Zarządzanie zespołem/relacją przy użyciu metody DIALOGU MOTYWUJĄCEGO (DM), czyli skuteczność motywowania w oparciu o zasoby - szkolenie
Zarządzanie zespołem/relacją przy użyciu metody DIALOGU MOTYWUJĄCEGO (DM), czyli skuteczność motywowania w oparciu o zasoby - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele wszystkich profesji gdzie pracuje się w oparciu o relacje zarówno zarządzając zespołem ludzi jak i indywidualnym kontaktem, ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad zmianą.
Dialog Motywujący (DM) dotyczy zarówno podjęcia decyzji o zmianie jak i wyznaczania celów, po ich konsekwentną realizację. Dialog Motywujący pozwala w sposób metodologicznie ugruntowany skutecznie towarzyszyć w zmianie, poprzez zbudowanie możliwie skutecznej wewnętrznej motywacji rozmówcy. Jest to pożądana umiejętność osób zarządzających zarówno zespołami, jak i indywidualną relacją bez względu na temat i cel zmiany.
Umiejętność stosowania DM będzie równie istotna dla efektywności podejmowanych działań menagera zarządzającego wieloosobowym zespołem pracującego nad celami sprzedażowymi jak i dla psychoterapeuty prowadzącego grupę czy indywidualną terapię.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia "Zarządzanie zespołem/relacją przy użyciu metody DIALOGU MOTYWUJĄCEGO (DM), czyli skuteczność motywowania w oparciu o zasoby - szkolenie" poznaje założenia teoretyczne i genezę Dialogu Motywującego (DM), identyfikuje jego zastosowania w pracy nad zmianą oraz rozwija umiejętność rozpoznawania i eliminowania barier komunikacyjnych, wdrażając postawę DM w relacjach zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje historyczny rozwój metody DM, w tym jej twórców i kontekst, w którym powstała. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie rozpoznaje historię rozwoju metody DM, wskazując jej twórców oraz główne założenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje kluczowe teorie psychologiczne (np. teorię samodeterminacji, teorię zmiany) oraz założenia, które stanowią fundament DM. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kluczowe teorie psychologiczne, takie jak teoria samodeterminacji i teoria zmiany, jako fundamenty DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia elementy DM od innych podejść komunikacyjnych i motywacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnice między DM a innymi podejściami komunikacyjnymi (np. mentoringiem czy coachingiem). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje sytuacje, w których bariery komunikacyjne (np. ocena, krytyka, narzucanie rozwiązań) osłabiają efektywność działań motywacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera co najmniej trzy przykłady barier komunikacyjnych i opisuje ich negatywny wpływ na proces zmiany (np. krytyka, ocena, moralizowanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje konkretne przykłady barier w kontekście pracy z różnorodnymi grupami odbiorców. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje bariery w analizowanym dialogu i proponuje sposoby ich eliminacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje wpływ barier na proces zmiany i wskazuje sposoby ich eliminacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia działania zapobiegające powstawaniu barier. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje odruch naprawiania i jego wpływ na proces motywowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, czym jest odruch naprawiania, podając co najmniej dwa przykłady jego występowania w sytuacjach zawodowych lub osobistych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sytuacje, w których odruch naprawiania ogranicza autonomię odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje alternatywne podejścia wspierające autonomię i motywację rozmówcy w odpowiednich sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje kluczowe cechy postawy zgodnej z założeniami DM, takie jak empatia, akceptacja, współpraca i poszanowanie autonomii odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje spośród przykładów co najmniej cztery kluczowe cechy postawy zgodnej z założeniami DM, takie jak empatia, współpraca, akceptacja i poszanowanie autonomii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje umiejętność praktycznego zastosowania cech zgodnych z DM. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje praktyczne sposoby rozwijania postawy zgodnej z zasadami DM w pracy zawodowej i życiu codziennym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Dialog Motywujący - geneza metody i jej znaczenie dla pracy nad zmianą (teoria)
- Historia i ewolucja Dialogu Motywującego: od początków w terapii uzależnień po szerokie zastosowanie w innych dziedzinach.
- Zastosowanie DM w pracy indywidualnej, grupowej i organizacyjnej.
- Przykłady sukcesów związanych z wdrożeniem DM w różnych kontekstach.
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne
Podział: 2 godz. teoria
Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, dyskusja moderowana
2.Pułapki komunikacyjne i odruch naprawiania (teoria + praktyka)
- Definicja i przykłady pułapek komunikacyjnych w relacji pomocowej (np. nadmierne przekonywanie, ocenianie, pouczanie).
- Odruch naprawiania: dlaczego chcemy „pomagać na siłę” i jakie ma to konsekwencje.
- Techniki unikania pułapek komunikacyjnych.
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne
Podział: 1 godz. teoria, 1 godz. praktyka
Metody dydaktyczne: prezentacja, praca w parach, burza mózgów
3.Duch Dialogu Motywującego jako charakterystyczna dla DM postawa w procesie towarzyszenia w zmianie (teoria + praktyka)
- Duch DM: współpraca, akceptacja, współczucie, wywoływanie (ang. collaboration, acceptance, compassion, evocation).
- Jak postawa DM różni się od tradycyjnych metod wspierania zmiany.
- Znaczenie empatii i autonomii klienta w procesie zmiany.
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne
Podział: 1 godz. teoria, 2 godz. praktyka
Metody dydaktyczne: prezentacja, analiza przypadków, dyskusja w grupach, technika „za i przeciw”
4.Walidacja (teoria)
- Walidacja efektów uczenia się przeprowadzona będzie w formie testu teoretycznego.
- Test będzie obejmował wszystkie obszary objęte programem szkolenia i składać będzie się z minimum 25 pytań jednokrotnego wyboru.
- Każdy uczestnik musi uzyskać min. 80% punktów, aby otrzymać potwierdzenie nabycia kompetencji.
Czas trwania: 1 godzina dydaktyczna
Podział: 1 godz. teoria
Metody dydaktyczne: test wiedzy
Informacje dotyczące szkolenia:
- Szkolenie realizowane jest w trybie godzin dydaktycznych (45 minut).
- Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych w tym: 4 godziny teorii, 3 godziny praktyki, 1 godzina walidacji
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
- Szkolenie prowadzone jest zdalnie na platformie Zoom.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Dialog Motywujący - geneza metody i jej znaczenie dla pracy nad zmianą (prezentacja, dyskusja) | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Pułapki komunikacyjne i odruch naprawiania (prezentacja, praca w parach, burza mózgów) | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Duch Dialogu Motywującego jako charakterystyczn a dla DM postawa w procesie towarzyszenia w zmianie ( prezentacja, analiza przypadków, dyskusja w grupach, technika „za i przeciw”) | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Duch Dialogu Motywującego jako charakterystyczn a dla DM postawa w procesie towarzyszenia w zmianie ( prezentacja, analiza przypadków, dyskusja w grupach, technika „za i przeciw”) | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 520,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 520,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kamilla Nahajowska
Ukończyła:
Studium Dialogu Motywującego we Wrocławiu Edycja II/09/2020 - Polski Instytut Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2020 r.
Poddała ocenie swoje umiejętności w zakresie praktycznego stosowania metody "Dialog Motywujący" i uzyskała tytuł (certyfikaty):
Praktyk Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2020 r.
Terapeuta Dialogu Motywującego - PTTM (obecnie PTDM - Polskie Towarzystwo Dialogu Motywującego) -2020 r.
Trener Dialogu Motywującego w ramach II Edycji Klasy Mistrzowskiej Trenerów DM certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego (2020 r.)
Trener Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2024r
Systematycznie aktualizuje swoją wiedzę i umiejętności z zakresu Dialogu Motywującego, ostatnie szkolenie w którym brała udział odbyło się w czerwcu br. z trenerkami DM Jane Groves oraz Fioną Clarke (Anglia) - szkolenie dotyczyło m.in. rozwoju umiejętności trenerskich - PIDM 2025 r.
W ciągu ostatnich 5 lat zrealizowała ponad 200 godzin szkoleń z zakresu obejmującego tą usługę rozwojową. Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godzina usługi rozwojowej = 45 minut.
- Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Dyskusja moderowana
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Praca w parach
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe)
1. Procesor Co najmniej 1 GHz
2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB
3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej
b) komputery Mac
1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo)
2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB
Dodatkowe oprogramowanie: Najnowsza wersja programu QuickTime,
Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
4.Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).