Zarządzanie zasobami ludzkimi w ramach budowania i utrzymywania relacji pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami oraz między pracownikami: "Efektywna komunikacja"
Zarządzanie zasobami ludzkimi w ramach budowania i utrzymywania relacji pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami oraz między pracownikami: "Efektywna komunikacja"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- właściciele MŚP,
- pracownicy MŚP zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych,
- pracownicy przewidziani do objęcia stanowiska kierowniczego z mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw
- pracownicy biurowi/administracyjni
- pracownicy produkcji
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi bedzie przygotowany do efektywnej komunikacji w miejscu pracy, dzieki czemu poprawi współpracęzespołową, zrozumienie i realizację zadań.Uczestnik usługi będzie wyposażony w konkretne narzędzia i techniki, które pozwolą na bardziej płynny przepływ informacji oraz lepszą współpracę w zespołach oraz na różnych szczeblach zarządzania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wymienia zasady efektywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 5kluczowych zasad efektywnejkomunikacji, takich jak słuchanieaktywne, jasność przekazu, empatia,unikanie barier komunikacyjnych i dostosowanie komunikatu do odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik wymienia zasady formułowania poprawnie wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 3zasady, takie jak jasność, zwięzłość oraz logiczny układ wypowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik aktywnie słucha i zadaje pytania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje co najmniej 2 pytania, które są adekwatne do treści wypowiedzi rozmówcy, wykazując zrozumienie i zaangażowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik propaguje wiedzę na temat poprawnego pisania (ortografia, gramatyka, interpunkcja itd.) | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela co najmniej 2 poprawnych wskazówek dotyczących zasad ortografii, gramatyki lub interpunkcji podczas rozmowy lub w materiałach edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wykorzystuje różne sposoby przekazywania informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik używa co najmniej 2 różnych metod komunikacji, takich jak prezentacje wizualne, komunikaty ustne lub pisemne, dostosowując je do odbiorców. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik promuje wiedzę o znaczeniu komunikacji niewerbalnej w przekazie informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 2 przykłady elementów komunikacji niewerbalnej, takich jak gesty lub mimika, oraz wyjaśnia ich wpływ na zrozumienie przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik informacje przekazuje jasno, klarownie i zrozumiale, panuje nad emocjami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje komunikaty bez zbędnych dygresji, używając prostego języka, oraz zachowuje spokój i opanowanie nawet w sytuacjach stresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik rozumie potrzeby komunikowane przez rozmówcę i wykazuje w stosunku do niego empatię, prezentuje postawę otwartości | Kryteria weryfikacji Uczestnik parafrazuje wypowiedzi rozmówcy, aby potwierdzić zrozumienie,oraz reaguje z szacunkiem i otwartością na różne punkty widzenia, wykazując empatyczne podejście. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik rozumie sens wypowiedzi rozmówcy, potrafi ją przeanalizować i podsumowywać wykorzystując parafrazę | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje parafrazy wypowiedzi rozmówcy, podsumowująckluczowe punkty w sposób, którypokazuje zrozumienie i analizy treści, a także odnosi się do najważniejszych elementów rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik dopytuje zawsze, szczególnie w przypadku niejasności wypowiedzi, aby mieć pewność jak zrozumiał komunikat | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje co najmniej jedno pytanie wyjaśniające, gdy napotyka na niejasności w wypowiedzi rozmówcy, co potwierdza jego aktywne zaangażowanie w zrozumienie przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik komunikuje się ustnie i pisemnie (maile, komunikatory, komunikaty pisane) swobodnie i z łatwością w każdej sytuacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie i płynnie przekazuje informacje zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, dostosowując ton, styl oraz treść komunikatu do kontekstu oraz odbiorcy, bez potrzeby długich przygotowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnika wyróżnia profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych, odpowiedzialność i rzetelność w wykonywanej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik regularnie dotrzymuje terminów, przestrzega ustalonych zasad komunikacji i współpracy, a także wykazuje proaktywne podejście do rozwiązywania problemów, co potwierdzają pozytywne opinie współpracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik szerzy etyczne postępowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik podejmuje działania promujące etyczne standardy w pracy,takie jak wskazywanie przykładów właściwego zachowania oraz reagowanie na nieetyczne sytuacje, co potwierdzają obserwacje innych członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Nazwa kompetencji: Zarządzanie zespołem
b. Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Program
Program
WSTĘP
- Kontraktowanie pracy
- Oczekiwania co ma się zmienić
- Wyznaczanie obszaru wpływu
O procesie komunikacji
- Schemat procesu komunikacyjnego;
- Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się;
- Komunikacja jednostronna i dwustronna;
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego
MODEL KOMUNIKACJI SCHULZA VON THUNA - "USZY VON THUNA"
- Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwe z odbiorcą
- Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji)
- Praktyczne konsekwencje wypowiedzi
JAK SŁUCHAĆ, ABY INNI CHCIELI Z NAMI ROZMAWIAĆ?
- Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza;
- Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład
- Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat
- Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role
- Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków
- Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról
- Odpowiedzialność za komunikat – po czyjej leży stronie;
- Aktywne słuchanie
- Bańka
- Technika pytań
- Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy
Walidacja - test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne)
Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
Walidacja:
Test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne)
-czas przeznaczony na wykonanie testu: 30 minut
-próg zaliczenia 50%
-metoda testu: 10 zadań - 9 zadań test wyboru (1pkt), 1 zadanie otwarte (2pkt).
1 godzina dydaktyczna = 45 min. (przerwy nie są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, fl ipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę.
Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi,które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP(https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematuszkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Kontraktowanie pracy - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Oczekiwania co ma się zmienić - dyskusja | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Wyznaczanie obszaru wpływu - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Schemat procesu komunikacyjnego - case study | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego - case study + warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwy model komunikacji z odbiorcą | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji) - case study | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Praktyczne konsekwencje wypowiedzi - dyskusja | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Odpowiedzialność za komunikat – po czyjej leży stronie - dyskusja + warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Aktywne słuchanie - ćwiczenia w grupie | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Bańka - warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Technika pytań - warsztat, praca w grupie | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Przerwa | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy - case study + warsztat | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Walidacja - test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa) | Prowadzący Konrad Cedro | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 186,99 PLN
- Koszt osobogodziny brutto188,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto153,12 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Konrad Cedro
Obecnie prezes zarządu Fundacji Rozwoju Regionu Świętokrzyskiego. Wykształcenie wyższe: studia magisterskie (Włochy, Niemcy, Kanada) i doktoranckie (Kanada) z filozofii, języków nowożytnych, ekonomii i stosunków międzynarodowych. Ekspert w dziedzinie komunikacji międzykulturowej i zarządzaniu międzynarodowymi interdyscyplinarnymi projektami edukacyjno-rozwojowymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacje w formie papierowej
2. Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
3. Program szkolenia
4. Flipchart
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi