„Siła Współpracy – Team Building czyli trening budowania spójnego i efektywnego zespołu.” Usługa szkoleniowa.
„Siła Współpracy – Team Building czyli trening budowania spójnego i efektywnego zespołu.” Usługa szkoleniowa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla zespołów/pracowników pracujących na co dzień razem, które chcą wzmocnić współpracę, poprawić komunikację i zwiększyć skuteczność wspólnego działania. Usługa kierowana jest zarówno do nowych zespołów, jak i do grup z dłuższym stażem, które chcą podnieść poziom integracji i wzajemnego zaufania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu wsparcie uczestników w podnoszeniu efektywności zawodowej poprzez rozwijanie umiejętności współpracy zespołowej i budowania konstruktywnych relacji z innymi członkami zespołu.Uczestnicy poznają różne role zespołowe i ich znaczenie, nauczą się rozpoznawać zachowania wzmacniające lub osłabiające realizację celów oraz rozwiną kompetencje z zakresu komunikacji, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach wynikających ze współpracy grupowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie wykorzystuje narzędzia wspierające efektywną współpracę w zespole. | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie techniki pracy zespołowej do sytuacji, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór danej metody współpracy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady zastosowania narzędzi we własnym środowisku pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi analizować swoją pozycję i sposób funkcjonowania w grupie. | Kryteria weryfikacji opisuje własne mocne strony i obszary do rozwoju w kontekście pracy zespołowej, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje, jak jego postawa wpływa na dynamikę grupy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji formułuje plan działań, który poprawi jego współpracę z innymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje czynniki wpływające na powodzenie realizacji celów zespołu. | Kryteria weryfikacji wymienia elementy sprzyjające efektywności grupy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje bariery uniemożliwiające osiąganie celów, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji proponuje działania usprawniające współpracę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje relacje oparte na otwartości, zaufaniu i wzajemnym wsparciu. | Kryteria weryfikacji poprawnie stosuje zasady empatycznej komunikacji, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji prezentuje postawę sprzyjającą integracji i współpracy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje zachowania budujące zaufanie w zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do pracowników, którzy chcą rozwijać umiejętności związane z pracą zespołową, komunikacją oraz budowaniem środowiska sprzyjającego współpracy i wysokiej wydajności. Uczestnicy poznają mechanizmy funkcjonowania zespołów, rolę poszczególnych członków, czynniki wpływające na realizację celów, a także nauczą się praktycznych metod rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w wymagających sytuacjach zawodowych.
Dzień 1
Moduł 1. Istota współpracy i fundamenty budowania zespołu
- Czym różni się grupa od zespołu - analiza praktyczna.
- Struktura zespołu i zależności między członkami.
- Samoocena własnej roli w zespole - ćwiczenia integracyjne.
- Oczekiwania, potrzeby i zasoby poszczególnych członków zespołu.
Moduł 2. Role i odpowiedzialności w zespole
- Identyfikacja ról zespołowych i ich wpływ na realizację zadań.
- Przypisanie odpowiedzialności wynikających z pełnionej roli.
- Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju każdego uczestnika.
Moduł 3. Zasady współpracy i budowanie spójności
- Ustalanie wspólnych zasad i wartości pracy zespołowej.
- Zachowania wspierające i zaburzające realizację celów.
- Warsztat: „Co buduje, a co osłabia mój zespół?”
Dzień 2
Moduł 4. Komunikacja jako narzędzie współpracy
- Elementy skutecznej komunikacji w środowisku pracy.
- Bariery komunikacyjne i techniki ich minimalizowania.
- Asertywność -jak komunikować się jasno, z szacunkiem i bez konfliktów.
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w relacjach zawodowych.
Moduł 5. Komunikacja w sytuacjach obciążenia
- Reagowanie w stresie i przy presji czasowej.
- Trening aktywnego słuchania i parafrazy.
- Przekazywanie informacji zwrotnej - konstruktywnej, rzeczowej i bez ocen.
Moduł 6. Ćwiczenia online w zespole
- Mini-symulacje rozmów trudnych.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi komunikacyjnych w zadaniach grupowych.
Dzień 3
Moduł 7. Konflikty w zespole -diagnoza i mechanizmy powstawania
- Skąd biorą się konflikty w pracy zespołowej.
- Emocje i ich wpływ na współpracę.
- Typy zachowań w sytuacjach spornych.
Moduł 8. Techniki rozwiązywania sporów
- Metody łagodzenia konfliktów i prowadzenia rozmów naprawczych.
- Mediacja wewnątrz zespołu - podstawowe narzędzia.
- Ćwiczenia: praca z realnymi przykładami uczestników.
Moduł 9. Utrzymanie współpracy i prewencja konfliktów
- Jak budować długofalową kulturę współpracy.
- Narzędzia wspierające pozytywną atmosferę w zespole.
- Tworzenie planu działań dla zespołu.
Zakończenie programu
- Podsumowanie zdobytych umiejętności.
- Omówienie postępów i refleksji uczestników.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Usługa szkoleniowa będzie prowadzona w formie mieszane (usługa stacjonarna połączona z usługą zdaną w czasie rzeczywistym) w wymiarze 23 godzin lekcyjnych (45 min - 1 lekcja).
Przerwy nie wliczają się w czas usługi szkoleniowej.
Weryfikacja efektów jest rozumiana jako sprawdzenie wyników pracy słuchacza i określenie, czy zostały przez niego osiągnięte zdefiniowane efekty uczenia się.
FORMA:
- swobodna rozmowa
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 33 Wprowadzenie i integracja; Powitanie, cele szkolenia, zasady pracy w grupie, krótka integracja | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 33 Różnice między grupą a zespołem, samoocena roli w zespole, ćwiczenia integracyjne | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 33 Przerwa kawowa. | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 33 Moduł 2: Role i odpowiedzialności w zespole; Analiza ról zespołowych, przypisanie zadań, ćwiczenia w grupach | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 33 Moduł 2 cd. Omówienie mocnych stron i obszarów do rozwoju, dyskusja | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 33 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 33 Moduł 3: Zasady współpracy i budowanie spójności; Ustalanie zasad pracy zespołowej, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 33 Moduł 3 cd. Warsztat „Co buduje, a co osłabia zespół?” | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 33 Przerwa kawowa. | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 33 Podsumowanie i refleksja; Omówienie ćwiczeń, wnioski z dnia, przygotowanie do dnia online | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 33 Powitanie i przypomnienie; Cele dnia, zasady pracy online, integracja grupy | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 33 Moduł 4: Komunikacja w zespole; Skuteczna komunikacja, bariery komunikacyjne | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 33 Moduł 4 cd. Asertywność, komunikacja werbalna i niewerbalna | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 33 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 33 Moduł 5: Komunikacja w sytuacjach obciążenia; Trening aktywnego słuchania, przekazywanie informacji zwrotnej | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 33 Moduł 5 cd. Symulacje rozmów trudnych w breakout rooms | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 33 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 33 Moduł 6: Ćwiczenia online w zespole; Analiza nagrań i mini-case study, zadania grupowe | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 33 Moduł 6 cd. Prezentacja wyników i dyskusja | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 33 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 33 Podsumowanie dnia; Refleksja uczestników, wnioski, pytania i przygotowanie do kolejnego dnia | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 33 Powitanie i przypomnienie; Cele dnia, podsumowanie poprzednich spotkań | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 33 Moduł 7: Konflikty w zespole; Diagnoza konfliktów, emocje w pracy zespołowej | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 33 Moduł 7 cd. Analiza typów zachowań w konfliktach | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 33 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 33 Moduł 8: Techniki rozwiązywania sporów; Mediacja wewnętrzna, strategie łagodzenia konfliktów | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 33 Moduł 8 cd. Ćwiczenia praktyczne w breakout rooms | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 33 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 33 Moduł 9: Utrzymanie współpracy i prewencja konfliktów Budowanie kultury współpracy, narzędzia wspierające pozytywną atmosferę | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 33 Moduł 9 cd. Ćwiczenia praktyczne, case study | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 33 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 33 Walidacja | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 33 Zamknięcie szkolenia Refleksja uczestników, sesja pytań i odpowiedzi, zakończenie programu | Prowadzący Anna Kornacka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Kornacka
Przeszkoliła tysiące osób z różnorodnych branż i obszarów, pracowała m.in. dla: Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Gospodarki, szkoliła kadry uczelni, realizowała projekty edukacyjne dla uczelni z całej Polski (m.in. Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet SWPS, Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych, Wyższa Szkoła Bankowa), przeszkoliła kilkaset zespołów biznesowych (m.in. Tieto, Bank PKO, BOŚ Bank, Fundusz Ochrony Środowiska, LarsLaj, McDonalds).
Ukończyła studia magisterskie (2001) na kierunku Pedagogika (Uniwersytet Szczeciński), absolwentka licznych szkoleń i kursów doszkalających: 2012 – kurs trenerski (OPM), 2019 - kurs "Neurodydaktyka doktora Marka Kaczmarzyka" oraz 2002 – studia podyplomowe z zakresu doradztwa personalnego (US, Katedra Psychologii), 2012 - studia podyplomowe Akademia Euroliderek (Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, Wydział Psychologii i Zarządzania).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają kompletny skrypt szkoleniowy wraz z materiałami dodatkowymi do ćwiczeń realizowanych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest wpisanie do Bazy Usług Rozwojowych. Obecność na szkoleniu obowiązkowa od momentu rozpoczęcia do jego zakończenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe/techniczne:
Posiadanie sprzętu komputerowego z dostępem do połączenia internetowego – szerokopasmowe przewodowe lub
bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE).
Posiadanie głośnika i mikrofonu połączonego ze sprzętem komputerowym.
Dostęp do aktywnego e-maila, na który zostanie dostarczony link do platformy zoom.
Obsługiwany system operacyjny dla platformy zoom:
System operacyjny macOS X w wersji 10.9 lub nowszej
System operacyjny Windows w wersji 7, 8 lub 8.1, Windows 10
System operacyjny Ubuntu w wersji 12.04 lub nowszej
System operacyjny Mint w wersji 17.1 lub nowszej
System operacyjny Red Hat Enterprise Linux w wersji 6.4 lub nowszej
System operacyjny Oracle Linux w wersji 6.4 lub nowszej
System operacyjny CentOS w wersji 6.4 lub nowszej
Oprogramowanie Fedora w wersji 21 lub nowszej
Oprogramowanie OpenSUSE w wersji 13.2 lub nowszej
System operacyjny ArchLinux (tylko w wersji 64-bitowej)
Obsługiwane przeglądarki:
Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania łącza internet. w zależności od jakości transmisji.
Usługa odbywa się na platformie ZOOM. Ważność linku obejmuje czas usługi