Microsoft Word - poziom zaawansowany. Kwalifikacja cyfrowa i egzamin ICDL/ECDL A1. Szkolenie na platformie Microsoft 365 - edycja weekendowa.
Microsoft Word - poziom zaawansowany. Kwalifikacja cyfrowa i egzamin ICDL/ECDL A1. Szkolenie na platformie Microsoft 365 - edycja weekendowa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową szkolenia stanowią wykwalifikowani pracownicy administracji, biur oraz działów obsługi klienta, którzy w swojej pracy wykorzystują zaawansowane funkcje oprogramowania biurowego, ze szczególnym uwzględnieniem edytorów tekstu. Są to osoby posiadające już podstawowe umiejętności w zakresie obsługi narzędzi biurowych, pragnące jednak pogłębić swoją wiedzę oraz doskonalić kompetencje w zakresie tworzenia i zarządzania dokumentami. Uczestnicy to specjaliści odpowiedzialni za przygotowywanie kluczowych dokumentów firmowych, raportów, analiz, korespondencji biznesowej oraz materiałów wymagających wysokiego poziomu precyzji i estetyki. Pełniący funkcje koordynatorów, asystentów zarządu, działów HR, sekretariatów lub osób zarządzających obiegiem dokumentów.
Usługa dodatkowo adresowana do wszystkich Uczestników Projektów z dofinansowaniem również dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE, Projektu Kierunek - Rozwój, Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURAkredytacja Centrów Egzaminacyjnych ECDL
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Microsoft Word - poziom zaawansowany” przygotowuje do efektywnego używania aplikacji do przetwarzania tekstów na poziomie zaawansowanym i kończy się egzaminem ICDL (ECDL) Advanced A1. Uczestnicy nauczą się zaawansowanego formatowania, korzystania ze stylów i szablonów, tworzenia odwołań, przypisów oraz spisów treści, jak również automatyzacji zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Stosuje zaawansowane opcje formatowania dokumentu. | Kryteria weryfikacji • Stosuje opcje położenia obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela).• Stosuje opcję „Znajdź i zamień” dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron. • Stosuje opcję „Wklej” dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu. • Stosuje interlinie, parametry: co najmniej, dokładnie, wielokrotnie. • Stosuje i usuwa parametry akapitów. • Stosuje i modyfikuje numerację w listach wielopoziomowych. • Tworzy, modyfikuje i uaktualnia style czcionek. • Tworzy, modyfikuje i uaktualnia style akapitów. • Stosuje układ wielu kolumn. Zmienia liczbę i rozkład kolumn. • Zmienia szerokość kolumn i odstępów pomiędzy nimi. Wstawia i usuwa linie pomiędzy kolumnami. • Wstawia i usuwa przerwy pomiędzy kolumnami. • Stosuje autoformatowanie tabel oraz różne style tabel. • Wykonuje podział i scalanie komórek w tabeli. • Zmienia marginesy komórek, wyrównanie oraz kierunek tekstu. • Wykorzystuje opcję automatycznego wstawiania nagłówka tabeli na górze każdej strony. • Zezwala lub zabrania dzielenia wierszy pomiędzy stronami. • Sortuje dane według wybranej kolumny lub kilku kolumn. • Zamienia tekst na tabelę. • Zamienia zawartość tabeli na tekst. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Tworzy i uaktualnia odwołania w dokumentach. | Kryteria weryfikacji • Dodaje podpisy powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli.• Dodaje i usuwa etykiety podpisów. • Zmienia format numeracji podpisów. • Wstawia, modyfikuje przypisy. • Zmienia przypisy dolne na końcowe i końcowe na dolne. • Tworzy i uaktualnia spis treści na podstawie zadanych stylów i formatów. • Tworzy i uaktualnia spis ilustracji na podstawie zadanych stylów i formatów. • Wprowadza indeks: hasło główne i podrzędne. Usuwa hasła indeksu. • Tworzy i uaktualnia indeksy oparte o oznaczone hasła indeksu. • Dodaje i usuwa zakładki. • Tworzy i usuwa odsyłacze do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel. • Dodaje odsyłacze do indeksów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Automatyzuje zadania zwiększając wydajność pracy. | Kryteria weryfikacji • Wstawia i usuwa bloki konstrukcyjne (szybkie części): autor, nazwa pliku i ścieżka dostępu, rozmiar pliku, fill-in.• Wstawia w tabeli funkcję suma. • Zmienia format numeracji pola. • Blokuje, odblokowuje i aktualizuje pola. • Tworzy i modyfikuje formularze przy użyciu dostępnych opcji: pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu. • Wstawia tekst pomocy do formularza używając ikony widocznej na Wstążce lub klawisza F1. • Włącza i usuwa ochronę dokumentu. • Modyfikuje szablony. • Edytuje i sortuje listy adresatów. • Wstawia reguły: jeśli…, to…., inaczej….. • Łączy dokumenty z listą odbiorców według zadanych kryteriów. • Wstawia i usuwa hiperłącza. • Łączy dane z dokumentów, aplikacji i wyświetla jako jeden obiekt. • Aktualizuje i usuwa łącza. • Osadza dane w dokumencie jako obiekt. • Edytuje i usuwa osadzone dane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Stosuje opcję automatycznego formatowania tekstu.• Tworzy, modyfikuje i usuwa automatyczną korektę tekstu. • Tworzy, modyfikuje, wstawia i usuwa autouzupełniania. • Rejestruje proste makra: zmiana ustawienia strony, wstawianie tabeli z powtarzającym się wierszem nagłówkowym, wstawianie bloków konstrukcyjnych do nagłówka i stopki dokumentu. • Włącza makro. • Przypisuje makro do wskazanego obiektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4. Współpracuje przy edycji dokumentu z innymi użytkownikami. | Kryteria weryfikacji • Włącza i wyłącza śledzenie zmian.• Śledzi zmiany w dokumencie używając odpowiedniego podglądu. • Akceptuje bądź odrzuca zmiany w dokumencie. • Wstawia, edytuje, usuwa, pokazuje i ukrywa komentarze/notatki. • Porównuje i łączy dokumenty. • Tworzy dokument główny z tytułów dokumentów podrzędnych. • Wstawia i usuwa dokumenty podrzędne w dokumencie głównym. • Używa opcji tworzenia konspektu do organizacji dokumentu: zwiń, rozwiń, przesuń w górę, przesuń w dół, zmień poziom. • Dodaje i usuwa hasła zabezpieczające dokument. • Wprowadza zabezpieczenia w dokumencie umożliwiające tylko podgląd zmian oraz komentarzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Używa ustawień dokumentu. | Kryteria weryfikacji • Tworzy, modyfikuje i usuwa podział między sekcjami.• Zmienia orientację stron, wyrównanie pionowe, ustawianie marginesów dla danej sekcji. • Stosuje różne nagłówków i stopki w sekcjach dokumentu, pierwsza strona, • parzyste i nieparzyste strony. • Dodaje, usuwa i modyfikuje znaki wodne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Egzaminacyjne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia obejmuje następujące obszary wiedzy i umiejętności:
Formatowanie
- Tekst: Stosowanie opcji położenia obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela), „Znajdź i zamień” dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron, oraz „Wklej” dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu.
- Akapity: Stosowanie interlinii, parametrów (co najmniej, dokładnie, wielokrotnie), modyfikacja numeracji w listach wielopoziomowych.
- Style: Tworzenie, modyfikacja i aktualizacja stylów czcionek i akapitów.
- Kolumny: Stosowanie układu wielu kolumn, zmiana liczby i rozkładu kolumn, szerokości kolumn i odstępów pomiędzy nimi, wstawianie i usuwanie linii oraz przerw pomiędzy kolumnami.
- Tabele: Autoformatowanie tabel, podział i scalanie komórek, zmiana marginesów komórek, wyrównanie oraz kierunek tekstu, automatyczne wstawianie nagłówka tabeli na górze każdej strony, sortowanie danych według wybranej kolumny, zamiana tekstu na tabelę i odwrotnie.
Odwołania
- Przypisy końcowe i dolne, podpisy: Dodawanie podpisów powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli, dodawanie i usuwanie etykiet podpisów, zmiana formatu numeracji podpisów, wstawianie i modyfikacja przypisów, zmiana przypisów dolnych na końcowe i odwrotnie.
- Spisy i indeksy: Tworzenie i aktualizacja spisu treści oraz spisu ilustracji, wprowadzanie i usuwanie haseł indeksu.
- Zakładki i odsyłacze: Dodawanie i usuwanie zakładek oraz odsyłaczy do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel, dodawanie odsyłaczy do indeksów.
Zwiększenie wydajności pracy
- Pola: Wstawianie i usuwanie bloków konstrukcyjnych (szybkie części), wstawianie funkcji suma w tabeli, zmiana formatu numeracji pola, blokowanie, odblokowywanie i aktualizacja pól.
- Formularze i szablony: Tworzenie i modyfikacja formularzy (pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu), wstawianie tekstu pomocy, włączanie i usuwanie ochrony dokumentu, modyfikacja szablonów.
- Korespondencja seryjna: Edycja i sortowanie list adresatów, wstawianie reguł, łączenie dokumentów z listą odbiorców według zadanych kryteriów.
- Łączenie, linkowanie: Wstawianie i usuwanie hiperłączy, łączenie danych z dokumentów, aplikacji, osadzanie danych jako obiektów, edycja i usuwanie osadzonych danych.
- Automatyzacja: Automatyczne formatowanie tekstu, tworzenie, modyfikacja i usuwanie automatycznej korekty, tworzenie, modyfikacja, wstawianie i usuwanie autouzupełnień, rejestracja prostych makr, przypisywanie makr do obiektów.
Współpraca przy edycji
- Śledzenie i podgląd zmian: Włączanie i wyłączanie śledzenia zmian, akceptacja lub odrzucanie zmian w dokumencie, wstawianie, edycja, usuwanie, pokazywanie i ukrywanie komentarzy/notatek, porównywanie i łączenie dokumentów.
- Dokument główny: Tworzenie dokumentu głównego z dokumentów podrzędnych, wstawianie i usuwanie dokumentów podrzędnych, używanie opcji tworzenia konspektu do organizacji dokumentu.
- Ochrona: Dodawanie i usuwanie haseł zabezpieczających dokument, wprowadzanie zabezpieczeń umożliwiających tylko podgląd zmian oraz komentarzy.
Końcowa obróbka dokumentu
- Sekcje: Tworzenie, modyfikacja i usuwanie podziału między sekcjami, zmiana orientacji stron, wyrównania pionowego, ustawianie marginesów dla danej sekcji.
- Ustawienia dokumentu: Stosowanie różnych nagłówków i stopek w sekcjach dokumentu, dodawanie, usuwanie i modyfikacja znaków wodnych.
Szkolenie obejmuje zarówno wykłady teoretyczne, jak i praktyczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję pracować na zaawansowanych funkcjach edytora tekstu Microsoft Word, a także rozwiązywać zadania, które będą znajdować się na egzaminie końcowym.
Program szkoleniowy obejmuje 20 godzin dydaktycznych (tj. 15 zegarowych). Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, każda trwająca 45 minut. Przerwy nie są uwzględnione w czasie trwania szkolenia.
Egzamin:
Organizator w ramach usługi szkolenia pokrywa koszt przystąpienia do pierwszego egzaminu z modułu A1 - Zaawansowane przetwarzanie tekstów. Egzamin może odbyć się w formie zdalnej lub stacjonarnej (sposób jego przeprowadzenia jest ustalany z Uczestnikiem przed szkoleniem).
Ocena umiejętności Kandydata dokonywana jest na podstawie wyniku testu, który polega na rozwiązywaniu zadań w programie Microsoft Word. Test ma formę elektroniczną i trwa 60 minut. Test składa się z kilku zadań, które należy wykonać w określonej kolejności i zgodnie z instrukcjami. Zadania mogą dotyczyć dowolnych tematów z zakresu sylabusa modułu. Każde zadanie jest oceniane punktowo, przy czym część punktów może być przyznana za poprawność wykonania poszczególnych kroków. Aby zaliczyć test, Kandydat musi uzyskać co najmniej 75% punktów.
Walidacja:
Metoda weryfikacji: egzamin zewnętrzny ICDL, realizowany na komputerze, składający się z zadań (poleceń) praktycznych.
Certyfikat ICDL A1 poświadcza zdobycie kompetencji cyfrowych z obszarów numer: 3.1, 3.2, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej zawartymi w raporcie "DigComp 2.2 Ramy Kompetencji Cyfrowych dla Obywateli".
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Formatowanie dokumentu Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Odwołania w dokumencie Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Przerwa | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zwiększenie wydajności pracy - scenatriusze, prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Współpraca przy edycji - scenariusze, prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Końcowa obróbka dokumentu Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja. Egzamin zewnętrzny ICDL. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 400,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 400,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Eliasz Rafalski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z Uczestników otrzymuje dostęp do OneDrive, gdzie znajdują się materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. skrypt i zestawy do ćwiczeń.
Dodatkowo, Uczestnicy otrzymują rozwiązane podczas szkolenia zestawy ćwiczeń oraz inne materiały, które są tworzone w trakcie zajęć.
Warunki uczestnictwa
1. Ustalenie z Organizatorem co najmniej 5 dni przed szkoleniem formy przeprowadzenia egzaminu ICDL (zdalna czy stacjonarna).
2. W przypadku wyboru egzaminu ICDL w formie zdalnej Uczestnik wyraża zgodę na zainstalowanie przed szkoleniem na swoim komputerze/laptopie (wyposażonym w głośnik, mikrofon oraz kamerę), z którego będzie zdawał egzamin aplikacji egzaminacyjnej PTI (wg. instrukcji Egzaminatora/Centrum Egzaminacyjnego).
3. Zawarcie przez Uczestnika umowy z Organizatorem na realizację usługi szkoleniowej.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia po zdaniu egzaminu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych A1 Zaawansowane przetwarzanie tekstów w wersji elektronicznej. Certyfikat nie ma określonego terminu ważności.
Szkolenie obejmuje 20 h dydakt. (1h = 45 min.)
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz Projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu "Kierunek – Rozwój".
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe".
Podana cena dotyczy szkolenia dofinansowanego w co najmniej 70% ze środków publicznych. W przypadku uzyskania przez Uczestnika mniejszego dofinansowania do ceny na fakturze zostanie doliczony podatek 23% VAT. (Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozp. Ministra Finansów z 20.12.2013 (Dz.U. 2018 poz. 701)
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zanim weźmiesz udział w szkoleniu, zapoznaj się z następującymi informacjami:
1. Szkolenie odbywa się na aplikacji Microsoft 365 udostępnianej przez Organizatora. Nie musisz posiadać własnych programów.
2. Potrzebujesz komputera lub laptopa z głośnikiem, mikrofonem i kamerą (Procesor: 1 GHz lub szybszy, co najmniej z 2 rdzeniami, zgodny procesor 64-bitowy lub rozwiązanie SoC (System on a Chip). RAM: 4 GB. Miejsce na dysku: 64 GB lub więcej. Karta graficzna: zgodna z biblioteką DirectX 12 lub nowszą ze sterownikiem WDDM 2.0).
3. Musisz mieć dostęp do Internetu - przewodowego lub bezprzewodowego (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, a rekomendowana 1,5 Mb/s.
4. System operacyjny: macOS 10.7 lub nowszy/Windows 10, 8, 7; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android.
5. Możesz korzystać z dowolnej przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer itp.
6. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny podczas trwania całej usługi rozwojowej. Link zostanie przekazany Uczestnikom oraz Operatorom.
7. Jeśli chcesz przystąpić do egzaminu w formie zdalnej, musisz mieć możliwość zainstalowania aplikacji egzaminacyjnej PTI.
8. Usługa została stworzona na podstawie zakupionej licencji Microsoft 365.