Analityk danych z uwzględnieniem AI oraz zielonych kompetencji - kurs kończy się egzaminem ICVC (kwalifikacja)
Analityk danych z uwzględnieniem AI oraz zielonych kompetencji - kurs kończy się egzaminem ICVC (kwalifikacja)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – analityków danych, programistów, specjalistów IT, pracowników działów finansowych, marketingowych, produkcyjnych i logistycznych, a także osób odpowiedzialnych za cyfryzację procesów i wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Kurs adresowany jest również do menedżerów projektów, doradców biznesowych, przedsiębiorców oraz studentów i osób prywatnych, które chcą zdobyć lub potwierdzić kwalifikację ICVC/AD. Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia analizy danych (Python, R, SQL, Hadoop, Spark, TensorFlow), nauczą się wizualizować i interpretować duże zbiory danych, wykorzystywać AI do rozwiązywania problemów biznesowych i optymalizacji procesów oraz stosować rozwiązania wspierające zieloną transformację. Szkolenie wspiera realizację Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz rozwój kompetencji w obszarze cyfrowym i zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnej pracy w roli analityka danych z wykorzystaniem narzędzi takich jak Python, R, SQL, Hadoop, Spark i TensorFlow. Uczestnicy nauczą się gromadzić, analizować i wizualizować duże zbiory danych, stosować metody uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w biznesie oraz wdrażać rozwiązania wspierające zieloną transformację i zrównoważony rozwój. Kurs kończy się egzaminemEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne i statystyczne wykorzystywane w analizie danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje średnią, medianę, wariancję, odchylenie standardowe, rozpoznaje rodzaje rozkładów i interpretuje wyniki statystyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje duże zbiory danych, stosując odpowiednie techniki gromadzenia, porządkowania i filtrowania informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje poprawne metody importu i przetwarzania danych, rozróżnia formaty plików i sposoby ich obróbki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia i technologie analizy danych (Python, R, SQL, Hadoop, Spark, TensorFlow). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje funkcje narzędzi, rozróżnia ich zastosowania i wskazuje przykłady użycia w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wizualizuje dane i prezentuje wyniki analiz w sposób czytelny i zrozumiały. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje typy wykresów, interpretuje je i wskazuje, które są adekwatne do rodzaju danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje podstawowe techniki uczenia maszynowego, uczenia głębokiego i NLP. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje metody ML/AI i wskazuje ich potencjalne zastosowania w analizie danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje problemy analityczne i proponuje ich rozwiązania z wykorzystaniem metod AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady zastosowania AI w biznesie, uzasadnia wybór metody i interpretuje potencjalne wyniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z chmury obliczeniowej do przechowywania i przetwarzania danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje główne usługi chmurowe (np. AWS, Azure, Google Cloud) i ich rolę w analizie danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje krytyczne myślenie w analizie danych i ocenia wiarygodność źródeł. | Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia poprawność doboru danych, wskazuje ryzyka i ograniczenia w analizach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uwzględnia aspekty zrównoważonego rozwoju w analizie danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, jak analiza danych wspiera monitoring zużycia energii, emisji CO₂, optymalizację procesów i politykę ESG. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole podczas projektów analitycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy w zadaniach grupowych, komunikuje wnioski i wspiera osiąganie celów zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Sp. z.o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Sp. z.o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Usługa rozwojowa trwa łącznie 16 godzin lekcyjnych (45 min), czyli 12 godzin zegarowych
Dzień 1 – Podstawy analizy danych, statystyka i technologie (8h lekcyjnych / 6h zegarowych)
Moduł 1: Matematyka i statystyka w analizie danych
- Średnia, mediana, wariancja, odchylenie standardowe – znaczenie dla analizy procesów biznesowych i środowiskowych.
- Rozkłady danych i ich interpretacja w kontekście monitorowania wskaźników zrównoważonego rozwoju (np. zużycie energii, emisje).
- Krytyczne podejście do wiarygodności danych – walka z greenwashingiem poprzez poprawną analizę.
Moduł 2: Gromadzenie i wstępne przetwarzanie danych
- Import, filtrowanie i czyszczenie danych z różnych źródeł.
- Organizacja pracy na dużych zbiorach danych – minimalizacja zużycia zasobów (np. eliminacja duplikatów, wybór energooszczędnych narzędzi).
- Przykłady: analiza danych środowiskowych (np. jakość powietrza, zużycie wody).
Moduł 3: Narzędzia i technologie do analizy danych
- Python i R – biblioteki analityczne i narzędzia wspierające raportowanie ESG.
- SQL – przetwarzanie danych o zużyciu zasobów w przedsiębiorstwach.
- Hadoop i Spark – praca z dużymi zbiorami przy ograniczeniu energochłonności (rozproszone przetwarzanie danych).
- TensorFlow – wprowadzenie do modeli AI analizujących dane środowiskowe i biznesowe.
Dzień 2 – AI w analizie danych, wizualizacja i zielona transformacja (8h lekcyjnych / 6h zegarowych)
Moduł 4: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w analizie danych
- Uczenie maszynowe, głębokie i NLP – zastosowania w analizie danych biznesowych i środowiskowych.
- Wyzwania: koszty energetyczne trenowania modeli AI a efektywność predykcji.
- Rozwiązywanie problemów biznesowych i ekologicznych z wykorzystaniem AI (np. prognozowanie zapotrzebowania na energię, optymalizacja logistyki).
Moduł 5: Wizualizacja i komunikowanie wyników
- Tworzenie czytelnych wykresów i dashboardów z akcentem na raporty ESG.
- Komunikowanie wyników analiz w kontekście zrównoważonego rozwoju dla zarządów, interesariuszy i społeczeństwa.
- Transparentność danych jako element odpowiedzialności środowiskowej.
Moduł 6: Chmura obliczeniowa i zielone kompetencje
- Przechowywanie i przetwarzanie danych w chmurze – optymalizacja kosztów i zużycia energii.
- Porównanie modeli chmurowych pod kątem efektywności energetycznej.
- Analiza danych dla polityki ESG: monitorowanie emisji CO₂, śladu węglowego i efektywności energetycznej przedsiębiorstw.
- AI jako wsparcie zielonej transformacji: inteligentne zarządzanie zasobami, circular economy.
Moduł 7: Podsumowanie
- Powtórzenie zagadnień
- Dyskusja: rola analityka danych w transformacji cyfrowej i zielonej.
Egzamin
---
Zgodność szkolenia z RSI 2030 i zielonymi kompetencjami
Szkolenie odpowiada celom Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 – Inteligentne Śląskieoraz Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030 poprzez praktyczne wsparcie dla organizacji w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi analizy danych, sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej, które są kluczowe dla cyfrowej i zielonej transformacji gospodarki regionu.
Zgodność z celami inteligentnej specjalizacji: Strategia promuje rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, Big Data oraz AI jako narzędzi horyzontalnych wspierających przemysł, administrację i biznes. Szkolenie rozwija kompetencje analityczne i techniczne w zakresie gromadzenia, przetwarzania i wizualizacji danych oraz wdrażania rozwiązań AI w różnych sektorach.
Wspieranie zielonych kompetencji i zrównoważonego rozwoju: Program akcentuje wykorzystanie analizy danych do monitorowania i redukcji zużycia energii, emisji CO₂ oraz wdrażania polityk ESG. Uczestnicy poznają energooszczędne rozwiązania chmurowe, metody raportowania środowiskowego oraz krytyczną analizę danych jako narzędzie walki z greenwashingiem.
Rozwój kapitału ludzkiego w kluczowych sektorach: Szkolenie wspiera podnoszenie kwalifikacji w obszarach IT, finansów, produkcji i logistyki, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów łączących kompetencje cyfrowe, analityczne i proekologiczne. Wpisuje się to w cele Strategii, jakim jest rozwój kompetencji umożliwiających wdrażanie innowacji i wspieranie procesów cyfryzacji oraz ekologizacji przedsiębiorstw.
Integracja wiedzy i technologii z innowacjami organizacyjnymi: Moduły kursu obejmują wykorzystanie narzędzi analitycznych (Python, R, SQL, Hadoop, Spark, TensorFlow), chmury obliczeniowej oraz AI w analizie procesów biznesowych i środowiskowych, co wspiera skuteczne i odpowiedzialne podejmowanie decyzji.
Praktyczne wsparcie w dostosowaniu się do wyzwań rynkowych: Program pokazuje, jak analiza danych i AI mogą być elementem strategii zrównoważonego rozwoju organizacji, odpowiadając na rosnące wymagania klientów, unijne regulacje dotyczące ESG oraz konieczność budowania przewagi konkurencyjnej w erze cyfrowej i niskoemisyjnej gospodarki.
Podsumowując, szkolenie nie tylko teoretycznie odnosi się do celów RSI 2030, ale dostarcza praktycznych narzędzi i umiejętności wspierających ich realizację, przygotowując uczestników do wdrażania innowacyjnych, efektywnych i proekologicznych rozwiązań opartych na danych i sztucznej inteligencji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 2 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Moduł 3 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 3 c.d | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł 4 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 4 c.d. | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 5 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 6 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł 7 | Prowadzący Krzysztof Klis | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Egzamin końcowy - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 70,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 70,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Klis
Karierę rozpoczynał jako elektromonter, następnie przez 14 lat pracował w Telekomunikacji Polskiej S.A. jako główny specjalista ds. komutacji. Od 2008 roku uczy przedmiotów informatycznych i teleinformatycznych w Zespole Szkół Nr 2 w Dębicy, przygotowując laureatów konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Od kilkunastu lat prowadzi także kursy w ramach projektów unijnych – średnio ponad 3000 godzin rocznie – w całej Polsce i online.
Specjalizuje się w programowaniu, grafice komputerowej, administracji serwerami i sieciami, tworzeniu stron WWW, kursach Cisco, AutoCAD, ECDL, cyberbezpieczeństwie, sztucznej inteligencji, MS Office oraz szkoleniach SEP. Realizował również usługi związane z wdrożeniem narzędzi cyfrowych w kontekście zielonych kompetencji, sprzyjających redukcji emisji CO₂ oraz zużycia papieru i energii.
Cechuje go odpowiedzialność, zaangażowanie i praktyczne podejście do zajęć. Aktualizował swoją wiedzę w ciągu ostatnich 5 lat, rozwijając kompetencje w obszarze nowych technologii, cyberbezpieczeństwa i zielonego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Opracowania własne trenera - prezentacja, skrypt szkoleniowy (materiały w formie elektronicznej).
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat potwierdzający udział i ukończenie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej, na co potwierdzeniem będzie wygeneroany raport ze szkolenia oraz zaliczyć zajęcia, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Informacje dodatkowe
Walidacja, egzamin - wliczone w cenę usługi.
Usługa kończy się egzaminem zewnętrznym oraz wydaniem stosownego certyfikatu i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Szkolenie jest prowadzone z wykorzystaniem metod aktywizujących rozumianych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie nabywanych umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, doświadczeniem oraz dyskusją grupy, mającą na celu podsumowanie danego tematu.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013/ Dz. U. 2020.0.1983
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy muszą posiadać dostęp do urządzeń mobilnych (laptop, smatfon) lub komputera, aby skorzystać ze szkolenia w formie zdalnej (system ZOOM) PLATFORMA: Usługa bedzie prowadzona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: zgodnie z harmonogramem szkolenia.
Link do szkolenia zostanie udostępniony uczestnikom oraz operatorowi (w celu ewentualnej wizyty monitoringowej) drogą mailową nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem usługi.
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G)
NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+,
SYSTEMY OBSŁUGUJĄCE W/W OPROGRAMOWANIE ORAZ APLIKACJĘ ZOOM: macOS, Windows, Linux oraz Chrome PWA, a dla aplikacji mobilnej Zoom systemy iOS i Android, a w szczególności:
- System operacyjny macOS X w wersji 10.10 lub nowszej
- System Windows 11*
- *Uwaga: system Windows 11 jest obsługiwany w wersji 5.9.0 lub nowszej.
- Windows 10*
- *Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
- System operacyjny Windows w wersji 8 lub 8.1
- System operacyjny Windows 7
- System operacyjny Ubuntu w wersji 12.04 lub nowszej
- System operacyjny Mint w wersji 17.1 lub nowszej
- System operacyjny Red Hat Enterprise Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny Oracle Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny CentOS w wersji 6.4 lub nowszej
- Oprogramowanie Fedora w wersji 21 lub nowszej
- Oprogramowanie OpenSUSE w wersji 13.2 lub nowszej
- System operacyjny ArchLinux (tylko w wersji 64-bitowej)
Obsługiwany tablet i urządzenia mobilne:
Urządzenia z systemem Android i iOS
Urządzenia BlackBerry
Urządzenie Surface w wersji PRO 2 lub nowszej z systemem operacyjnym Windows w wersji 8.1 lub nowszej
Uwaga: W przypadku komputerów typu tablet z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
Komputery tabletowe obsługują tylko klienta Desktop Client.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon