💦 ITIL® Foundation - AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: Zarządzanie usługami IT – ITIL – 4-dniowe akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem w języku polskim + wstęp do zarządzania projektami "w pigułce" | KUJAWSKO-POMORSKIE
💦 ITIL® Foundation - AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: Zarządzanie usługami IT – ITIL – 4-dniowe akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem w języku polskim + wstęp do zarządzania projektami "w pigułce" | KUJAWSKO-POMORSKIE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- są odpowiedzialne za wdrożenie i utrzymanie procesów ITIL w organizacji, takich jak specjaliści ds zarządzania incydentami, zarządzania zmianami,
- zajmują się zarządzaniem usługami IT w organizacji, takimi jak menedżerowie, kierownicy projektów i specjaliści ds. zarządzania usługami IT,
- chcą uzyskać certyfikat ITIL 4 Foundation, aby udokumentować swoje umiejętności z zakresu zarządzania usługami IT i podnieść swoje kwalifikacje zawodowe,
- chcą zwiększyć swoją wiedzę na temat najlepszych praktyk zarządzania usługami IT i dowiedzieć się, jak wdrożyć je w swojej organizacji.
- chcą lepiej zrozumieć, jak działają procesy ITIL i jak mogą one pomóc w optymalizacji działania organizacji.
Usługa adresowana również do Uczestników Projektu "
Kierunek Rozwój"
oraz"Regionalny Fundusz Szkoleniowy II"
zainteresowanych poznaniem jednej z wiodących metodyk zarządzania projektamiUWAGA! Przed zgłoszeniem na niniejszą usługę skontaktuj się z nami- zp@we.edu
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji22-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zarządzanie usługami IT – ITIL® 4 Foundation – akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem ma na celu wprowadzenie Uczestnika do tematyki zarządzania usługami, a także poznanie i zrozumienie metodyki ITIL® na poziomie podstawowym. Kurs przygotowuje uczestników do samodzielnego, efektywnego i wydajnego zarządzania usługami w oparciu o lepszą komunikację i współpracę zespołu. Usługa przygotowuje do uzyskania międzynarodowego certyfikatu ITIL4 Foundation, po zdaniu egzaminu w języku polskim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektami | Kryteria weryfikacji Przedstawia kluczowe terminy z zakresu zarządzania projektami, wraz z ich precyzyjną definicją oraz przykładowe wykorzystanie w kontekście praktycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia popularne metody i metodyki zarządzania projektami | Kryteria weryfikacji Przedstawia analizę, w której porównuje co najmniej trzy różne metody zarządzania projektami, wyjaśniając ich główne cechy i skuteczność w konkretnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystuje model ITIL® 4, zagadnienia związane z metodyką a także w odniesieniu do innych metody | Kryteria weryfikacji Przedstawia praktyczne zastosowanie modelu ITIL® 4, uwzględniając jednocześnie aspekty porównawcze z innymi metodykami zarządzania projektami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Integruje strategię usług IT ze strategią biznesową oraz potrzebami klientów | Kryteria weryfikacji Przedstawia projekt lub plan, w którym uwzględnia i łączy strategię usług IT z ogólną strategią biznesową, demonstrując zrozumienie i umiejętność praktycznego wdrożenia integracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostarcza wartości dla klientów poprzez usługi - poprawiając komunikację z klientami oraz potrafi monitorować i optymalizować usługi | Kryteria weryfikacji Przeprowadza prezentację, w której opisuje konkretne przypadki poprawy komunikacji z klientami oraz skuteczne metody monitorowania i optymalizacji dostarczanych usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza proces redukcji kosztów w czasie trwania projektu | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan redukcji kosztów w projekcie, przedstawiając konkretne kroki i strategie, a następnie omawia go podczas wywiadu, udowadniając skuteczność i zrozumienie procesu redukcji kosztów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza inwestycjami oraz budżetem a także ryzykiem | Kryteria weryfikacji Prezentuje zarządzane projekty, w których udowadnia umiejętność skutecznego zarządzania inwestycjami, budżetem i ryzykiem, podając konkretne przykłady działań podjętych w tym zakresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza wiedzą, zdolnościami i zasobami ludzkimi tak aby dostarczać usługi efektywnie i wydajnie | Kryteria weryfikacji Przedstawia strategię zarządzania wiedzą, umiejętnością i zasobami ludzkimi w kontekście dostarczania usług, demonstrując zastosowanie praktyczne oraz efektywne wykorzystanie zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie zarządza usługami | Kryteria weryfikacji Przedstawia projekt lub przypadki, w których samodzielnie zarządzał usługami, wykazując umiejętność podejmowania decyzji, koordynacji działań i skutecznego zarządzania całym procesem dostarczania usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się językiem branżowym istotnym w zespole zarządzania usługami | Kryteria weryfikacji W trakcie rozmowy posługuje się branżowym językiem, charakteryzujący się znajomością specyfiki i terminologii branżowej związanej z zarządzaniem usługami, co potwierdza zdolność efektywnej komunikacji w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPeopleCert
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPeopleCert
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Opis szkolenia:
Szkolenie ITIL® 4 Foundation ma na celu zapoznanie uczestników metodyką metodyki ITIL® na poziomie podstawowym. Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeniach opartych na rozbudowanym studium przypadku. Szkolenie zakończone jest egzaminem certyfikującym. W przypadku otrzymania pozytywnego wyniku uczestnik otrzymuje międzynarodowy certyfikat ITIL® 4 Foundation.
ITIL jest zbiorem dobrych praktyk zarządzania usługami. ITIL powstał 30 lat temu w Wielkiej Brytanii, dziś jest najpopularniejszym podejściem do zarządzania w IT na całym świecie i w Polsce. W 2019 r. miała miejsce premiera ITIL 4. Najnowsze wydanie aktualizuje dobre praktyki opisane w wersji 3, uwzględnia nowe podejścia, jak Lean IT, Agile, DevOps, adresuje nowe wyzwania, na jakie natyka się zarządzanie usługami oraz przedstawia wytyczne wykorzystania najnowszych technologii.
Program szkolenia:
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Ogólna charakterystyka metodyk projektowych;
- Różnice w podejściu PMI®, PRINCE2®, Agile®, SCRUM®;
DZIEŃ 2
- Wprowadzenie do metodyki - wyjaśnienie modelu ITIL® 4, zagadnień związanych z metodyką, odniesienie do innych metodyk w obszarze IT w tym zarządzanie zespołem;
- Struktura i cele szkolenia;
- Wprowadzenie do zarządzania projektami IT;
- Kluczowe koncepcje zarządzania usługami w branży IT - wyjaśnienie zarządzania usługami w tym znaczenia umiejętności komunikacyjnych, wyjaśnienie pojęć - wartości, organizacji, usługodawcy
DZIEŃ 3
- Cztery wymiary zarządzania usługami w sektorze IT w tym budowanie oraz zarządzanie relacją usługową;
- System wartości usługi IT;
- Aktywności łańcucha wartości usługi IT
DZIEŃ 4
- Wprowadzenie do praktyk ITIL® 4;
- Zasady ITIL® 4;
- Praktyki zarządzania usługami;
- Główne praktyki zarządzania w branzy IT w tym zebranie wymagań analizy biznesowej - umiejętności miękkie sposoby komunikacji, zarządzanie problemami w tym rozwiązywanie problemów;
- Techniczne praktyki zarządzania usługami IT w tym zarządzanie wdrażaniem
- Egzamin ITIL® 4 Foundation (1 h)
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik indywidualnie zapisuje się na EGZAMIN na platformie PeopleCert w dostępnym dniu i godzinie. Egzamin maksymalnie do dnia zakończenia usługi w BUR.
Na bazie naszych pod 15-letnich doświadczeń z obszaru zarządzania projektami (szkoleń i egzaminów), rekomendujemy aby podejść do egzaminu bezpośrednio po szkoleniu (tego samego dnia) albo też 2-3 dni po zakończeniu szkolenia ale nie później niż tydzień od zakończenia szkolenia. W tym okresie zdawalność egzaminów u nas jest na poziomie około 98%.
Cena usługi zawiera w sobie egzamin.
Czas szkolenia jest liczony w godzinach zegarowych.
Każdy Uczestnik, który ukończył niniejsze szkolenie i przystąpił do egzaminu, otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w usłudze rozwojowej.
Liczba godzin podana w polu formularza to godziny dydaktyczne, natomiast w harmonogramie i ramowym programie usługi podane są godziny zegarowe
UWAGA! Czas trwania szkolenia to 40 godzin dydaktycznych, czyli zgodnie z harmonogramem 30 godzin zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do zarządzania projektami "w pigułce" - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Kluczowe koncepcje zarządzania usługami w branży IT - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Wprowadzenie do metodyki; Struktura i cele szkolenia; Wprowadzenie do zarządzania projektami IT - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Cztery wymiary zarządzania usługami w sektorze IT w tym budowanie oraz zarządzanie relacją usługową - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 System wartości usługi IT; Aktywności łańcucha wartości usługi IT - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Wprowadzenie do praktyk ITIL®4; Zasady ITIL®4; Praktyki zarządzania usługami - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Główne praktyki zarządzania w branży IT w tym zebranie wymagań analizy biznesowej; Techniczne praktyki zarządzania usługami IT - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Grzegorz PORĘCKI | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 990,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 990,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz PORĘCKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują akredytowane materiały szkoleniowe (w formacie PDF) najpóźniej w dniu pierwszego spotkania on-line poprzez dysk Google.
Są to:
- ebook przedkursowy;
- prezentacja;
- zestaw ćwiczeń;
- dwa przykładowe arkusze pytań egzaminacyjnych;
- dwa zestawy odpowiedzi i uzasadnień;
- glosariusz.
Warunki uczestnictwa
Egzamin wymagany.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik indywidualnie zapisuje się na EGZAMIN na platformie PeopleCert w dostępnym dniu i godzinie. Egzamin maksymalnie do dnia zakończenia usługi w BUR.
Na potrzeby Usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana.
Informacje dodatkowe
UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
Trenerzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego trenera oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda trener posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
Usługa szkoleniowa jest dedykowana również dla Uczestników projektu:
Kierunek - Rozwój
realizowanych przez WUP Toruń,Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
realizowany przez TARR S.A.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WYMAGANIA SYSTEMOWE:
a) używana platforma - ZOOM/Teams
b) minimalne wymagania systemowe - macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym lub Windows XP lub nowszy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
d) wymagania urządzeń audio/wideo - Głośniki i mikrofon (wbudowane lub podłączane na USB lub
bezprzewodowe bluetooth), Kamera internetowa lub kamera internetowa HD (wbudowana lub
podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo)
e) zalecane przeglądarki - Microsoft Edge 38.14393.0.0 lub wyższa lub Google Chrome 53.0.2785 lub wyższa
f) okres ważności linku rozpoczyna się na 15 min przed rozpoczęciem spotkania online i trwa aż do 30 min ponad ramowy czas spotkania.