Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1
Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Grupa docelowa usługi
Usługa "Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1" jest przeznaczona jest dla osób, które mają kontakt z językiem włoskim po raz pierwszy. Grupą docelową są osoby dorosłe, bez wcześniejszego kontaktu z językiem włoskim, uczące się dla celów prywatnych, turystycznych, ewentualnie zawodowych
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji29-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest nabycie przez uczestnika podstawowych kompetencji językowych w zakresie języka włoskiego na poziomie A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Uczestnik zdobędzie umiejętność rozumienia i formułowania prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych, poszerzy zasób słownictwa tematycznego oraz opanuje podstawowe struktury gramatyczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje podstawowe części mowy w języku włoskim (rzeczowniki, czasowniki, zaimki, przymiotniki). | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje funkcję wyrazów w wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa zasady stosowania rodzajników, przyimków i odmiany czasowników regularnych. | Kryteria weryfikacji Poprawnie stosuje struktury językowe w wypowiedziach ustnych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wymienia słownictwo dotyczące podstawowych sytuacji życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Używa adekwatnych wyrażeń w kontekście rozmowy lub opisu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje proste wypowiedzi ustne w języku włoskim. | Kryteria weryfikacji Formułuje logiczne i zrozumiałe komunikaty w sytuacjach codziennych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Redaguje krótkie wypowiedzi pisemne (wiadomości, notatki, formularze). | Kryteria weryfikacji Tworzy zwięzłe teksty o czytelnej strukturze i poprawnej formie językowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera zwroty i struktury językowe odpowiednie do sytuacji. | Kryteria weryfikacji Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i podtrzymuje podstawową interakcję językową. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w rozmowę z drugą osobą z użyciem prostego języka. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje formy językowe adekwatne do sytuacji i kontekstu kulturowego. | Kryteria weryfikacji Używa zwrotów grzecznościowych oraz reaguje w sposób uprzejmy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Współpracuje z innymi podczas realizacji zadań językowych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w działaniach grupowych i wspólnej komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje łącznie 30 godzin zegarowych, z czego 15 godzin przeznaczonych jest na część teoretyczną, a 15 godzin na część praktyczną.
Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym (1 Uczestnik), w cyklu 15 spotkań po 2 godziny każde.
Każde spotkanie dzieli się na 1 godzinę teorii (wprowadzenie zagadnień gramatycznych, leksykalnych i funkcjonalnych) oraz 1 godzinę praktyki (ćwiczenia komunikacyjne, dialogi, konwersacje).
Szkolenie realizowane jest w formie indywidualnej (1 uczestnik) w sali szkoleniowej w Tychach, przy ul. Sienkiewicza 7.
Uczestnik ma do dyspozycji:
- samodzielne stanowisko pracy z autorskimi materiałami do nauki,
- dostęp do komputera i sprzętu audio oraz interaktywnej tablicy multimedialnej,
- zaplecze socjalne,
- środowisko sprzyjające konwersacji i pracy indywidualnej.
Zajęcia prowadzi lektor z wykształceniem filologicznym i doświadczeniem w nauczaniu dorosłych. Metody nauczania dostosowane są do poziomu i potrzeb uczestnika.
Kurs ten przeznaczony jest dla osób, które mają kontakt z językiem włoskim po raz pierwszy. Grupą docelową są osoby dorosłe, bez wcześniejszego kontaktu z językiem włoskim, uczące się dla celów prywatnych, turystycznych, ewentualnie zawodowych
- CELE KSZTAŁCENIA
Celem kursu jest uzyskanie przez kursantów wiedzy oraz umiejętności w zakresie języka wloskiego umożliwiające im komunikację na poziomie podstawowym zarówno w życiu codziennym jak i w środowisku zawodowym. Kształcenie ma na celu zdobycie umiejętności językowych w zakresie czterech kompetencji językowych: mówienie, słuchanie ze zrozumieniem, pisanie oraz czytanie ze zrozumieniem. Kursanci zdobywają wiedzę leksykalną, gramatyczną oraz w zakresie funkcji językowych.
Kurs przygotowuje osoby, które pragną zwiększyć swoje szanse na rynku pracy poprzez uzyskanie odpowiednich kwalifikacji językowych.
- ZAKRES MATERIAŁU GRAMATYCZNEGO
Na tym poziomie następuje wprowadzenie poniższych zagadnień gramatycznych:
Czasowniki:
- essere, avere – odmiana i zastosowanie
- chiamarsi – czasownik zwrotny
- Czasowniki regularne I koniugacji (-are) w czasie teraźniejszym (presente indicativo)
- Wybrane czasowniki regularne II i III koniugacji (-ere, -ire)
- Czasowniki nieregularne: andare, fare, uscire, stare, potere, volere
- Konstrukcja stare per + bezokolicznik
- Wprowadzenie do futuro semplice (formy regularne)
Rzeczowniki i rodzajniki:
- Rodzajniki określone i nieokreślone (il, lo, la, l’, un, uno, una, un’)
- Zgodność rodzaju i liczby (męski/żeński, pojedynczy/mnoga)
- Liczba mnoga rzeczowników
Zaimki i przymiotniki:
- Zaimki osobowe (io, tu, lui/lei, noi, voi, loro)
- Zaimki dzierżawcze (mio, tua, suoi…)
- Przymiotniki dzierżawcze – zgoda z rzeczownikiem
Przyimki:
- Przyimki miejsca (a, in, da, su, con) – zastosowanie w kontekście lokalizacji
- Przyimki + rodzajnik (np. al, nel, sul)
Inne zagadnienia:
- Liczebniki główne (1–100) i porządkowe (pierwszy – dziesiąty)
- Tworzenie pytań (intonacja, che cosa?, dove?, quando?, quanto?, perché?)
- Konstrukcje c’è / ci sono
- Negacja (non + czasownik)
- Przysłówki częstotliwości (sempre, mai, spesso)
ZAKRES MATERIAŁU LEKSYKALNEGO
Poznawanie się: Imię, nazwisko, narodowość, język, zawód, pochodzenie
Rodzina i życie osobiste: Członkowie rodziny, wiek, relacje
Codzienność: Czynności dnia codziennego, dni tygodnia, pory dnia, godziny
Miasto i lokalizacja: Miejsca w mieście, budynki, środki transportu, pytanie o drogę
Zakupy i jedzenie: Produkty spożywcze, potrawy, napoje, ubrania, ceny
Czas wolny i podróże: Hobby, zainteresowania, wakacje, rezerwacja, pogoda
Komunikacja: Telefon, wiadomość, e-mail, pytanie o informację, prośby
FUNKCJE JĘZYKOWE
- Przedstawianie się i innych osób
- Opowiadanie o sobie (pochodzenie, zawód, rodzina)
- Zadawanie pytań o dane osobowe, wiek, narodowość
- Opisywanie dnia codziennego, planowanie
- Mówienie o czasie i godzinach
- Pytanie o lokalizację i drogę
- Robienie zakupów, pytanie o cenę i rozmiar
- Zamawianie w kawiarni lub restauracji
- Mówienie o hobby i zainteresowaniach
- Umawianie się i wyrażanie planów
- Rezerwowanie noclegu lub usługi
- Pisanie krótkich wiadomości i maili
- Wyrażanie prośby, potrzeby i preferencji
- Wyrażanie opinii i emocji (proste konstrukcje)
MATERIAŁY KURSOWE
Podręcznik wybrany dla kursu to wybrane rozdziały z podręcznika na poziomie A1. Dodatkowo, uczestnicy kursu otrzymują materiały autorskie przygotowane przez wykwalifikowanych i doświadczonych lektorów. Materiały są przekazywane uczestnikom kursu w formie papierowej oraz elektronicznej. Przykładowe materiały to: prezentacje multimedialne, ćwiczenia.
TECHNIKI I FORMY NAUCZANIA
Przykładowe techniki nauczania to:
- dyskusja
- „burza mózgów”
- wykład
- praca z książką
- projekty
- gry dydaktyczne
- film
SPRAWDZENIE EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Sprawdzenie efektów kształcenia odbywa się poprzez regularne testy oraz egzamin końcowy LANDER’S, który jest tworzony przez lektora prowadzącego grupę na podstawie zrealizowanego materiału.
Egzamin sprawdza umiejętności językowe:
- Zagadnienia gramatyczne
- Zagadnienia leksykalne
- Słuchanie ze zrozumieniem
- Pisanie
- Czytanie ze zrozumieniem
Dodatkowo, przeprowadzany jest egzamin ustny polegający na swobodnej rozmowie kursanta z lektorem na podany temat lub odegranie sceny sytuacyjnej.
Walidacja odbywa się na ostatnich zajęciach usługi - poprzez Test Teoretyczny sprawdzający zrealizowane postępy w nauce oraz oceniający stopień osiągnięcia efektów nauczania.
Zajęcia odbywają się w godzinach zegarowych - 1 zajęcia = 60min.
Ewentualne przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Usługa korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku od towarów i usług, jako usługa nauczania języka obcego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Rozpoznawanie alfabetu włoskiego i stosowanie podstawowych form powitania oraz przedstawiania się. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Identyfikowanie danych osobowych i przedstawianie rozmówcy z użyciem czasowników „essere” i „chiamarsi”. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Opisywanie relacji rodzinnych i wyrażanie wieku z zastosowaniem liczebników i zaimków dzierżawczych. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Nazywanie czynności dnia codziennego i stosowanie czasowników regularnych w czasie teraźniejszym. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Określanie godzin, pór dnia i częstotliwości działań przy użyciu przysłówków i struktur pytających. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Lokalizowanie miejsc w przestrzeni miejskiej oraz reagowanie na pytania o położenie. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Opisywanie lokalizacji i wskazywanie drogi z użyciem przyimków łączonych z rodzajnikami. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Nazywanie produktów i ubrań oraz komunikowanie potrzeb zakupowych w typowych sytuacjach. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Składanie zamówień w lokalu gastronomicznym z wykorzystaniem form grzecznościowych i czasowników nieregularnych. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Opisywanie zainteresowań i planów czasu wolnego z zastosowaniem podstawowych czasowników leksykalnych. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Formułowanie wypowiedzi dotyczących planów i marzeń z użyciem „stare per” oraz „futuro semplice”. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Rezerwowanie usług oraz pytanie o dostępność i warunki świadczeń z użyciem czasowników modalnych. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Utrwalanie i integrowanie struktur gramatycznych oraz słownictwa w wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Prowadzenie prostych rozmów w sytuacjach codziennych oraz reagowanie językowe w kontekście sytuacyjnym. | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Powtórzenie wiadomości | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Test końcowy - walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JUSTYNA BRYK-DUDA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzyma komplet autorskich materiałów szkoleniowych LANDER'S education&services oraz pomocy dydaktycznych takich jak skrypty oraz ćwiczenia językowe,
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przystąpienie do Projektu realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FE SL 2021-2027), Działanie FESL.06.06 Kształcenie osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Warunkiem ukończenia kursu jest frekwencja na poziomie 80% oraz pozytywne zaliczenie testu końcowego. W przypadkach losowych zgłoszonych ze strony Uczestnika, które uniemożliwiają osiągnięcie wymaganej frekwencji, na wniosek Uczestnika, Organizator dopuszcza możliwość uczestnictwa w indywidualnych konsultacjach szkoleniowych z osobą prowadzącą kurs, których celem jest wyrównanie wymaganej frekwencji oraz wiedzy i umiejętności koniecznych do osiągnięcia celów wynikających z ramowego programu usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi