Akademia Lidera Plus – zaawansowane szkolenie rozwijające postawę przywódczą, delegowanie zadań, komunikację oraz budowanie zespołu i kultury organizacyjnej.
Akademia Lidera Plus – zaawansowane szkolenie rozwijające postawę przywódczą, delegowanie zadań, komunikację oraz budowanie zespołu i kultury organizacyjnej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie stanowi rozszerzony program rozwoju kompetencji liderskich, łączący teorię z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi.
Uczestnicy poznają zasady skutecznego przywództwa, delegowania zadań i komunikacji w zespole, a także narzędzia budowania współpracy, zaangażowania i kultury organizacyjnej.
Program oparty jest na czterech modułach, które krok po kroku rozwijają kompetencje potrzebne współczesnym liderom: od świadomości własnej roli, przez skuteczne zarządzanie zadaniami, po komunikację i wzmacnianie zespołu.
Dzięki praktycznym zadaniom, symulacjom i dyskusjom uczestnicy uczą się, jak stosować poznane metody w codziennej pracy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do skutecznego pełnienia roli lidera poprzez zdobycie wiedzy oraz praktyczne przećwiczenie narzędzi wspierających pracę z zespołem. Po ukończeniu programu uczestnicy będą potrafili stosować zasady delegowania zadań, wykorzystywać techniki komunikacji i feedbacku oraz budować współpracę i kulturę organizacyjną sprzyjającą zaangażowaniu i odpowiedzialności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje rolę lidera w organizacji i jej znaczenie dla funkcjonowania zespołu. | Kryteria weryfikacji – wskazuje różnice między rolą specjalisty a lidera,– omawia wpływ lidera na efektywność i atmosferę w zespole, – rozpoznaje zależności między stylem przywództwa a wynikami pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje kompetencje lidera i ich wpływ na rozwój pracowników. | Kryteria weryfikacji – wymienia kluczowe kompetencje liderskie,– omawia, które z nich mają największe znaczenie w budowaniu zaufania, – uzasadnia, jak kompetencje wpływają na rozwój jednostki i zespołu. - uzasadnia dobór stylu i zachowań liderskich do sytuacji zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia własny styl przywództwa i identyfikuje obszary do rozwoju. | Kryteria weryfikacji – dokonuje autoanalizy swoich zachowań liderskich,– prezentuje mocne strony i słabsze punkty własnego stylu, – wskazuje działania rozwojowe, które może wdrożyć w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady delegowania w praktyce. | Kryteria weryfikacji – dobiera zadania odpowiednie do poziomu kompetencji pracownika,– przygotowuje jasny komunikat delegujący, – określa zakres odpowiedzialności i oczekiwany rezultat. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia etapy procesu delegowania i wskazuje możliwe trudności. | Kryteria weryfikacji – opisuje kolejne etapy procesu,– omawia typowe bariery w delegowaniu, – wyjaśnia konsekwencje błędów w delegowaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera strategie przezwyciężania barier delegowania. | Kryteria weryfikacji – analizuje przykłady barier osobistych i organizacyjnych,– proponuje rozwiązania dopasowane do sytuacji, – uzasadnia wybór działań wspierających skuteczne delegowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje elementy skutecznej komunikacji i ich znaczenie w pracy lidera. | Kryteria weryfikacji – wymienia elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,– wyjaśnia wpływ aktywnego słuchania na efektywność rozmowy, – wskazuje czynniki, które wspierają lub utrudniają komunikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje model FUKO do formułowania informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji – przygotowuje komunikat zgodny z modelem FUKO,– odróżnia konstruktywny feedback od krytyki, – omawia skutki prawidłowego i nieprawidłowego feedbacku | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje model MOST w prowadzeniu trudnych rozmów. | Kryteria weryfikacji – przygotowuje strukturę rozmowy zgodnie z modelem MOST,– odgrywa symulację trudnej rozmowy, – wskazuje sposoby radzenia sobie z emocjami i barierami komunikacyjnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia czynniki wpływające na efektywność zespołu. | Kryteria weryfikacji – omawia znaczenie celów, ról i wartości w pracy zespołu,– wskazuje zachowania wzmacniające lub osłabiające współpracę, – porównuje cechy efektywnych i nieefektywnych zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje etapy rozwoju zespołu i dopasowuje styl przywództwa do fazy pracy grupy. | Kryteria weryfikacji – opisuje model Tuckmana,– omawia wyzwania poszczególnych etapów rozwoju zespołu, – proponuje działania lidera wspierające przejście do kolejnej fazy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje działania wspierające kulturę organizacyjną sprzyjającą zaangażowaniu | Kryteria weryfikacji – przygotowuje przykłady działań dla własnego środowiska pracy,– prezentuje propozycje rozwiązań budujących współpracę i odpowiedzialność, – uzasadnia wybór narzędzi wspierających kulturę organizacyjną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant wykorzystuje nowoczesne technologie oszczędzając tym samym zasoby naturalne. | Kryteria weryfikacji - wie i rozumie jakie narzędzia oszczędzają czas i zasoby (papier, energię) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 – Postawa lidera
- Rola lidera w organizacji i jej wpływ na efektywność zespołu.
- Kompetencje współczesnego lidera – kluczowe obszary i ich znaczenie.
- Lider jako przykład - budowanie świadomości i wykorzystywanie kompetencji zielonych i cyfrowych w zespole.
- Style przywództwa – charakterystyka, różnice i konsekwencje ich zastosowania.
- Autentyczność i spójność jako fundament budowania zaufania.
- Autoanaliza własnego stylu przywództwa – identyfikacja mocnych stron i obszarów do rozwoju.
- Ćwiczenia praktyczne: analiza przypadków, autorefleksja uczestników.
Moduł 2 – Delegowanie zadań
- Budowanie zaufania jako podstawa skutecznego delegowania.
- Model T.R.U.S.T – pięć kroków skutecznego przekazywania odpowiedzialności.
- Delegowanie a zlecanie – różnice i konsekwencje dla zespołu.
- Etapy procesu delegowania i najczęściej popełniane błędy.
- Pięć stref delegowania i sześć poziomów delegowania – praktyczne zastosowanie.
- Bariery i trudności w procesie delegowania – jak je rozpoznawać i minimalizować.
- Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie komunikatu delegującego, symulacje sytuacji delegowania.
Moduł 3 – Komunikacja i feedback
- Podstawowe elementy skutecznej komunikacji w pracy lidera.
- Co wspiera, a co osłabia komunikację – dobre i złe praktyki.
- Informacja zwrotna – różnice między konstruktywnym feedbackiem a krytyką.
- Modele udzielania informacji zwrotnej: FUKO, JASNO – struktura i praktyka.
- Model MOST – prowadzenie trudnych rozmów w pracy lidera.
- Bariery komunikacyjne i emocjonalne oraz sposoby ich przezwyciężania.
- Ćwiczenia praktyczne: symulacje udzielania feedbacku i prowadzenia trudnych rozmów.
Moduł 4 – Budowanie zespołu i kultury organizacyjnej
- Czym jest zespół – czynniki warunkujące jego efektywność.
- Etapy rozwoju zespołu (model Tuckmana) i dopasowanie stylu przywództwa.
- Rola lidera w kształtowaniu współpracy i odpowiedzialności w zespole.
- Wartości i kultura organizacyjna – jak je definiować i wzmacniać.
- Działania lidera wspierające kulturę zaangażowania i współpracy.
- Narzędzia budowania kultury organizacyjnej w praktyce.
- Ćwiczenia praktyczne: diagnoza zespołu, projektowanie działań wspierających kulturę organizacyjną.
Metody pracy:
Prezentacje trenerskie, omówienie przykładów, dyskusja moderowania, pytania i odpowiedzi, ćwiczenia refleksyjne indywidualne.
Liczba godzin dydaktycznych:
Łącznie: 40 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut).
- 30 godzin teorii
- 10 godzin ćwiczeń
- 1 godzina walidacji
Walidacja:
- test teoretyczny sprawdzający wiedzę
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 moduł 1 cz. 1 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 moduł 1 cz. 2 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 moduł 2 cz. 1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 moduł 2 cz. 2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 moduł 3 cz. 1 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 moduł 3 cz. 2 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 moduł 4 cz. 1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 moduł 4 cz. 2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Wrzesiński
Wspierał i rozwijał liderów przeprowadzając ich przez zmiany, ewolucje zespołów czy codzienne wyzwania operacyjne.
Łączy strategiczne spojrzenie z praktycznym podejściem i narzędziami, które natychmiast przekładają się na skuteczność liderów.
Dzięki połączeniu strategicznego myślenia z praktycznym doświadczeniem
i umiejętnością tworzenia prostych, ale skutecznych narzędzi, pomaga liderom działać pewniej, efektywniej i z większą samodzielnością.
Działa konkretnie, bez zbędnej teorii – jest doświadczonym marketingowcem, specjalistą od e-commerce oraz AI w biznesie.
Paulina Żurowska-Wrzesińska
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Wyższej Szkoły Bankowej Merito w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania sprzedażą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i program menedżerski ICAN Institute. Jest Dyplomowaną Doradczynią Rodzin Biznesowych, certyfikowaną trenerką i szkoleniowcem.
Od kilku lat prowadzi działalność doradczo-szkoleniową, wspierając liderów, sukcesorów i właścicieli firm w budowaniu świadomego przywództwa i kultury organizacyjnej opartej na współpracy. Przeprowadziła ponad 1000 godzin warsztatów i procesów rozwojowych.
Specjalizuje się w rozwoju kompetencji menedżerskich, komunikacji i feedbacku, rozmowach rozwojowych, delegowaniu i budowaniu zaufania, motywowaniu pracowników, zarządzaniu zmianą, sukcesji w firmach rodzinnych, planowaniu strategicznym oraz consultingowym wsparciu HR i liderów.
Łączy doświadczenie zarządcze z empatią, pomagając liderom działać skutecznie i autentycznie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
Każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu następujące materiały / pomoce dydaktyczne:
a) opracowane materiały edukacyjne – skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej,
b) prezentacja wykorzystana podczas szkolenia,
c) pomoce dydaktyczne takie jak: literatura branżowa, raporty branżowe.
Warunki uczestnictwa
- Ukończona szkoła średnia (mile widziane doświadczenie zawodowe w pracy zespołowej lub zarządzaniu),
- komputer mobilny (laptop) z dostępem do Internetu,
- telefon komórkowy z dostępem do sieci,
- kamera i mikrofon umożliwiające aktywny udział w ćwiczeniach online,
- podstawowa umiejętność obsługi komputera i narzędzi online (platformy wideokonferencyjne),
- zapewnienie miejsca do pracy umożliwiającego aktywny udział w symulacjach i ćwiczeniach grupowych.
Informacje dodatkowe
- Wymagany poziom obecności na zajęciach: minimum 80% czasu szkoleniowego.
- Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana
najnowsza wersja)
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD) - kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki - wbudowane lub zewnętrzne
Aplikacja Google meet jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami stacjonarnymi oraz mobilnymi (tj. laptop, tablet, telefon komórkowy)
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych celach.