RSI 2030 - Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju – wdrażanie zielonych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Kwalifikacje.
RSI 2030 - Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju – wdrażanie zielonych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Kwalifikacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Dorośli uczestnicy rynku pracy, w szczególności osoby pełniące lub przygotowujące się do pełnienia funkcji związanych z wdrażaniem polityk środowiskowych i zrównoważonego rozwoju: pracownicy przedsiębiorstw, administracji publicznej, instytucji edukacyjnych i doradczych, a także osoby odpowiedzialne za raportowanie ESG, zarządzanie projektami proekologicznymi oraz planowanie i realizację działań zgodnych z RSI 2030 i gospodarką o obiegu zamkniętym. Grupa obejmuje również wszystkich zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju”
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego wykonywania zadań Specjalisty ds. zrównoważonego rozwoju, poprzez nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania, wdrażania i monitorowania działań proekologicznych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach. Uczestnicy poznają zasady gospodarki (GOZ), polityki energetycznej i odnawialnych źródeł energii, nauczą się m.in. identyfikować ryzyka środowiskowe oraz dostosować narzędzia cyfrowe do raportowania wskaźników ESG.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Charakteryzuje podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju i globalne wyzwania środowiskowe. | Kryteria weryfikacji Wymienia i omawia minimum trzy globalne problemy środowiskowe (np. zmiany klimatu, utrata bioróżnorodności, nadmierna konsumpcja zasobów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Analizuje wpływ procesów gospodarczych na środowisko. | Kryteria weryfikacji Opracowuje analizę cyklu życia (LCA) lub śladu węglowego dla przykładowego produktu/usługi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 3. Opracowuje plan działań proekologicznych w przedsiębiorstwie zgodny z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje projekt planu zawierający rekomendacje i harmonogram wdrożenia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 4. Stosuje metody zarządzania projektami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Tworzy strukturę projektu: cele, zadania, budżet | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Stosuje narzędzia i metody pomiaru efektywności działań środowiskowych zgodnie z wytycznymi RSI 2030 i PRT WSL 2019–2030 | Kryteria weryfikacji Opracowuje raport środowiskowy na podstawie danych wejściowych (energia, woda, odpady). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 6. Identyfikuje i ocenia ryzyka środowiskowe w organizacji. | Kryteria weryfikacji Opracowuje mapę ryzyk z przypisanymi działaniami zapobiegawczymi i korygującymi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 7. Prowadzi dialog i negocjacje w zakresie wdrażania działań proekologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w symulacji negocjacji, proponując rozwiązania konsensusowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 8. Proponuje rozwiązania problemów środowiskowych i podejmuje decyzje w oparciu o dostępne zasoby. | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum dwa możliwe rozwiązania dla zadanego problemu i uzasadnia wybór najlepszego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 9. Charakteryzuje politykę energetyczną UE i Polski oraz wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum trzy przykłady praktycznego zastosowania OZE w przedsiębiorstwach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Buduje konsensus w zespole w procesie podejmowania decyzji środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Wypracowuje wspólne stanowisko w trakcie symulacji grupowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 11. Rozwija zielone kompetencje społeczne i postawy proekologiczne. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w dyskusjach, warsztatach i pracy zespołowej, proponując rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 12. Współpracuje w zespole przy wdrażaniu działań proekologicznych oraz adaptuje się do zmieniających się warunków środowiskowych i organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w pracy grupowej, dzieli się zadaniami i dostosowuje swoje działania do zmieniających się warunków symulacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 13. Rozwiązuje konflikty w zespole | Kryteria weryfikacji Przedstawia minimum jedno rozwiązanie konfliktu grupowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 14. Analizuje kierunki rozwoju technologicznego regionu w kontekście wdrażania zielonych innowacji, zgodnie z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego 2019–2030. | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum dwa przykłady technologii środowiskowych lub cyfrowych wspierających GOZ i niskoemisyjność w regionie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do następujących grup docelowych:
Dorośli uczestnicy rynku pracy, w szczególności osoby pełniące lub przygotowujące się do pełnienia funkcji związanych z wdrażaniem polityk środowiskowych i zrównoważonego rozwoju: pracownicy przedsiębiorstw, administracji publicznej, instytucji edukacyjnych i doradczych, a także osoby odpowiedzialne za raportowanie ESG, zarządzanie projektami proekologicznymi oraz planowanie i realizację działań zgodnych z RSI 2030 i gospodarką o obiegu zamkniętym. Grupa obejmuje również wszystkich zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju”
Zgodność z RSI 2030 i projektem 10.17
Szkolenie jest w pełni zgodne ze Strategią Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2030” oraz projektem 10.17 „Zielone Śląskie – rozwój zielonych kompetencji mieszkańców regionu”, wspierając rozwój kompetencji w obszarze zrównoważonego rozwoju, gospodarki o obiegu zamkniętym i transformacji energetycznej.
1. Powiązanie z RSI 2030 – Priorytety i kierunki działań:
- Priorytet B – Szanse rozwojowe mieszkańców (B.1: Poprawa kompetencji mieszkańców województwa): szkolenie rozwija zielone kompetencje i przygotowuje uczestników do wykonywania zawodu Specjalisty ds. zrównoważonego rozwoju.
- Priorytet C – Zielona transformacja gospodarki i przestrzeni (C.1: Gospodarka niskoemisyjna, C.2: Rozwój GOZ, C.3: OZE i adaptacja do zmian klimatu): uczestnicy zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie ograniczania zużycia zasobów, raportowania ESG, wdrażania GOZ i odnawialnych źródeł energii.
- Kierunek działań 2.3 „Rozwój zielonych kompetencji i edukacja ekologiczna mieszkańców”: usługa rozwija świadomość ekologiczną, postawy prośrodowiskowe i kompetencje społeczne wspierające współpracę międzysektorową.
- Kierunek działań 3.1 „Rozwój nowoczesnych technologii dla zielonej gospodarki”: program obejmuje nowoczesne technologie środowiskowe i cyfrowe, wspierające efektywne zarządzanie zasobami i emisjami.
2. Powiązanie z projektem 10.17 „Zielone Śląskie”:
- Szkolenie odpowiada na cel projektu, jakim jest wzrost kompetencji mieszkańców regionu w obszarze zielonej transformacji, w tym w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważonego zarządzania środowiskiem i wdrażania OZE.
- Program umożliwia uczestnikom nabycie kwalifikacji zgodnych z rynkiem pracy i potrzebami zielonej gospodarki, zwiększając ich szanse na zatrudnienie w sektorach związanych z ochroną środowiska, doradztwem ekologicznym i ESG.
- Usługa wspiera także rozwój społecznych kompetencji proekologicznych, zgodnych z założeniami Zielonego Ładu i Europejskich Ram Kompetencji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju.
Program szkolenia jest w pełni spójny z założeniami Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030 (PRT WSL), który określa strategiczne kierunki rozwoju technologicznego regionu oraz wspiera wdrażanie innowacji sprzyjających transformacji ekologicznej i cyfrowej.
Usługa rozwija kompetencje w obszarach wskazanych w PRT jako kluczowe dla zielonej transformacji gospodarki Śląska, w szczególności:
- Energia i środowisko – kształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii niskoemisyjnych, odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej i redukcji emisji;
- Nowoczesne technologie środowiskowe – poznawanie i projektowanie rozwiązań sprzyjających ograniczaniu zużycia zasobów, odzyskowi surowców i wdrażaniu modeli gospodarki cyrkularnej (GOZ);
- Cyfryzacja i inteligentne systemy zarządzania środowiskiem – wykorzystywanie narzędzi cyfrowych i danych środowiskowych do raportowania, analizy ryzyk i monitorowania działań proekologicznych (ESG);
- Zrównoważony rozwój i zielone innowacje – tworzenie warunków do współpracy międzysektorowej w duchu partnerstwa nauka–biznes–samorząd, zgodnie z kierunkiem „Rozwój nowoczesnych technologii dla zielonej gospodarki”.
Dzięki temu program szkolenia przyczynia się do realizacji celów PRT WSL 2019–2030 poprzez:
- rozwój kompetencji niezbędnych do wdrażania technologii środowiskowych i cyfrowych w przedsiębiorstwach,
- przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji zawodowych w obszarze zarządzania projektami ekoinnowacyjnymi,
- oraz wspieranie transformacji regionu w kierunku niskoemisyjnego, innowacyjnego i zrównoważonego Śląska, zgodnego z wizją RSI 2030 i projektem 10.17 „Zielone Śląskie”.
Kwalifikacje:
Szkolenie pozwala na nabycie kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju (ICVC/SZR)”, która potwierdza przygotowanie do planowania, wdrażania i monitorowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w organizacjach i instytucjach.
Egzamin końcowy ma charakter teoretyczny i odbywa się w formie testu wiedzy sprawdzającego opanowanie zagadnień objętych szkoleniem. Egzamin przeprowadzany jest przez niezależnego walidatora, co zapewnia rozdzielenie procesu szkolenia od procesu walidacji.
W ramach usługi przewidziano także walidację efektów uczenia się, poprzez wymienione w efektach usługi metody walidacji. Walidacja ta służy sprawdzeniu stopnia osiągnięcia efektów uczenia się, jednak nie zastępuje oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego.
Sposób walidacji i egzamin:
Walidacja i Egzamin kompetencji uczestników prowadzone są zgodnie z opisanymi efektami uczenia się i obejmują:
- Test teoretyczny – weryfikujący wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju, polityki energetycznej, GOZ i technologii środowiskowych.
- Analizę dowodów i deklaracji – przygotowanie projektu planu działań proekologicznych w przedsiębiorstwie, obejmującego harmonogram, ocenę ryzyk i rekomendacje działań.
- Obserwację udział w warsztatach i symulacjach (np. negocjacje proekologiczne, mapa ryzyk, mini-audyt).
Egzamin końcowy składa się z testu wiedzy.
Egzamin i walidacja przeprowadzane są przez niezależnego walidatora - podmiot zewnętrzny certyfikujący, co zapewnia rozdzielenie procesu szkolenia od walidacji.
Warunki organizacyjne
Szkolenie realizowane jest w grupie do 16 osób, z pracą warsztatową w podgrupach 3-5 osobowych. Każdy uczestnik ma zapewniony zestaw materiałów szkoleniowych (notes, długopis, karty pracy, skrypt). Sala szkoleniowa wyposażona jest w rzutnik, flipchart i umożliwia swobodny podział na grupy. Szkolenie ma charakter mieszany - teoria + praktyka.Obejmuje krótkie wykłady, analizę przypadków, pracę warsztatową, ćwiczenia projektowe.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy, walidacja i egzamin wliczone są w czas trwania usługi.
Usługa rozwojowa realizowana jest w godzinach zgodnych z Regulaminem BUR (§ 5 ust. 2), tj. poza godzinami pracy lub w dniach wolnych od pracy uczestników, zgodnie z ich indywidualną dyspozycyjnością.
Dzień 1 – Fundamenty zrównoważonego rozwoju (9:00–17:00, 4,5h teoria, 3h praktyka, 0,5 h przerwa)
- 09:00–09:30 – Wprowadzenie: Zielone Śląskie, RSI 2030 i rola Specjalisty ds. ZR Omówienie powiązań szkolenia z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz z Programem Rozwoju Technologii WSL 2019–2030, w kontekście rozwoju zielonych kompetencji w regionie.
- 09:30–11:00 – Analiza wpływu działalności gospodarczej na środowisko: LCA, ślad węglowy i wodny z odniesieniem do priorytetów PRT WSL 2019–2030 w obszarze nowoczesnych technologii środowiskowych i efektywnego gospodarowania zasobami (teoria + case study)
- 11:00–12:30 – Zarządzanie odpadami i gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ): hierarchia postępowania, technologie odzysku. Praktyczne zastosowanie rozwiązań cyrkularnych wpisujących się w kierunki rozwoju technologicznego województwa (PRT 2019–2030: gospodarka o obiegu zamkniętym, recykling, eko-innowacje (teoria + ćwiczenia praktyczne)
- 12:30–13:00 – Świadome zakupy i zielone łańcuchy dostaw: kryteria less waste, ocena dostawców Zgodnie z zasadami zrównoważonego zarządzania środowiskowego i innowacji organizacyjnych określonych w RSI 2030(teoria + miniwarsztat)
- 13:00–13:30 – Przerwa obiadowa
- 13:30–15:00 – Warsztat: Identyfikacja ryzyk środowiskowych w firmie – mapa ryzyk i działania zapobiegawcze (praktyka grupowa)
- 15:00–16:00 – Dyskusja moderowana: bariery i możliwości wdrażania działań proekologicznych lokalnie Dyskusja o wdrażaniu technologii środowiskowych i innowacji zgodnie z PRT i RSI 2030(praktyka)
- 16:00–17:00 – Podsumowanie dnia, wskazanie działań do wdrożenia w miejscu pracy (praktyka)
Dzień 2 – Narzędzia i praktyka Specjalisty ds. ZR (9:00–17:00, 4,5h teoria, 3h praktyka, 0,5 h przerwa)
- 09:00–10:30 – Zarządzanie projektami zrównoważonego rozwoju: planowanie, budżet, interesariusze Uwzględnienie kierunków rozwoju technologii środowiskowych i cyfrowych wskazanych w PRT WSL 2019–2030. (teoria + ćwiczenie projektowe)
- 10:30–12:00 – Raportowanie i pomiar efektów środowiskowych: ESG, narzędzia cyfrowe, mini-audyt energii i wody W oparciu o priorytety PRT 2019–2030 – ‘Cyfryzacja i inteligentne systemy zarządzania środowiskiem’ oraz RSI 2030 – ‘Gospodarka niskoemisyjna (teoria + praktyka)
- 12:00–13:00 – Polityka energetyczna i odnawialne źródła energii: regulacje UE i przykłady w firmach Powiązanie z PRT 2019–2030 – ‘Energia i środowisko’: rozwój technologii niskoemisyjnych i odnawialnych źródeł energii w regionie(teoria)
- 13:00–13:30 – Przerwa obiadowa
- 13:30–14:30 – Odpowiedzialność firm wobec zmian klimatycznych: strategie redukcji emisji, dobre praktyki Analiza przykładów regionalnych zgodnych z PRT 2019–2030 i RSI 2030: technologie dla środowiska, innowacje ograniczające emisje. (teoria + dyskusja)
- 14:30–15:30 – Warsztat komunikacyjno-negocjacyjny: symulacja wdrażania działań proekologicznych, budowanie partnerstw (praktyka)
- 15:30–16:00 – Ochrona bioróżnorodności: działania lokalne w przedsiębiorstwach kontekście zrównoważonego zarządzania przestrzenią i ekosystemami (RSI 2030, PRT – Ochrona środowiska i technologie retencji wód (teoria + ćwiczenie)
- 16:00–17:00 – Walidacja i egzamin
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenia i Analiza wpływu działalności gospodarczej na środowisko | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Zarządzanie odpadami i gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ) | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Świadome zakupy i zielone łańcuchy dostaw | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Warsztat: Identyfikacja ryzyk środowiskowych w firmie | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Dyskusja moderowana: bariery i możliwości wdrażania działań proekologicznych lokalnie | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie projektami zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Raportowanie i pomiar efektów środowiskowych | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Polityka energetyczna i odnawialne źródła energii | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Odpowiedzialność firm wobec zmian klimatycznych | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Warsztat komunikacyjno-negocjacyjny | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Ochrona bioróżnorodności | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie dnia | Prowadzący Tomasz Madejski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja i egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Madejski
3. Ochrona środowiska a zarządzanie firmą i strategia przedsiębiorstwa 07.06.2016 4. Cyrkularne modele biznesowe 22.08.2016 5. Zmiany klimatyczne i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw 23.09.2017
6. Wpływ ochrony środowiska na motywację 12.04.2018 „Sustainable Business and ESG Reporting” – certyfikat międzynarodowy (2023)
„Green Transformation in Business: Strategia ESG w praktyce” (2024 Powyższe kompetencje są nabywane i aktualizowane w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notatnik, prezentacja.
Informacje dodatkowe
Dostępność i walidacja: Zapewniamy równy dostęp do usługi (stacjonarnie i online). Na zgłoszenie uczestnika uzgadniamy równoważne formy materiałów i walidacji efektów (np. większa czcionka, wydłużony czas, alternatywny sposób prezentacji wyników) bez obniżania kryteriów i progów zaliczenia.
Kontakt: Koordynator ds. dostępności – Magdalena Kudzia, m.kudzia@change.info.pl, 574 454 645 (potwierdzenie do 2 dni roboczych).
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązu