Dedykowany 72H kurs dla STRAŻAKÓW na PILOTA ciężkiego drona do MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + STS-02), 14h LOTÓW + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA BSP + moduł spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | FOTO-VIDEO | POSZUKIWANIE OSÓB | SAR | FIRETRAK – oprog. do zarządz. pożar. lasów z drona
Dedykowany 72H kurs dla STRAŻAKÓW na PILOTA ciężkiego drona do MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + STS-02), 14h LOTÓW + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA BSP + moduł spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | FOTO-VIDEO | POSZUKIWANIE OSÓB | SAR | FIRETRAK – oprog. do zarządz. pożar. lasów z drona
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
- KURS UMOŻLIWIA PODNIESIENIE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH OSOBOM pracującym/chcącym działać w obszarze poszukiwawczo-ratunkowym i pożarniczym.
- STRAŻACY, chcący zdobyć wiedzę z obszaru dronów oraz ZDAĆ EGZAMIN PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA STS-01 i STS-02 (nowe europejskie uprawnienia VLOS - loty w zasięgu wzroku i BVLOS - loty poza zasięgiem wzroku, do 25 kg).
- STRAŻACY, którzy pragną nie tylko uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA, ale także zdobyć wiedzę w zakresie: SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJI, POSZUKIWANIACH OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK a także Search and Rescue (SAR), FIERTRAK - oprogramowanie komputerowe do zarządzania pożarami lasów z drona oraz FOTO-VIDEO Z DRONA w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA oraz OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW, w obszarze cyfrowych i zielonych kompetencji.
- Usługa adresowana również do Uczestników Projektu "BUduj swój Rozwój - BUR" w ramach WUP Kielce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa przygotowuje STRAŻAKÓW do samodzielnego wykonywania lotów w ramach STS-01 i STS-02 (po zdaniu egzaminu i uzyskaniu uprawnień ULC) oraz potwierdza zdobycie wiedzy w zakresie SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | TERMOWIZJI | FOTO-VIDEO | POSZUKIWANIA OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK | SAR | FIRETRAK, którą wykorzysta w obszarze cyfrowych kompetencji w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant definiuje aspekty związane z przepisami lotniczymi i procedurami operacyjnymi zgodnymi ze standardem STS-01 i STS-02 | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE, a także rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS, a także charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant posiada ogólną wiedzę w zakresie Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP) | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP oraz definiuje różne tryby lotów, a także rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji definiuje obsługę przeglądu przedstartowego bezzałogowego statku powietrznego oraz ogólny stan systemu BSP i kryteria zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym oraz dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP oraz opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka jako pilota drona | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka/pilota w trakcie wykonywania lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje zagrożenia wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji definiuje, rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP oraz rozróżnia i charakteryzuje strefy geograficzne, a także definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi | Kryteria weryfikacji definiuje, charakteryzuje i określa ryzyko na ziemi, dokonuje analizy przestrzeni powietrznej oraz definiuje ryzyko operacyjne a także określa bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych w tym bezpieczny start i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki pogodowe mogące mieć wpływ na wykonywanie misji BSP | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki związane z meteorologią oraz rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne a także definiuje warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant definiuje zagadnienia związane ze stosowaniem kamer termowizyjnych jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze cyfrowej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant definiuje systemy BSP oraz techniki wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych do robienia zdjęć lotniczych i foto-video obszarów zielonych i chronionych w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są drony względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje podstawowe programy od robienia zdjęć lotniczych i foto-video obszarów zielonych i chronionych oraz ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje metody i systemy do poszukiwania nielegalnych składowisk stanowiących zagrożenia dla środowiska naturalnego oraz metody i działania związane z poszukiwaniem osób dewastujących środowisko naturalne oraz działaniami związanymi z Search and Rescue (SAR), jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są bezzałogowe statki powietrzne | Kryteria weryfikacji rozróżnia i definiuje systemy do poszukiwań oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki" z wykorzystaniem dronów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant opisuje działania wykonywane w trakcie lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji i cyfrowych kompetencji | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje działania wykonywane w trakcie misji powietrznej z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant jest świadomy sposobów wykorzystywania bezzałogowych statków powietrznych (BSP) jako cyfrowego i ekologicznego narzędzia pracy w ramach zrównoważonego rozwoju a także w kontekście działań na rzecz ekoinnowacji oraz jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje obszary wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych, jako współczesnego narzędzia pracy w o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant w ramach kompetencji społecznych, aktualizuje i wzbogaca swoją wiedzę z obszaru BSP w trakcie trwania szkolenia z innymi uczestnikami szkolenia, także w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji monitoruje i rozwija swoje umiejętności dronowe, a także aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant opisuje zastosowanieoprogramowania komputerowego do poszukiwań nielegalnych składowisk i osób (Loc8 i RDT G2) oraz ochrony środowiska (FIERTRAK), w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są bezzałogowe statki powietrzne | Kryteria weryfikacji charakteryzuje oprogramowanie komputerowe w ramach poszukiwań oraz przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant opisuje wykorzystanie SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE w obszarze działania na rzecz ochrony środowiska i ekoinnowacji oraz jako "cyfrową umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są bezzałogowe statki powietrzne | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujesystemy geoprzestrzenne w zakresie ochrony środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Przy sprzyjających warunkach pogodowych usługa rozwojowa może się zakończyć przed datą wskazaną jako data końcowa karty usługi.
Termin zakończenia usługi rozwojowej, to data przekazania przez Realizatora szkolenia (czyli nas - uprawnionego podmiotu szkolącego pilotów BSP) dokumentacji do ULC w celu przyznania uprawnień STS-01 | STS-02 dla danego Kursanta po ukończeniu jego części szkolenia i zdaniu egzaminu. Zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, urząd ma do 30 dni na nadanie Kursantowi uprawnień w elektronicznym systemie KSID (w jego profilu pilota). Zazwyczaj urzędowi nadanie uprawnień zajmuje około 3-5 dni roboczych.
------------
Dedykowane 72-godzinne (dydaktyczne) szkolenie na PILOTA DRONÓW dla STRAŻAKÓW, którzy chcą podnieść swoją wiedzę m.in. w ramach naszego projektu społecznego na rzecz bezpieczeństwa lotów "NIE BĄDŹ PAPIEROWYM PILOTEM", poprzez udział w większej ilości godzin "w powietrzu" - 14H ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH (loty) w układzie 1 na 1 (Kursant - Instruktor) oraz dodatkowych godzinach zajęć specjalistycznych.
Takie podejście jest szczególnie kluczowe ze względu na wykonywanie przez strażaków niebezpiecznych, trudnych i ryzykownych akcji w ramach ratowania życia, mienia i środowiska naturalnego, pod presją i przy bardzo dużym stresie podczas akcji. Dlatego tak ważne jest optymalne przygotowanie strażaka do lotów dronem w takich okolicznościach.
Dodatkowo w ramach szkolenia pokażemy Tobie, jak wykorzystywać programy komputerowe wspomagające pracę dronów podczas działań poszukiwawczo-ratunkowych (polskojęzyczne oprogramowanie Loc8 - analiza zdjęć lotniczych w celu wykrywania ludzi i obiektów oraz oprogramowanie RDT G2 do poszukiwań osób zaginionych z wykorzystaniem drona). Dzięki temu możesz działać profesjonalnie i skutecznie a nie obawiać się, że "przegapisz" poszukiwanego człowieka/zwierzę lub obiekt.
Podczas szkolenia pokażemy Tobie, coś unikalnego w zakresie dronów i gaszenia pożarów. Oprogramowanie Firetrak, które służy do wsparcia działań związanych z gaszeniem lasów. Rozwiązanie to pozwala na skuteczną analizę zdjęć pozyskanych z drona w celu identyfikacji źródła pożaru oraz do zarządzania procesem gaszenia pożarów lasów. Jest to pierwszy na świecie program wspomagający działania gaśnicze przy pożarach lasów wykorzystujący potencjał bezzałogowych statków powietrznych.
----
W ramach tego szkolenia będziesz latać zarówno w ZASIĘGU WZROKU (VLOS), jaki i POZA ZASIĘGIEM WZROKU (BVLOS), dronem o wadze do 25 kg. Uzyskujesz uprawnienia STS-01 (loty BSP w zasięgu wzroku - VLOS, o wadze do 25 kg) oraz STS-02 (loty BSP poza zasięgiem wzroku - BVLOS, o wadze do 25 kg).
----
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALISTYCZNYCH (VLOS + BVLOS, o wadze do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznania w ramach specjalistycznych modułów następujących zagadnień: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJA, POSZUKIWANIE OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK a także Search and Rescue (SAR), RDT G2, Loc8 i FIERTRAK - oprogramowanie komputerowe do poszukiwań i zarządzania pożarami lasów z drona oraz FOTO-VIDEO Z DRONA w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA a także OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW, którą wykorzystasz m.in. w obszarze cyfrowej i zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
__
SZKOLENIE NA PILOTA DRONA składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 28 h 45 min. zegarowych [szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym (on-line "na żywo"), obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01(nowe europejskie uprawnienia VLOS, o wadze do 25 kg) i STS-02 (BVLOS, o wadze do 25 kg).
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP).
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO.
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP.
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU.
- PROCEDURY OPERACYJNE.
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP.
- METEOROLOGIA.
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE.
- PODSUMOWANIE ZAGADNIEŃ ULC.
- MODUŁY SPECJALISTYCZNE: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJA, POSZUKIWANIE OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK a także Search and Rescue (SAR), RDT G2, Loc8 i FIERTRAK - polskojęzyczne oprogramowanie komputerowe do poszukiwań i zarządzania pożarami lasów z drona oraz FOTO-VIDEO Z DRONA w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA a także OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW, do wykorzysta w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
----
Drugi etap szkolenia to ROZBUDOWANA CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swojego drona.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych]. Przez cały okres szkolenia praktycznego odbywa się OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH. Zgodnie z Rozporządzeniem i wytycznymi ULC, nie jest to wyodrębniony element podlegający egzaminowaniu a jedynie ciągła obserwacja, w tym wypadku przez 12h szkolenia praktycznego, działań lotniczych z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego. Część praktyczna przeprowadzana jest w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)] i składa się z następujących części:
- BUDOWA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO.
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU.
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU.
- WYKONYWANIE STARTÓW I LĄDOWAŃ.
- CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH.
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW.
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU.
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA.
oraz
- DODATKOWE CAŁODZIENNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE W GRUPIE - OMÓWIENIE ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z BEZZAŁOGOWYMI STATKAMI POWIETRZNYMI W PRAKTYCE (8h zegarowych, stacjonarnie).
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (loty poza zasięgiem wzroku) w ramach kategorii otwartej i szczególnej. Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1h zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu BSP.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi tj. w terminie od 06.02.2026 do 30.04.2026 r. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
-----
EGZAMIN [1 h 15 min. zegarowych] - niezależny, zewnętrzny podmiot prowadzący proces walidacji [egzamin zdalny w czasie rzeczywistym].
Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu - 75 min. (w tym 15 min. w celu weryfikacji danych osobowych Kursanta). Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem do zdania egzaminu jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego. Egzaminy STS-01 | STS-02 są przeprowadzane zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC).
Egzamin odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi tj. w terminie od 16.02.2026 do 30.04.2026 r.. Dzień i godzina egzaminu dla Kursanta dostępny będzie u Dostawcy Usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. W ramach niniejszej usługi opłacony jest egzamin (zewnętrzna walidacja).
Pre-test i post-test, zostaną przeprowadzone w czasie trwania niniejszej karty usługi tj. w terminie od 06.02.2026 do 30.04.2026 r. (na początku i na końcu procesu kształcenia). Pre- i post- test, będą przeprowadzone zdalnie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy elektronicznej. Pytania jednokrotnego wyboru. Dzień oraz godzina post- testu dla Kursanta dostępny będzie u Dostawcy usługi po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym pre-test i post-test.
-----
Usługa rozwojowa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Szkolenie stacjonarne trwa 14 h zegarowych (loty), a szkolenie teoretyczne (zdalne w czasie rzeczywistym) i teoretyczno-praktyczne (stacjonarne) łącznie trwa 38 h 45 min. zegarowych (w tym przerwy łącznie 2 h 15 min.) + zewnętrzna walidacja tj. egzamin (zdalny w czasie rzeczywistym) 1h 15 min. zegarowych. Łącznie: 54h zegarowe = 72h dydaktycznych.
Przerwy są wliczone w ilość godzin usługi rozwojowej (instruktorzy są w trakcie przerwy do dyspozycji Kursanta/Kursantów) oraz zostały wpisane w harmonogram (zgodnie z wytycznymi Załącznika nr 2 do Regulaminu BUR i zaleceniami Operatorów oraz audytorów).
Zgodnie z wytycznymi PARP indywidualna część praktyczna (loty) nie jest uwzględniane w polu "Harmonogram". W polu "Harmonogram" wskazana została część teoretyczna oraz egzamin. Termin egzaminu oraz post-testu, zawarte w harmonogramie są wskazane jedynie poglądowo - data i godzina - gdyż są ustalane indywidualnie z Kursantem przez zewnętrzny podmiot przeprowadzający walidację.
Szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 PRE-TEST (odpowiedzi gromadzone automatycznie - bez ingerencji instruktora-wykładowcy, pre-test zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony w celu nadzoru) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 I STS-02 - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 I STS-02 - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 PROCEDURY OPERACYJNE - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 OSIĄGI BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) W LOCIE - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 METEOROLOGIA - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Katarzyna CZAJKA | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Grzegorz BĄCZEK | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Grzegorz BĄCZEK | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Grzegorz BĄCZEK | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 TERMOWIZJA - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 POSZUKIWANIE OSÓB ORAZ NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i SAR - oprog. komp. RDT G2 | Loc8 | FIERTRAK - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym, ekran współdzielony) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 FOTO-VIDEO Z DRONA w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA oraz OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Wojciech JURKIEWICZ | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 ZAJĘCIA PRAKTYCZNE W GRUPIE - OMÓWIENIE ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z BEZZAŁOGOWYMI STATKAMI POWIETRZNYMI W PRAKTYCE | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 PRZERWA - trener/instruktor dostępny dla Kursantów w trakcie przerwy (dostęp zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 ZAJĘCIA PRAKTYCZNE W GRUPIE - OMÓWIENIE ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z BEZZAŁOGOWYMI STATKAMI POWIETRZNYMI W PRAKTYCE | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 POST-TEST (odpowiedzi gromadzone automatycznie - bez ingerencji instruktora-wykładowcy, post-test zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony w celu nadzoru) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 PAŃSTWOWY EGZAMIN STS-01 I STS-02 - egzamin zdalny w czasie rzeczywistym ustalany jest indywidualnie z Kursantem i odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,06 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,06 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ernest KRAUZE
Wojciech JURKIEWICZ
Michał BOGDAŃSKI
Mieszko BYSIKIEWICZ
Janusz KACZOR
Paweł ZAWISZA
Katarzyna CZAJKA
Piotr STRUSKI
Jarosław CZAJKA
Grzegorz BĄCZEK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć omawiane podczas szkolenia teoretycznego zagadnienia w obszaru ULC.
Warunki uczestnictwa
- Aby przystąpić do szkolenia Uczestnik musi mieć ukończone 18 lat.
- Przystępując do szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym Kursant musi mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w kamerę, głośnik i mikrofon.
- Kursant jest świadomy i wyraża zgodę, aby na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia, usługa może być rejestrowana (fotografowana i/lub nagrywana). Kursantom nie udostępniamy w żadnej formie nagrań ze szkolenia.
- UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT. Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Zastrzegamy, że zgodnie z wytycznymi w zakresie zarządzania niespodziewanymi sytuacjami (Załącznik nr 4 do Regulaminu BUR) istnieje możliwość, iż Instruktorzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany instruktora ze względu na nieprzewidziane sytuacje. Każdy wyznaczony Instruktor posiada stosowne uprawnienia oraz odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia niniejszej usługi rozwojowej w zakresie BSP i moduł spec.
- Usługa dedykowana również w ramach naboru przeprowadzanego przez WUP Kielce w ramach projektu "BUduj swój Rozwój - Baza Usług Rozwojowych".
- Termin zakończenia usługi rozwojowej, to data przekazania dokumentacji do ULC w celu przyznania uprawnień.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu zdalnym w czasie rzeczywistym (on-line) jest ważny w okresie trwania niniejszej usługi.
Adres
Adres
Część praktyczna z Instruktorem, realizowana jest stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne terminy i miejsca zajęć praktycznych ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a Dostawcą Usługi (czyli nami). Zajęcia praktyczne odbędą się w czasie trwania niniejszej karty usługi tj. w okresie od 06.02.2026 do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usługi.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych usługa rozwojowa może się zakończyć przed datą wskazaną jako data końcowa karty usługi.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany terminu i miejsca realizacji szkolenia. O zaistniałej sytuacji Kursant zostanie poinformowany tel./e-mail. Kursant zobowiązany jest o takim fakcie poinformować niezwłocznie Operatora.