KURS PRAWO JAZDY KAT C , C+E (BEZ TEORII) + KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYŚPIESZONA+ EGZAMIN PRAKTYCZNY WORD (PIERWSZE PODEJŚCIE)
KURS PRAWO JAZDY KAT C , C+E (BEZ TEORII) + KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYŚPIESZONA+ EGZAMIN PRAKTYCZNY WORD (PIERWSZE PODEJŚCIE)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób, które zainteresowane są zdobyciem prawa jazdy w zakresie kat. C - samochody ciężarowe oraz w zakresie kat. C+E- przyczepy ciężąrowe, dodatkowo kwalifikacja wstępna przyspieszona pozwala na wykonywanie pracy jako kierowca samochodu ciężarowego (przewóz rzeczy).
Kandydaci na kierowców kategorii C i C+E, kwalifikacji wsiępnej przyspiszonej muszą spełnić następujące warunki:
1. wymagany minimalny wiek
- 21 lat
2. posiadają prawo jazdy kategorii B.
3. posiadają PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK),
4. posiadają PROFIL KIEROWCY ZAWODOWEGO (PKZ)
4. zdali państwowy egzamin teoretyczny na kategorię C.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi195
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńC, CE, C1, C1E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem realizowanej usługi jest zdobycie przez uczestnika niezbędnej wiedzy i umiejętności do bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym pojazdami kategorii C i CE oraz nabycie uprawnień kierowcy zawodowego w transporcie krajowym i międzynarodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po zakończeniu szkolenia kursant :• posiada niezbędną wiedzę z zakresu m.in. przepisów ruchu drogowego, znaków i sygnałów na drogach oraz wymogów dotyczących wyposażenia i eksploatacji pojazdów ciężarowych, zasad ruchu drogowego oraz przepisów regulujących czas pracy kierowców • potrafi przygotować się do jazdy i sprawdza stan techniczny podstawowych elementów pojazdów ciężarowych • samodzielnie jeździ samochodem ciężarowym z przyczepą z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego ,oraz wykonuje manewry występujące w różnych sytuacjach drogowych • posiada wiedzę niezbędną do zdania egzaminu z Kwalifikacji Wstępnej Przyśpieszonejkat. C,C+E, C,C+E | Kryteria weryfikacji Zostaną przeprowadzone egzaminy wewnętrzne:• egzamin wewnętrzy praktyczny kat. C • egzamin wewnętrzy praktyczny kat. C+E • po każdym module szkoleniowym w Kwalifikacji Wstępnej Przyspieszonej test sprawdzający wiedzę Kryteria weryfikacji: - znajomość przepisów prawa o ruchu drogowym - poprawne przygotowanie się do jazdy -ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu -parkowanie: skośne, prostopadłe (wyjazd tyłem i przodem), równoległe ruszanie z miejsca na wzniesieniu -włączanie się do ruchu jazda drogami jedno oraz dwukierunkowymi -przejazd przez skrzyżowania -zawracanie -wyprzedzanie, omijanie, wymijanie -zmiana pasa ruchu -zmiana kierunku jazdy w prawo i w lewo -zachowanie w odniesieniu do znaków, sygnałów świetlnych, poleceń osoby kierującej ruchem -zachowanie w odniesieniu do innych uczestników ruchu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia praktyczne realizowane są na placu manewrowym i w ruchu drogowym na kategorię C – 30 godzin zegarowych, na kategorię C+E - 25 godzin zegarowych.
Liczbę godzin zajęć szkolenia praktycznego dla każdej osoby podlegającej szkoleniu ustala indywidualnie instruktor w porozumieniu z kursantem
Egzamin wewnętrzny praktyczny – 1 godzina C , 1 godzina C+E
Program zajęć praktycznych:
Plac manewrowy:
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
- Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
a) poziom oleju w silniku,
b) poziom płynu chłodzącego,
c) obecność płynu w spryskiwaczach,
d) działanie sygnału dźwiękowego,
e) działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
f) działanie świateł mijania,
g) działanie świateł drogowych,
h) działanie świateł hamowania "STOP",
i) działanie świateł cofania,
j) działanie świateł kierunkowskazów,
k) działanie świateł awaryjnych,
l) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych
m) sprzęganie i rozprzęganie pojazdu silnikowego z przyczepą
- Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
- Uruchamianie silnika pojazdu
- Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
- Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu
- Płynne ruszanie
- Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
- Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu
- Parkowanie skośne
- Parkowanie prostopadłe
- Parkowanie równoległe
- Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy:
- Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
- Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
- Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
- Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
- Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
- Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
- Przejazd przez przejścia dla pieszych
- Przejazd przez tunel
- Przejazd przez torowisko i kolejowe
- Przejazd obok przystanku autobusowego
- Wykonanie manewru wyprzedzania, omijania, wymijania, zmiany pasa ruchu, zmiany kierunku jazdy w lewo i w prawo, zawracanie na skrzyżowaniu
- Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
- Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
- Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
- Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania - stosowanie hamowania silnikiem
- Zawracanie
Zakres kwalifikacji wstępnej przyspieszonej obejmuje łącznie 140 godzin zajęć, w tym:
- Cześć podstawowa: Metodyka T: 97 godzin szkolenia teoretycznego z czego:
- 97 godzin szkolenia w formie wykładu, seminarium pokaz oraz inne formy zajęć stosowanych w kształceniu osób
dorosłych lub szkolenia z wykorzystaniem systemu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania
komputerowego lub komputera i Internetu.
- Cześć specjalistyczna: Metodyka T/C: 33 godzin szkolenia teoretycznego z czego:
- 27 godzin szkolenia w formie wykładu, seminarium pokaz oraz inne formy zajęć stosowanych w kształceniu osób
dorosłych lub szkolenia z wykorzystaniem systemu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania
komputerowego oraz,
- 6 godzin ćwiczeń na placu manewrowym z następujących zagadnień:
- 5 godziny na umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami
prawidłowego użytkowania pojazdu:
rozłożenie ładunku,
techniki mocowania, również za pomocą lin i łańcuchów,
zastosowanie taśm mocujących,
sprawdzenie urządzeń mocujących,
zastosowanie urządzeń transportu wewnętrznego (w szczególności wózki widłowe),
zakładanie plandeki i jej zdejmowanie.
- 1 godziny umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych:
kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra
membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów
pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego)),
próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia
przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu.
inteligentne systemy transportu, które poprawiają efektywność prowadzenia pojazdu oraz umożliwiają
- Zajęcia praktyczne: Metodyka J: 10 godzin szkolenia praktycznego z czego:
- 8 godzin zajęć w ruchu drogowym, z następujących zagadnień:
- 3 godziny umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego
użytkowania pojazdu:
siły działające na pojazd podczas jazdy,
zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu oraz profilowi jezdni.
wykorzystanie automatycznych skrzyń biegów,
- 4 godzin umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych:
jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa,
jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa,
jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa,
jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości
optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu,
jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie,
nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach,
nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas
jazdy.
znaczenie przewidywania zachowania uczestników ruchu drogowego,
zachowanie odpowiedniej odległości od innych pojazdów i wykorzystanie dynamiki pojazdu,
stała prędkość, płynna jazda i odpowiednie ciśnienie w oponach,
ostrożne próby układów hamulcowych ciężarówki podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku
siły hamowania i sposobu reagowania na nie,
nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie albo osobno,
nauka jazdy ciężarówką z ładunkiem: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w
przypadku pojazdu z ładunkiem i bez ładunku.
- 1 godzin Umiejętność przewidywania i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich:
dobór i zastosowanie działań, które zwiększają margines bezpieczeństwa w taki sposób, że można jeszcze
uniknąć zderzenia, w przypadku gdy wystąpią potencjalne zagrożenia.
- 2 godziny zajęć w warunkach specjalnych prowadzonych na odpowiednio wyposażonym torze albo równoważne
1 godziny szkolenia na urządzeniu do symulowania warunków specjalnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Zajęcia praktyczne kat. C,CE ustalane indywidualnie z osobą szkoloną w ilości 55h (1h=60 min.) w godz. pomiędzy 6:00-22:00 w terminie od 02.12.2024r. do 31.03.2025r. | Prowadzący Arkadiusz Romanowski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 16:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Kwalifikacja wstępna przyśpieszona kurs realizowany indywidualnie przez osobę szkoloną w godz. 9:00-17:00 w terminie od 15.01.2025r. do 31.03.2025r. max. 7h dziennie | Prowadzący Ewa Kramkowska | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Kwalifikacja wstępna przyśpieszona zajęcia praktyczne indywidualnie ustalane z osobą szkoloną max. 4h dziennie | Prowadzący Arkadiusz Romanowski | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 16:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Kwalifikacja wstępna przyśpieszona- zajęcia praktyczne indywidualnie ustalane z osobą szkoloną w ilości 2h płyta poślizgowa/1h symulator jazdy | Prowadzący Michał Bogatek | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 16:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,77 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,77 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Kramkowska
Arkadiusz Romanowski
Michał Bogatek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy materiały szkoleniowe (kod e-learningowy z aktualną bazą pytań oraz testami egzaminacyjnymi).
Program e-lerningowy do KWP
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sala wykładowa, sprzęt multimedialny, sprzęt komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem oraz dostępem do WI-FI
Plac manewrowy oraz pojazdy szkoleniowe spełniające warunki do prowadzenia kursów prawa jazdy
Adres
Adres
Zajęcia teoretyczne z kwalifikacji wstępnej przyspieszonej odbywają się na sali wykładowej na ulicy Kościuszki 124 lok. 2
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Stanowiska komputerowe