Szkolenie komunikacja 4.0 i optymalizacja przepływu pracy
Szkolenie komunikacja 4.0 i optymalizacja przepływu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich osób, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w obszarze efeketywnej komunikacji wewnętrznej i które borykają się z trudnościami w przepływie pracy pomiędzy pracownikami. Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza i umiejętności z zakresu szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji25-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do świadomego i samodzielnego realizowania procesów komunikacyjnych w firmie, zapewniający dobrą wymianę informacji i płynny przepływ pracy, zgodnie z założeniami i dobrymi praktykami koncepcji Przedsiębiorstwa 4.0.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podaje zasady efektywnej komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać i podać zasady efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje procesy komunikacyjne w Przedsiębiorstwie 4.0 | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dokonać charakterystyki procesów komunikacyjnych, uwzględniając założenia koncepcji Przedsiębiorstwa 4.0 | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje wady i zalety różnych kanałów komunikacji w firmie i sposoby ich efektywnego wykorzystania | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi podać minimum 3 wady i zalety dla przynajmniej 5 wybranych kanałów komunikacji w firmie oraz podać przynajmniej 2 przykłady ich efektywnego wykorzystania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Podaje jak usprawniać przepływ komunikacji pomiędzy działami | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje w praktyce poznane zasady komunikacji | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Komunikuje oczekiwania działu/klienta, aby były one właściwie zrozumiane i potwierdzone | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Skutecznie przekazuje pracę do kolejnego działu, usprawniając przepływ pracy, zapobiegając błędom i poprawiając jakość realizacji produktu/usługi | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zarządza przepływem pracy, aby zapewnić efekt synergii | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Dobiera sposób i kanał komunikacji do odbiorcy, aby zapewnić skuteczność nadanego komunikatu | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wyraża i broni własnego zdania bez naruszania przestrzeni własnej i innych ludzi | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykazuje zdolności układania dobrych relacji z innymi ludźmi | Kryteria weryfikacji 1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich osób, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w obszarze efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zgodnie z koncepcją Przedsiębiorstwa 4.0, a które borykają się z trudnościami w przepływie pracy pomiędzy działami. Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza i umiejętności z zakresu szkolenia. Ważne, aby uczestnicy mieli możliwość po szkoleniu zastosowania poznanych dobrych praktyk, metod i narzędzi w praktyce, aby budowali pozytywne nawyki komunikacji i przepływu pracy.
Z uwagi na charakter szkolenia nie wymaga ono szczególnych warunków lokalowych i organizacyjnych. Dla efektywnego przeprowadzenia szkolenia wystarczająca będzie wyodrębniona sala szkoleniowa, najlepiej z dostępem do światła dziennego, wyposażona opcjonalnie w tablicę suchościeralną lub tablicę flipchart oraz ekran, na którym, za pośrednictwem rzutnika, będą wyświetlane najważniejsze treści szkolenia i pokazywane zagadnienia. Każdy z uczestników powinien mieć zapewnione miejsce, przy którym będzie mógł wykonywać ćwiczenia lub notować prezentowane na w czasie szkolenia treści.
Warunkiem zrealizowania zakładanych celów edukacyjnych jest aktywny udział uczestników we wszystkich zadaniach i ćwiczeniach zespołowych, aktywne słuchanie i analiza przypadków omawianych podczas zajęć w celu zrozumienia i trwałego przyswojenia treści oraz nabycia zakładanej wiedzy, umiejętności i kompetencji, w tym kompetencji społecznych.
Zajęcia w dużej mierze będą realizowane metodami aktywnymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności i kompetencji. Część teoretyczna szkolenia to 30% całego szkolenia, część praktyczna 70%.
Szkolenie będzie realizowane według poniższego programu:
Moduł I – Podstawy efektywnej komunikacji
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Aktywne słuchanie
- Strategie komunikacji
- Komunikacja w Przedsiębiorstwie 4.0
Moduł II – Realizacja skutecznej komunikacji
- Identyfikacja i analiza odbiorców
- Charakterystyka kanałów komunikacji (telefon, sms, mail, intranet, spotkania, chaty, videokonferencje, etc.), ze szczególnym uwzględnieniem kanałów komunikacji w Przedsiębiorstwie 4.0
- Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
- Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Komunikacja w przypadku sytuacji nagłych i kryzysowych
Moduł III – Spójna komunikacja w firmie i organizacja efektywnego przepływu pracy
- Budowanie kultury dialogu w organizacji
- Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
- Komunikacja multikanałowa
- Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
- Osiąganie efektu synergii poprzez efektywny przepływ pracy
- Narzędzia wspierające efektywny przepływ i monitoring pracy, z uwzględnieniem narzędzi w Przedsiębiorstwie 4.0
Moduł IV – Przygotowywanie informacji wewnętrznych
- Zasady projektowania i redagowania komunikatów
- Warsztat umiejętności pisania zrozumiałych dla wszystkich komunikatów
- Video w komunikacji wewnętrznej
- Komunikacja wizualna
- Systemy obiegu dokumentów w firmie
Moduł V – Przygotowanie i określenie zasad komunikacji zewnętrznej (dostawcy, odbiorcy)
- Identyfikacja ról i uczestników komunikacji
- Określenie jakich informacji oczekujemy (badanie potrzeb)
- Narzędzie pomocne w tych działaniach
- Zyski z dobrze przygotowanej komunikacji zewnętrznej (zwiększenie efektywności, zadowolenie klientów, zwiększenie wolumenu zamówień)
- Przykłady praktyczne
Na szkolenie składa się 18 godzin lekcyjnych, powiększonych o przerwy uwzględnione w harmonogramie szkolenia. 1 godzina lekcyjna szkolenia to 45 minut.
Szkolenie będzie prowadzone przez jednego z wskazanych trenerów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 797,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 266,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Otrębski
W ramach ostatnio lat swojej zawodowej pracy poświęcił się edukacji w tematyce Przemysł 4.0 i doradztwu w zakresie optymalizacji produkcji. Pomaga w transformacji cyfrowej jako Lider Przemysłu 4.0. Jego doświadczenie to niemal 100 wdrożonych z sukcesem transformacji i ponad 400 warsztatów, na których uczy jak korzystać z dobrodziejstwa cyfryzacji w zakresie optymalizacji procesów.
Mateusz Olejnik
Artur Patała
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notes i długopis, aby móc zanotować najważniejsze treści szkolenia. W szkoleniu nie są przewidziane szczególne materiały szkoleniowe. Trener będzie pracował z głównie z rezentacją przedstawiając najważniejsze zagadnienia szkolenia. Instrukcje do ćwiczeń i symulacji będą podawane ustnie.
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz przejście przez proces walidacji. W ramach realizacji usługi edukacyjnej zostały wprowadzone rozwiązania gwarantujące wyraźne oddzielenie procesu kształcenia i szkolenia od procesu walidacji. Oznacza to, że osoba prowadząca szkolenie nie bierze udziału w ocenie ani weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, wskazane w harmonogramie szkolenia.