Usługa szkoleniowa: Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT
Usługa szkoleniowa: Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie/usługa adresowane do:
• właścicieli firm,
• pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych/menadżerskich,
• pracowników objętych planami związanymi z awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menadżerskiego,
• pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
• pracowników zespołu HR
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi szkoleniowej jest nabycie przez uczestników kompetencji Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT. Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do sprawnego poruszania się w środowisku narzędzi teleinformatycznych. Posługiwania się sprzętem komputerowym oraz różnymi programami (w tym platformami HCM) niezbędnymi w efektywnym zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz łatwością w nabywaniu nowych umiejętności w tym zakresie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT potrzebny do wykonania pracyw obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i dokumentuje zestawy sprzętowe oraz oprogramowanie niezbędne do efektywnego zarządzania procesami HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOĆI: Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych (Windows / MS Office) wykorzystywanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Korzysta z funkcji programów operacyjnych (Windows / MS Office) do realizacji zadań wykonywanych w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się WIEDZA: Dobrze identyfikuje możliwości, jakie dostarcza Internet, narzędziapracy zdalnej i wykorzystuje je w praktyce. | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje różnorodne możliwości zastosowania Internetu oraz narzędzi internetowych w kontekście wyznaczonego obszaru działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi /platform HRMS użytecznych w jego/jej organizacji | Kryteria weryfikacji Sporządza listę głównych i specjalistycznych funkcjonalności narzędzi/platform HRMS, które są użyteczne w jego/jej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Rozpoznaje znaczenie i określa główne kierunki rozwoju narzędzi /systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe trendy w rozwoju narzędzi oraz określa ich potencjalne zastosowanie w kontekście HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Wykorzystuje sprzęt / narzędzia ICT dostępne w pracy / firmie. | Kryteria weryfikacji Efektywnie obsługuje dostępne w firmie oprogramowanie oraz sprzęt ICT, dokonując niezbędnych konfiguracji w celu optymalizacji procesów pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Swobodnie korzysta z powszechnie dostępnych, różnych narzędzizdalnej pracy i komunikacji. | Kryteria weryfikacji Sprawnie wybiera i wykorzystuje odpowiednie narzędzia zdalnej pracy i komunikacji, dostosowując je do specyfiki zadania oraz zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Korzysta z odpowiednich opcji specjalistycznych programówkomputerowych – szczególnie tych wykorzystywanych w HR | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zaawansowane funkcje programów komputerowych przeznaczonych do zarządzania obszarem HR, w tym generuje raporty, analizuje dane oraz zarządza bazami danych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Korzysta z zaawansowanych rozwiązań platform on-line (np.specjalistyczne serwisy społecznościowe, narzędzia zdalnej komunikacji i współpracy). | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zaawansowane funkcje specjalistycznych platform społecznościowych oraz narzędzi zdalnej komunikacji i współpracy do efektywnej realizacji zadań w obszarze HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Przygotowuje wdrożenia narzędzi / platform HCM odpowiednich dladanej branży i organizacji. | Kryteria weryfikacji Planuje proces wdrożenia narzędzi / platform HCM, uwzględniając specyfikę branży i strukturę organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Identyfikuje znaczenie procesów digitalizacji w rozwoju organizacjii przekonuje innych do otwartej postawy w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje argumenty na rzecz digitalizacji i prowadzi dyskusję, w której przekonuje zespół do otwartego podejścia wobec wdrażania procesów cyfryzacji w organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT do wykorzystania we własnej pracy. | Kryteria weryfikacji Inicjuje i uzasadnia wprowadzenie nowych narzędzi IT, które mogą poprawić efektywność własnej pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Pomaga innym pracownikom w wykorzystaniu programóww środowisku Windows / MS Office. | Kryteria weryfikacji Udziela wsparcia współpracownikom w rozwiązywaniu problemów związanych z obsługą programów w środowisku Windows / MS Office. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Udoskonala pracę swoją i innych wykorzystując w pełni możliwości Internetu | Kryteria weryfikacji Doskonali procesy pracy, proponując konkretne rozwiązania cyfrowe oparte na narzędziach internetowych, które zwiększają efektywność zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Pomaga innym pracownikom w korzystaniu ze specjalistycznychprogramów komputerowych – szczególnie narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Proaktywnie udziela wsparcia współpracownikom w zakresie obsługi specjalistycznych programów komputerowych oraz platform HCM, wyjaśniając zasady ich działania i pomagając w rozwiązywaniu problemów technicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zgodnie z załącznikiem 1 OKHR dotyczy kompetencji:
Nazwa kompetencji: Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT
Grupa kompetencji: Cyfryzacja / wykorzystanie technologii
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę zegarową (60 minut).
-> Długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
->Walidacja w formie testu teoretycznego, obserwacji w warunkach symulowanych oraz wywiadu swobodnego, trwająca 60 min., odbędzie się na koniec szkolenia.
PROGRAM:
Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem następujących metod interaktywnych i aktywizujących, rozumianych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikowi na ćwiczenie umiejętności: ćwiczenia, studium przypadku, obserwacja, wywiad.
Każdy moduł ma charakter szkoleniowo-warsztatowy.
Dzień 1
Test początkowy
1. Odpowiednie przygotowanie firmy oraz pracowników do cyfryzacji organizacji.
- Wstęp do szkolenia: test początkowy.
- Digital – wykorzystanie narządzi i systemów ICT w obszarze HR. Dopasowanie i wykorzystanie sprzęt ICT potrzebnego do wykonania pracy w obszarze HR.
- Praktyczny wymiar środowiska programów operacyjnych (Windows / MS Office) wykorzystywanych w firmie.
- Główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi - platformy HRMS użyteczne w funkcjonowaniu organizacji.
Dzień 2
2. Dobór odpowiedniej technologii i dostawców.
- Internet oraz narzędzia pracy zdalnej – jak wykorzystać je w praktyce. Udoskonalanie pracy swojej i innych wykorzystując w pełni możliwości Internetu.
- Narzędzia i technologie wspierające HR oraz skuteczna współpraca z dostawcami rozwiązań.
- Sprzęt i narzędzia ICT dostępne w pracy.
- Korzystanie ze specjalistycznych programów komputerowych – szczególnie narzędzi i platform HCM.
- Powszechnie dostępne, różne narzędzia zdalnej pracy i komunikacji.
Dzień 3
3. Praktyczne wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań on-line z elementami sztucznej inteligencji.
- Specjalistyczne programy komputerowe, ze szczególnym uwzględnieniem tych wykorzystywanych w HR.
- Zaawansowane rozwiązania platform on-line (np. specjalistyczne serwisy społecznościowe, narzędzia zdalnej komunikacji i współpracy).
- Wdrożenie narzędzi i platform HCM odpowiednich dla organizacji.
- Zapoznanie się z zastosowaniem AI w różnych aspektach HR (rekrutacja, oceny pracowników i zarządzanie rozwojem).
- Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy.
Dzień 4
4. Zarządzanie kapitałem ludzkim procesem zmiany.
- Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy. Nowe rozwiązania i narzędzia IT do wykorzystania we własnej pracy.
- Kierunki rozwoju narzędzi i systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Wykorzystanie programów w środowisku Windows i MS Office.
- Znaczenie procesów digitalizacji w rozwoju organizacji i otwarta postawa w tym zakresie. Jak skutecznie zarządzać procesami zmiany, które towarzyszą wprowadzaniu nowych technologii?
- Jak minimalizować opór pracowników?
5. Podsumowanie.
- Walidacja efektów uczenia - test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych oraz wywiad swobodny.
Test teoretyczny zastosowany w procesie walidacji jest również testem kompetencyjnym. Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
***
• Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
• Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
• Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
• Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
• Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
• Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, cena jest adekwatna do jej zakresu.
• Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
• Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
• Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills);
• Dostawca usługi potwierdza, iż karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
• Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
• Dostawca usługi potwierdza, że zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Test początkowy; Odpowiednie przygotowanie firmy oraz pracowników do cyfryzacji organizacji. cz. 1 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Odpowiednie przygotowanie firmy oraz pracowników do cyfryzacji organizacji. cz. 2 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Odpowiednie przygotowanie firmy oraz pracowników do cyfryzacji organizacji. cz. 3 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Dobór odpowiedniej technologii i dostawców. cz. 1 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Dobór odpowiedniej technologii i dostawców. cz. 2 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Dobór odpowiedniej technologii i dostawców. cz. 3 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Praktyczne wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań on-line z elementami sztucznej inteligencji. cz. 1 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Praktyczne wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań on-line z elementami sztucznej inteligencji. cz. 2 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Praktyczne wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań on-line z elementami sztucznej inteligencji. cz. 3 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Zarządzanie kapitałem ludzkim procesem zmiany. cz. 1 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Zarządzanie kapitałem ludzkim procesem zmiany. cz. 2 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Zarządzanie kapitałem ludzkim procesem zmiany. cz. 3 | Prowadzący Paweł Więsek | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja efektów uczenia - test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych oraz wywiad swobodny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Więsek
Certyfikowany trener biznesu, doradca i szkoleniowiec. Wielokrotny prelegent na konferencjach, webinarach i spotkaniach branżowych. Wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji. Entuzjasta wykorzystania technologii w biznesie.
Trener posiada odpowiednie do rodzaju i zakresu świadczonych usług doświadczenie zawodowe, nabyte w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji usługi. Trener posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Od blisko 10 lat związany z branżą nowoczesnych technologii, koordynował projekty transformacyjne dla największych firm w Polsce (Leroy Merlin, Danone, Maspex, Provident). Na co dzień kieruje rozwojem biznesu w startupie IT. Specjalista sprzedaży i marketingu B2B, HR oraz AI.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notatnik, długopis i teczkę. Ponadto, w toku szkolenia, uczestnik będzie otrzymywał wydrukowane karty pracy, ćwiczenia do uzupełniania itp.
Warunki uczestnictwa
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu teoretycznego (na poziomie min. 80%) oraz zaliczenie obserwacji w warunkach symulowanych i wywiadu swobodnego. Zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. godzina zegarowa = 60 minut. Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701
Adres
Adres
Centrum Konferencyjnym Hotelu Focus w Lublinie, al. Warszawska 109.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- budynek przystosowany do udziału osób z niepełnosprawnościami