Szkolenie: 8D Problem Solving
Możliwość dofinansowania
Szkolenie: 8D Problem Solving
Numer usługi 2024/11/14/24133/2412415
2 930,00 PLN
brutto
2 930,00 PLNnetto
183,13 PLNbrutto/h
183,13 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- kierownictwo produkcji średniego i wyższego szczebla (menedżerowie produkcji, kierownicy
- zakładu, kierownicy produkcji),
- specjaliści ds. produkcji, inżynierowie produkcji aspirujący na stanowiska kierownicze,
- koordynatorzy Lean Manufacturing,
- koordynatorzy Kaizen,
- inżynierowie ciągłego doskonalenia,
- pełnomocnicy ds. jakości.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji15-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Szkolenie: 8D Problem Solving" przygotowuje uczestnika do samodzielnego diagnozowania przyczyny źródłowej problemu oraz wypracowania efektywnych rozwiązań, które pozwolą na trwałe wyeliminowanie problemu. Uczestnik nauczy się stosować narzędzia analityczne zaprezentowane podczas szkolenia, co umożliwi skuteczne doskonalenie procesów i zapobieganie ponownemu występowaniu problemów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia etapy cyklu PDCA i ich znaczenie w procesie rozwiązywania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje poszczególne etapy PDCA oraz omówić ich rolę w kontekście Problem Solving podczas testu teoretycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia narzędzia analizy przyczynowo-skutkowej, takie jak diagram Ishikawy i metoda 5 Why. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje narzędzia i wskazuje przykłady ich zastosowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcie wiarygodności danych oraz podstawowe zasady MSA | Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania dotyczące istoty wiarygodności danych i wskazać, dlaczego są kluczowe w analizie problemów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia takie jak metoda 5 Why i diagram Ishikawy do identyfikacji przyczyn źródłowych problemu | Kryteria weryfikacji Samodzielnie przeprowadza analizę problemu przy użyciu obu narzędzi podczas ćwiczenia praktycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje plan działań korygujących zgodnie z metodą 8D. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan działań, uwzględniając wszystkie kluczowe kroki raportu 8D, podczas pracy w grupie lub indywidualnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje dane dotyczące problemu i ocenia ich wiarygodność | Kryteria weryfikacji Przeprowadza ocenę jakości danych na podstawie przedstawionych scenariuszy lub ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole, aktywnie uczestnicząc w burzy mózgów i generowaniu pomysłów. | Kryteria weryfikacji Wykazuje zaangażowanie i inicjatywę podczas grupowych ćwiczeń kreatywnych, co potwierdza trener lub obserwator. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przestrzega zasad skutecznej komunikacji podczas omawiania problemów i planów działań. | Kryteria weryfikacji Przedstawia swoje propozycje i słuchać innych członków zespołu w czasie symulacji spotkań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje otwartość na różne punkty widzenia i przyjmuje odpowiedzialność za wspólne decyzje zespołu. | Kryteria weryfikacji Aktywnie angażuje się w proces podejmowania decyzji i wspiera innych członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji
Program
Program
Dzień 1: Podstawy i Teoria Problem Solving
- Wprowadzenie do koncepcji Problem Solving
- Dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
- Związek Problem Solving z cyklem PDCA.
- Wymagania klienta i jego satysfakcja
- Identyfikacja klientów oraz ich wymagań.
- Punkt widzenia klienta i jego wpływ na proces rozwiązywania problemów.
- Definiowanie problemu
- Skąd czerpać informacje o problemie?
- Czym jest problem i jak skutecznie go opisać.
- Analiza „jest/nie jest”, techniki 5W 2H.
- Istota wiarygodności danych
- Podstawy MSA i znaczenie rzetelnych danych do analizy.
- Rola pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów
- Synergia zespołów – test NASA.
- Kreatywność zespołów: co na nią wpływa i jakie czynniki ją blokują.
Dzień 2: Narzędzia i Warsztaty Praktyczne
- Raport A3 i 8D
- Elementy raportów: identyfikacja problemu, cel i analiza przyczynowo-skutkowa.
- Określenie środków zaradczych, plan działań, sprawdzanie rezultatów i standaryzacja.
- Raporty jako narzędzie komunikacji w organizacji
- Jak skutecznie raportować wyniki.
- Narzędzia Problem Solving
- SMART-ne definiowanie celów.
- Burza mózgów, diagram Ishikawy, metoda 5 Why, analiza Pareto-Lorenza, histogram.
- Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących
- Praktyka PDCA – ćwiczenie „nie da się nie istnieje”.
- Zapobieganie ponownemu wystąpieniu problemów
- Standaryzacja jako klucz do trwałości rozwiązań.
- Warsztat praktyczny
- Praca nad przykładowym problemem z wykorzystaniem poznanych metod.
Warunki organizacyjne:
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
- Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych tj. 1h= 45 minut
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 14
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do koncepcji Problem Solving | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Wymagania klienta i jego satysfakcja | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Definiowanie problemu | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Istota wiarygodności danych | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Rola pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Raport A3 i 8D | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Raporty jako narzędzie komunikacji w organizacji | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Narzędzia Problem Solving | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Zapobieganie ponownemu wystąpieniu problemów | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Warsztat praktyczny | Prowadzący Sławomir Mędrek | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 930,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 930,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto183,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto183,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Sławomir Mędrek
Absolwent Politechniki Zielonogórskiej na wydziale budowy maszyn. Ukończył także psychologię zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim oraz trenera biznesu na WSB we Wrocławiu. Aktualnie studiuje zastosowanie AI w przedsiębiorstwach na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Przez dziesięć lat związany z Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o., gdzie odpowiadał za system zarządzania wiedzą w
przedsiębiorstwie. W tym okresie był także odpowiedzialny za projekty doskonalające „KVP” w obszarze produkcji. We współpracy z działem szkoleń tworzył programy szkoleń stanowiskowych w myśl standardów
TWI. Największe doświadczenie związane jest z branżą automotiv. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów z wykorzystaniem narzędzi szczupłego zarządzania. Jego domeną są techniki szybkiego przezbrajania SMED, Problem Solving, Program 5S. Aktualnie związany
z austriacką grupą Hammerer Aluminium Industries (HAI). Prace w przemyśle łączy z pracą akademicką na Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Głogowie Autor kilku publikacji na konferencjach naukowych w zakresie zarządzania wiedzą w organizacjach i efektywnych sposobów zarządzania zasobami ludzkimi w
kontekście podniesienia sprawności organizacji.
przedsiębiorstwie. W tym okresie był także odpowiedzialny za projekty doskonalające „KVP” w obszarze produkcji. We współpracy z działem szkoleń tworzył programy szkoleń stanowiskowych w myśl standardów
TWI. Największe doświadczenie związane jest z branżą automotiv. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów z wykorzystaniem narzędzi szczupłego zarządzania. Jego domeną są techniki szybkiego przezbrajania SMED, Problem Solving, Program 5S. Aktualnie związany
z austriacką grupą Hammerer Aluminium Industries (HAI). Prace w przemyśle łączy z pracą akademicką na Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Głogowie Autor kilku publikacji na konferencjach naukowych w zakresie zarządzania wiedzą w organizacjach i efektywnych sposobów zarządzania zasobami ludzkimi w
kontekście podniesienia sprawności organizacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypt Szkoleniowy
- Uczestnikom szkolenia zostaną przekazane w wersji elektronicznej edytowalne przykłady arkuszy, formularzy czy też raportów.
Informacje dodatkowe
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i pozytywne zaliczenie testu teoretycznego i wywiadu swobodnego w ramach walidacji efektów usługi
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. 1h = 60 minut
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Walidacja i przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Adres
Adres
ul. Kętrzyńska 53
11-200 Bartoszyce
woj. warmińsko-mazurskie
Kontakt
Kontakt
Katarzyna Sej
E-mail
dofinansowania@machconsulting.pl
Telefon
(+48) 604 091 875