Studia menedżerskie
Studia menedżerskie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do kadry menedżerskiej dużych i małych przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych, jak również do wszystkich tych, którzy w różnym stopniu uczestniczą w podejmowaniu strategicznych decyzji w firmie.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji13-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa “Studia menedżerskie– studia podyplomowe” POTWIERDZA PRZYGOTOWANIE do zarządzania firmą oraz reprezentowania instytucji w kontaktach zewnętrznych. W trakcie zajęć zdobędziesz wiedzę oraz umiejętności z zakresu komunikacji, zarządzania firmą, zarządzania strategicznego czy sztuki negocjacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- znajomość zasad i metod zarządzania strategicznego, marketingu cyfrowego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz nowoczesnych metod rozwiązywania problemów. | Kryteria weryfikacji Wynik testu zaliczeniowego po I i po II semestrze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- potrafi umiejętnie zarządzać finansami firmy oraz planować strategicznie z wykorzystaniem narzędzi symulacyjnych. | Kryteria weryfikacji Praktyczne zadania i symulacje finansowe, ocena projektów zespołowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- zdolność efektywnej komunikacji, rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz budowania marki osobistej. | Kryteria weryfikacji Ocena współpracy w projektach grupowych, prezentacje ustne oraz feedback od rówieśników i prowadzących. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ZARZĄDZANIE FIRMĄ (40 godz.)
1. Otoczenie przedsiębiorstwa (8 godz.)
- aspekt finansowy otoczenie finansowe podmiotu gospodarczego
- powiązania finansowe pomiędzy podmiotami na rynku
- aspekt prawny formy organizacyjne podmiotów gospodarczych
- podstawy prawa handlowego
2. Marketing (8 godz.)
- procedura zarządzania marketingowego
- plan marketingowy
- analiza sytuacji rynkowej
- rynki docelowe
- konkurencja
- marketing mix
- analiza SWOT
- cele strategiczne
- wybór strategii i plany taktyczne
- benchmarketing w zarządzaniu
3. Zarządzanie biznesem (16 godz.)
- kontrakty biznesowe
- warunki dostaw (INCOTERMS 2000)
- formy płatności (L/C, CAD, kredyt kupiecki, przedpłata)
- ustalanie strategii marketingowej biznesu
- wybrane kwestie związane z problematyką finansową
- źródła i formy finansowania podmiotu gospodarczego (tradycyjne i nowoczesne źródła finansowania,
- instrumenty pochodne, rynek kapitałowy i pieniężny)
4. Biznes plan (8 godz.)
- istota i założenia biznesplanu
- struktura biznesplanu
- analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, wskaźniki oceny finansowej)
UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE (28 godz.)
1. Komunikacja jako podstawowe narzędzie skutecznego menedżera. Trening umiejętności komunikacyjnych (8 godz.)
- elementy i rodzaje komunikacji
- poziomy komunikowania w pracy z ludźmi
- zakłócenia komunikacyjne
- bariery komunikacyjne i ich pokonywanie w kontakcie z podwładnymi
- dystans interpersonalny
- manipulacja przestrzenią
- body language
2. Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University (12 godz.)
3. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne. Trening umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych (8 godz.)
- pierwsze wrażenie i efekty pokrewne
- różne ujęcia autoprezentacji
- sztuka zyskiwania przewagi
- rodzaje i techniki autoprezentacji
- etapy tworzenia wrażenia
- zasady wystąpień publicznych
- struktura wystąpienia
- rola audytorium
- case studies
FINANSE W BIZNESIE (32 godz.)
1. Wybór strategii finansowej przedsiębiorstwa (4 godz.)
- uwarunkowania i konsekwencje wyboru strategii finansowej
- koszt kapitału
- efekt dźwigni finansowej
2. Identyfikacja majątku przedsiębiorstwa (4 godz.)
- wycena aktywów i pasywów
- charakterystyka aktywów
3. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa (12 godz.)
- zarządzanie aktywami obrotowymi w aspekcie płynności finansowej
- analiza relacji: koszt – wolumen – zysk
- rentowność sprzedaży a struktura kosztów
- wykorzystanie dźwigni operacyjnej
- model analizy operacyjnej Du Ponta
4. Rachunkowość zarządcza. Controlling (12 godz.)
- rachunkowość a system celów i proces decyzyjny
- controlling w zarządzaniu finansowym
- controlling strategiczny
- narzędzia sterowania rentownością
- cash flow
- zarys procedury wdrażania controllingu
CZYNNIK LUDZKI W BIZNESIE (24 godz.)
1. Psychologia kierowania. Trening umiejętności kierowania (8 godz.)
- źródła władzy
- koncepcje efektywnego kierowania
- model kompetencji kierowniczych
- uczenie się kierowania
- własne preferencje i ograniczenia w uczeniu się kierowania
- siatka stylów kierowania
- warianty kierowania
- efektywne prowadzenie narad
- case studies
2. Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi (8 godz.)
- opis stanowisk pracy
- wartościowanie stanowisk
- system ocen pracowniczych
- systemy motywacyjne
- systemy wynagradzania
- ścieżki kariery
- metody wprowadzania nowych pracowników
- badanie opinii pracowniczych
- ćwiczenia
3. Metody doboru i oceny personelu (8 godz.)
- marketing personalny, organizacja działu personalnego
- modele polityki personalnej
- planowanie i prognozowanie personelu
- profile wymagań zawodowych
- rekrutacja i selekcja
- metody selekcyjne
- rozmowa kwalifikacyjna
- assessment centres
- typologia umysłowości menedżerów MBTI
INSTRUMENTARIUM ZARZĄDZANIA (56 godz.)
1. Zarządzanie projektami (16 godz.)
2. Zarządzanie strategiczne (8 godz.)
- misja, wizja i cele strategiczne
- metody wypracowania strategii
- poziomy strategii
- transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
3. Instrumentarium menedżera (8 godz.)
- narzędzia i techniki zorientowane na myślenie selektywne (techniki rangowania, technika ABC) i
- myślenie całościowe (technika badania spójności, technika badania współzależności)
- tablice kompetencyjne
- socjometria
- technika diagnozowania klimatu organizacyjnego
4. Gra biznesowa (16 godz.)
5. Potencjały w biznesie (8 godz.)
- podstawy zarządzania sobą w czasie, czyli jak wykorzystać potencjał czasowy
- rozwijaj się we właściwym kierunku – potencjał intelektualny
- podstawy inteligencji finansowej
- emocje są najważniejsze, czyli podstawy inteligencji emocjonalnej
- efektywna komunikacja
FORMA ZALICZENIA:
Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.
Łączna ilość godzin: 180 godzin kontaktowych.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Wykładowcami studiów podyplomowych są osoby na co dzień specjalizujące się kierowaniu i prowadzeniu firm oraz zarządzaniu rożnymi podmiotami na rynku.. Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Warunki zaliczenia
- Test semestralny
- Test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Harmonogram uwzględnia przerwy. Na wniosek uczestników lub prowadzącego przerwy o planowanej długości mogą odbyć się innych niż zaplanowano pierwotnie godzinach, może mieć to związek z tokiem zajęć lub różną intensywnością realizowanych zajęć.
Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe z uwzględnieniem przerw. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych.
1 godzina dydaktyczna = 45 minut
Liczba punktów ECTS możliwych do zdobycia: 30
Zajęcia w dniach 27–28.09.2025 r. były prowadzone przez dwóch wykładowców jednocześnie. W systemie zostały one ujęte jako oddzielne wpisy, co sztucznie zwiększyło liczbę godzin. Faktyczna liczba godzin zajęć nie uległa zmianie i odpowiada programowi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 32,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 32,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Marcin Bański
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Łukasz Miller
Wieloletni dyrektor kanału partnerskiego, gdzie był odpowiedzialny za edukację agencji marketingowych z zakresu automatyzacji procesów marketingowych oraz wdrażał rozwiązania CRM w e-commerce i firmach sektora MŚP. Występuje w roli prelegenta oraz autora artykułów w branżowych czasopismach. Twórca cyklu eventów z serii „Spotkania Biznesu” oraz prowadzący kanał YT: "Biznes nie tylko Online". Od ponad 10 lat związany z branżą marketingową.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr hab. Wiesława Caputa
Kierownik zespołów badawczych oraz wykonawca wielu projektów naukowych, w tym finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki. Efekty prac badawczych opublikowała m.in. w monografiach: „Kapitał klienta w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa „ oraz „Pomiar kapitału klienta”.
Prowadzi szeroką działalność consultingową i szkoleniową, skoncentrowaną na problematyce: zarządzania finansami przedsiębiorstwa, controllingu oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych. Jest przewodniczącą Komisji rewizyjnej Oddziału PTE w Gliwicach, kierownikiem studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i podatków oraz rachunkowości i finansów oraz jednym z redaktorów czasopisma o zasięgu międzynarodowym Journal of Knowledge Society,International Scientific Journal.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Maciej Szczepanik
Praktyk z doświadczeniem menedżerskim i kierowniczym, były dyrektor zarządzający w szkolnictwie wyższym, obecnie pełni funkcję wicekanclerza WFiZ UWSB Merito we Wrocławiu.
Posiada umiejętność zarządzania zespołem, planowania strategicznego i operacyjnego oraz myślenia krytycznego i analitycznego. Ekspert w tworzeniu i prowadzeniu zaawansowanych symulacji biznesowych.
Interesuje się badaniami z zakresu ekonomii, analizą rynku pracy oraz czynnikami wpływającymi na poziom wynagrodzeń w gospodarce, łącząc wiedzę teoretyczną z praktycznymi obserwacjami.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Krzysztof Natalli
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Maria Gorczyńska
Od 2010 roku członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz od 2016 członek rad nadzorczych Spółek Skarbu Państwa.
Członek trzech projektów badawczych oceniających w praktyce następujące obszary:
kształtowanie struktury kapitału w warunkach implementacji zarządzania ryzykiem,
zarządzanie finansami przedsiębiorstwa w warunkach implementacji innowacyjnych mechanizmów finansowych,
oddziaływanie światowego kryzysu finansowego na sferę realną gospodarki na przykładzie zmian sytuacji finansowej śląskich przedsiębiorstw.
Autorka i współautorka ponad 90 opracowań naukowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych z elementami praktyki.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Tomasz Przewoźnik
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Uniwersytetu WSB Merito Chorzów, gdzie ukończył studia MBA. Przede wszystkich praktyk i entuzjasta zagadnień związanych ze sprzedażą.
Prelegent wielu prestiżowych konferencji m.in. konferencji „Marketing Mix”, konferencji „B2B to Ludzie a Ludzie to emocje” czy „Silesia Marketing Day”.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
mgr Agnieszka Michalska-Rechowicz
Od 2003 r. pracuje z liderami, specjalistami i przedsiębiorcami w obszarze skuteczności oraz sposobów jej osiągania czyli współpracy, relacji i przywództwa. Towarzyszy też w drodze po odporność psychiczną, witalność i dobrostan (life and corporate wellbeing).
Jest autorką bestsellera „Odpocznij 5 życiowych lekcji dla zabieganych, przepracowanych i zestresowanych” oraz " Wypalenie zawodowe w procesie zarządzania".
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Grzegorz Wudarzewski
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Krzysztof Sawicki
Jest autorem publikacji poświęconych problematyce cywilnoprawnej oraz zamówień publicznych. Prowadzi wykłady z zakresu prawa cywilnego i prawa zamówień publicznych w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie, a także, w latach 2005-2012, na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Równocześnie jako wykładowca/prelegent czynnie uczestniczy w licznych konferencjach, seminariach i szkoleniach poświęconych problematyce systemu zamówień publicznych w Polsce i Unii Europejskiej.
Obecna działalność adwokacka w Viribus Unitis Krzysztof Sawicki Adwokat . Doradztwo prawne i Gospodarcze z siedzibą w Gliwicach jest kontynuacją praktyki prawniczej, którą prowadzi od 1996 roku. Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Łukasz Frątczak
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Miłosz Wonorski
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptów, konspektów, prezentacji w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Aby skorzystać z wybranej usługi edukacyjnej, po zapisaniu się w systemie BUR, należy dokonać zapisu na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
· Chorzowie,
· Poznaniu,
· Szczecinie,
· Warszawie
- poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 6 dni przed zajęciami
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
- Cena usługi jest ceną katalogową, która może zostać pomniejszona o promocje czasowe dostępne na stronie www uczelni.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- informacji na temat płatności,
- katalogu bibliotecznego.
Drugą wiodącą platformą jest MS Teams, gdzie uczestnicy znajdą:
- harmonogram zjazdów,
- plan zajęć,
- materiały dydaktyczne,
- dodatkowe materiały, informacje, ogłoszenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams w formie pracy zespołowej wykorzystując czaty, spotkania i rozmowy w wielu oknach, przypięte kanały oraz integrację zadań z aplikacjami. Uczestnicy korzystają z aplikacji Teams w ramach Microsoft Office 365 bezpłatnie.
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą (opcjonalnie) i mikrofonem, głośnikami (wejście słuchawkowe/ słuchawki)
- komputer z aktualnym systemem operacyjnym Microsoft Windows lub macOS
- aktualna wersja przeglądarki internetowej
- stałe łącze internetowe