Podologia od podstaw po zabiegi zaawansowane - kompleksowy kurs wprowadzający nowa usługę.
Podologia od podstaw po zabiegi zaawansowane - kompleksowy kurs wprowadzający nowa usługę.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Właściciele i pracownicy salonów kosmetycznych - kosmetyczki , kosmetolodzy osoby wykonujące usługi kosmetyczne. Kosmetyczki z doświadczeniem w świadczeniu różnorodnych usług pielęgnacyjnych. Osoby, które chcą poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nową wiedzę z zakresu podologii i pedicure.
Specjaliści dążący do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji w dynamicznie rozwijającej się branży kosmetyczne.
Osoby, które chcą wprowadzić nowa usługe podologii od podstaw.
Szkolenie skierowane jest również dla osób świadczacych opiekę długoterminową.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji13-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego wykonywania zabiegów podologicznch, w tym posługiwania się skalpelem, frezarką, dłutem w usuwaniu odcisków, modzeli, zakładania klamer tytanowych, oczyszczania onycholizy, brodawek oraz pracy z kartą zabiegową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady dotycząceprzygotowania stanowiska pracy, BHP | Kryteria weryfikacji Omawia zasady BHP oraz zasadyprzygotowania stanowiska pracy do zabiegów podologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje budowę skóry | Kryteria weryfikacji Opisuję budowę skóry i rozróżnia jej typy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia różnice między zabiegiemkosmetycznym a podologicznym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zabieg kosmetycznyi podologiczny jak pielęgnacja stóp i paznokci, który ma na celu poprawę wyglądu a zabieg podologiczny, który skupia się na zdrowiu i higienie stóp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia podstawowe techniki zabiegówpodologicznych oraz narzędzia | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje trzy podstawowetechniki i narzędzia używane w pedicure podologicznym: frezarka, skalpel i praca pododyskiem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Omawia działanie i zastosowaniekeratolityków | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje skladniki keratolitykówtakie jak kwas salicylowy, mocznik, kwas mlekowy czy kwas azelainowy oraz ich zastosowanie takie jak rozmiękczenie i złuszczenie martwego naskórka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje najczęstszedolegliwości stóp | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady różnych rodzajówdolegliwości tj. odciski, nagniotki oraz modzele stóp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne typy odcisków,nagniotków i modzeli oraz rozpadliny pięt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia zalecenia po zabiegowe ipielęgnacje domową | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady pielęgnacji domowejoraz zaleceń po zabiegowych w zależności od zastosowanego zabiegu podologicznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia role i znaczenie kartypacjenta. | Kryteria weryfikacji Omawia i przygotowuje kompleksowekarty pacjenta, uwzględniającej wszystkie istotne informacje w kontekście świadczenia usług medycznych czy kosmetycznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia zachowanie poufności wtrakcie zbierania i przechowywania informacji o pacjencie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces zastosowaniaklamer tytanowych jako metody korekcji wrastających paznokci bez obecności stanu zapalnego. | Kryteria weryfikacji Analizuje i omawia proceszastosowania klamer pod kątem konkretnych cech paznokci klienta | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Charakteryzuje onycholizę orazgrzybicę paznokci. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i omawia procesdiagnozowania onycholizy oraz grzybicy paznokci. Ocenia stopień zaawansowania, zasięgu i ewentualnych powiązań z innymi schorzeniami skórnymi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykonuje pełny zabiegpodologiczny | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje schorzenie do zabiegupodologicznego np. rozpadliny na pietach, modzele, odciski | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Omawia i dobiera odpowiednia technikępedicure podologicznego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Omawia odpowiedni dobór materiałów inarzędzi np. frezy, skalpel, pododysk | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje rekonstrukcje paznokcia przyużyciu polimerów twardych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Omawia różnice między zabiegiempodologicznym podstawowym a rozszerzonym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zabieg podologicznypodstawowy i rozszerzony np. wrastające paznokcie bez stanu zapalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces elektrokoagulacji | Kryteria weryfikacji Omawia proces elektrokoagulacji w kontekście usuwania brodawek. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Rozróżnia różne typy brodawek | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady różnych rodzajówbrodawek i uzasadnia użycie elektrokoagulacji do ich usuwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija umiejętność skutecznej komunikacji z klientem oraz pracy w zespole, z poszanowaniem zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa. Buduje relację opartą na zaufaniu, empatii i profesjonalizmie, dostosowując sposób komunikacji do indywidualnych potrzeb klienta. | Kryteria weryfikacji W sposób jasny i uprzejmy komunikuje się z klientem i instruktorem; aktywnie słucha, zadaje pytania i formułuje odpowiedzi w sposób profesjonalny. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przestrzega zasad higieny, bezpieczeństwa i etyki zawodowej, wykazuje dbałość o komfort psychiczny i fizyczny klienta. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. Szkolenie obejmuje
32 godzin dydaktycznych (24 godziny zegarowe)
Przerwy są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilośćprzerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczasszkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Każdy uczestnik ma do dyspozycji własne stanowisko pracy oraz pracuje na modelkach pod nadzorem instruktora.
Dzień 1:
Część teoretyczna:
- Wprowadzenie do BHP przy zabiegu pedicure
- Przygotowanie stanowiska pracy
- Różnica między zabiegiem kosmetycznym a podologicznym
- Omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego (frezarkowy, skalpelem, pododiskiem)
- Omówienie keratolityków
- Rodzaje nagniotków, odcisków i modzeli, rozpadliny na piętach
- Zalecenia pielęgnacyjne w gabinecie i w domu
Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z zastosowaniem wcześniej omawianych technik
- Dodatkowe omawianie krok po kroku wykonywanych czynności
- Modelka dla kursantki – dobrana tak, aby kursant mógł przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
- Kursantka pozostaje w pełnej komunikacji z instruktorem
Dzień 2:
Część teoretyczna:
- Omówienie zabiegu klamry tytanowe
- Omówienie wrastających paznokci z rozróżnieniem na stan zapalny i brak stanu zapalnego
- Omówienie co to jest onycholiza
- Omówienie grzybicy paznokci i skóry oraz jej stadiów rozwoju
- Tworzenie karty pacjenta
- Nauka robienia dokumentacji zdjęciowej do obserwacji postępów leczenia
Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z omawianiem krok po kroku poznanych technik
- Modelka dla kursantki – dobrana tak, aby kursant mógł przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
- Kursantka pozostaje w pełnej komunikacji z instruktorem
Dzień 3
Część teoretyczna:
- Różnica między podstawowym zabiegiem podologicznym a rozszerzonym
- Omówienie problematycznych stóp tj. brodawki wirusowe
- Omówienie techniki usuwania brodawek - elektrokoagulacja
- Omówienie stopy cukrzycowej
- Omówienie jak wykonać tamponadę i tejpy
Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z zastosowaniem wcześniej omawianych technik
- Modelka dla kursantki – modelki dobrane są tak aby kursant miał szanse przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
Walidacja
Forma walidacji:
Walidacja odbywa się zdalnie, bez udziału walidatora w trakcie szkolenia.
Metody walidacji:
Test teoretyczny: Uczestnik przystępuje do testu wiedzy w wersji papierowej bezpośrednio po zakończeniu szkolenia. Test został przygotowany wyłącznie przez walidatora, bez jakiejkolwiek ingerencji trenera prowadzącego usługę. Test zawiera pytania, pozwalające ocenić, czy uczestnik osiągnął zakładane efekty uczenia się. Test sprawdzany jest przez walidatora, a wynik zostaje przekazany uczestnikowi po jego weryfikacji.
Analiza dowodów i deklaracji: Uczestnik przesyła dokumentację potwierdzającą nabycie praktycznych umiejętności w formie zdjęć i nagrań wideo z wykonanych działań. Walidator dokonuje analizy przesłanych materiałów na podstawie wcześniej określonych kryteriów, bez kontaktu bezpośredniego z uczestnikiem.
Potwierdzenie walidacji: Pozytywna ocena walidacji skutkuje wydaniem zaświadczenia potwierdzającego osiągnięcie efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Część teoretyczna: Wprowadzenie do BHP przy zabiegu pedicure i przygotowanie stanowiska | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Część teoretyczna: Różnica między zabiegiem kosmetycznym a podologicznym | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Część teoretyczna: Omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Część teoretyczna: Omówienie keratolityków | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Część teoretyczna: Rodzaje nagniotków, odcisków i modzeli, rozpadliny na piętach | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Część praktyczna: Omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje oraz praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Część teoretyczna: Omówienie zabiegu klamry tytanowe | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Część teoretyczna: Omówienie wrastających paznokci z rozróżnieniem na stan zapalny i brak stanu zapalnego | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Część teoretyczna: Omówienie co to jest onycholiza | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Część teoretyczna: Omówienie grzybicy paznokci i skóry oraz jej stadiów rozwoju | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Część praktyczna: Tworzenie karty pacjenta | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Część praktyczna: Rekonstrukcja paznokcia przy użyciu polimerów twardych-praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Część teoretyczna: Różnica między podstawowy zabiegiem podologicznym a rozszerzonym, omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Część teoretyczna: Omówienie problematycznych stóp tj. brodawki wirusowe, omówienie techniki usuwania brodawek - elektrokoagulacja | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Część teoretyczna: Omówienie stopy cukrzycowej | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Część teoretyczna: Omówienie jak wykonać tamponadę i tejpy – jak rozłożyć leczenie w czasie | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Część praktyczna: Modelka dla kursantki – modelki dobrane są tak aby kursant miał szanse przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Razanava
- Ogólnopolska Konferencja Podologiczna WSNoZ (02.12.2023),
- XII Sympozjum Podologiczne "Podologia – Moja Pasja" (22–23.04.2023),
- Facelifting z japońskim masażem Kobido oraz kinesiotaping estetyczny (12.11.2022)
Posiada aktualne kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat, spełniające wymogi formalne do prowadzenia usług szkoleniowych i walidacyjnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje na szkoleniu skrypt szkoleniowy.
Warunki uczestnictwa
Dla uczestników korzystających z dofinansowania:
Dla zajęć stacjonarnych obowiązuje imienna lista obecności. W przypadku zajęć realizowanych w formie zdalnej w czasie rzeczywistym (online) dokumentowana jest obecność za pomocą raportów z logowań. Uczestnictwo w usłudze uznaje się za zaliczone przy frekwencji wynoszącej co najmniej 80% lub według regulaminu Operatora.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Usługa realizowana w formie usługi stacjonarnej zostanie w całości zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Podstawy prawne zwolnienia z vat :
1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi