Komunikacja z elementami warsztatu.
Komunikacja z elementami warsztatu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nabyć niezbędne umiejętności i poznać praktyczne narzędzia komunikacyjne. Poprzez to szkolenie uczestnicy wzmocnią swoje zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności za realizację wartości kultury organizacyjnej, rozwiną postawę proaktywną w celu zapobiegania trudnym sytuacjom we współpracy i komunikacji, poznają narzędzia efektywnego zarządzania komunikacją, tak aby zapewnić optymalny przepływ informacji w firmie.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji20-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji niezbędnych do efektywnej i swobodnej komunikacji w zespole, w tym rozwinięcie umiejętności skutecznego komunikowania się z ludźmi, zdobycie wiedzy na temat osobowości i jej wpływu na porozumienie, umiejętności panowania nad emocjami rozmówców, poznanie różnych typów osobowości i sposobów eliminacji barier i komunikowania się.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnicy odpowiednio się komunikują, z korzyścią dla sron rozmowy, definiują bariery oraz style komunikacji, budują więzi w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętość dopasowania stylu komunikacji do odbiorcy komunikatu | Kryteria weryfikacji Uczestnicy potrafią definiować i analizować pozytywną i negatywną informację zwrotną, potrafią być asertywni, określają rozwiązania mające wpływ na odbiór przekazu, budują wiarygodność, dopasowują style komunikacji do typu zachowań rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi się komunikować i budować dobre relacje w organizacji, określa włąsną rolę w prociesie budowania zespołu, omawia grupową skuteczność organizacyjną w sytuacjach problemowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność efektywnej wspólpracy i komunikacji w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeciwdziała komunikacyjnym konfliktom, stosuje metody prowadzenia trudnych rozmów, rozumie intencje rozmówcy, potrai zdefiniować zjawisko efektywnej komunikacji, unika przeszkód komunikacyjnych w celu likwidacji barier | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina = 45 minut).
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych, w tym 15 godzin teoretyczno-praktycznych i walidacja efektów uczenia się.
Uczestnik potwierdza swoją obecność poprzez podpisanie listy obecności.
1. Filary efektywnej komunikacji:
- Określenie kluczowych elementów efektywnej komunikacji
- Źródła nieporozumień w komunikacji
- Mosty i bariery w efektywnej komunikacji
- Jak budować „mosty”- podstawowe zasady w komunikacji
2. Jak mówić aby być świetnie zrozumianym:
- Język faktów
- Oceny i interpretacje w języku i ich wpływ na brak porozumienia
- Komunikacja intencji jako klucz do porozumienia w trudnych tematach
3. Skuteczna komunikacja nastawiona na współpracę:
- Aktywne słuchanie (parafraza)
- Komunikat „JA”
- Sztuka zadawania pytań
- Jak dojść do sedna problemu - pytania pogłębiające
4. Osobowość a porozumienie. Jak rozpoznać typy rozmówców:
- Osobowość. Kim jestem?
- Test osobowości
- Charakterystyczne cechy poszczególnych typów
- Mosty i bariery tkwiące w typach osobowości
- Wygląd, gesty, mimika twarzy, głos, słowa – jako kryteria rozpoznania poszczególnych
- typów osób i sposoby dopasowania się
5. Osobowość klienta/współpracownika a trudne sytuacje:
- Typy osobowości rozróżnienie
- Wpływ osobowości w przekonywaniu
- Jak rozmawiać z poszczególnymi typami osobowości
- Argumentacja emocjonalna i racjonalna
6. Rozwojowa informacja zwrotna:
- Cele rozwojowej informacji zwrotnej
- Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej
- „Kanapka krytyki”
- Pochwała
- Konstruktywna krytyka
7. Walidacja
Zależy Ci na innym terminie szkolenia- napisz do nas: szkolenia@fir.org.pl
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Makuch
doświadczenia. Zdobywała doświadczenie zawodowe w różnych projektach
rozwojowych zarówno jako trener, doradca, konsultant, doradca kariery, kierownik,
walidator. Z wykształcenia Socjolog, ukończyła studia podyplomowe z zakresu
zarządzania zasobami ludzkimi, a także zarządzania projektami. Specjalizuje się w
szkoleniach dotyczących: motywującej informacji zwrotnej, szeroko rozumianej
komunikacji, standardów obsługi klienta, pracy z emocjami, radzenia sobie ze
stresem, asertywności, autoprezentacji, motywacji, analizy i rozwoju własnego
potencjału. Przeprowadza walidacje na swoich szkoleniach a także jako walidator
zewnętrzny. Posiada doświadczenie w postaci przeprowadzenia ponad 120 godzin szkoleń o podobnej tematyce dla MŚP i dużych przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 24 miesięcy od dnia rozpoczęcia wskazanej usługi
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają niezbędne materiały szkoleniowe, które będą obejmowały swoim zakresem poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia.
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia stacjonarnego zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, dzięki czemu Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie oraz mają możliwość ćwiczenia swoich umiejętności.
Koszt dofinansowania nie pokrywa kosztów dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych szkoleń- zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.fir.org.pl
Zależy Ci na innym terminie szkolenia- napisz do nas: szkolenia@fir.org.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi