboratorium komputerowe - sprzęt własny firmy uczestniczącej w szkoleniu.
61 Glinno 64-300 Glinno (brak nazwy ulicy)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe