RSI 2030 - Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju – wdrażanie zielonych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Kwalifikacje.
RSI 2030 - Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju – wdrażanie zielonych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Kwalifikacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Dorośli uczestnicy rynku pracy, w szczególności osoby pełniące lub przygotowujące się do pełnienia funkcji związanych z wdrażaniem polityk środowiskowych i zrównoważonego rozwoju: pracownicy przedsiębiorstw, administracji publicznej, instytucji edukacyjnych i doradczych, a także osoby odpowiedzialne za raportowanie ESG, zarządzanie projektami proekologicznymi oraz planowanie i realizację działań zgodnych z RSI 2030 i gospodarką o obiegu zamkniętym. Grupa obejmuje również wszystkich zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju”
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do wykonywania zadań Specjalisty ds. zrównoważonego rozwoju, poprzez nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania, wdrażania i monitorowania działań proekologicznych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach. Uczestnicy poznają zasady gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ), polityki energetycznej i odnawialnych źródeł energii, nauczą się m.in. identyfikować ryzyka środowiskowe oraz dostosować narzędzia cyfrowe do raportowania wskaźników ESG.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Charakteryzuje podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju i globalne wyzwania środowiskowe. | Kryteria weryfikacji Wymienia i omawia minimum trzy globalne problemy środowiskowe (np. zmiany klimatu, utrata bioróżnorodności, nadmierna konsumpcja zasobów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Analizuje wpływ procesów gospodarczych na środowisko. | Kryteria weryfikacji Opracowuje analizę cyklu życia (LCA) lub śladu węglowego dla przykładowego produktu/usługi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 3. Opracowuje plan działań proekologicznych w przedsiębiorstwie zgodny z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje projekt planu zawierający rekomendacje i harmonogram wdrożenia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 4. Stosuje metody zarządzania projektami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Tworzy strukturę projektu: cele, zadania, budżet | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Stosuje narzędzia i metody pomiaru efektywności działań środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Opracowuje raport środowiskowy na podstawie danych wejściowych (energia, woda, odpady). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 6. Identyfikuje i ocenia ryzyka środowiskowe w organizacji. | Kryteria weryfikacji Opracowuje mapę ryzyk z przypisanymi działaniami zapobiegawczymi i korygującymi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 7. Prowadzi dialog i negocjacje w zakresie wdrażania działań proekologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w symulacji negocjacji, proponując rozwiązania konsensusowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 8. Proponuje rozwiązania problemów środowiskowych i podejmuje decyzje w oparciu o dostępne zasoby. | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum dwa możliwe rozwiązania dla zadanego problemu i uzasadnia wybór najlepszego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 9. Charakteryzuje politykę energetyczną UE i Polski oraz wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum trzy przykłady praktycznego zastosowania OZE w przedsiębiorstwach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Buduje konsensus w zespole w procesie podejmowania decyzji środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Wypracowuje wspólne stanowisko w trakcie symulacji grupowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 11. Rozwija zielone kompetencje społeczne i postawy proekologiczne. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w dyskusjach, warsztatach i pracy zespołowej, proponując rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 12. Współpracuje w zespole przy wdrażaniu działań proekologicznych oraz adaptuje się do zmieniających się warunków środowiskowych i organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w pracy grupowej, dzieli się zadaniami i dostosowuje swoje działania do zmieniających się warunków symulacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 13. Rozwiązuje konflikty w zespole | Kryteria weryfikacji Przedstawia minimum jedno rozwiązanie konfliktu grupowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do następujących grup docelowych:
Dorośli uczestnicy rynku pracy, w szczególności osoby pełniące lub przygotowujące się do pełnienia funkcji związanych z wdrażaniem polityk środowiskowych i zrównoważonego rozwoju: pracownicy przedsiębiorstw, administracji publicznej, instytucji edukacyjnych i doradczych, a także osoby odpowiedzialne za raportowanie ESG, zarządzanie projektami proekologicznymi oraz planowanie i realizację działań zgodnych z RSI 2030 i gospodarką o obiegu zamkniętym. Grupa obejmuje również wszystkich zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju”
Zgodność z RSI 2030 i projektem 10.17
Szkolenie jest w pełni zgodne ze Strategią Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2030” oraz projektem 10.17 „Zielone Śląskie – rozwój zielonych kompetencji mieszkańców regionu”, wspierając rozwój kompetencji w obszarze zrównoważonego rozwoju, gospodarki o obiegu zamkniętym i transformacji energetycznej.
1. Powiązanie z RSI 2030 – Priorytety i kierunki działań:
- Priorytet B – Szanse rozwojowe mieszkańców (B.1: Poprawa kompetencji mieszkańców województwa): szkolenie rozwija zielone kompetencje i przygotowuje uczestników do wykonywania zawodu Specjalisty ds. zrównoważonego rozwoju.
- Priorytet C – Zielona transformacja gospodarki i przestrzeni (C.1: Gospodarka niskoemisyjna, C.2: Rozwój GOZ, C.3: OZE i adaptacja do zmian klimatu): uczestnicy zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie ograniczania zużycia zasobów, raportowania ESG, wdrażania GOZ i odnawialnych źródeł energii.
- Kierunek działań 2.3 „Rozwój zielonych kompetencji i edukacja ekologiczna mieszkańców”: usługa rozwija świadomość ekologiczną, postawy prośrodowiskowe i kompetencje społeczne wspierające współpracę międzysektorową.
- Kierunek działań 3.1 „Rozwój nowoczesnych technologii dla zielonej gospodarki”: program obejmuje nowoczesne technologie środowiskowe i cyfrowe, wspierające efektywne zarządzanie zasobami i emisjami.
Program szkolenia jest w pełni spójny z założeniami Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030 (PRT WSL), w szczególności z obszarem 3. Technologie dla środowiska, obejmującym m.in.:
- 3.2 Technologie gospodarki odpadami i recyklingu,
- 3.3 Technologie ograniczania emisji i ochrony powietrza,
- 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem,
- 3.7 Technologie efektywnego gospodarowania zasobami i wodą,
- 3.9 Technologie odnawialnych źródeł energii.
- Szkolenie wspiera rozwój kompetencji w zakresie wdrażania rozwiązań określonych w tych obszarach poprzez kształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie GOZ, LCA, raportowania ESG, efektywności energetycznej i redukcji emisji, zgodnie z kierunkiem „Rozwój nowoczesnych technologii dla zielonej gospodarki”.
Kwalifikacje:
Szkolenie pozwala na nabycie kwalifikacji „Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju (ICVC/SZR)”, która potwierdza przygotowanie do planowania, wdrażania i monitorowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w organizacjach i instytucjach.
Kwalifikacja obejmuje:
- wiedzę z zakresu globalnych problemów środowiskowych, polityki energetycznej oraz odnawialnych źródeł energii,
- umiejętność analizy i oceny wpływu działalności gospodarczej na środowisko (LCA, ślad węglowy, ślad wodny),
- opracowywanie i wdrażanie programów ochrony środowiska zgodnych z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ),
- zarządzanie projektami proekologicznymi i raportowanie wskaźników ESG,
- identyfikację i ocenę ryzyk środowiskowych,
- rozwój kompetencji komunikacyjnych i negocjacyjnych wspierających budowanie partnerstw międzysektorowych,
- podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów środowiskowych,
- kształtowanie postaw proekologicznych i rozwój zielonych kompetencji społecznych.
Egzamin końcowy ma charakter teoretyczny i odbywa się w formie testu wiedzy sprawdzającego opanowanie zagadnień objętych szkoleniem. Egzamin przeprowadzany jest przez niezależnego walidatora, co zapewnia rozdzielenie procesu szkolenia od procesu walidacji.
W ramach usługi przewidziano także wewnętrzną walidację efektów uczenia się, poprzez wymienione w efektach usługi metody walidacji. Walidacja ta służy sprawdzeniu stopnia osiągnięcia efektów uczenia się, jednak nie zastępuje oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego.
Sposób walidacji i egzamin:
Walidacja kompetencji uczestników prowadzona jest zgodnie z opisanymi efektami uczenia się i obejmuje:
- Test teoretyczny – weryfikujący wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju, polityki energetycznej, GOZ i technologii środowiskowych.
- Analizę dowodów i deklaracji – przygotowanie projektu planu działań proekologicznych w przedsiębiorstwie, obejmującego harmonogram, ocenę ryzyk i rekomendacje działań.
- Obserwację udział w warsztatach i symulacjach (np. negocjacje proekologiczne, mapa ryzyk, mini-audyt).
Egzamin końcowy składa się z testu wiedzy.
Egzamin przeprowadzany jest przez niezależnego walidatora, co zapewnia rozdzielenie procesu szkolenia od walidacji.
Szkolenie realizowane jest w formie warsztatowej z elementami wykładów, pracy projektowej, analizy przypadków oraz ćwiczeń praktycznych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy, walidacja i egzamin wliczone są w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne
Szkolenie realizowane jest w grupie do 16 osób, z pracą warsztatową w podgrupach 3-5 osobowych. Każdy uczestnik ma zapewniony zestaw materiałów szkoleniowych (notes, długopis, karty pracy, skrypt). Sala szkoleniowa wyposażona jest w rzutnik, flipchart i umożliwia swobodny podział na grupy. Szkolenie ma charakter mieszany - teoria + praktyka.Obejmuje krótkie wykłady, analizę przypadków, pracę warsztatową, ćwiczenia projektowe.
Usługa rozwojowa realizowana jest w godzinach zgodnych z Regulaminem BUR (§ 5 ust. 2), tj. poza godzinami pracy lub w dniach wolnych od pracy uczestników, zgodnie z ich indywidualną dyspozycyjnością.
Dzień 1 – Fundamenty zrównoważonego rozwoju (9:00–17:00, 4,5h teoria, 3h praktyka, 0,5 h przerwa)
09:00–09:30 – Wprowadzenie: Zielone Śląskie, RSI 2030 i rola Specjalisty ds. ZR. Omówienie powiązań szkolenia z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz z Programem Rozwoju Technologii WSL 2019–2030 (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem), w kontekście rozwoju zielonych kompetencji w regionie.
09:30–11:00 – Analiza wpływu działalności gospodarczej na środowisko: LCA, ślad węglowy i wodny z odniesieniem do priorytetów PRT WSL 2019–2030 (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem, 3.7 Technologie efektywnego gospodarowania zasobami i wodą) w obszarze nowoczesnych technologii środowiskowych i efektywnego gospodarowania zasobami (teoria + case study).
11:00–12:30 – Zarządzanie odpadami i gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ): hierarchia postępowania, technologie odzysku. Praktyczne zastosowanie rozwiązań cyrkularnych wpisujących się w kierunki rozwoju technologicznego województwa (PRT 2019–2030: obszar 3.2 Technologie gospodarki odpadami i recyklingu, 3.3 Technologie ochrony powietrza, eko-innowacje) (teoria + ćwiczenia praktyczne).
12:30–13:00 – Świadome zakupy i zielone łańcuchy dostaw: kryteria less waste, ocena dostawców. Zgodnie z zasadami zrównoważonego zarządzania środowiskowego i innowacji organizacyjnych określonych w RSI 2030 (obszar 3.7 Technologie efektywnego gospodarowania zasobami i wodą) (teoria + miniwarsztat).
13:00–13:30 – Przerwa obiadowa.
13:30–15:00 – Warsztat: Identyfikacja ryzyk środowiskowych w firmie – mapa ryzyk i działania zapobiegawcze (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem) (praktyka grupowa).
15:00–16:00 – Dyskusja moderowana: bariery i możliwości wdrażania działań proekologicznych lokalnie. Dyskusja o wdrażaniu technologii środowiskowych i innowacji zgodnie z PRT i RSI 2030 (obszary 3.3 i 3.6) (praktyka).
16:00–17:00 – Podsumowanie dnia, wskazanie działań do wdrożenia w miejscu pracy (praktyka).
Dzień 2 – Narzędzia i praktyka Specjalisty ds. ZR (9:00–17:00, 4,5h teoria, 3h praktyka, 0,5 h przerwa)
09:00–10:30 – Zarządzanie projektami zrównoważonego rozwoju: planowanie, budżet, interesariusze. Uwzględnienie kierunków rozwoju technologii środowiskowych i cyfrowych wskazanych w PRT WSL 2019–2030 (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem) (teoria + ćwiczenie projektowe).
10:30–12:00 – Raportowanie i pomiar efektów środowiskowych: ESG, narzędzia cyfrowe, mini-audyt energii i wody. W oparciu o priorytety PRT 2019–2030 (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem, 3.7 Technologie efektywnego gospodarowania zasobami i wodą) oraz RSI 2030 – ‘Gospodarka niskoemisyjna’ (teoria + praktyka).
12:00–13:00 – Polityka energetyczna i odnawialne źródła energii: regulacje UE i przykłady w firmach. Powiązanie z PRT 2019–2030 (obszar 3.9 Technologie odnawialnych źródeł energii, 3.3 Technologie ochrony powietrza) (teoria).
13:00–13:30 – Przerwa obiadowa.
13:30–14:30 – Odpowiedzialność firm wobec zmian klimatycznych: strategie redukcji emisji, dobre praktyki. Analiza przykładów regionalnych zgodnych z PRT 2019–2030 i RSI 2030 (obszary 3.3 i 3.6: technologie dla środowiska i innowacje ograniczające emisje) (teoria + dyskusja).
14:30–15:30 – Warsztat komunikacyjno-negocjacyjny: symulacja wdrażania działań proekologicznych (obszar 3.6 Technologie zarządzania środowiskiem).
15:30–16:00 – Ochrona bioróżnorodności: działania lokalne w przedsiębiorstwach w kontekście zrównoważonego zarządzania przestrzenią i ekosystemami (RSI 2030, PRT – obszar 3.7 Technologie efektywnego gospodarowania zasobami i wodą) (teoria + ćwiczenie).
16:00–17:00 – Walidacja i egzamin.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie: | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Analiza wpływu działalności gospodarczej na środowisko | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Zarządzanie odpadami i gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ) | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Świadome zakupy i zielone łańcuchy dostaw | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Warsztat: Identyfikacja ryzyk środowiskowych w firmie | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Dyskusja moderowana: bariery i możliwości wdrażania działań proekologicznych lokalnie | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Podsumowanie dnia | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Zarządzanie projektami zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Raportowanie i pomiar efektów środowiskowych | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Polityka energetyczna i odnawialne źródła energii | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Odpowiedzialność firm wobec zmian klimatycznych | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Warsztat komunikacyjno-negocjacyjny, ochrona bioróżnorodności | Prowadzący Michalina Ossowska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michalina Ossowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notatnik, prezentacja.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.