Kurs Zintegrowane techniki manualne wspierające rozwój dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Kurs Zintegrowane techniki manualne wspierające rozwój dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- terapeutów integracji sensorycznej,
- logopedów,
- neurologopedów,
- psychologów,
- pedagogów,
- osteopatów,
- terapeutów manualnych,
- studentów kierunków fizjoterapii,
- osób pracujących z niemowlętami oraz małymi dziećmi,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: "Kierunek-Rozwój", "Akademia HR", "Regionalny Fundusz Szkoleniowy II", "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1", "Nowy start w Małopolsce z EURESem", Lubuskie Bony Rozwojowe, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe .
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi będzie przygotowany do samodzielnego wspierania rozwoju dzieci z problemami sensorycznymi poprzez zabiegi manualne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje mechanizmy zaburzeń i charakteryzuje podstawy prawidłowego rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje mechanizmy powstawania zaburzeń w ciele dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje podstawy prawidłowego rozwoju dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wspiera rozwój dzieci z problemami sensorycznymi poprzez zabiegi manualne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik znajduje zaburzenia w ciele dziecka | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje manualne techniki mięśniowo-powięziowe ukierunkowanych na zaburzenia sensoryczne | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki wisceralne wspierające prawidłowe funkcjonowanie dziecka | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki cranialne wpływające na regulacje układu nerwowego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie diagnozuje i dobiera proces terapii | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie prowadzi wywiad z rodzicem/opiekunem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje rodzicowi/ opiekunowi plan pracy i zastosowane metody | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Uczestnik po zakończeniu usługi będzie przygotowany do samodzielnego wspierania rozwoju dzieci z problemami sensorycznymi poprzez zabiegi manualne.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 21 godzin dydaktycznych
ROGRAM KURSU :
Dzień 1:
1. Mechanizmy powstawania zaburzeń (ciąża, poród, 1 rok życia, wiek przedszkolny i szkolny)
2. Podstawy prawidłowego rozwoju dziecka
3. Rodzaje oddziaływań na ciało dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
4. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie głowy, twarzy i odcinka szyjnego
5. Techniki cranialne w obrębie czaszki
6. Techniki na AUN
7. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kręgosłupa piersiowego i lędźwiowego.
Dzień 2:
1. Techniki wisceralne
2. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie miednicy
3. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kończyn górnych
4.Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kończyn dolnych
5. Integracja procesu terapeutycznego
6. Opracowanie przypadków klinicznych
7.Walidacja- test teoretyczny, analiza dowodów i deklaracji
Walidację przeprowadza walidator w czasie przeznaczonym na walidację bez udziału uczestników. Minimalny próg zaliczenia z obu metod walidacji to 80%.
Test teoretyczny:
Trener rozda test teoretyczny, przy zastrzeżeniu, że nie będzie ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Następnie je zbierze.
Analiza dowodów i deklaracji:
Trener w trakcie zajęć dokonuje na różnych etapach nagrań i zdjęć wykonywania przez poszczególnych uczestników zadań praktycznych, które następnie zostaną udostępnione walidatorowi. W uzasadnionych przypadkach utrwalenia będzie dokonywał pracownik/współpracownik wyznaczony i upoważniony Organizatora. Uczestnicy powinni wyrazić stosowną zgodę na nagrywanie ich wizerunku wyłącznie celem przedłożenia dowodów walidatorowi, bądź poinformować osobę dokonującą utrwalenia ich wizerunku o braku wyrażania stosownej zgody, wówczas nagranie zostanie przeprowadzone w sposób uniemożliwiający identyfikację wizerunku uczestnika.
Walidator będzie włączony dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie bierze bezpośrednio udziału w procesie kształcenia i nie podejmuje działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Test teoretyczny - minimalny próg zaliczenia 80% poprawnych odpowiedzi.
Analiza zebranych dowodów i deklaracji - minimalny próg zaliczenia 80% przedłożonych dowodów i deklaracji zawiera poprawnie wykonane kryteria weryfikacji.
Walidacja prowadzona stacjonarnie pod adresem: ul. Grudziądzka 3, Bydgoszcz
Kurs ma na celu zdobycie umiejętności wspierania rozwoju dzieci z problemami sensorycznymi. Poprzez zabiegi manualne możemy znacząco wesprzeć prawidłowy rozwój dzieci. Wielu z nich towarzyszą napięcia tkankowe zlokalizowane w różnych częściach ciała. Dzieci, które mają problemy z koncentracją, snem, nadwrażliwością, podwrażliwością, równowagą, koordynacją ruchową oraz zachowaniem powinny być poddane wieloaspektowej terapii.
Podczas kursu uczestnik pozna bezpieczne i skuteczne techniki mięśniowo-powięziowe nacelowane na problemy pacjentów z zaburzeniami integracji sensorycznej. Napięcia tkankowe zlokalizowane u pacjentów pediatrycznych mogą znacząco wpływać na ich rozwój poznawczy oraz psychosomatyczny.
Dodatkowo w trakcie szkolenia przedstawione będą techniki wisceralne, ponieważ często pacjenci będą przejawiać problemy z układu trawiennego takie jak: wzdęcia, zaparcia, wybiórczość pokarmowa, bóle brzucha, neofobia żywieniowa, trudności z połykaniem.
W tej grupie pacjentów często dochodzi do zaburzeń integracji pracy autonomicznego układu nerwowego. Dlatego przedstawione zostaną techniki cranialne, które znacząco będą wpływać na stymulacje układu współczulnego oraz przywspółczulnego (nerw błędny). Zaburzenia snu, koncentracji, koordynacji ruchowej - to częste problemy w tej grupie pacjentów.
Wzajemne zależności pomiędzy wszystkimi układami naszego ciała są podstawą tego szkolenia. Jeżeli jeden z systemów nie działa prawidłowo, będzie on wpływał na cały obraz dziecka, które przyjdzie do naszego gabinetu.
Dzięki temu szkoleniu uczestnik będzie potrafił kompleksowo zadbać o pacjenta pediatrycznego, który przejawia zaburzenia integracji sensorycznej.
Liczba godzin kursu: 21 h dyd., co stanowi 15 godz.45min zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 1h 45min zeg. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Przerwy w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna = 45 min
"Walidacja umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie zajęć praktycznych, prowadzona przez walidatora usługi, nie ingerująca w część edukacyjną usługi rozwojowej.
Do przeprowadzenia walidacji wykorzystane zostaną metody: obserwacja w warunkach symulowanych i debata swobodna dla części praktycznej oraz "test teoretyczny" dla części teoretycznej 15 minut po zakończonej części praktycznej z pytaniami zamkniętymi.
Wyniki walidacji podawane są po usłudze. Walidator przekazuje je firmie szkoleniowej, a firma informuje uczestników. W Harmonogramie uwzględniono pierwszą walidację. W harmonogramie uwzględniono czas walidacji na 1 uczestnika"
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 6 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 15 godz. dydakt.
Obowiązek uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-4, teoria 90 min | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 5-7, teoria 90 min | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-3, teoria 45 min | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 4-6, teoria 45 min | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 7.Walidacja-przeprowadzenie testu, zebranie dowodów i deklaracji | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 7.Walidacja - weryfikacja testów teoretycznych oraz analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 680,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 680,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Mateusz Szczepaniak D.O.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2. Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3. Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny skonsultować z Organizatorem swój stan, celem ustalenia czy mogą wziąć udział w usłudze.
4. Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
5. Zapis w BUR na usługę powinien nastąpić najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem kursu.
6. Uczestnicy przyjmują do wiadomości i wyrażają zgodę na utrwalanie ich wizerunku podczas prowadzonej walidacji w celu dokonania analizy dowodów i deklaracji przez walidatora. W innych celach niż wskazany wymagana jest odrębna zgoda uczestnika.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Organizator zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Zatem uczestnik ze szczególnymi potrzebami powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem kursu zgłosić Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby umożliwiające mu udział w usłudze.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem, WUP w Szczecinie w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe .
Adres
Adres
Walidacja - weryfikacja: ul. Grudziądzka 3, Bydgoszcz
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.