PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY I JAK WSPIERAĆ MŁODYCH LUDZI MIERZĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI PSYCHICZNYMI
PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY I JAK WSPIERAĆ MŁODYCH LUDZI MIERZĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI PSYCHICZNYMI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, pracownicy oświaty, opiekunowie, wychowawcy, pedagodzy, pracownicy socjalni, osoby pracujące z młodzieżą, rodzice dzieci w wieku nastoletnim, osoby nie związane z branżą mające na celu podniesienia świadomości na temat zdrowia psychicznego u nastolatków.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest zapoznanie uczestnika z problematyką zdrowia psychicznego nastolatków oraz zaburzeń psychicznych występujących wśród młodych ludzi tak, by samodzielnie potrafili trafnie rozpoznawać pierwsze sygnały zagrażające, udzielać wsparcia, interweniować w sytuacjach trudnych, zapobiegać wykluczeniu oraz kierować do odpowiednich placówek pomocowych. Uczestnik podczas szkolenia pozyska wiedzę niezbędną do zrozumienia problematyki zdrowia psychicznego nastolatków.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe informacje na temat zdrowia psychicznego nastolatków | Kryteria weryfikacji Rozumie wpływ zdrowia psychicznego na funkcjonowanie nastolatka, różnicuje między zrachowaniami typowymi dla wieku a symptomami chorobowymi, definiuje rolę rodzica i innych opiekunów w prawidłowym funkcjonowaniu psychicznym nastolatka, rozpoznaje objawy chorobowe i sygnały alarmujące. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie przyczyny trudności psychicznych nastolatków oraz rolę dorosłego w obliczu trudności psychicznych nastolatka. | Kryteria weryfikacji Rozumie wpływ czynników rodzinnych takich jak problemy rodzinne, konflikty rodzicielskie, kryzysy rodzinne, tajemnice rodzinne, żałoba na stan psychiczny nastolatków, dostrzega sygnały mogące stanowić o przemocy domowej w rodzinie nastolatka i prawidłowo reaguje na sygnały. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dostrzega problemy społeczne takie jak dyskryminacja, hej, osamotnienie wśród nastolatków i podejmuje właściwe kroki interwencyjne, wymienia najczęstsze zaburzenia psychiczne wśród nastolatków w Polsce, rozumie proces diagnozy i leczenia według NFZ. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zna charakterystykę chorób psychicznych i ich objawy . | Kryteria weryfikacji Zna najważniejsze objawy depresji, zaburzeń lękowych, zaburzeń odżywiania, zaburzeń zachowania, zaburzeń dwubiegunowych, schizofrenii, zaburzeń osobowości, ADHD, Autyzmu, Zespołu Aspergera, rozumie potrzebę dostosowywania procesu edukacji i codziennego funkcjonowania do możliwości danego nastolatka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie problematykę tożsamości płciowej i osób z grupy LGBT+ . | Kryteria weryfikacji Różnicuje pojęcia związane z tożsamością płciową i orientacją seksualną, zna zasady udzielania wsparcia osobom będącym mniejszością w społeczeństwie, zna strategie przeciwdziałania prześladowaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zachowania agresywne i autoagresywne wśród nastolatków . | Kryteria weryfikacji Zna rodzaje zachowań autoagresywnych i agresywnych, rozpoznaje samookaleczania i myśli samobójcze i potrafi prowadzić rozmowę z nastolatkiem na ich temat, rozumie strategie reagowania i udzielania pomocy, zauważa czerwone flagi, zna procedurę reagowania i interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia małoletniego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego
- zdrowie psychiczne a ogólne funkcjonowanie młodzieży
- stabilny i niestabilny stan emocjonalny u nastolatka, różnice między zachowaniami typowymi dla wieku, a symptomami zaburzeń psychicznych
- rola rodziców, nauczycieli, opiekunów i pracowników instytucji publicznych w promowaniu i wspieraniu zdrowia psychicznego.
- rozpoznawanie problemów psychicznych u nastolatków: objawy i sygnały alarmujące
+ case study: omówienie przypadków, dyskusja, pytania
MODUŁ II
Przyczyny trudności psychicznych nastolatków i rola opiekunów względem nastolatków z problemem
- problemy rodzinne, konflikty rodzicielskie, kryzysy rodzinne, tajemnice rodzinne, żałoba
- przemoc domowa i jej wpływ na zdrowie psychiczne nastolatków
- problemy społeczne dotykające młodzież: dyskryminacja, hejt, samotność
- rola rodziny i społeczności we wsparciu nastolatków z problemami społecznymi
- nastolatek z problemem i jego życie w społeczeństwie
- najczęstsze zaburzenia psychiczne wśród nastolatków w Polsce
- proces diagnozy i leczenia w rzeczywistości NFZ w Polsce
MODUŁ III
Choroby psychiczne i ich objawy
- charakterystyka zaburzeń takich jak depresja, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania, zaburzenia zachowania, zaburzenia dwubiegunowe, schizofrenia, zaburzenia osobowości
- objawy i metody diagnozowania
- zaburzenia neurorozwojowe: ADHD, Autyzm, Zespół Aspergera, problemy współistniejące i strategie wsparcia
- dostosowywanie procesu edukacji i codziennego funkcjonowania do możliwości danego nastolatka
+ case study: omówienie przypadków, dyskusja, pytania
MODUŁ IV
Tożsamość płciowa i LGBT+
- wyjaśnienie pojęć związanych z tożsamością płciową i orientacją seksualną
- zagubienie młodego człowieka w jego drodze rozwoju seksualnego: tolerancja a rzeczywiste wsparcie
- zapobieganie i reagowanie na prześladowanie
Zachowania agresywne i autoagresywne
- zachowania agresywne a nieprzystosowanie społeczne, praca z rodziną, wsparcie instytucjonalne
- samookaleczenia: przyczyny, objawy i sposoby reagowania
- myśli samobójcze: identyfikacja i działanie w przypadku kryzysu
- czerwone flagi, odpowiedzialność dorosłego i procedura interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia małoletniego
MODUŁ V
panel dyskusyjny
egzamin wewnętrzny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 MODUŁ II Przyczyny trudności psychicznych nastolatków i rola opiekunów względem nastolatków z problemem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 MODUŁ III Choroby psychiczne i ich objawy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ IV Tożsamość płciowa i LGBT+ | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 MODUŁ V panel dyskusyjny egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia wszelkie mateirały niezbędne do odbycia szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Lokalizacja blisko dworca PKP, PKS