Zarządzanie oświatą
Zarządzanie oświatą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
Słuchaczami mogą być absolwenci studiów wyższych.
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi222
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, które pozwolą efektywnie wykonywać zadania kierownicze, wychowawcze i edukacyjne oraz skutecznie rozwiązywać problemy wynikające z funkcji kierownika zakładu pracy działającego w warunkach gospodarki wolnorynkowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się ma wiedzę w zakresie trendów i tendencji zachodzących we współczesnej pedagogice oraz korelacje w obrębie pokrewnychdyscyplin naukowych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii zorientowaną na praktyczne zastosowanie w obrębie pełnienia funkcjikierowniczej w szkole/placówce | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna podstawowe teorie dotyczące organizacji i zarządzania oraz podstawowe funkcje kierownicze; rozumie istotę kierowania,dokonuje charakterystyki działania zorganizowanego, wyjaśnia istotę funkcji kierowniczych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma rozszerzoną wiedzę na temat struktury systemu edukacji w Polsce oraz przechodzenia na kolejne - wyższe programowopoziomy szkolnictwa; | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się charakteryzuje i rozróżnia różne teoretyczne i filozoficzne założenia oraz koncepcje etyczne | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna podstawowe terminy związane z organizacją i kierowaniem, w tym kierowaniem zasobami ludzkimi; potrafi wskazać rolędyrektora, jako lidera zespołu we wspólnym procesie działania zorganizowanego; rozumie znaczenie współdziałania i współpracy lidera z członkami zespołu | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna style zarządzania szkołą/ placówką wskazując ich wady i zalety, wie jak dostosować do omawianych zagadnień przykładyzaobserwowane z własnej praktyki, wyciąga wnioski odnoszące się do przyszłej funkcji kierowniczej | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się orientuje się w normach, regułach i standardach (prawnych i organizacyjnych), dotyczących instytucji oświatowych oraz organównadzorujących i prowadzących szkołę/ placówkę; potrafi rozróżnić poszczególne rodzaje aktów prawnych, wymienia i identyfikuje kompetencje poszczególnych organów oraz przypisuje im właściwe zadania, | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się opisuje, analizuje i rozpatruje zjawiska i procesy zachodzace w szkole/placówce w różnych warunkach społecznych i w różnejskali, wyjaśnia podstawowe zjawiska zachodzące w szkole/placówce, jako instytucji edukacyjnej niezbędne do dostrzegania, analizy [występowanie, przebieg, uwarunkowania i skutki], oceny oraz współtworzenia zachodzących w niej procesów wraz z możliwością ich monitorowania | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę o metodach sprawowania nadzoru pedagogicznego (zewnętrznego i wewnętrznego), diagnozowania potrzeb ioceny jakości usług edukacyjnych szkoły/placówki, tym oceny pracy nauczycieli. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę na temat kierowania zespołami ludzkimi, zna i rozumie różne rodzaje więzi społecznych i występujące międzynimi relacje w odniesieniu do współdziałania z organami szkoły/placówki, związków zawodowych, instytucji oświatowych i pozaoświatowych, organizacji pozarządowych, organizacji dziecięcych i młodzieżowych, związków sportowych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna metody i narzędzia opisu, techniki pozyskiwania danych właściwych dla organizowania i zarządzania oświatą, procesów wnich zachodzących oraz identyfikowania rządzących w oświacie prawidłowości, | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę o procesie zarządzania i kierowania rozwojem organizacji, w szczególności organizacji społecznej; | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę z zakresu zarządzania finansami i majątkiem szkoły/placówki a w szczególności: planowania budżetu,pozyskiwania środków pozabudżetowych oraz zamówień publicznych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma podstawową wiedzę na temat zasad i norm etycznych związanych z zawodem nauczyciela | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma podstawową wiedzę na temat zasad i norm etycznych związanych z pełnieniem funkcji kierowniczych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę z zakresu komunikowania interpersonalnego i społecznego, roli z znaczenia PR w relacjach z mediami orazpodstawowych zasad promowania instytucji oświatowej w środowisku | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się rozumie znaczenie komunikacji w prowadzonych procesach: dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę na temat wystąpień, stosowanych w różnych rodzajach komunikacji interpersonalnej oraz stylach prezentacji ipomocach wizualnych wspiarających przekaz | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki indywidualnego rozwoju i awansu zawodowego nauczyciela | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna wiedzę na temat zasad i norm etycznych i zawodowych nauczyciela, pedagoga, osób pełniących funkcje w szkole/placówce | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę na temat wykorzystania i zastosowania technik informatycznych w zarządzaniu szkołą/placówką, korzystania zusług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada niezbędną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresuochrony i zarządzania własnością intelektualną, zna pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę w zakresie prowadzenia badań diagnostycznych w odniesieniu do poszczególnych etapów edukacyjnych zeszczególnym uwzględnieniem pracy z uczniem uzdolnionym i uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę na temat projektowania, organizowania i ewaluowania procesu wychowawczego w szkole/placówce zeszczególnym wykorzystaniem działań profilaktycznych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna przepisy prawa pracy i doktryn prawa pracy unii europejskiej | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna instytucje sprawujące nadzór nad warunkami pracy | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada rozszerzoną wiedzę o trwałości stosunku pracy | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się interpretuje i wyjaśnia zjawiska edukacyjne, potrafi planować rozwój szkoły i placówki w wymiarze strategicznym i bieżącym;wdrażać, monitorować i oceniać efekty realizowanych zadań; | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się analizuje przyczyny i przebieg konkretnych procesów edukacyjnych, stawia proste hipotezy badawcze i je weryfikuje, | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAkademia Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie odpowiada za jakość kształcenia.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoAkademia Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
- Wybrane zagadnienia prawa pracy (KN,KP)- wykłady 4 godz., ćwiczenia 6 godz., liczba punktów ECTS 1
- Zamówienia publiczne i kontrola zarządcza- wykłady 10 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Seminarium kierownicze- wykłady 0 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 6
- Praktyka kierownicza -wykłady 0 godz., ćwiczenia 20 godz., liczba punktów ECTS 6
- Zarzadzanie dokumentacją kancelaryjną; praca sekretariatu szkoły/placówki- wykłady 0 godz., ćwiczenia 6 godz., liczba punktów ECTS 1
- Ochrona i zarzadzanie własnością intelektualną- wykłady 4 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- BHP w szkole- wykłady 3 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Komunikacja interpersonalna w organizacji -wykłady 10 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Organizacja pracy własnej szkoły/placówki - wykłady 0 godz., ćwiczenia 8 godz., liczba punktów ECTS 1
- Psychologiczne uwarunkowania procesu kierowania i zarzadzania szkołą/placówką wykłady 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Projektowanie procesu wychowawczego - wykłady 10 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Zarządzanie finansami oraz majątkiem w szkole/placówce wykłady 9 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Prawo administracyjne, cywilne i autorskie - wykłady 4 godz., ćwiczenia 6 godz., liczba punktów ECTS 1
- Wybrane zagadnienia prawa oświatowego -wykłady 5 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Etyka w pracy dyrektora - wykłady 5 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Szkoła jako instytucja edukacyjna w środowisku lokalnym wykłady 10 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 2
- Wybrane problemy współczesnej edukacji - wykłady 10 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Kierowanie zasobami ludzkimi - wykłady 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Kierowanie zmianą w organizacji wykłady 4 godz., ćwiczenia 6 godz., liczba punktów ECTS 1
- Zapewnianie jakości pracy szkoły wykłady 6 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Współpraca szkoły z rodziną i środowiskiem lokalnym wykłady 10 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
- Zarządzanie strategiczne rozwojem szkoły wykłady 6 godz., ćwiczenia 0 godz., liczba punktów ECTS 1
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 12,61 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 12,61 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Osiński
absolwent polonistyki; zarządzania w oświacie; zarządzania i marketingu w służbie zdrowia; nauczyciel, mediator, niezależny publicysta, krytyk, rysownik satyryczny, czasem literat i tekściarz; dyrektor SP 47 w Szczecinie, autor programów, setek publikacji naukowych i popularnych na tematy związane z oświatą, zarządzaniem, kulinariami oraz literaturą; wykładowca akademicki, egzaminator maturalny, ekspert ds. awansu nauczycieli.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują materiały dydaktyczne w trakcie studiów podyplomowych podczas zajęć (autorskie opracowania, akty prawne, konspekty, prezentacje itp.).
Wykładowcy danego przedmiotu opracowują materiały dydaktyczne w różnych formach, dostosowując je do potrzeb uczestników oraz specyfiki omawianego tematu.
"Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe".
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych może zostać każda osoba z wykształceniem wyższym – ukończonymi studiami I lub II stopnia (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim).
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych planem studiów oraz uzyskanie wyniku pozytywnego z egzaminu końcowego.
UWAGA: W przypadku, gdy nie zbierze się odpowiednia ilość osób, Wykonawca zastrzega sobie prawo do odwołania studiów.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w ANS TWP = 45 min. zajęć dydaktycznych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale wykładowe w pełni wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-wizualny.
Budynek uczelni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe