Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby menedżerowie, liderzy zespołów, osoby zarządzające działami handlowymi, administracyjnymi, księgowymi oraz HR, sprzedawcy, specjaliści ds. obslugi klienta, spedytorzy, którzy chcą usprawnić wewnętrzny obieg informacji w firmie, wdrożyć narzędzia cyfryzacji oraz zminimalizować zużycie zasobów i odpadów, wspierając zrównoważony rozwój wpisany w zielone kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowani uczestnika do nabycia wiedzy z zakresu ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego wykorzystania zasobów firmy poprzez efektywne wykorzystanie narzędzi analitycznych. Uczestnik nabędzie wiedzę na temat cyklu życia określonych produktów, urządzeń i świadczonych przez niego usług oraz ich wpływu na środowisko poprzez poznanie ścieżki recyklingu i będzie mógł objąć tzw. „zielone” stanowisko pracy. Będzie mógł przekazać nabytą wiedzę również klientom i inwestorom.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża zasady transformacji ekologicznej | Kryteria weryfikacji -rozumie i stosuje zasady transformacji ekologicznej, tłumaczy w zespole efekty proekologicznej pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje działania i narzędzia zmniejszające negatywny wpływ swojej pracy na środowisko | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje w swojej pracy rozwiązania minimalizujące negatywne oddziaływanie na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Akceptuje złożony charakter zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje myślenie systemowe oraz krytyczne, potrafi formułować problemy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji -potrafi analizować przypadki dotyczące zrównoważonego zarządzania oraz potrafi opracować plan wdrożenia zielonych kompetencji w swojej firmie w zakresie innowacyjnych rozwiązań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza zespołem poprzez wykorzystanie zielonych umiejętności | Kryteria weryfikacji -skutecznie deleguje zadania poprzez wykorzystanie zasad zrównoważonego rozwoju, zdobywając przewagę nad konkurencją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1.Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia
- Prezentacja uczestników.- Omówienie celów i metod pracy podczas szkolenia
2.Podstawy transformacji ekologicznej
- Czym jest transformacja ekologiczna? Główne zasady i założenia.- Rola lidera w transformacji ekologicznej. Korzyści i wyzwaniazwiązane z wdrażaniem transformacji ekologicznej w organizacjach.- Studium przypadku – przykłady fi rm stosujących zarządzaniepoprzez wdrożenie transformacji ekologicznej.
3.Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju
- Role w zespole – jak rozpoznać mocne strony i talenty pracowników w zakresie zielonych umiejętności, w tym w działach handlowych,administracyjnych, serwisowych, księgowości oraz HR.- Metody budowania zespołu w zakresie zielonych umiejętności : współpraca,transparentność, otwarta komunikacja.- Ćwiczenia praktyczne
4.Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem
- Czym jest tzw. zielone zarządzanie zespołem ? Wpływ zielonych umiejętności na rozwój zawodowy i podniesienie efektywności wzespole, w tym dla działów administracyjnych, handlowych i serwisowych- i ich wpływ na dobrostan pracowników.
5.Zielone kompetencje w pracy zespołu
- Czym są zielone kompetencje? Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.- Jak wdrażać zrównoważone praktyki worganizacjach? Przykłady ekologicznych działań w fi rmach.- Kształtowanie postaw proekologicznych w zespole, w szczególności wdziałach handlowych, serwisowych i administracyjnych
6.Case study oraz dyskusja grupowa
- Praca w grupach: analiza realnych przykładów zarządzania z wykorzystanie zielonych umiejętności w fi rmach.- Prezentacja wynikówpracy zespołowej, omówienie wniosków i najlepszych praktyk
7.Komunikacja w tzw. „zielonym zespole”
- Rola komunikacji w zrównoważonym zarządzaniu zespołem Techniki efektywnej komunikacji: feedback, aktywne słuchanie, dialogotwarty.- Ćwiczenia praktyczne – jak efektywnie komunikować cele i wartości w zespole, w tym w działach administracyjnych,handlowych, serwisowych oraz księgowych.
8.Delegowanie zadań
- Jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność w zespole?- Znaczenie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników wzielonym zarządzaniu d.- Warsztaty – praktyczne przykłady delegowania zadań w zespole
9.Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Jak rozpoznawać i rozwiązywać konfl ikty w zespole, w tym między działami handlowymi,serwisowymi i administracyjnymi?- Mediacja idialog w zielonym zarządzaniu zespołem .Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozwiązywania konfl iktów w zespole
10.Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem
- Zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w długofalowym zarządzaniu zespołem.- Tworzenie planu działania w zakresiewdrożenia zielonych kompetencji z uwzględnieniem innowacyjnych rozwiązań, zasady zdobywania przewagi nad konkurencją. . Ćwiczeniapraktyczne – opracowanie strategii zrównoważonego zarządzania zespołem, z uwzględnieniem specyfi ki różnych działów fi rmy(handlowy, administracyjny, serwisowy,księgowość
11.Podsumowanie i ewaluacja
- Przegląd najważniejszych zagadnień poruszonych w trakcie szkolenia.- Indywidualne plany wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności wmiejscu pracy.- Feedback od uczestników
12.Walidacjausługiszkoleniowej -test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Podstawy transformacji ekologicznej | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zielone kompetencje w pracy zespołu | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Case study oraz dyskusja grupowa | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Komunikacja wtzw. „zielonymzespole | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Delegowanie zadań | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i ewaluacja. Omówienie wypracowanych rozwiązań na konkretnych przykładach | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacjausługiszkoleniowej -test teoretyczny | Prowadzący Bartłomiej Łańcucki | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 366,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 366,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Łańcucki
Od 16 lat prowadzi własne działalności w różnych dziedzinach biznesu. Jego firmy niejednokrotnie zdobywały nagrody w nagrody w gospodarczych konkursach. Przez 15 lat właściciel firmy informatycznej doradzającej w sektorze s MŚP(również z sektora handlu) w zakresach sprzedaży, księgowości, logistyki, HR. Od wielu lat realizuje szkolenia w zakresie umiejętności interpersonalnych i menedżerskich, bezpieczeństwa danych, przepływu dokumentów i informacji, sprzedaży, strategii marketingowych (w tym e-commerce) w firmach. Aktualnie doradza mikro i małym firmom, jest również członkiem rady KIPH. Wiele lat doświadczenia menadżerskiego, oraz trenerskiego. Prócz niezliczonej ilości szkoleń z rozwiązań IT dedykowanym firmom oraz doradztw wykonanych w zakresie optymalizacji modeli biznesowych, szkolił również z takich kompetencji jak komunikacja interpersonalna, komunikacja w zespole, zarządzeni zespołem, tworzenie synergicznych zespołów. Szkolił takie marki jak: Geberit, Koło, T-mobile, Bank Pocztowy i wiele innych. Jego obszar specjalizacji to: Rozwój osobisty ,komunikacja, coaching interpersonalny, efektywność osobista. analiza biznesowa, doradztwo biznesowe, kształtowanie modeli biznesowe, optymalizacja procesów w firmach. Trener posiada 8 letnie doświadczenie w zakresie znajomości problemów sektora e- handlu prowadzenia szkoleń z e-commercu. Ponadto od 10 lat jest certyfi kowanym trenerem biznesu.
Marta Żebrowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godz. lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości i zaangażowania grupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Jest prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi ,rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, ,doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność: czat, ankiety, sesje Q&A. Podczas szkolenia realizowanego online będą nagrywane sesje, a uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe dostarczone w formie cyfrowej.
Czas trwania wynosi 24 godz. lekcyjne po 45 minut, co stanowi 18 godz. zegarowych.