PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY
PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Psycholodzy, nauczyciele, pracownicy oświaty, opiekunowie, wychowawcy, pedagodzy, pracownicy socjalni, osoby pracujące z młodzieżą, rodzice dzieci w wieku nastoletnim, osoby nie związane z branżą mające na celu podniesienia świadomości na temat zdrowia psychicznego u nastolatków.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji23-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest zapoznanie uczestnika z problematyką zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży tak aby potrafili samodzielnie i trafnie rozpoznawać pierwsze sygnały tendencji i myśli samobójczych, a tym samym prawidłowo interweniować w sytuacjach zagrażających w zdrowiu dziecka oraz prawidłowo udzielać wsparcia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe informacje na temat zdrowia psychicznego nastolatków | Kryteria weryfikacji Rozumie wpływ zdrowia psychicznego na funkcjonowanie nastolatka, różnicuje między zrachowaniami typowymi dla wieku a symptomami chorobowymi, definiuje rolę rodzica i innych opiekunów w prawidłowym funkcjonowaniu psychicznym nastolatka, rozpoznaje objawy chorobowe i sygnały alarmujące. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozpoznaje objawy depresji u dzieci i młodzieży | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić objawy depresji takie jak obniżony nastrój, drażliwość, płaczliwość, zmęczenie, wycofanie społeczne, trudności regulację emocjonalnej, problemy interpersonalne, obniżenie samooceny, tendencje autoagresywne, samookaleczenia, myśli samobójcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie najważniejsze etapy udzielania pomocy | Kryteria weryfikacji Potrafi udzielić wsparcia poprzez rozmowę, potrafi poprowadzić rozmowę z osobą w kryzysie, posiada podstawowe informacje na temat procedury wzywania wsparcia medycznego w sytuacji zagrażającej zdrowiu lub życiu, posiada informacje na temat profesjonalnych miejsc udzielających pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w najbliższym otoczeniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zachowania agresywne i autoagresywne wśród nastolatków . | Kryteria weryfikacji Zna rodzaje zachowań autoagresywnych i agresywnych, rozpoznaje samookaleczania i myśli samobójcze i potrafi prowadzić rozmowę z nastolatkiem na ich temat, rozumie strategie reagowania i udzielania pomocy, zauważa czerwone flagi, zna procedurę reagowania i interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia małoletniego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna możliwe przyczyny pojawiania się u dzieci i nastolatków pierwszych objawów rezygnacyjnych i ryzyka samobójczego. | Kryteria weryfikacji Rozumie, że Stany samobójcze u dziecka lub u nastolatka mogą być wynikiem objawów depresji, kryzysu psychicznego, objawem zaburzeń psychicznych, może mieć związek z trudną sytuacją, w której znalazło się dziecko, może także wynikać z doświadczonej traumy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego
- zdrowie psychiczne a ogólne funkcjonowanie młodzieży
- stabilny i niestabilny stan emocjonalny u nastolatka, różnice między zachowaniami typowymi dla wieku, a symptomami zaburzeń psychicznych
- rola rodziców, nauczycieli, opiekunów i pracowników instytucji publicznych w promowaniu i wspieraniu zdrowia psychicznego.
- rozpoznawanie problemów psychicznych u nastolatków: objawy i sygnały alarmujące
+ case study: omówienie przypadków, dyskusja, pytania
Modul II
Tendencje samobójcze
- pierwsze niepokojące sygnały płynące od dziecka a wskazujące na możliwe tendencje samobójcze,
- samo okaleczenia,
- różnica między Stanami rezygnacyjnymi,
- myślami samobójczymi a tendencjami samobójczymi i planami samobójczymi,
- stany samobójcze w depresji u dziecka i nastolatka versus w innych zaburzeniach psychicznych
Modul III
Najważniejsze jest dobre wsparcie
-praktyczne sposoby poruszania trudnych tematów z dziećmi nastolatkami,
- udzielanie wsparcia osobom w kryzysie, rola dorosłego w życiu dziecka i nastolatka a otaczanie prawidłową opieką,
- procedura udzielania pomocy, w tym z udziałem instytucji medycznych,
-dziecko u psychologa– w Ośrodku udzielający Pomocy Dzieciom i nastolatkom w kryzysie
Modul IV
Zachowania agresywne i autoagresywne
- przyczyny zachowań agresywnych u osób by kryzysie,
-samookaleczanie jako forma autoagresji i radzenia sobie z bólem psychicznym,
-rola emocji w codziennym funkcjonowaniu dziecka (złość vs smutek i lęk)
MODUŁ V
panel dyskusyjny na temat zielonych kompetencji
optymalizacja czasu pracy
optymalizacja zużycia energii
zastąpienie materiałów edukacyjnych papierowych na rzecz komputerowych
MODUŁ VI
egzamin wewnętrzny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Modul II Tendencje samobójcze | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Modul III Najważniejsze jest dobre wsparcie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Modul IV Zachowania agresywne i autoagresywne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ V panel dyskusyjny na temat zielonych kompetencji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 MODUŁ VI egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto280,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto280,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia wszelkie mateirały niezbędne do odbycia szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Lokalizacja blisko dworca