Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, kierownicy zasobów ludzkich (HR Managers), specjaliści ds. HR, liderzy zespołów, szkolenie kierowane do pracodawców i osób przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji16-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy" przygotowuje do samodzielnego wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym, a także przygotowuje do samodzielnej pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomiePolski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Omawia skuteczność różnych strategii HR w kontekście globalnych trendów i lokalnych warunków rynkowych, opisuje podstawowe mechanizmy globalizacji, migracji, oraz innowacji technologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmyz jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Opisuje programy szkoleniowe, programy motywacyjne, polityki work-life balance, oraz inicjatywy związane z różnorodnością i inkluzją, omawia podstawowe korzyści z wdrożenia konkretnych programów HR, takie jak zwiększenie zaangażowania pracowników, poprawa retencji, podniesienie kwalifikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnejwłasnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Opisuje kilka innowacyjnych rozwiązań w polityce personalnej, takich jak programy elastycznego czasu pracy, platformy do zarządzania talentami, systemy feedbacku w czasie rzeczywistym, opracowuje podstawowy plan wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w swojej firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystanieminnowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby organizacji związane z innowacjami HR i przedstawić podstawowe propozycje zmian, planuje kompleksową analizę potrzeb organizacji, zidentyfikować obszary wymagające innowacji oraz zaplanować inicjatywy związane z wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy,niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe źródła oporu przed zmianami, takie jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji, zmiany w organizacji, stosuje podstawowe metody identyfikacji obaw pracowników i źródeł oporu, takie jak ankiety, rozmowy z pracownikami, analiza opinii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. 30 minut przerwy na jeden dzień szkoleniowy. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w liczbie 22 godzin dydaktycznych. Każdy uczestnik musi posiadać dostęp do komputera z Internetem. Uczestnikom zostanie przesłany link do videokonferencji na platformie google meet.
Moduł 1
-Przeprowadzenie szczegółowej analizy potrzeb różnych grup pracowniczych i interesariuszy, uwzględniając aspekty takie jak płec, wiek, pochodzenie etniczne i poglądy.
-Diagnozowanie źródeł oporu przed zmianami, takich jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji itp.
-Opracowanie indywidualnych programów HR ukierunkowanych na zaspokojenie potrzeb różnych grup pracowniczych i integrację pracowników w ramach organizacji.
Moduł 2
-Uwzględnienie innowacyjnych rozwiązań i procesów HR w planowaniu programów.
-Identyfikacja potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup interesariuszy w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR.
-Regularna komunikacja z zainteresowanymi stronami w celu omówienia działań związanych z wdrażaniem zmian i uwzględnienie ich opinii.
-Skuteczne eliminowanie przejawów oporu przed zmianami poprzez odpowiednie wsparcie i szkolenia dla pracowników.
Moduł 3
-Kształtowanie pozytywnego nastawienia do zmian poprzez edukację i informowanie współpracowników o korzyściach płynących z nowych rozwiązań HR.
-Sesja Pytań
-Praca w grupach
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł 1 (w tym 30 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł 2 (w tym 30 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 18-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł 3 (w tym 10 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,45 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kuk
Realizuje projekty unijne z zakresu nowoczesnego nauczania w szkolnictwie na poziomie podstawowym, ukierunkowane na rozwój umiejętności społecznych. Prowadzi szkolenia z zakresu: Przechodzenia przez zmiany, Budowania efektywnych zespołów w ramach synergii grupowej, Treningu personalnego, Kreowania zachowań i postaw przedsiębiorczych, Technik skutecznych negocjacji handlowych B&B i B&C oraz Elementów Psychologii Komunikacji.
Od sześciu lat pracuje nad wykorzystaniem coachingu w relacjach interpersonalnych na różnych poziomach (handel, usługi, edukacja). Pracował jako koordynator w międzynarodowym projekcie "Directing Life Change" skierowanym do osób 40+ z "załamaną karierą zawodową". W ciągu ostatnich sześciu lat w jego szkoleniach wzięło udział ponad 3500 osób - w tym 480 godzin warsztatów z zakresu business-coachingu i life-coachingu. Szkolenia prowadzone są w języku polskim i rosyjskim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma tematyczne materiały dydaktyczne w postaci skryptów oraz prezentacji w formie pdf, przesłanych na adrese-mail, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do testu sprawdzającego. Na test uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wraz z Uczestnikami szkolenia terminie.
Nazwa podmiotu prowadzącego walidację: ERNABO Adrian Flak.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne: Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędneoprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
- pakiet Microsoft Offi ce, Libre Offi ce, Open Offi ce
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik -mminimalna prędkość łącza: 512KB/sek
Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie to google meet..
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.