Aktywizacja młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym – od diagnozy do działań praktycznych
Aktywizacja młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym – od diagnozy do działań praktycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową projektu stanowią osoby pracujące z młodzieżą (pedagodzy, wychowawcy, streetworkerzy, pracownicy socjalni, liderzy organizacji pozarządowych) zainteresowani poszerzeniem wiedzy i kompetencji w zakresie diagnozy potrzeb, planowania i wdrażania działań aktywizujących młodzież zagrożoną wykluczeniem społecznym
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwinięcie wiedzy, umiejętności i postaw uczestników w zakresie wspierania i aktywizowania młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Uczestnicy poznają mechanizmy wykluczenia, nauczą się diagnozować potrzeby młodzieży, planować i realizować działania aktywizujące oraz rozwijać postawę empatii, otwartości i zaangażowania w pracę środowiskową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie przyczyny i mechanizmy wykluczenia społecznego młodzieży | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić główne czynniki ryzyka prowadzące do wykluczenia społecznego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia konsekwencje psychospołeczne marginalizacji młodych ludzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi diagnozować potrzeby i zasoby młodzieży z grup ryzyka. | Kryteria weryfikacji Opracowuje przykładową diagnozę sytuacji młodzieży w oparciu o dostępne narzędzia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje obszary wymagające wsparcia i możliwości wykorzystania potencjału uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i wdraża działania aktywizujące młodzież zagrożoną wykluczeniem. | Kryteria weryfikacji Tworzy projekt aktywizacyjny z określonymi celami, działaniami i rezultatami. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prezentuje strategię motywowania i angażowania młodzieży w zaplanowane działania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Zrozumienie i diagnoza
Moduł 1. Młodzież zagrożona wykluczeniem – kim są i czego potrzebują (3h)
- Definicje i typologie wykluczenia społecznego.
- Czynniki ryzyka: ekonomiczne, edukacyjne, rodzinne, kulturowe.
- Psychospołeczne konsekwencje marginalizacji.
- Studium przypadków i analiza filmów edukacyjnych.
Moduł 2. Diagnoza potrzeb i potencjału młodzieży (3h)
- Metody diagnozy indywidualnej i środowiskowej.
- Narzędzia partycypacyjne (mapa zasobów, wywiad środowiskowy, analiza SWOT grupy).
- Praktyczne ćwiczenia z opracowywania diagnozy.
Moduł 3. Rola dorosłego w procesie aktywizacji (2h)
- Kompetencje trenera/animatora/wychowawcy.
- Postawy wspierające motywację wewnętrzną młodych ludzi.
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania.
Dzień 2: Działanie i motywacja
Moduł 4. Metody i narzędzia aktywizacji młodzieży (3h)
- Metody pracy środowiskowej, streetwork, mentoring, tutoring.
- Warsztaty kompetencji społecznych i zawodowych.
- Gry i działania integracyjne – przykłady i scenariusze.
- Przykłady dobrych praktyk z Polski i Europy.
Moduł 5. Projektowanie działań aktywizujących (3h)
- Tworzenie mini-projektów i inicjatyw młodzieżowych.
- Planowanie celów, działań, partnerstw i rezultatów.
- Praca w grupach nad autorskimi projektami.
Moduł 6. Motywacja, komunikacja i ewaluacja (2h)
- Techniki motywowania młodzieży (model GROW, rozmowa coachingowa).
- Ewaluacja działań i monitorowanie postępów.
- Podsumowanie i omówienie mini-projektów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zrozumienie i diagnoza | Prowadzący Aldona Krawczyk-Mil | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Działanie i edukacja | Prowadzący Aldona Krawczyk-Mil | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 980,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 980,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 311,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 311,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aldona Krawczyk-Mil
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt szkoleniowy (materiały teoretyczne i narzędziowe),
zestaw narzędzi do diagnozy i pracy z młodzieżą,
przykłady dobrych praktyk i scenariusze warsztatów,
certyfikat ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest znajomość języka polskiego na poziomie komunikatywnym, chęć podniesienia kompetencji w przedmiotowym temacie oraz uzyskanie dofinansowania na przedmiotowe szkolenie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi