Sublimacja – teoria technologii, atramenty, papiery, proces, urządzenia. Podłoża do sublimacji – dobór, profilowanie, zastosowania, budowa.
Możliwość dofinansowania
Sublimacja – teoria technologii, atramenty, papiery, proces, urządzenia. Podłoża do sublimacji – dobór, profilowanie, zastosowania, budowa.
Numer usługi 2025/11/28/7856/3179484
3 240,00 PLN
brutto
3 240,00 PLNnetto
90,00 PLNbrutto/h
90,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Grupa docelowa usługi
- studenci logopedii,
- początkujący logopedzi,
- terapeuci chcący poszerzyć warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę,
- logopedzi zainteresowani technikami manualnymi i podejściem holistycznym,
- fizjoterapeuci chcący pogłębić wiedzę o zaburzeniach logopedycznych i współpracy interdyscyplinarnej.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji logopedów i fizjoterapeutów, psychologów w zakresie pracy z oddechem. Uczestnicy poznają anatomię i fizjologię przepony, nauczą się przeprowadzać ocenę toru oddechowego, rozpoznawać dysfunkcje i napięcia w obrębie klat-ki piersiowej i szyi oraz stosować techniki manualne i ćwiczenia wspomagające prawidłowy tor oddechowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie przepony dla postawy ciała, oddechu i pionizacji języka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest przepona i jaka jest jej funkcja oddechowa | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać, jak napięcie i praca przepony wpływają na postawę ciała. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi połączyć nieprawidłowy tor oddechowy ze spadkiem napięcia języka lub obniżeniem jego pozycji, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie wpływ dysfunkcji w obrębie klatki piersiowej i szyi na tor oddechowy i proces terapii logopedycznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, jakie struktury w obrębie klatki piersiowej i szyi są kluczowe dla prawidłowego toru oddechowego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać, jak nadmierna aktywacja mięśni szyi wpływa na kompensacyjny tor oddechowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje swoje naturalne mocne strony wynikające ze stylu FRIS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać powiązania między oddechem a funkcjami logopedycznymi: pozycją języka, artykulacją, fonacją, połykaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzić wywiad logopedyczno-fizjoterapeutyczny w zakresie oddychania | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi stworzyć logiczną strukturę wywiadu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada umiejętność zadawania prawidłowych pytań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi powiązać informacje z wywiadu z potencjalnymi dysfunkcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi świadomie i odpowiedzialnie dobierać techniki pracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi określić główny problem pacjenta na podstawie wywiadu i obserwacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera techniki adekwatne do problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik ma większą świadomość interdyscyplinarnej współpracy logopeda–fizjoterapeuta | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić główne obszary kompetencji logopedy i fizjoterapeuty | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać, kiedy pacjent logopedyczny wymaga wsparcia fizjoterapeuty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Ramowy plan realizacji usługi obejmuje realizację 10 godzin edukacyjnych szkolenia i walidacji w następujących dniach i godzinach: 16.11.2025 r. w godz. 10:00-18:00.
Program usługi:
Część teoretyczna i wprowadzenie praktyczne
- Wywiad logopedyczno-fizjoterapeutyczny – specyfika pytań o oddech (dzieci i dorośli).
- Anatomia i fizjologia oddechu: mięśnie główne, pomocnicze i przepona.
- Przepona oddechowa – funkcje i wpływ na kręgosłup, trawienie, drenaż, odporność, postawę.
- Przepony w ciele – ich współpraca i rola w regulacji toru oddechowego i pionizacji języka.
- Klatka piersiowa i szyja – anatomia, palpacja struktur istotnych dla toru oddechowego, etiologia napięć.
Część praktyczna
- Palpacja mięśni oddechowych i ocena napięcia.
- Globalna ocena pacjenta – postawa, tor oddechowy, obserwacja napięć.
- Diagnostyka przepony i praca manualna na przeponie.
- Praca manualna na obojczykach, mostku, mięśniach piersiowych, międzyżebrowych i odcinku piersiowym kręgosłupa.
- Diagnostyka i praca manualna na mięśniach szyi i podstawy czaszki.
- Ćwiczenia oddechowe wspierające pracę przepony – techniki z wizualizacją i relaksacją.
- Podsumowanie: znaczenie pracy z oddechem w wybranych zaburzeniach logopedycznych.
TEST WIEDZY
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 1
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Dzien 1 | Prowadzący Klara Francuz- Matwiejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Klara Francuz- Matwiejczyk
Fizjoterapeutka, logopedka i studentka osteopatii. Głównie zajmuje się̨ zaburzeniami zlokalizowanymi w obszarze czaszki i twarzoczaszki, szyjnego odcinka kręgosłupa, stawów skroniowo- żuchwowych, krtani i aparatu artykulacyjnego oraz uwalnianiem napięć w ciele spowodowanych stresem i traumą oraz problemami wisceralnymi. Doświadczenie zdobywała w szpitalach, klinikach, poradniach specjalistycznych, hospicjach. . Tworzy interdyscyplinarne zespoły z ortodontami, psychoterapeutami, ginekologami, laryngologami i lekarzami innych specjalizacji. W 2023 roku w Warszawie otworzyła Zmysłownie- Centrum Terapii dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych. Posiada 6 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu logopedii oraz osteopatii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Dyskusje grupowe
- Ćwiczenia praktyczne
- Studia przypadków
Adres
Adres
ul. Jugowicka 6A
30-443 Kraków
woj. małopolskie
Adres realizacji: Wielicka 228, piętro 2.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
Kontakt
Kontakt
Antonina Wrońska-Korzdeń
E-mail
awk@instytutdoradztwa.com
Telefon
(+48) 663 133 655