Fotografia Reklamowa
Fotografia Reklamowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Fotografia Reklamowa to szkolenie kompleksowe, zapewniające uczestnikom opanowanie najważniejszych umiejętności fotograficznych poszukiwanych na rozwijającym się rynku internetowym. Najpewniej bowiem właśnie w internecie znajdzie się wykonywana przez Was praca. Każda branża potrzebuje fotografii, obraz to obecnie podstawowy język komunikowania się w sprzedaży usług i produktów. Dlatego w programie szkolenia ujęliśmy kluczowe dziedziny fotografii. Rozpoczniemy od podstaw pracy w studio, techniki pracy z człowiekiem, a następnie przejdziemy przez specyfikę najbardziej technicznego działu jakim jest fotografia produktu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
W trakcie szkolenia kursant zdobędzie wiedzę z zakresu fotografii reklamowej. Nabytą wiedzę będzie potrafił wykorzystać w praktyce. W zakresie kompetencji społecznych zdobędzie świadomość konieczności ciągłego dokształcania się.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po szkolenia kursant będzie posiadał wiedzę z zakresu fotografii reklamowej (fotografii portretowej, produktowej oraz będzie posiadał wiedzę z zakresu obsługi profesjonalnego studia fotograficznego oraz sprzętu tam zamieszczonego). W zakresie kompetencji społecznych będzie świadomy konieczności ciągłego dokształcania się. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się będą oceniane poprzez sprawdzanie prac domowych, wykonywanych przez uczestnika szkolenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Po 4-dniowym szkoleniu kursant będzie potrafił swobodnie pracować w profesjonalnym studio fotograficznym, oraz w pełni korzystać z możliwości znajdującego się tam sprzętu. Będzie potrafił wykonywać wykonać różnego rodzaju sesje portretowe oraz zdjęcia rożnych produktów, o rożnej barwie i fakturze. Zdobędzie również certyfikat zgodny z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej.Efekt usługi
Efekt usługi: Nabycie wiedzy z zakresu fotografii reklamowej. Nabytą wiedzę potrafi wykorzystać w praktyce. W zakresie kompetencji społecznych zdobył świadomość konieczności ciągłego dokształcania się.
Kryteria weryfikacji:
*sprawdzanie prac domowych wykonanych przez uczestnika szkolenia po każdych zajęciach
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uzyskanie zaświadczenia zgodnego z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej po zakończeniu kursu.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Obsługa aparatu. Pomiar światła, ostrości. Odczyt danych z aparatu, tryby pracy: Automatyczny, Preselekcja czasu, Preselekcja przesłony, Manual. Głębia ostrości. Ćwiczenia - odpowiedni dać rzeczy obraz.
2. Zasady kompozycji, przedstawiania ruchu, uspokajania i dynamizowania obrazu. Balans bieli. Kiedy wypada robić zdjęcia w czerni i bieli? Wykład, pokaz, ćwiczenia.
3. Wstęp do portretu
- Nastawy manualne, ogniskowe i głębia ostrości w portrecie
- Kompozycja, tło, kolor i balans bieli w portrecie
- Światło naturalne i sztuczne - portret klasyczny
Zarządzenie światłem sztucznym - praktyczny pokaz różnych ustawień światła studyjnego, symulacje różnych warunków oświetleniowych.
Zarządzanie światłem naturalnym - co i jak możemy zrobić przy świetle naturalnym.
4. Portret zaawansowany
- Wykład przedstawiający sylwetki oraz metody pracy uznanych portrecistów
- Konsultacje prac uczestników
Ćwiczenia warsztatowe: światło malarskie oraz punktowe. Sztuka portretu - wydobywanie najważniejszych cech fizjonomii, cech charakteru. Kreacja w portrecie
5. Prezentacja wyposażenia studia i omówienie jego działania:
- lampy błyskowe: parametry, właściwości, obsługa
- akcesoria do lamp: modelowanie światła
- wyposażenie dodatkowe studia (softboxy, blendy itp.)
6. Aparat fotograficzny i jego praca w przestrzeni studyjnej:
- synchronizacja z migawką aparatu
- sposoby wyzwolenia lamp błyskowych
- wyzwalanie wielu źródeł światła (z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej aparatu)
- ogniskowa i odległość od modela a charakter zdjęcia
7. Metody pracy z oświetleniem (wykonywanie zdjęć w poszczególnych metodach):
- middle-key - średni klucz
- high-key - wysoki klucz
- low-key - niski klucz
8. Praca ze światłem (wykonywanie zdjęć)
- zmiękczanie światła (softboxy, parasolki)
- likwidacja cieni przy różnych ustawieniach modela (blenda, ustawienie lamp - proporcje błysku użytych lamp, zmiękczacze)
- modelowanie światła (czasza, strumienica, plaster miodu)
- zdjęcia w kontrze
- operowanie kontrastem oświetlenia
9. Indywidualna praca z modelką
- ustawienia, klasyczne ujęcia
- reklama z człowiekiem
- pełna sesja reklamowa
- Ty kierujesz, instruktor doradza
10. Fotografia produktu
- Jak nauczyć się świecić?
- wyposażenie studio: lampy, światło ciągłe, błyskowe
- wykorzystywana optyka, obiektywy
- aparaty do fotografii produktowej
- programy do obróbki cyfrowej
- Światło: czym jest dla fotografa?
- jasność, kolor, kontrast
- światło bezpośrednie, odbite
- pochłanianie
- Ćwiczenia: podstawy oświetlenia
- reprodukcje zdjęć, obrazów
- zmiana położenia światła i aparatu - wpływ na zdjęcia
- reguła 45 stopni
- zastosowania odbicia światła rozproszonego oraz cienia do podkreślenia faktury
- Ćwiczenia: faktury materiałów
- obiekty o czarnej fakturze
- obiekty o mieszanej fakturze
- zwiększenie ekspozycji lamp
- zwiększenie ilości świateł
- Ćwiczenia: obiekty trójwymiarowe
- podkreślenie kształtu i konturu
- wskazówki wzrokowe, zniekształcenie perspektywiczne
- obiektywy a zniekształcenia obrazu
- wielkość światła a kontrast
- podkreślenie charakteru światła
- używanie cienia do wprowadzania głębi
- osadzenie przedmiotu, kontrola cienia
- elementy odbijające światło, blenda
- głębia w tle
- kontrola światła wpadającego przez obiektyw
- Ćwiczenia: obiekty obłe, tonalność zdjęcia, głębia formy przedmiotu
- oświetlenie płaskie, boczne
- detale powierzchni
- Ćwiczenia: metal
- płaski metal
- forma wizualizacji metalu, jasny czy ciemny
- klucz oświetleniowy: jasne odwzorowanie metalu
- klucz oświetleniowy: ciemne odwzorowanie metalu
- gradacja dla oświetlenia metalu
- pudełka o charakterze metalu
- oświetlenie metalu a tło (białe, czarne)
- Ćwiczenia: szkło cz.1
- przezroczystość szkła: możliwe problemy
- tworzenie zarysu krawędzi szklanych obiektów
- metoda jasnego tła
- sekwencja pracy ze szkłem: wybór tła, ustawienie światła, ustawienie aparatu, wykonanie zdjęcia
- Ćwiczenia: szkło cz.2
- metoda ciemnego tła
- jasne podkreślenia kształtu szkła
- uwydatnienie powierzchni szkła
- plamy światła
- manipulacja tłem i horyzontem
- płyn w obiektach szklanych: niechciana soczewka
- etykiety na szklanych obiektach: papier a szkło
- Ćwiczenia: skrajności
- białe obiekty na białym tle
- czarne obiekty na czarnym tle
- manipulacja tłem
- rodzaje tła: papier, plastik.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Podstawy obsługi aparatu i zasady kompozycji | Prowadzący Michał Kowalczuk | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Fotografia portretowa i fotografia studyjna | Prowadzący Michał Kowalczuk | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Fotografia produktu cz.1 | Prowadzący Michał Kowalczuk | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Fotografia produktu cz.2 | Prowadzący Michał Kowalczuk | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto433,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto433,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kowalczuk
Fotograf z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi własną działalność. Realizuje projekty zarówno artystyczne jak i komercyjne.
Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu
W ciągu wieloletniej pracy jako instruktor przeszkolił już setki osób. Prowadził zarówno szkolenia indywidualne jak i grupowe. Uzyskiwał bardzo pozytywne opinie od uczestników szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji multimedialnych
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania terminów zajęć.
Materiały dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej wysyłane do kursantów drogą elektroniczną.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe