Leadership i Komunikacja: Jak Skutecznie Zarządzać Zespołem i Budować Zaufanie- Szkolenie dla pracowników ośrodków terapii dzieci i młodzieży.
Leadership i Komunikacja: Jak Skutecznie Zarządzać Zespołem i Budować Zaufanie- Szkolenie dla pracowników ośrodków terapii dzieci i młodzieży.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia "Leadership i Komunikacja: Jak Skutecznie Zarządzać Zespołem i Budować Zaufanie"są kierownicy, koordynatorzy oraz liderzy zespołów pracujących w ośrodkach terapii dzieci i młodzieży. Szkolenie jest skierowane do osób, które zarządzają zespołami terapeutów, pedagogów, psychologów i innych specjalistów, a także do tych, którzy aspirują do roli liderów. Uczestnicy powinni być zainteresowani rozwijaniem umiejętności skutecznej komunikacji, budowania zaufania oraz efektywnego zarządzania zespołem, aby poprawić współpracę w ośrodku, zwiększyć zaangażowanie pracowników i zapewnić lepszą jakość świadczonych usług terapeutycznych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności liderów w ośrodkach terapii dzieci i młodzieży w zakresie skutecznej komunikacji i zarządzania zespołem. Uczestnicy nauczą się, jak budować zaufanie, motywować pracowników oraz efektywnie koordynować działania zespołu, aby poprawić współpracę i jakość usług terapeutycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje kluczowe zasady skutecznego przywództwa i komunikacji w zespole terapeutycznym. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zasady skutecznego przywództwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady skutecznej komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje różne style przywództwa i dobiera odpowiedni styl do sytuacji i potrzeb zespołu | Kryteria weryfikacji Opisuje rodzaje stylów przywództwa | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Planuje dobranie stylu przywództwa do sytuacji i potrzeb zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i analizuje bariery komunikacyjne w zespole oraz wdraża strategie ich eliminacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia bariery komunikacyjne w zespołach. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Opisuje strategie eliminacji barier komunikacyjnych w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Organizuje spotkania zespołu, zapewniając otwartą i konstruktywną wymianę informacji. | Kryteria weryfikacji Tworzy w miejscu pracy przyjazną i sprzyjającą otwartości w komunikacji atmosferę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wymienia czynniki wpływające na brak otwartości zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Motywuje pracowników, wykorzystując techniki wspierające zaangażowanie i rozwój zawodowy. | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki motywacyjne, które mogą być skierowane do pracowników terapeutycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wagę rozwoju zawodowego w pracy terapeuty | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Buduje zaufanie w zespole poprzez transparentność, empatię i efektywną komunikację. | Kryteria weryfikacji Tworzy w miejscu pracy atmosferę wzajemnego zaufania, wykorzystując zasadę transparentności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ efektywnej komunikacji na zespół | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty w zespole, stosując metody mediacyjne i komunikację asertywną. | Kryteria weryfikacji Analizuje różne rodzaje konfliktów i proponuje sposób ich rozwiązania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Nadzoruje realizację zadań zespołu, dbając o spójność działań i wspólny cel. | Kryteria weryfikacji Opisuje znaczenie spójności działań i wspólnego celu w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wyodrębnia w projekcie etapy zadań i skutecznie nadzoruje ich przebieg | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Ocena efektywności współpracy zespołowej oraz proponowanie działań naprawczych i rozwojowych | Kryteria weryfikacji Analizuje efektywność współpracy zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Proponuje rozwiązania braku efektywności w pracy zespołowej- działania naprawcze i rozwojowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Część teoretyczna:
- Wprowadzenie do roli lidera w ośrodku terapii dzieci i młodzieży
- Definicja przywództwa i jego znaczenie w kontekście pracy terapeutycznej.
- Charakterystyka skutecznego lidera w środowisku terapeutycznym.
- Podstawy skutecznej komunikacji w zarządzaniu zespołem
- Elementy efektywnej komunikacji: słuchanie, jasność przekazu, feedback.
- Najczęstsze bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania.
- Style przywództwa i ich zastosowanie w różnych sytuacjach
- Omówienie różnych stylów zarządzania (np. autorytarny, demokratyczny, coachingowy).
- Dopasowanie stylu przywództwa do potrzeb zespołu i sytuacji.
- Budowanie zaufania i relacji w zespole terapeutycznym
- Znaczenie zaufania w zespole i techniki jego budowania.
- Rola transparentności i empatii w przywództwie.
- Motywacja pracowników: techniki zwiększania zaangażowania
- Sposoby motywowania zespołu terapeutycznego.
- Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy i efektywność pracowników.
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Przyczyny konfliktów i ich wpływ na atmosferę pracy oraz jakość usług.
- Techniki mediacyjne i sposoby rozwiązywania sporów.
- Organizacja pracy zespołu i efektywne prowadzenie spotkań
- Planowanie i prowadzenie spotkań zespołowych.
- Zarządzanie czasem i delegowanie zadań.
- Narzędzia do monitorowania efektywności zespołu
- Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w pracy zespołowej.
- Monitorowanie postępów i proponowanie działań naprawczych.
Część praktyczna
9. Warsztaty z efektywnej komunikacji
Ćwiczenia z aktywnego słuchania, udzielania feedbacku i jasnego przekazywania informacji.
Symulacje rozmów z pracownikami w trudnych sytuacjach.
10. Case study: rozwiązywanie konfliktów w zespole
Analiza rzeczywistych przypadków konfliktów i opracowanie strategii ich rozwiązania.
Role-play, aby przećwiczyć techniki mediacyjne i asertywne komunikowanie.
11. Praktyczne ćwiczenia w budowaniu zaufania i motywowaniu zespołu
Zadania zespołowe mające na celu rozwijanie umiejętności motywacyjnych.
Symulacje sytuacji, w których lider musi zbudować zaufanie w zespole i zainicjować zaangażowanie.
12.WALIDACJA USŁUGI
Szkolenie trwa 24 godziny (1 godzina= 60minut)
Część teoretyczna szkolenia trwa 16 godzin, część praktyczna 6 godzin i walidacja 2 godziny.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do roli lidera w ośrodku terapii dzieci i młodzieży | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Podstawy skutecznej komunikacji w zarządzaniu zespołem | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Style przywództwa i ich zastosowanie w różnych sytuacjach | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Budowanie zaufania i relacji w zespole terapeutycznym | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Motywacja pracowników: techniki zwiększania zaangażowania | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie konfliktem w zespole | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Organizacja pracy zespołu i efektywne prowadzenie spotkań | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Narzędzia do monitorowania efektywności zespołu | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Warsztaty z efektywnej komunikacji | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Case study: rozwiązywanie konfliktów w zespole | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Praktyczne ćwiczenia w budowaniu zaufania i motywowaniu zespołu | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 652,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 652,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto235,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto235,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pyszka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne takie jak prezentacja podczas usługi zapewnia realizator.
- Prezentacje multimedialne
- Case studies
- Ćwiczenia grupowe
- Case studies
- Kwestionariusze
Warunki uczestnictwa
..Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w conajmniej 100%
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna stawki
zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz
warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. poz. 1722 z 31.12.2013) art. 3 pkt 1 ust. 14 " Zwalnia się od podatku:...... usługi
kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz
świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: usługa realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.