Budowa strategii w zmiennym otoczeniu. Metodyka "Krok po kroku" i narzędzia
Budowa strategii w zmiennym otoczeniu. Metodyka "Krok po kroku" i narzędzia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, IT; dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przygotowuje Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizy strategiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza diagnozę strategiczną w formie wniosków KLP/BI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje misję, wizję i wartości firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje i strukturyzuje cele finansowe i biznesowe, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje strategię główną oraz strategie w różnych obszarach przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje różne strategie konkurowania na rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje jakość strategii w oparciu o model finansowy DCF. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia odbywają się w grupie max.16 osób. Każdy Uczestnik ma biurko + krzesło(ewentualni dwie osoby przy biurku)
Tematyka: Czynniki decydujące o sukcesie budowy i wdrożenia strategii
- Wprowadzenie i cele szkolenia.
- Nowe paradygmaty zarządzania strategicznego
- Od stabilności do zmienności – VUCA/BANI jako nowy kontekst strategiczny
- Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość? Dyskusja moderowana
- Rola strategii w dobie nieprzewidywalności
- Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii.
- Case study i dyskusja: sukcesy i porażki strategiczne znanych firm.
- Jaka jest obecna wizja naszego przedsiębiorstwa i jak ją realizujemy? Ćwiczenie
- Strategia na różnych etapach dojrzałości branży. Czym się różni strategia start-up od strategii dojrzałej organizacji i jak je budować, aby były wdrożone. Dyskusja
- Jak ocenić naszą pozycję konkurencyjną? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na liczbach przy wsparciu narzędzi AI.
- Jak analizować trendy i zjawiska w makro otoczeniu oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski? Wykorzystanie AI Booster do analiz trendów i zjawisk. Ćwiczenie PESTEL
- Jak odkrywać szanse i zagrożenia płynące z otoczenia bliższego? Wybór analiz pozwalających ocenić rynek i jego otoczenie (np. wielkość i atrakcyjność rynków/ segmentów, zmiany oczekiwań klientów, itp.). Customer Insight AI: Wykorzystanie AI do analizy segmentów na badanym rynku oraz danych klientów (fora, media społecznościowe, dane z CRM) w celu odkrycia niezaspokojonych potrzeb i nisz rynkowych.
- Z kim konkurujemy? Badanie struktury rynku z wykorzystaniem „Modelu oceny sił konkurencji”. Auto Benchmark AI dostawców, konkurencji i klientów: agregacja danych finansowych i operacyjnych (z raportów giełdowych, danych KRS, stron www).
- Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analiz. Ćwiczenie
- Jak ocenić zdolność firmy do kształtowania przewagi konkurencyjnej?
- Analiza mocnych i słabych stron firmy w liczbach z wykorzystaniem KPI’ ów i benchmarków. Ćwiczenia
- Diagnoza strategiczna przy wsparciu AI, czyli jak wyciągać wnioski z analizy strategicznej?
- Key Leverage Point - definiowanie wniosków w formie działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy.
- Business Implications – definiowanie koniecznych działań naprawczych lub poprawy efektywności uwzględniając zagrożenia płynące z otoczenia i słabe strony firmy. Ćwiczenie
- Bilans strategiczny firmy a 3 strategie „Horizons of Growth”.
- Podsumowanie dnia.
Tematyka: Budowa strategii głównej i strategii w różnych obszarach organizacji
- Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? – definiowanie nowej wizji przedsiębiorstwa.
- Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację i kulturę firmy – definiowanie misji i wartości organizacji. Ćwiczenia
- Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi i biznesowymi? Formułowanie strategicznych celów finansowych oraz wybór strategii stymulowania wyników finansowych.
- Użycie Modeli Predykcyjnych AI do symulacji wpływu różnych strategicznych decyzji na przyszłe wyniki finansowe
- Ćwiczenie
- Wybór celów i strategii rynkowo-produktowych.
- Strategia rynkowa jako kompromis pomiędzy wyróżnianiem się a efektywnością.
- Które rynki i segmenty gwarantują nam sukces finansowy? Scenariusze strategiczne i kryteria ich oceny. Ćwiczenie
- Strategia rozwoju ofert handlowych. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów i usług, gwarantujące sukces rynkowy
- Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości. Ćwiczenie
- Wybór modelu biznesowego budującego trwałe przewagi rynkowe. W których obszarach budować przewagi konkurencyjne?
- Które procesy w organizacji budują wartość i przewagi konkurencyjne?
- Wybór strategicznego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości i dźwigniach wzrostu.
- Wybór projektów strategicznych wpływających na poprawę konkurencyjności firmy. Ćwiczenie
- Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie wdrożenia strategii.
- Kultura organizacyjna oparta na inspirujących wartościach, jako czynnik wspierający wdrożenie strategii.
- Wybór działań strategicznych, gwarantujących zaangażowanie i motywację we wdrożenie strategii.
- Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych?
- Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów, KPI i projektów powiązanych w związki przyczynowo skutkowe. Ćwiczenie
- Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii.
- Plan rozwoju osobistego - podsumowanie zajęć.
- Test-Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników, test | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Nowe paradygmaty zarządzania strategicznego | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Jaka jest obecna wizja naszego przedsiębiorstwa i jak ją realizujemy? | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Przerwa | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Strategia na różnych etapach dojrzałości branży. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Jak ocenić naszą pozycję konkurencyjną? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na liczbach przy wsparciu narzędzi AI. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Panel dyskusyjny podczas lunchu | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Diagnoza strategiczna przy wsparciu AI, czyli jak wyciągać wnioski z analizy strategicznej? | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Przerwa | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Bilans strategiczny firmy a 3 strategie „Horizons of Growth” | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Podsumowanie | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium. | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? – definiowanie nowej wizji przedsiębiorstwa. | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację i kulturę firmy – definiowanie misji i wartości organizacji | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi i biznesowymi? | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Przerwa | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Wybór celów i strategii rynkowo-produktowych | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Panel dyskusyjny podczas lunchu. | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Wybór modelu biznesowego budującego trwałe przewagi rynkowe. W których obszarach budować przewagi konkurencyjne? | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie wdrożenia strategii.Jak opracować "Program Strategicznych Dzialań" gwarantujących osiągnięcie celów strat. | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Przerwa | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów, KPI i projektów powiązanych w związki przyczynowo skutkowe | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii. Plan rozwoju osobistego | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Podsumowanie | Prowadzący Piotr Pokrzywa | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 088,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 380,53 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 309,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Szpindler
Doświadczony Prezes Zarządu/ Dyrektor Handlowy z udokumentowanymi sukcesami w zakresie kreowania i realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej, inicjowania i zarządzania projektami związanymi z rozwojem produktów oraz optymalizacją działań operacyjnych.
Obecnie zajmuje się doradztwem strategicznym oraz operacyjnym wsparciem Zarządów w zakresie tworzenia i wdrażania strategii.
W latach 2014-2016 Prezes Zarządu/ Członek Zarządu w spółkach Grupy Kapitałowej ZPUE S.A. Współautor strategii rozwoju grupy ZPUE na lata 2016-2020 członek TOP Managementu – grupy osób wybranych ze wszystkich spółek grupy kapitałowej, powołanej do wyboru i ustalenia strategii dalszej ekspansji łącznie z wyborem narzędzi jej realizacji.
Piotr Pokrzywa
specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management. Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.
Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA, Telefonia Dialog
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi