Kurs języka francuskiego. Język francuski. Poziom A2. Zajęcia indywidualne. Dofinansowanie. Forma stacjonarna.
Kurs języka francuskiego. Język francuski. Poziom A2. Zajęcia indywidualne. Dofinansowanie. Forma stacjonarna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób pracujących, zawodowo biernych, studiujących czy bezrobotnych. Kurs jest adresowany do osób chcących kontynuować przygodę z językiem francuskim jak również tych którzy mieli przerwę w uczeniu się tego języka.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji posługiwania się językiem francuskim na poziomie A2 określonym przez Europejski system opisu kształcenia językowego (Common European Framework of Reference CEFR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna:Czas przeszły passé composé: uzgadnianie participe passé Czas przeszły imparfait Rodzaj żeński i liczba mnoga przymiotników Zaimki względne: qui, que Łączenie międzywyrazowe Wymowa spółgłosek znajdujących się na końcu wyrazu. Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia bliższego (COD) Czasy przeszłe passé composé i imparfait – użycie Czasowniki devoir i pouvoir w trybie conditionnel présent Tryb rozkazujący z zaimkami osobowymi w funkcji dopełnienia bliższego (COD) Określenia czasu: en, depuis, il y a, pendant, dans Wymowa: e nieme Łączenia międzywyrazowe samogłoskowe. Stawianie pytań: inwersja podmiotu, intonacja Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego (COI) Tworzenie rzeczowników – derywacja odczasownikowa z przyrostkami: -age, -ment, (r. męski), -tion, -ure (r. żeński) Mowa zależna w czasie teraźniejszym Wymowa dźwięków: [u], [o], [ɔ]; [y], [ɥ]. Stopniowanie przymiotników: stopień wyższy i najwyższy Czas plus-que-parfait Zgodność participe passé z dopełnieniem bliższym Zaimki wskazujące złożone celui-ci/là, celle-ci/là, ceux-ci/là, celles-ci/là i zaimki pytające: lequel, laquelle, lesquels, lesquelles Wymowa: [y], [ø] i [œ]. Miejsce przymiotnika w zdaniu Tryb subjonctif: wyrażanie uczuć Konstrukcje z ne … que i seulement Czasy futur simple i futur proche Łączenia międzywyrazowe samogłoskowe (2) Wymowa: [R]. Spójniki i wyrażenia spójnikowe wprowadzające zdania okolicznikowe przyczyny i skutku Zaimki przymiotne nieokreślone i wyrażenia przysłówkowe: peu de, quelques, certains, plusieurs, beaucoup de, aucun, chaque Zdania przypuszczające: Si + présent, si + futur | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:- poprosić o zdefiniowanie czegoś - wytłumaczyć jakieś zjawisko - przedstawić swój język ojczysty - przedstawić swój stosunek do języka francuskiego - określić częstotliwość wykonywania jakiejś czynności - przedstawić swoje upodobania - opisać problem - opisać i scharakteryzować kogoś - opowiedzieć historię w formie wiersza - nawiązać kontakt z innymi osobami - doradzić komuś wybór kariery zawodowej, poprosić o poradę w tej sprawie - przedstawić etapy studiów wyższych - przedstawić swoje kompetencje - zredagować list motywacyjny - zrozumieć informacje dotyczące mediów: prasa, telewizja, internet - określić sposoby zasięgania informacji we współczesnym świecie - wypowiadać się za pośrednictwem sieci społecznościowych - redagować tweet - wyrazić swój punkt widzenia - zapytać kogoś o opinię - wyrazić zdziwienie - przekazać usłyszaną informację - opisać przedmiot - napisać ogłoszenie o sprzedaży jakiegoś przedmiotu - opowiedzieć historię swojej rodziny - przeprowadzić rozmowę telefoniczną - napisać wspomnienia z dzieciństwa | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się SłownictwoTematy ogólne: Uczestnik zna słownictwo dotyczące takich tematów jak: Przedstawianie się i podstawowe informacje o sobie (imię, wiek, narodowość, zawód, stan cywilny). Rodzina, dom i opis pomieszczeń. Zakupy i zamawianie jedzenia oraz napojów (np. w restauracji, kawiarni). Podstawowe wyrażenia związane z życiem codziennym, np. transport, zakupy, jedzenie, pogoda. Hobby, zainteresowania i sposoby spędzania wolnego czasu. Miejsca w mieście i najważniejsze usługi (np. apteka, bank, dworzec). Liczby, kolory, dni tygodnia, miesiące i godziny: znajomość podstawowych jednostek czasowych, nazw dni i miesięcy, godzin oraz kolorów. Gramatyka Czasowniki: Czas teraźniejszy (présent) – koniugacja regularnych i najczęściej używanych czasowników nieregularnych (np. être, avoir, aller, faire). Czas przeszły dokonany (passé composé) – użycie z czasownikami posiłkowymi avoir i être oraz podstawowymi czasownikami regularnymi. Przyszłość bliska (futur proche) – wyrażanie planów i intencji za pomocą konstrukcji aller + bezokolicznik. Zaimki: Zaimki osobowe w funkcji podmiotu i dopełnienia. Podstawowe zaimki dzierżawcze i wskazujące (np. mon, ma, mes, ce, cette, ces). Przymiotniki: Stopniowanie przymiotników i ich podstawowe formy. Umiejętność dostosowania przymiotników do rodzaju i liczby rzeczownika. Przyimki: Użycie przyimków miejsca i czasu (np. à, de, en, sur, sous, avant, après). Tworzenie pytań: Pytania ogólne i szczegółowe (np. est-ce que, inwersja prostych czasowników). Tworzenie przeczeń: Proste struktury przeczeń, np. ne... pas, ne... jamais, ne... plus. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja, czy uczestnik zna słownictwo związane z podstawowymi tematami, takimi jak: przedstawianie się, rodzina, zakupy, transport, podstawowe jednostki czasowe, dni tygodnia, liczby i kolory.Uczestnik powinien być w stanie odpowiednio reagować na pytania w codziennych sytuacjach, np. odpowiedzieć na pytania o godzinę lub datę. Weryfikacja, czy uczestnik potrafi w prosty sposób przedstawić się, opisać swoje miejsce zamieszkania, opowiedzieć o rodzinie, hobby oraz podstawowych codziennych czynnościach. Weryfikacja poprzez zadania polegające na wykonaniu prostych poleceń lub instrukcji (np. Allez à gauche, Prenez le métro). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:Wie jak zachować równowagę między zdrowiem fizycznym i psychicznym. Ma świadomość takich aspektów życia społecznego jak: zasady postępowania społecznego, reguł ogólnie uznanych za pro-społeczne, równości płci i niedyskryminacji w społeczeństwie i miejscu pracy, tożsamości narodowej i europejskiej. Uczestnik umie porozumiewać się konstruktywnie, wyraża i rozumie różne punkty widzenia, potrafi negocjować oraz iść na kompromis, potrafi rozróżniać sferę zawodową i prywatną, komunikować się w ramach różnic kulturowych. | Kryteria weryfikacji Ma świadomość takich aspektów życia społecznego jak: zasady postępowania społecznego, reguł ogólnie uznanych za pro-społeczne, równości płci i niedyskryminacji w społeczeństwie i miejscu pracy, tożsamości narodowej i europejskiej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zakres tematyczny
A. Życie codzienne
- Rodzina i przyjaciele: Opisanie członków rodziny, przedstawianie znajomych, opowiadanie o życiu osobistym.
- Mieszkanie i dom: Opis pokoju, mieszkania, domu, mebli, lokalizacji i najbliższego otoczenia.
- Zakupy: Robienie zakupów, pytanie o ceny, prośba o pomoc w sklepie, rozmowy w sklepie spożywczym, na rynku, czy w supermarkecie.
- Jedzenie i napoje: Rozmowy o jedzeniu, zamawianie posiłków w restauracji, opis ulubionych potraw i napojów.
B. Transport i podróże
- Środki transportu: Rozmowy o podróży, pytanie o drogę, korzystanie z transportu publicznego, kupowanie biletów.
- Podróżowanie po mieście: Pytania o lokalizację (np. jak dojechać do miejsca), posługiwanie się mapą, orientacja w terenie.
- Planowanie wakacji: Opis miejsca wakacji, rezerwacja hotelu, pytanie o atrakcje turystyczne.
C. Edukacja i praca
- Szkoła: Opis szkoły, przedmiotów, nauczycieli, uczniów, pytań o harmonogram zajęć.
- Praca: Opis wykonywanego zawodu, obowiązków, rozmowy o miejscu pracy, pytania o czas pracy, urlop.
- Plany na przyszłość: Mówienie o planach zawodowych i edukacyjnych.
D. Zdrowie i styl życia
- Wizyta u lekarza: Prośby o pomoc, opisywanie objawów chorobowych, rozmowy o zaleceniach zdrowotnych.
- Dieta i ćwiczenia: Rozmowy o zdrowym stylu życia, jedzeniu, ćwiczeniach fizycznych, zaleceniach dietetycznych.
- Hobby i zainteresowania: Rozmowy o wolnym czasie, ulubionych aktywnościach, filmach, książkach, wydarzeniach kulturalnych.
E. Kultura i życie społeczne
- Kultura: Opis książek, filmów, muzyki, wydarzeń kulturalnych.
- Zwyczaje i tradycje: Rozmowy o świętach, zwyczajach i tradycjach, porównanie kulturowe.
Gramatyka i struktury językowe
A. Czasowniki
- Czas teraźniejszy (présent): Użycie podstawowego czasu teraźniejszego w codziennych sytuacjach, np. do opisywania nawyków, czynności wykonywanych teraz i regularnych.
- Czas przeszły – passé composé: Tworzenie zdań w czasie przeszłym, np. opisywanie minionych wydarzeń, podróży, doświadczeń życiowych.
- Czas przyszły (futur proche): Użycie przyszłości bliskiej (futur proche) do mówienia o wydarzeniach w najbliższej przyszłości.
- Tryb rozkazujący (impératif): Użycie trybu rozkazującego do wydawania prostych poleceń i próśb, np. "Zrób to!", "Poczekaj tutaj!"
B. Zaimki
- Zaimki osobowe: Użycie zaimków osobowych, np. "je", "tu", "il", "elle", "nous", "vous", "ils/elles".
- Zaimki dzierżawcze: Użycie zaimków dzierżawczych (np. "mon", "ma", "mes", "ton", "ta", "tes").
- Zaimki wskazujące: "ce", "cette", "ces" do wskazywania na coś bliskiego lub dalekiego.
C. Przymiotniki i stopniowanie
- Stopniowanie przymiotników: Formy stopnia wyższego i najwyższego przymiotników (np. "plus grand", "le plus grand").
- Zgoda przymiotników: Przymiotniki zgadzają się z rzeczownikami w liczbie i rodzaju.
D. Liczby
- Liczby porządkowe i główne: Używanie liczb w codziennych sytuacjach, mówienie o godzinie, dacie, cenach.
E. Zdania pytające
- Tworzenie pytań: Pytania o informacje, pytania zamknięte (tak/nie), pytania z "qui", "que", "où", "comment", "pourquoi", "combien".
- Pytania z intonacją: Podstawowe pytania zadawane z odpowiednią intonacją.
F. Przysłówki i połączenia
- Przysłówki czasu, miejsca i sposobu: "toujours", "souvent", "parfois", "ici", "là-bas", "bien", "mal".
- Spójniki i połączenia: Spójniki "et", "mais", "parce que", "donc", "alors", "car" w prostych zdaniach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto102,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto102,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Majewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w cenie szkolenia
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się na kurs prosimy o kontakt w celu ustalenia czy miejsce na szkolenie jest dostępne.
Warunki zapisu na szkolenie.
1.Podpisanie umowy o przyznanie bonu na szkolenie.
Warunki otrzymania certyfikatu.
1. 80% obecności na zajęciach
2. Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu kończącego kurs.
Informacje dodatkowe
Dni i godziny kursu zostaną ustalone indywidualnie. W cenie kursu jest wewnętrzny certyfikat ukończenia szkolenia w English Language Education oraz zaswiadczenie o ukonceniu szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi