Skuteczny rozwój w biznesie i zarządzanie wypaleniem zawodowym - szkolenie
Skuteczny rozwój w biznesie i zarządzanie wypaleniem zawodowym - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do stylistek rzęs i brwi, stylistek paznokci, fryzjerek oraz osób pracujących w branży beauty, wykonujących usługi w trybie ciągłym i bezpośrednio pracujących z klientkami. Szczególnie dedykowana osobom doświadczającym przeciążenia, spadku motywacji, oznak wypalenia lub trudności w utrzymaniu zdrowych granic zawodowych. Uczestnicy nie muszą posiadać wcześniejszego przygotowania psychologicznego — wymagane jest jedynie aktywne wykonywanie usług beauty lub planowanie wejścia do zawodu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestniczki/uczestników do świadomego rozpoznawania wczesnych sygnałów wypalenia zawodowego, analizy ich wpływu na funkcjonowanie w branży beauty oraz odbudowy zasobów poprzez kształtowanie zdrowych granic, rytmu pracy i przestrzeni zawodowej. Uczestnicy nabędą kompetencje pozwalające na zapobieganie przeciążeniu, reagowanie w sposób konstruktywny oraz utrzymywanie długoterminowego dobrostanu w pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje główne źródła wypalenia zawodowego. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawną grupę czynników prowadzących do wypalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwy przykład sytuacji będącej źródłem wypalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia emocjonalne, fizyczne i behawioralne sygnały ostrzegawcze. | Kryteria weryfikacji Poprawnie klasyfikuje sygnały ostrzegawcze do właściwej kategorii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład objawu typowego dla danej grupy sygnałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje skutki wypalenia — psychiczne, somatyczne i zawodowe. | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwy opis skutku wypalenia w obszarze psychicznym/somatycznym/zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera prawidłowy przykład konsekwencji wypalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady odbudowy po wypaleniu: granice, rytm pracy, regeneracja. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje prawidłowy element procesu regeneracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład zachowania zgodnego z zasadą stawiania zdrowych granic. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zdrową przestrzeń zawodową. | Kryteria weryfikacji Wskazuje element stanowiący o zdrowej organizacji miejsca pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera przykład praktyki wzmacniającej higienę pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje pierwsze oznaki przeciążenia i wypalenia u siebie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawny wczesny sygnał przeciążenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wybiera zachowanie wskazujące na narastające wypalenie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje własne schematy działania prowadzące do wypalenia. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny opis schematu zachowania sprzyjającego przeciążeniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykład rutyny zwiększającej ryzyko wypalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyznacza zdrowe granice w pracy z klientami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwy przykład zachowania będącego zdrową granicą zawodową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawnie dobiera sposób komunikacji granicy w relacji zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje swój rytm pracy i odpoczynku. | Kryteria weryfikacji Wybiera element prawidłowej struktury dnia pracy wspierającej regenerację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje prawidłowy komponent mikro-regeneracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje strategie ochrony energii i regeneracji. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje właściwą strategię ochrony energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład działania zmniejszającego obciążenie psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik odpowiedzialnie zarządza własnym dobrostanem psychicznym. | Kryteria weryfikacji Wybiera zachowanie zgodne z zasadą dbania o zdrowie psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje sytuację wymagającą reakcji wspierającej dobrostan. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik reaguje na przeciążenie w sposób konstruktywny i zgodny z wartościami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład adekwatnej reakcji na przeciążenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera zachowanie zgodne z zasadą konstruktywnej autoregulacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dba o etyczną i zdrową relację z klientami i współpracownikami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zachowanie wzmacniające zdrową relację zawodową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykład naruszenia granic w relacji zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 – Wypalenie zawodowe (część 1)
1. Wprowadzenie do tematu: czym jest wypalenie zawodowe, specyfika branży usługowej (Teoria 1h)
- definicje wypalenia, modele teoretyczne, czynniki ryzyka w branżach usługowych, presja klienta.
- Metody: prezentacja, mini-wykład, dyskusja moderowana.
2. Źródła wypalenia — czynniki emocjonalne, organizacyjne, środowiskowe (Teoria 1h)
- obciążenia emocjonalne, nadmiar obowiązków, praca z klientem, nieregularny rytm pracy.
- Metody: prezentacja
3. Sygnały ostrzegawcze — emocjonalne, fizyczne, behawioralne (Teoria 1h)
- różnice między stresem a wypaleniem, reakcje ciała, zmiany w zachowaniu.
- Metody: analiza arkuszy objawów, dyskusja
4. Skutki wypalenia: zdrowotne, zawodowe, prywatne (Teoria 1h)
- spadek jakości pracy, trudności relacyjne, objawy psychosomatyczne.
- Metody: prezentacja, analiza przypadków, dyskusja kierowana.
5. Analiza przypadków — rozpoznawanie wypalenia na podstawie realnych historii (Teoria 1h)
- typowe scenariusze przeciążenia, czynniki sprzyjające eskalacji.
- Metody: analiza przypadku, praca w grupach, omówienie wspólne.
6. Autoanaliza – wczesne objawy, praca z własnymi sygnałami (Praktyka 1h)
- indywidualne wzorce reagowania, nawyki przeciążeniowe.
- Metody: ćwiczenia indywidualne, formularz samooceny, refleksja grupowa.
7. Mapa stresu — codzienne obciążenia i mikroprzerwy (Praktyka 1h)
- typowe „punkty zapalne” w dniach pracy, błędne nawyki.
- Metody: praca w parach, wypełnianie mapy stresu, burza mózgów.
8. Tworzenie listy sygnałów ryzyka wypalenia (Teoria 1h)
- klasyfikacja objawów, rozpoznanie sygnałów alarmowych.
- Metody: praca na tablicy, prezentacja wyników.
9. Wpływ wypalenia na relacje z klientami i współpracownikami (Teoria 1h)
- konflikty, spadek empatii, mechanizmy obronne.
- Metody: dyskusja moderowana, odgrywanie scenek, prezentacja
DZIEŃ 2 – Wypalenie zawodowe (część 2)
1. Odbudowa po wypaleniu — granice, regeneracja, zasoby (Teoria 1h)
- praca z energią, sposoby budowania odporności psychicznej.
- Metody: mini-wykład, dyskusja, praca indywidualna.
2. Rytm pracy — tempo, cykle energii, mikro-regeneracja (Praktyka 1h)
- planowanie obciążenia, „energetyczne okna pracy”, przerwy jakościowe.
- Metody: praca indywidualna, ćwiczenia planistyczne, analiza dnia pracy.
3. Zdrowa przestrzeń zawodowa — organizacja miejsca pracy (Teoria 1h)
- ergonomia, higiena pracy, czynniki środowiskowe.
- Metody: prezentacja, checklisty.
4. Wyznaczanie granic wobec klientek i współpracowników (Praktyka 1h)
- przykłady naruszania granic, asertywna komunikacja.
- Metody: odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia komunikacyjne.
5. Proces odbudowy krok po kroku — rutyny, rytuały, odpoczynek (Teoria 1h)
- planowanie regeneracji, cykliczność odpoczynku, rytuały zawodowe.
- Metody: mapa rutyn, dyskusja.
6. Narzędzia zapobiegania nawrotom destrukcyjnych schematów (Teoria 1h)
- psychologiczne metody prewencji, praca z nawykami.
- Metody: analiza przypadku, prezentacja
7. Tworzenie indywidualnego planu dobrostanu zawodowego (Teoria 1h)
- cele, zasoby, zagrożenia, plan awaryjny.
- Metody: praca indywidualna, konsultacje z trenerem, prezentacja planów.
8. Case study — osoby, które odbudowały energię po wypaleniu (Teoria 1h)
- realne historie, strategie powrotu do równowagi.
- Metody: analiza przypadku, wyciąganie wniosków.
10. Walidacja (1h)
- test wiedzy składający się z minimum 25 pytań
- Proces walidacji: Walidacja będzie przeprowadzona na podstawie testu teoretycznego.
- Test teoretyczny: Uczestnicy będą zobowiązani do wypełnienia testu sprawdzającego zdobytą wiedzę.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do tematu: czym jest wypalenie zawodowe, specyfika branży usługowej | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Źródła wypalenia — czynniki emocjonalne, organizacyjne, środowiskowe | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Sygnały ostrzegawcze — emocjonalne, fizyczne, behawioralne | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Skutki wypalenia: zdrowotne, zawodowe, prywatne | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Analiza przypadków — rozpoznawanie wypalenia na podstawie realnych historii | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Autoanaliza – wczesne objawy, praca z własnymi sygnałami | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Mapa stresu — codzienne obciążenia i mikroprzerwy | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Tworzenie listy sygnałów ryzyka wypalenia | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Wpływ wypalenia na relacje z klientami i współpracownikami | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Odbudowa po wypaleniu — granice, regeneracja, zasoby | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Rytm pracy — tempo, cykle energii, mikro-regeneracja | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Zdrowa przestrzeń zawodowa — organizacja miejsca pracy | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Wyznaczanie granic wobec klientek i współpracowników | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Proces odbudowy krok po kroku — rutyny, rytuały, odpoczynek | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Narzędzia zapobiegania nawrotom destrukcyjnych schematów | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Tworzenie indywidualnego planu dobrostanu zawodowego | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Case study — osoby, które odbudowały energię po wypaleniu | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 420,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 420,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Orlecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godzina usługi rozwojowej = 45 minut.
- Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowsze b) komputery Mac 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc)