Nowoczesna szkoła z AI – narzędzia sztucznej inteligencji w pracy dydaktycznej i terapeutycznej
Nowoczesna szkoła z AI – narzędzia sztucznej inteligencji w pracy dydaktycznej i terapeutycznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa
• Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
• Nauczyciele wychowania przedszkolnego
• Pedagodzy i specjaliści szkolni przygotowujący materiały dydaktyczne i dokumenty
• Dyrektorzy i liderzy digitalizacji w placówkach oświatowych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do świadomego, bezpiecznego i efektywnego wykorzystywania sztucznej inteligencji, w szczególności modeli językowych (LLM), w codziennej pracy nauczyciela. Uczestnik uczy się tworzyć skuteczne polecenia (prompty), projektować materiały dydaktyczne i multimedialne z użyciem AI, budować własne asystenty wspierające nauczanie oraz stosować dobre praktyki etyczne i zgodne z RODO.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik dysponuje wiedzą nt. możliwości i ograniczeń LLM w pracy nauczyciela | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady zastosowań modeli językowych w pracy dydaktycznej i administracyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia obszary, w których LLM wspiera nauczyciela, od tych, w których jego użycie jest niewskazane lub ryzykowne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady bezpiecznego wprowadzania danych szkolnych i uczniowskich do narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki wpływające na jakość wyników generowanych przez modele językowe (kontekst, dane wejściowe, ograniczenia). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy i adaptuje materiały dydaktyczne przy pomocy GenAI | Kryteria weryfikacji Generuje karty pracy, quizy, testy lub czytanki z pytaniami przy wykorzystaniu narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje język, poziom trudności i formę materiałów do wieku i potrzeb uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Modyfikuje materiały edukacyjne pod kątem formatowania i dostępności (np. czytelność, piktogramy, wersje uproszczone). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia AI do tworzenia elementów multimedialnych (grafik, prezentacji, krótkich klipów edukacyjnych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje ustrukturyzowane prompty i gotowe szablony do codziennych zadań | Kryteria weryfikacji Formułuje skuteczne prompty z uwzględnieniem roli, kontekstu, zadania i oczekiwanego formatu odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje gotowe szablony promptów do tworzenia planów lekcji, scenariuszy zajęć lub materiałów dla uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Koryguje i ulepsza wyniki generowane przez LLM poprzez iteracyjne doprecyzowanie poleceń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje i porównuje skuteczność różnych wersji promptów pod kątem jakości uzyskanych rezultatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje prostego asystenta AI do zadań szkolnych i budujesz własną bibliotekę promptów | Kryteria weryfikacji Tworzy koncepcję asystenta AI z określonym zakresem zadań, rolą i zasadami bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Konfiguruje asystenta z wykorzystaniem źródeł wiedzy (np. podstawy programowej, dokumentów szkolnych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Testuje działanie asystenta i ocenia poprawność generowanych odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje własną bibliotekę promptów uporządkowaną według typów zadań i zastosowań edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik korzysta z narzędzi AI zgodnie z RODO oraz dobrymi praktykami bezpieczeństwa danych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, jakie dane osobowe i szkolne nie mogą być wprowadzane do narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady zgodne z RODO przy przetwarzaniu treści edukacyjnych w systemach AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje dobre praktyki w zakresie ochrony prywatności uczniów, rodziców i nauczycieli. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady naruszeń bezpieczeństwa danych i proponuje właściwe sposoby postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu narzędzi GenAI w pracy nauczyciela i terapeuty: planowaniu zajęć, tworzeniu i adaptacji materiałów, sprawdzaniu prac, komunikacji oraz dokumentacji. Trzon stanowią duże modele językowe (ChatGPT, Copilot, Gemini) oraz narzędzia multimodalne do tworzenia grafiki, slajdów, audio i wideo. Uczestnicy zyskują gotowe szablony promptów i przepływy pracy (workflowy), uczą się budować własnych asystentów AI, porządkować wiedzę szkoły i działać zgodnie z RODO i dobrymi praktykami.
PROGRAM:
Dzień 1 (9h): Fundamenty, LLM i szybkie zwycięstwa
Moduł 1: Edukacja w erze GenAI – mapa możliwości dla nauczyciela
- Co LLM potrafią i czego nie robić z danymi szkoły
- LLM jako dźwignia kompetencji i narzędzie skalowania pracy umysłowej
- Nowe kompetencje – jak AI transformuje rynek pracy i edukację
- Kryteria doboru narzędzi (dostępność, prywatność, integracje)
Moduł 2: LLM w praktyce nauczyciela – od polecenia do produktu
- Architektura skutecznego promptu (rola, kontekst, zadanie, ograniczenia, format)
- Tryby pracy: poprawianie wyników, iteracje, kontrola błędów i halucynacji
- Zadania: plan lekcji, cele i kryteria sukcesu, scenariusz, różnicowanie poziomów
Moduł 3: Produkcja materiałów tekstowych i ewaluacyjnych
- Generowanie kart pracy, czytanek z pytaniami, rubryk i kryteriów oceniania
- Tworzenie testów, quizów, kart odpowiedzi i kluczy wraz z poziomowaniem trudności
- Adaptacja językowa i formatowanie (ułatwienia czytania, piktogramy – opis zastosowań)
Moduł 4: Warsztaty: AI w pracy z multimediami
- Grafika i ilustracje do materiałów
- Szybkie prezentacje i konspekty
- Transkrypcja i notatki ze spotkań (STT), lektor z TTS do materiałów dostępnych
- Przygotowanie prostych filmów instruktażowych i krótkich klipów edukacyjnych
- Napisy i streszczenia filmów, tworzenie materiałów wielokanałowych
Dzień 2 (9h): Workflowy, asystenci i wdrożenie
Moduł 5: Komunikacja z modelami – warsztaty inżynierii promptów
- Jak karmić LLM dokumentami szkoły w sposób bezpieczny
- Zaawansowane techniki inżynierii promptów
- Ograniczanie halucynacji i walidacja odpowiedzi
Moduł 6: Budowa własnego asystenta AI
- Czym różni się stały asystent od pojedynczego promptu
- Projekt system promptu, persony, reguł bezpieczeństwa i źródeł wiedzy
- Warsztat: asystent do generowania planów lekcji i materiałów według podstawy programowej
Moduł 7: Jakość, zgodność i etyka w praktyce
- Jak działa przetwarzanie danych w AI – co się dzieje z naszymi treściami?
- RODO w kontekście AI – co wolno, czego unikać?
- Dobre praktyki w pracy z uczniami i rodzicami
- Checklista nauczyciela: „Czy mogę to wrzucić do AI?”
Moduł 8: Wdrożenie i plan rozwoju kompetencji
- Jak wprowadzić AI do codziennej pracy w szkole/przedszkolu
- Strategie nauki przez eksperyment – AI jako partner rozwoju zawodowego
- Tworzenie własnej „mapy rozwoju AI” – plan dalszego działania po szkoleniu
- Podsumowanie i wymiana doświadczeń uczestników
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Przerwy nie zostały wliczone do czasu trwania szkolenia. Odbywa się w formie stacjonarnej, w pełni wyposażonej (komputery z dostępem do internetu) i przygotowanej sali.
Proces walidacji zostanie przeprowadzony metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie i potrwa około 30 minut. Uczestnicy przystąpią do testu teoretycznego online, obejmującego pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, weryfikujące osiągnięcie założonych efektów uczenia. Wynik testu będzie generowany automatycznie przez system, co zapewnia obiektywność i jednoznaczność oceny. Zgodnie z wytycznymi PARP, w przypadku tej metody walidacji nie jest wymagana obecność odrębnego walidatora.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1: Edukacja w erze GenAI – mapa możliwości dla nauczyciela, Moduł 2: LLM w praktyce nauczyciela – od polecenia do produktu | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 3: Produkcja materiałów tekstowych i ewaluacyjnych (2h) | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 4: Warsztaty: AI w pracy z multimediami | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 5: Komunikacja z modelami – warsztaty inżynierii promptów, Moduł 6: Budowa własnego asystenta AI | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 7: Jakość, zgodność i etyka w praktyce | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 8: Wdrożenie i plan rozwoju kompetencji | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący Michał Gumkowski | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 238,89 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 238,89 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Gumkowski
1. Wdrożenia narzędzi AI w biznesie i sektorze publicznym.
2. Konsultacje strategiczne dot. transformacji cyfrowej.
3. Warsztaty menedżerskie z zakresu wdrażania AI w kulturze organizacyjnej.
Absolwent programu EMBA oraz studiów magisterskich z zakresu zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz studiów podyplomowych „Sztuczna inteligencja w biznesie i sektorze publicznym” SGH. Ponad 10 letnie dośw. praktyczne w biznesie jako trener i konsultant. Przeprowadził ponad 4 000 godzin szkoleniowych w obszarze ICT, nowych technologii i zarządzania. W 2023 zrealizował ponad 500 h szkoleń w zakresie zastosowania AI w biznesie i administracji. Realizował liczne diagnozy potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w ramach projektu Systemu Wczesnego Ostrzegania realizowanego przez PARP. Ukończył certyfikowane kursy w zakresie zarządzania projektami, w tym m.in.: „AgilePM® Agile Project Management Foundation Examination”, „Change ManagementTM Foundation Examination”, MoR® Foundation Certificate in Risk Management”. Coach biznesu, absolwent programu „Professional Coach” akredytowanego przez ACSTH International Coach Federation.
Projektował i zarządzał licznymi projektami marketingowymi i edukacyjnymi na terenie całej Polski, aktywnie organizując pracę zespołów przy zastosowaniu metod zarządzania projektami oraz wdrażając nowe technologie usprawniające procesy organizacyjne
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostawca usługi zapewnia materiały szkoleniowe w postaci notatnika i długopisu.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne:
• Podstawowa obsługa komputera i przeglądarki
• Dostęp do osobistego konta Google do celów warsztatowych
• Możliwość pracy na własnych, zanonimizowanych plikach szkoły
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Usługa zwolniona z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień z dnia 20 grudnia 2013 r.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Klimatyzacja