Zrównoważona komunikacja. Efektywne zarządzanie informacją, radzenie sobie z wypaleniem, konfliktami i stresem w miejscu pracy z uwzględnieniem cyfrowych umiejętności.
Zrównoważona komunikacja. Efektywne zarządzanie informacją, radzenie sobie z wypaleniem, konfliktami i stresem w miejscu pracy z uwzględnieniem cyfrowych umiejętności.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla każdego, kto chce świadomie i efektywnie komunikować się w życiu zawodowym oraz osobistym. Będzie szczególnie przydatne dla osób, które chcą rozwinąć swoje kompetencje interpersonalne, nauczyć się budować trwałe relacje oparte na zaufaniu i lepiej wyrażać swoje myśli oraz potrzeby.
Zajęcia dedykujemy osobom, które chcą:
Wzmocnić umiejętności komunikacji, aby osiągać lepsze rezultaty w zielonej pracy i satysfakcjonujące relacje prywatne.
Zwiększyć świadomość w zakresie zrównoważonego rozwoju ,aby podejmować bardziej odpowiedzialne decyzje.
Wzmocnić kompetencje proekologiczne, odpowiedzialnie zarządzać działaniami środowiskowymi, przyczyniając się do realizacji celów organizacji związanych z ekologią i społeczną odpowiedzialnością, zwiększenie efektywności energetycznej i surowcowej, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń.
Poznać praktyczne zastosowania nowoczesnych technologii w celu efektywniejszego działania i komunikowania się.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do efektywnej komunikacji w kontekście zrównoważonego rozwoju, kładąc nacisk na rozwój kompetencji proekologicznych, cyfrowych i współodpowiedzialności w zielonych miejscach pracy. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę o wykorzystaniu nowoczesnych technologii [m.in. AI,EMS,BigData]. Nauczą się, jak te narzędzia wspierają niskoemisyjność i zasobooszczędność, przyczyniając się do redukcji śladu węglowego oraz ogólnego zwiększenia efektywności energetycznej w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z zielonymi technologiami oraz zrównoważonym rozwojem | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcia, takie jak BMS, EMS, IoT, gospodarka obiegu zamkniętego i niskoemisyjność | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, jak zielone technologie wspierają cele zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia metody radzenia sobie ze stresem informacyjnym i komunikacją w oparciu o technologie (NLP, AI) | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje techniki zarządzania stresem informacyjnym w oparciu o technologie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia jak zastosowanie narzędzi NLP, AI wpływa na efektywność komunikacji i dobrostan psychiczny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i mierzy własny oraz organizacyjny ślad węglowy, używając dostępnych narzędzi do analizy danych (np. Big Data) | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje ćwiczenie praktyczne, polegające na analizie przykładowego zbioru danych w celu oszacowania zużycia energii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia wyniki i na ich podstawie proponuje co najmniej dwie konkretne strategie redukcji śladu węglowego podczas usługi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia wpływ technologii na rozwiązywanie konfliktów oraz uzasadnia wybór narzędzi cyfrowych w kontekście zarządzania zespołem i projektami proekologicznymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje scenariusze konfliktu i proponuje co najmniej jedno rozwiązanie oparte na technologii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór konkretnych narzędzi do transparentnego komunikowania postępów w projekcie proekologicznym w dyskusji grupowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia konieczność stosowania zasad zrównoważonej komunikacji w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, jak technologie (np. narzędzia do zarządzania projektami) mogą wzmacniać relacje oparte na zaufaniu i zwiększać zaangażowanie w działania proekologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia narzędzia do przejrzystego raportowania postępów projektu ekologicznego, aby zwiększyć zaangażowanie zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje potencjalne źródła konfliktów w środowisku pracy, związane z wdrażaniem nowych, zielonych technologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik na podstawie scenariusza konfliktu (np. opór przed zmianą, nieporozumienia techniczne) przedstawia najbardziej efektywną metodę jego rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęInstytut Rozwoju Danuta Jagusz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1: Samoświadomość, poznanie własnej osobowości i kompetencje proekologiczne w kontekście technologicznym
- Zrozumienie własnych cech dominujących i ich wpływu na adaptację do zielonych technologii: Analiza, jak indywidualne cechy psychologiczne wpływają na gotowość do wdrażania oprogramowania do zarządzania środowiskowego (EMS) i systemów monitorowania zużycia zasobów.
- Świadomość wartości ekologicznych a cyfrowe narzędzia: Użycie narzędzi do analizy danych w celu oceny osobistego i organizacyjnego śladu węglowego, a także do tworzenia spersonalizowanych strategii jego redukcji.
- Kształtowanie samoświadomości, jako fundamentu odpowiedzialności ekologicznej z wykorzystaniem danych: Wykorzystanie platform cyfrowych do raportowania zrównoważonego rozwoju (np. GRI software) w celu śledzenia i komunikowania postępów w zakresie celów środowiskowych.
Moduł 2: Techniki wspierające zdrowie psychiczne, odporność emocjonalną w oparciu o technologie
- Radzenie sobie ze stresem informacyjnym: Zarządzanie natłokiem danych z systemów IoT i czujników środowiskowych poprzez stosowanie technik filtrowania i wizualizacji informacji.
- Mindfulness i relaksacja wspierane technologicznie: Wykorzystanie aplikacji do medytacji i biofeedbacku do zarządzania stresem, wynikającym z ciągłego monitorowania wskaźników efektywności energetycznej i zasobooszczędności.
- Skuteczna komunikacja w cyfrowym środowisku: Użycie narzędzi do analizy języka (NLP) w komunikacji zespołowej, aby identyfikować i neutralizować potencjalne źródła konfliktów, zwłaszcza w dyskusjach na temat wdrażania nowych, zielonych technologii.
Moduł 3: Komunikacja, relacje interpersonalne i wartości proekologiczne w pracy zespołowej
- Promowanie wartości ekologicznych za pomocą technologii: Budowanie relacji w zespole poprzez wspólne wykorzystywanie platform gamifikacyjnych w celu osiągania celów środowiskowych, np. rywalizacji w oszczędzaniu energii.
- Kreowanie wspierającego środowiska komunikacji i empatii z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi do zarządzania projektami (np. Jira, Asana) do przejrzystego komunikowania postępów w zakresie inicjatyw proekologicznych, co zwiększa zaangażowanie i zaufanie.
- Zarządzanie informacją w zielonym miejscu pracy: Wykorzystanie systemów zarządzania dokumentacją (DMS) do ograniczenia zużycia papieru i optymalizacji przepływu danych w zespole.
Moduł 4: Równowaga między pracą a życiem osobistym w kontekście zielonej transformacji
- Tworzenie zrównoważonej kultury pracy: Wdrażanie inteligentnych systemów zarządzania (BMS), które automatyzują procesy, ograniczając zużycie energii i wspierając dobrostan pracowników.
- Zarządzanie konfliktami i rozwiązywanie sporów w dyskusjach o innowacjach: Nauka mediacji i rozwiązywania sporów dotyczących wyboru i wdrażania niskoemisyjnych technologii w przedsiębiorstwie, np. na temat inwestycji w odnawialne źródła energii.
- Rozpoznawanie i reagowanie na potrzeby w zespole: Wykorzystanie analizy danych z systemów monitorowania efektywności, algorytmów AI do identyfikacji przeciążenia pracą i optymalizacji procesów, co przyczynia się do poprawy samopoczucia pracowników.
Moduł 5: Planowanie rozwoju, zrównoważony rozwój i efektywne strategie organizacyjne
- Analiza celów zawodowych w zielonej gospodarce: Rozwój kariery z uwzględnieniem trendów w branży technologicznej opartej na odnawialnych źródłach energii i gospodarce obiegu zamkniętego.
- Wdrażanie strategii na rzecz ochrony środowiska: Zastosowanie oprogramowania do modelowania procesów biznesowych (BPM) i AI w celu optymalizacji łańcucha komunik. i redukcji zużycia zasobów, a także minimalizacji odpadów.
- Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologie: Kreowanie strategii organizacyjnych, które wykorzystują technologie cyfrowe do osiągania celów środowiskowych i zwiększania efektywności operacyjnej, co jest kluczowe dla trwałego rozwoju.
Szkolenie jest prowadzone w godz. lekcyjnych (45 min).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Liczba godzin teoretycznych : 5 godzin; liczba godzin praktycznych : 11 godzin
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Usługa z możliwością dofinansowania. Usługa prowadzi do nabycia zielonych kwalifikacji
Walidacja zostanie przeprowadzona w formie testu wiedzy z wynikiem generowanym automatycznie , w formie zamkniętej [zdalna w czasie rzeczywistym].
Usługa zgodna z definicją "zielonych umiejętności" i „zielonych miejsc pracy” (FESL 10.17): Łączy rozwój kompetencji osobistych i interpersonalnych z praktycznym wykorzystaniem technologii w celu osiągnięcia celów środowiskowych. Kluczowe obszary, które są w pełni zgodne z wymaganiami, to:
- Integracja technologii z ekologią: Program łączy takie narzędzia jak oprogramowanie do zarządzania środowiskowego (EMS), systemy monitorowania zużycia zasobów oraz analizę danych z celami środowiskowymi, takimi jak redukcja śladu węglowego.
- Zarządzanie informacją w zielonym kontekście: Porusza kwestie radzenia sobie ze stresem informacyjnym i efektywnego wykorzystania danych z systemów IoT i czujników środowiskowych, co jest kluczową umiejętnością w nowoczesnej, zasobooszczędnej gospodarce.
- Wpływ na kulturę organizacyjną: Skupia się na tworzeniu kultur pracy sprzyjających zdrowiu psychicznemu i zrównoważonemu rozwojowi, co jest sednem zielonych miejsc pracy, które poprawiają warunki pracy, a jednocześnie wspierają ochronę środowiska.
- Praktyczne zastosowanie technologii: Zawiera konkretne przykłady użycia technologii, np. systemy zarządzania budynkiem (BMS), AI do optymalizacji produkcji czy platformy gamifikacyjne, co przekłada się na konkretne, mierzalne efekty środowiskowe.
Szkolenie jest zgodne z PRT 2019-2030,: wpisuje się w priorytetowe grupy technologiczne, w szczególności ochrony środowiska i IT. Program szkolenia nie tylko odnosi się do ogólnych koncepcji, ale dostarcza konkretne umiejętności i wiedzę, które wzmacniają przewagę technologiczną regionu.
Szkolenie wspiera cele PRT poprzez:
- Integrację IT z ochroną środowiska: Szkolenie koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu narzędzi IT do rozwiązywania problemów środowiskowych, co jest kluczowym celem programu. Uczestnicy uczą się obsługi oprogramowania do zarządzania środowiskowego (EMS), a także wykorzystania systemów monitorowania zużycia zasobów (np. wody i energii). To bezpośrednio odpowiada na potrzebę rozwijania kompetencji w zakresie zielonej technologii.
- Wykorzystanie zaawansowanych technologii: Program wprowadza uczestników w świat sztucznej inteligencji (AI), analizy danych (Big Data) i Internetu Rzeczy (IoT). Uczą się, jak te technologie można zastosować do optymalizacji procesów produkcyjnych, redukcji odpadów oraz monitorowania śladu węglowego. Są to konkretne rozwiązania, które budują przewagę konkurencyjną opartą na innowacjach, zgodnie z założeniami dokumentu strategicznego.
- Rozwój innowacyjności i potencjału naukowo-badawczego: Szkolenie promuje myślenie oparte na danych i modelowanie procesów (np. za pomocą oprogramowania do modelowania procesów biznesowych - BPM). To rozwija umiejętności analityczne i innowacyjne, które są niezbędne do wdrażania zaawansowanych, niskoemisyjnych rozwiązań technologicznych. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat analizy trendów w branży odnawialnych źródeł energii i gospodarki obiegu zamkniętego, co jest kluczowe dla wzmacniania potencjału naukowo-badawczego i gospodarczego regionu.
- Budowanie zielonych miejsc pracy: Szkolenie dostarcza konkretnych umiejętności potrzebnych w zielonych miejscach pracy. Uczestnicy uczą się, jak zarządzać technologiami takimi jak inteligentne systemy zarządzania (BMS) i jak wykorzystywać cyfrowe narzędzia do komunikacji i współpracy w projektach środowiskowych. Program tworzy wykwalifikowaną kadrę gotową do pracy w sektorach, które PRT uznaje za priorytetowe.
Szkolenie nie tylko dostarcza ogólnej wiedzy na temat komunikacji i ekologii, ale skupia się na praktycznym zastosowaniu konkretnych technologii, takich jak EMS, IoT, AI i Big Data, w celu osiągania mierzalnych korzyści środowiskowych i gospodarczych. Taka struktura i treść są w pełni spójne z celem budowania przewagi technologicznej regionu w obszarach IT i ochrony środowiska, zdefiniowanych w PRT 2019-2030.
Szkolenie jest zgodne z RIS WSL 2030: odpowiada na jej kluczowe cele i priorytety. Szkolenie łączy rozwój kompetencji cyfrowych i zielonych z praktycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji (AI), co jest sednem strategii innowacji regionu, która kładzie nacisk na inteligentne specjalizacje, w tym energetykę i technologie IT.
Szkolenie wspiera cele RIS WSL 2030 poprzez:
- Rozwój w obszarze inteligentnych specjalizacji: Szkolenie bezpośrednio wpisuje się w obszar inteligentnej specjalizacji "Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)" oraz "Energetyka". Poprzez wykorzystanie AI, Big Data i IoT, uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do pracy w sektorach, które są siłą napędową innowacji w regionie. Na przykład, nauka o systemach monitorowania zużycia energii i analiza danych z nich pochodzących jest kluczowa dla rozwoju zielonej energetyki.
- Budowanie zielonych miejsc pracy: RIS 2030 promuje tworzenie wysokiej jakości miejsc pracy, które łączą innowacje z ochroną środowiska. Szkolenie dostarcza konkretnych umiejętności cyfrowych i zielonych, które są wymagane w takich miejscach pracy. Uczestnicy uczą się, jak wykorzystać technologie (np. BMS, AI ) do zwiększania efektywności energetycznej i zasobooszczędności, co jest kluczowe dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego regionu.
[
ogran. liczba znaków, kontynuacja w:"informacja o materiałach..."
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Samoświadomość, poznanie własnej osobowości i kompetencje proekologiczne w kontekście technologicznym [szczegółowy opis modułu: ramowy program usługi] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 przerwa | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Techniki wspierające zdrowie psychiczne, odporność emocjonalną w oparciu o technologie [szczegółowy opis modułu: ramowy program usługi] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 przerwa | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Komunikacja, relacje interpersonalne i wartości proekologiczne w pracy zespołowej [szczegółowy opis modułu: ramowy program usługi] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Równowaga między pracą a życiem osobistym w kontekście zielonej transformacji [szczegółowy opis modułu: ramowy program usługi] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 przerwa | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Planowanie rozwoju, zrównoważony rozwój i efektywne strategie organizacyjne cz.1[Analiza celów zawodowych w zielonej gospodarce; Wdrażanie strategii na rzecz ochrony środowiska] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 przerwa | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Planowanie rozwoju, zrównoważony rozwój i efektywne strategie organizacyjne cz.2 [Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologie] | Prowadzący Monika Chobel | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 172,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 172,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Chobel
Ukończone szkolenia:
- Coaching Training House Katowice, 2024
- Trener biznesu, 2024
- Psycholog biznesu, 2025
- Reklama a ekologia, 2024
- Green Social Media, 2025
Szkoleniowiec i manager z wieloletnim doświadczeniem. W okresie ostatnich 5 lat ukończyła liczne szkolenia oraz realizowała projekty związane z zrównoważonym rozwojem. W tym czasie przeprowadziła kilkuset godzin szkoleń w zakresie zrównoważonego rozwoju, obejmujących tematy takie jak ochrona środowiska, gospodarka obiegowa (GOZ), ESG (Environmental, Social, Governance), odnawialne źródła energii (OZE) oraz strategie ekologiczne dla firm.
Jej doświadczenie [2020-2025] obejmuje także praktyczne wdrażanie rozwiązań proekologicznych w przedsiębiorstwach, prowadzenie warsztatów i konsultacji dotyczących zrównoważonej działalności, a także kształtowanie świadomości ekologicznej wśród pracowników i kadry zarządzającej. Dzięki temu potrafi skutecznie łączyć aspekty biznesowe z potrzebą ochrony środowiska, wspierając firmy w osiąganiu celów ESG, minimalizacji śladu węglowego i realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Opracowania własne trenera - prezentacja, skrypt szkoleniowy.
*Dokończenie : Ramowy program Usługi:
- [...]
- Wspieranie transformacji przemysłowej: Strategia kładzie nacisk na transformację tradycyjnego przemysłu w kierunku bardziej innowacyjnego i zrównoważonego. Szkolenie, ucząc, jak AI może wspierać optymalizację łańcucha dostaw i minimalizację odpadów, bezpośrednio przyczynia się do tego procesu. Pokazuje, jak technologie mogą przekształcić istniejące procesy, czyniąc je bardziej efektywnymi i ekologicznymi, co jest fundamentem przewagi konkurencyjnej regionu.
- Kształtowanie kultury innowacji i przedsiębiorczości: Szkolenie promuje meta-umiejętności takie jak krytyczne myślenie i partnerstwo z AI. Uczestnicy uczą się, jak zadawać odpowiednie pytania algorytmom, a nie tylko korzystać z gotowych rozwiązań. To podejście rozwija postawę przedsiębiorczości i innowacyjności, która jest niezbędna do budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o unikalny potencjał regionu. Program uczy, jak aktywnie przyczyniać się do ewolucji regionalnych priorytetów technologicznych.
Podsumowując, szkolenie jest doskonale dopasowane do Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, ponieważ dostarcza konkretnych, technologicznych kompetencji, które są niezbędne do realizacji celów strategicznych regionu, szczególnie w obszarach IT i energetyki, a także w zakresie zielonej transformacji i budowania inteligentnej gospodarki.
Szkolenie bezpośrednio odnosi się do trzech głównych kategorii zielonych kompetencji określonych w klasyfikacji ESCO :
- Zarządzanie środowiskiem: Moduły szkolenia, w szczególności Moduł 1 i Moduł 5, uczą uczestników, jak zarządzać danymi środowiskowymi i raportować zrównoważony rozwój. Użycie narzędzi takich jak oprogramowanie do zarządzania środowiskowego (EMS) i GRI software rozwija umiejętności w zakresie monitorowania i oceny wpływu organizacji na środowisko.
- Efektywność energetyczna i surowcowa: Program skupia się na konkretnych technologiach, które wspierają niskoemisyjność i zasobooszczędność. W Modułach 4 i 5 uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę na temat inteligentnych systemów zarządzania (BMS) oraz algorytmów AI do optymalizacji , co bezpośrednio przekłada się na umiejętności w zwiększaniu efektywności energetycznej i surowcowej w miejscu pracy.
- Kompetencje ogólne i transferowalne: Szkolenie rozwija również kompetencje ogólne, które są kluczowe w zielonych miejscach pracy. Moduły 2 i 3 koncentrują się na radzeniu sobie ze stresem informacyjnym (zarządzanie danymi z systemów IoT) oraz na efektywnej komunikacji w środowisku cyfrowym (wykorzystanie NLP i narzędzi do zarządzania projektami). Te umiejętności są niezbędne do współpracy i rozwiązywania problemów w interdyscyplinarnych zespołach, które realizują cele zrównoważonego rozwoju.
Warunki uczestnictwa
80 % obecności na szkoleniu, min 80 % uzyskanych punktów z testu
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie potwierdzające nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki objętej programem szkolenia.
- Usługa rozwojowa trwa łącznie 13 godzin zegarowych co daje 16 godzin lekcyjnych w tym 4 x przerwy 15 minutowe
Szkolenie jest prowadzone w godzinach lekcyjnych (45 min).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Liczba godzin teoretycznych : 5 godzin; liczba godzin praktycznych : 11 godzin
Usługa zwolniona z VAT na podstawie: Usługa zwolniona z VAT na podstawie: Zwolnienie z VAT zgodnie z art.113 ustawy o VAT
Walidacja zostanie przeprowadzona w formie testu wiedzy z wynikiem generowanym automatycznie , w formie zamkniętej [zdalna w czasie rzeczywistym].
Egzamin potwierdza zdobycie kwalifikacji
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja w postaci testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona zdalnie w czasie rzeczywistym po zakończeniu szkolenia [ zgodnie z harmonogramem].
Dostęp:
https://21wiek-kobiecym-okiem.elms.pl/next/public/login
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi