Drony do wykrywania zagrożeń środowiskowych w misjach poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie na pilota drona STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Drony do wykrywania zagrożeń środowiskowych w misjach poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie na pilota drona STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi jest każda osoba wyrażająca chęć zdobycia wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w zakresie wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego oraz misji Search&Rescue, a także podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych.
Kurs skierowany jest do osób dorosłych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę. Uczestnicy kursu powinni ukończyć szkolenie w podkategorii A1/A3.
Ponadto kurs skierowany jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi39
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego oraz misji Search&Rescue. Po szkoleniu uczestnik wykazuje umiejętności z zakresu zielonych kompetencji, m.in. samodzielnie ocenia wpływ działań o charakterze operacyjnym na środowisko naturalne, obsługuje sprzęt monitorujący w sposób ekologiczny bieżący stan fauny i flory oraz przyczyniający się do ratowania życia ludzkiego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę na temat bezpiecznego wykonania lotu | Kryteria weryfikacji rozróżnia wpływ czynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki pogodowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dobre praktyki pilotowania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związane z wykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych w lotach VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dokonuje analizy przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje i ocenia ryzyko operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wykonuje przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje BSP w misjach SAR | Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat zastosowań BSP w misjach SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia główne zasady wykonywania misji SAR w zależności od uwarunkowań topograficznych danego obszaru | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat programów wspomagających skuteczność misji SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni sprzęt/aplikację do planowanej misji | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni BSP do wykonania misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji rozróżnia zasady funkcjonowania kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednią kamerę w zależności od charakteru wykonywanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje misję SAR | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni trybu lotu (lot manualny lub automatyczny) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot manualny z użyciem kamery z zoomem oraz kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot automatyczny z użyciem kamery RGB oraz pozyskuje dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje ortofotomapy w oprogramowaniu PIX4D React oraz dokonuje ich analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje operację i ocenia ryzyko na miejscu | Kryteria weryfikacji ocenia miejsce wykonywania lotu i dostępność przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo wykonania operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji określa kierunek startu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje BSP do lotu | Kryteria weryfikacji przygotowuje miejsce startu w warunkach terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ustawia główne parametry lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ustawia parametry kamery termowizyjnej, w tym alert temperaturowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje drony jako ekologiczne narzędzia pracy w ramach zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji dokonuje pomiaru zanieczyszczeń oraz analizuje zebrane dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę jak stosować BSP do podjęcia działań związanych z ochroną środowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji definiuje zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje kamerę termowizyjną oraz kamerę z cyfrowym zoomem w monitoringu zwierzyny i monitoringu zachowań ludzkich na obszarze leśnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę do podejmowania działań na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Realizacja szkolenia umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności w dziedzinie zielonych kompetencji poprzez rozszerzenie świadomości na temat ochrony środowiska, ekologicznych narzędzi pracy mających na celu minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcji niskiej emisji oraz zmian klimatycznych. Program szkolenia został opracowany z wykorzystaniem wykazu zielonych umiejętności, opracowanego przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń, poprzez wykorzystanie modułu dokonującego pomiary poziomu zanieczyszczeń,
- wzbudzanie pasji do przyrody, poprzez przeprowadzenie części stacjonarnej w otoczeniu leśnym, w harmonii z naturą.
Program obejmuje kryterium z RIS i PRT:
- 3.5 Technologie ochrony powietrza
- 7.2 Sensory i roboty
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 4.5 Optoelektronika
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin teoretyczny STS-01 niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe) - 11 godzin
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
Szkolenie teoretyczne z poszukiwania i ratownictwa (szkolenie grupowe) - 13 godzin:
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne
- Dobór sprzętu w zależności od charakteru operacji. Przedstawienie najnowszych trendów wspierających operacje w sposób zrównoważony
- Omówienie aspektów prawnych wykonywania operacji SAR
- Omówienie oprogramowania wspierającego operacje SAR
- Profilowanie osoby zaginionej
- Zasady działania kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem
- Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody
- Podstawy pierwszej pomocy
- Wpływ dronów na środowisko - zastosowanie ekologicznych narzędzi pracy
- Drony w ochronie środowiska i działaniach poszukiwawczo-ratowniczych
- Wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń (lub katastrof naturalnych), jako działanie na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym
- Wykorzystanie kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem w monitoringu zwierzyny i monitoringu zachowań ludzkich na obszarze leśnym
- Zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych - 4 godziny
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie grupowych zajęć z instruktorem (max. 5 osób na grupę) i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Czynności po zakończeniu lotu
Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Szkolenie praktyczne z poszukiwania i ratownictwa (8,5 h) + ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych (0,5 h) (szkolenie grupowe) - 9 godzin:
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie grupowych zajęć z Instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Omówienie celu misji SAR
- Omówienie topografii terenu oraz właściwości środowiska przyrodniczego
- Jasne określenie zadań dla poszczególnych osób podczas misji SAR, omówienie sposobów i narzędzi komunikacji
- Wydanie sprzętu oraz rozpoczęcie misji
- Poszukiwanie osób zaginionych z wykorzystaniem ekologicznych narzędzi pracy, w tym dronów
- Monitorowanie bieżącego stanu lasu z uwzględnieniem zachowań człowieka
- Detekcja ognisk pożarowych z wykorzystaniem kamery termowizyjnej
- Monitorowanie poziomu zanieczyszczeń z wykorzystaniem mobilnego systemu pomiaru zanieczyszczeń
- Zmiana ról w zespole, zaangażowanie każdego uczestnika w prowadzone działania
- Zakończenie misji
Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego. Za przeprowadzenie oceny umiejętności teoretycznych i praktycznych odpowiada osoba, która nie uczestniczyła w procesie kształcenia i szkolenia.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 18.01.2025 r. do 28.02.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Egzamin z wiedzy teoretycznej - 2 godziny
Egzamin teoretyczny przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w okresie od 26.01.2025 r. do 28.02.2025 r.
Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Etapy potwierdzające zakończenie szkolenia:
- Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych - ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia.
Data oceny umiejętności praktycznych jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - obejmuje co najmniej 40 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w ramowym programie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu teoretycznego z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni.
Wybrane terminy mają wpływ na datę zakończenia usługi.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów oraz osób prowadzących walidację,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługa stacjonarna.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania: 39 h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Przerwa | Prowadzący Michał Junik | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Szkolenie teoretyczne - Zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wpływ dronów na środowisko - zastosowanie ekologicznych narzędzi pracy | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Szkolenie teoretyczne - Drony w ochronie środowiska; wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wykorzystanie kamer w monitoringu zwierzyny oraz zachowań ludzkich na obszarze leśnym | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Przerwa | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Profilowanie osoby zaginionej | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Podstawy pierwszej pomocy | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Zasady działania kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Dobór sprzętu. Przedstawienie najnowszych trendów wspierających operacje w sposób zrównoważony | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie aspektów prawnych misji oraz oprogramowania wspierającego operacje SAR | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych (termin poglądowy, uzależniony od terminu zajęć praktycznych, uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Egzamin z wiedzy teoretycznej (termin poglądowy, uzależniony od tempa przyswajania wiedzy i zebrania się wymaganej grupy Uczestników; uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 260,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 260,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto134,87 PLN
- Koszt osobogodziny netto134,87 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksy Lisiecki
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Geodezja i Kartografia. W trakcie studiów magisterskich na kierunku Gospodarka Przestrzenna.
Trener posiadający doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń praktycznych z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
Prywatnie osoba rozwijająca się w lotach dronami FPV. Zawodowo zajmował się wykonywaniem nalotów fotogrametrycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: aleksy.lisiecki@snhdrones.pl
Patryk Kostuniak
Absolwent studiów inżynierskich kierunku Geografia na Wydziale Nauk o Ziemi i Gospodarce Przestrzennej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów magisterskich na kierunku Geografia ze specjalizacją z kartografii i teledetekcji. Ukończył kurs z zakresu badań termowizyjnych z drona.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, inspekcji technicznych, termowizji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: patryk.kostuniak@snhdrones.pl
Tomasz Darmoliński
Jego wiedza obejmuje zarówno zaawansowane technologie sprzętowe, jak i rozwój systemów sterowania dronami, co pozwala mu projektować i wdrażać nowoczesne rozwiązania dla Sił Zbrojnych RP oraz klientów cywilnych. Posiada bogate doświadczenie w szkoleniach praktycznych i teoretycznych z zakresu taktyki, fotogrametrii, termowizji, misji ratowniczych oraz bojowych, a także w integracji technologii BSP z istniejącymi systemami informatycznymi. Autor licznych publikacji na temat dronów i ich taktycznego wykorzystania.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: tdarmolinski@zelazny.org
Michał Junik
Instruktor UAVO w zakresie VLOS, BVLOS, MR.
Wykształcenie wyższe, absolwent specjalizacji inżynieria lotnicza na Politechnice Wrocławskiej.
Wieloletnie doświadczenie w wykorzystaniu BSP w usługach. Doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: michal.junik@snhdrones.pl
Marcin Tyszecki
Wykształcenie średnie.
Trener szkoleń praktycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
Wieloletnie doświadczenie w szkolnictwie mundurowym.
Doświadczenie zawodowe:
żołnierz zawodowy,
instruktor strzelectwa bojowego i sportowego.
Adres e-mail: marcin.tyszecki@snhdrones.pl
Paweł Junik
W trakcie studiów inżynierskich z Lotnictwa i kosmonautyki na Politechnice Rzeszowskiej. Ukończył kurs PPL(A) – Licencja pilota samolotowego turystycznego.
Trener szkoleń praktycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe w realizacji usług z wykorzystaniem BSP.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: pawel.junik@snhdrones.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci uzyskują dostęp do autorskiej platformy e-learningowej, na której umieszczone są prezentacje z zakresu wykupionego szkolenia oraz testy wielokrotnego wyboru systematyzujące wiedzę.
Warunki uczestnictwa
Ogólne:
- Ukończony 18 r.ż.
Szkoleniowe:
- Szkolenie praktyczne jest realizowane na dronach należących do ośrodka.
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Zdobycie kwalifikacji w kategorii szczególnej wymaga ukończenia darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3.
Wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 18.01.2025 r. do 28.02.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.