Kurs: Rozwój Kompetencji Kadry Terapeutycznej: Planowanie Kariery i Doskonalenie Umiejętności w Terapii Dzieci i Młodzieży
Kurs: Rozwój Kompetencji Kadry Terapeutycznej: Planowanie Kariery i Doskonalenie Umiejętności w Terapii Dzieci i Młodzieży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową kursu są pracownicy ośrodków terapeutycznych dla dzieci i młodzieży, psychologowie, terapeuci, osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu "Rozwój Kompetencji Kadry Terapeutycznej: Planowanie Kariery i Doskonalenie Umiejętności w Terapii Dzieci i Młodzieży" jest wyposażenie uczestników w umiejętności świadomego planowania kariery. Szkolenie pomoże zidentyfikować obszary do doskonalenia, zapozna z nowoczesnymi metodami wsparcia zawodowego, a także zwiększy świadomość znaczenia ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w pracy z młodymi pacjentami. Dodatkowo uczestnicy nauczą się jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Świadomie planuje swoją ścieżkę kariery w obszarze terapii dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Opisuje możliwości przebiegania własnej ścieżki kariery. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje szanse i zagrożenia związane z każdą opracowaną ścieżką kariery | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje własne mocne strony oraz obszary wymagające doskonalenia, aby lepiej dostosować swoje działania rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje własne mocne i słabe strony. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa sposoby maksymalnego wykorzystania potencjału swojego i współpracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje atmosferę wspierającą działania rozwojowe w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje nowoczesne metody i narzędzia wspierające rozwój zawodowy, takie jak superwizja, mentoring i szkolenia specjalistyczne. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje metody wspierające rozwój zawodowy takie jak: superwizja, mentoring, szkolenia specjalistyczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wprowadza do firmy nowoczesne metody wspierania rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Opisuje znaczenia ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz jego wpływu na jakość pracy terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Definiuje rozwój zawodowy i osobisty. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ rozwoju na jakość pracy terapeutycznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu oraz radzenia sobie ze stresem w pracy z młodymi pacjentami. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ rozwoju na jakość pracy terapeutycznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wprowadza i skutecznie stosuje w firmie techniki zapobiegające wyapaleniu zawodowemu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie wok-life-balance w branży terapeutycznej oraz stosuje metody zachowania tej równowagi. | Kryteria weryfikacji Definiuje work-life balance oraz skutki niezachowania tej równowagi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wymienia skuteczne metody zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Planuje dzień zachowując work-life balance. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Część teoretyczna:
1. Świadome planowanie kariery w terapii dzieci i młodzieży
- Definicja i znaczenie świadomego planowania kariery w pracy terapeuty.
- Identyfikacja osobistych i zawodowych celów rozwojowych.
- Tworzenie indywidualnych planów kariery: kroki, narzędzia i strategie.
2.Rozpoznawanie mocnych stron i obszarów do doskonalenia
- Autodiagnoza umiejętności: techniki identyfikacji własnych kompetencji.
- Jak określić obszary wymagające rozwoju, aby efektywnie pracować z dziećmi i młodzieżą.
- Przykłady skutecznych ścieżek rozwoju w zawodzie terapeutycznym.
3. Nowoczesne metody wsparcia zawodowego
- Superwizja, mentoring, coaching – czym są i jak z nich korzystać.
- Rola szkoleń i warsztatów specjalistycznych w rozwoju zawodowym.
- Tworzenie sieci wsparcia w środowisku zawodowym.
4.Work-Life Balance w pracy terapeuty
- Definicja i znaczenie work-life balance dla zdrowia psychicznego i fizycznego.
- Techniki zarządzania czasem i priorytetami, aby uniknąć przeciążenia pracą.
- Znaczenie dbania o siebie: aktywności relaksacyjne, hobby, odpoczynek.
5.Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Czym jest wypalenie zawodowe i jak je rozpoznać.
- Czynniki sprzyjające wypaleniu w pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Skuteczne strategie przeciwdziałania wypaleniu i zarządzania stresem.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
6.Warsztat praktyczny: Tworzenie osobistego planu rozwoju zawodowego
- Praca nad planowaniem ścieżki kariery i wyznaczaniem celów rozwojowych.
- Ćwiczenia w identyfikacji mocnych stron i obszarów wymagających poprawy.
- Tworzenie planu działań z uwzględnieniem technik zapobiegania wypaleniu i utrzymania work-life balance.
7.Walidacja usługi
Warunki organizacyjne:
Szkolenie trwa 17 godzin (1 godzina=60minut). Do czasu trwania nie są wliczone przerwy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Świadome planowanie kariery w terapii dzieci i młodzieży. | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Rozpoznawanie mocnych stron i obszarów do doskonalenia | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Nowoczesne metody wsparcia zawodowego | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Work-Life Balance w pracy terapeuty | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Warsztat praktyczny: Tworzenie osobistego planu rozwoju zawodowego cześć 1 | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Warsztat praktyczny: Tworzenie osobistego planu rozwoju zawodowego część 2 | Prowadzący Barbara Sowa-Pyszka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 003,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 003,50 PLN
- Koszt osobogodziny brutto235,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto235,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Sowa-Pyszka
klientów oraz budowania długotrwałych relacji biznesowych. Specjalista
ds. analizy konkurencji, otoczenia biznesu oraz zarządzania procesami
w organizacjach. Posiada głęboką wiedzę z zakresu zarządzania zmianami
oraz integracji danych w firmach. Skutecznie identyfikuje potrzeby
klientów i wspiera organizacje w utrzymaniu wysokiej pozycji na rynku.
Od 2022 roku aktywnie zajmuje się walidacją i oceną zgodności usług, w
szczególności w obszarze zarządzania zmianami, procesów HR oraz
przeobrażeń na rynku pracy. Posiada bogate doświadczenie w ocenie
usług związanych z polityką personalną, nowoczesnymi trendami w
zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz innowacyjnymi formami organizacji
pracy, w tym elastycznymi formami czasu pracy. Walidowała projekty i
usługi związane z dostosowywaniem firm do nowych modeli pracy, takich
jak praca zdalna, hybrydowa, oraz zarządzanie zmianami związanymi z
cyfryzacją i transformacją organizacyjną. Specjalizuje się w adaptacji
przedsiębiorstw do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych,
restrukturyzacji procesów oraz wdrażaniu nowoczesnych praktyk HR.
Magister politologii (Uniwersytet Gdański) Szkoleniowiec i doradca biznesowy (ponad 1600 godzin szkoleniowych i ponad 700 doradczych, w tym 280 godzin szkoleniowych w obszarze o podobnej tematyce dla osób dorosłych przeprowadzonych w ostatnich 24 miesiącach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne przekazane będą w trakcie szkolenia:
- prezentacja
- Artykuły i podręczniki
- Checklisty/kwestionariusze: Do identyfikacji osobistych i zawodowych celów rozwojowych.
- Przykłady i case studies
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze szkoleniowej jest posiadanie doświadczenia w branży terapeutycznej, bądź pracowanie z dziećmi i młodzieżą.
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w conajmniej 100% oraz zaliczenie testu poprzez uzyskanieprzynajmniej 80% poprawnych odpowiedzi).
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna stawki
zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz
warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. poz. 1722 z 31.12.2013) art. 3 pkt 1 ust. 14 " Zwalnia się od podatku:...... usługi
kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz
świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.