Język włoski A2 / 75h / Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1 / grupa max.6-osobowa
Język włoski A2 / 75h / Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1 / grupa max.6-osobowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- osoby, które chcą nauczyć się płynnie posługiwać językiem włoskim w życiu codziennym
- które posiadają podstawową wiedzę z zakresu języka włoskiego na poziomie A1
- które planują uzupełnić, podwyższyć bądź zaktualizować kompetencje
- usługa adresowana również do uczestników projektu „Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A2 (CEFR). Kurs przygotowuje do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy, doskonalenia i dalszego rozwoju sprawności językowych z naciskiem na tworzenieprostych tekstów ustnych i pisemnych, motywowania do samodzielnej pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat rodziny, miejsca zamieszkania, zawodu, czasu i miejsca pracy, podróży; • informacje w krótkich zapowiedziach, opowiadaniach, dane dotyczące jakiegoś kraju; • sygnały czasowe, wywiady na temat uczelni i wykształcenia, opisy osób, wypowiedzi o planach i doświadczeniach; • informacje zawarte w usłyszanych opowiadaniach, proste polecenia, temat w tekstach wiadomości; • proste instrukcje obsługi różnych urządzeń i przyrządów; • ton uprzejmy lub nieuprzejmy; • argumenty za i przeciw i umiem je uporządkować. | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi zawartego w krótkich, wyraźnych, prostychprzekazach, ogłoszeniach, zawierających wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczącego życia codziennego (np. informacji o osobie, rodzinie, geografii regionu, zatrudnieniu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • proste informacje na tematy osobiste i najbliższego otoczenia, na temat danego kraju, filmu, lub wydarzenia; • treść krótkiego opowiadania; • porządek chronologiczny w opowiadaniach; • określone informacje w tekście i potrafi je porównać; • istotne informacje zawarte w diagramach i odnoszącym się do nich tekście; • proste porady i wskazówki zawarte w tekstach; • informacje w instrukcji obsługi urządzenia lub przyrządu. Potrafi: • wybrać z wielu informacji właściwą dla konkretnej sytuacji; • uporządkować argumenty za i przeciw. | Kryteria weryfikacji CZYTANIE krótkich, prostych tekstów w celu znalezienia ogólnej i szczegółowej,przewidywalnej informacji, w prostych codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • napisać prosty życiorys, wiadomość, prosty list osobisty; • napisać krótki tekst z opisem osoby, miejsca, przedmiotu; • opisać ważne etapy życiowe, napisać o podróży; • uporządkować myśli i notatki i na ich podstawie napisać krótki tekst na temat jakiegoś doświadczenia czy przeżycia; • opisać wydarzenie; • zapisać i przekazać ważne informacje z rozmowy telefonicznej; • opisać powody podróży, doświadczenia i wrażenia z pobytu w innym kraju; • opisać proste funkcje urządzeń i przyrządów; • krótko opisać fotografię przedstawiającą jakieś miejsce; • odpowiedzieć pisemnie na zaproszenie, wyrażając zgodę lub odmowę | Kryteria weryfikacji PISANIE listów nieformalnych i listów formalnych typu wniosek, podanie lub prośba.Sporządzanie opisów miejsc, zdarzeń, osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • mówić o sobie, swojej uczelni, wykształceniu, miejscu zamieszkania, rodzinie; • przedstawiać znajomych i przyjaciół; • opisać swój kraj i typowe zwyczaje; • wyrazić uczucia takie, jak radość, rozczarowanie; • rozmawiać o marzeniach, przyjaźni, planach i doświadczeniach; • formułować uprzejme prośby, wyrażać przypuszczenia, propozycje, porady; • pośredniczyć w prostych rozmowach pomiędzy osobami posługującymi się innymi językami; • wyrazić własne zdanie i uzasadnić je; • przekazać polecenia i informacje z rozmowy telefonicznej; • negocjować terminy; • udzielać informacji na podstawie wiedzy z tekstów; • opisać działanie i funkcję prostych urządzeń i przyrządów. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w sytuacjach codziennych i rutynowych, wymagającychprostych bezpośrednich informacji na znane tematy; radzenie sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie zrozumie się wszystkiego i nie umie się jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Uczelnia, nauka urzędy i instytucje, podróże i turystyka;
Praca i wypoczynek, dom – wyposażenie i funkcjonowanie;
Rodzina – relacje i życie rodzinne;
Życie towarzyskie i służbowe (nauka, praca);
Położenie geograficzne, życie codzienne w różnych kulturach;
Zdrowie;
Pogoda, klimat;
Zachowanie i postawy własne i innych osób;
Wydarzenia publiczne i fakty z życia prywatnego;
Reakcje, przeżycia, spotkania i życie towarzyskie;
Kultura, książki, filmy, sztuka.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Zapraszanie/ przyjmowanie zaproszeń;
• Formułowanie propozycji, sugestii, próśb w formie ustnej i pisemnej (również w
listach formalnych);
• Formułowanie prośby o powtórzenie;
• Przeliterowanie, prośba o wyjaśnienie;
• Porównywanie (cechy fizyczne, relacje ilościowe);
• Formułowanie uprzejmych pytań o konkretne informacje, opinię innych osób;
• Wybieranie i analizowanie informacji pod kątem ich przydatności dla własnych
celów;
• Relacjonowanie opinii innych osób;
• Streszczanie dłuższych relacji;
• Opisywanie związków pomiędzy czynnościami, wykonywanymi zwyczajowo, w
chwili obecnej, w określonym momencie w przeszłości, przed chwilą, powtarzających
się, dynamicznych, itp.;
• Wyrażanie swoich opinii i uczuć;
• Porównywanie (wrażenia subiektywne, preferencje, upodobania);
• Zgadzanie się i nie zgadzanie z czyjąś opinią;
• Formułowanie i uzasadnianie swojej opinii, argumentowanie;
• Wyrażanie różnego stopnia pewności;
• Akceptacja, odmowa, perswazja.
Materiał leksyklano-gramatyczny:
Congratulazioni! Complimenti! Stopniowanie przymiotników;
Superlativo assoluto – issimo Che + przymiotnik: Che bello! Come + przymiotnik: Come sei
bravo!
Auguri! Buon Natale! Che cosa vuol dire? Che cosa hai detto? Puo scriverlo?
Zaimki wskazujące i dzierżawcze, miejsce zaimka dzierżawczego w zdaniu, przymiotniki;
Rodzajniki i przyimki z nazwami własnymi; al Nord; nell’Italia centrale; a 50 km da Roma
Che tempo fa?
Zdania bezpodmiotowe: Piove, Fa caldo itp.;
Przyimki, kwestia obecności lub pominięcia rodzajnika;
Użycie czasu przeszłego dokonanego passato prossimo, czasu przeszłego niedokonanego
imperfetto i zaprzeszłego trapassato prossimo;
Przysłówki czasu, ich miejsce w zdaniu;
Da un po’ di tempo, da quando..., 10 anni fa, per 2 settimane, poi, dopo che, fino a;
Konstrukcje prima di uscire, prima di parlare, prima di esser uscito/a/i/e, prima di aver
parlato;
Cominciare a / finire di + bezokolicznik;
Niektóre formy nieregularne liczby mnogiej rzeczowników (głównie rzeczowniki oznaczające
części ciała);
Stopniowanie przymiotników, wyrażenia idiomatyczne (fresco come una rosa);
Pronomi indiretti (zaimki w funkcji dopełnienia dalszego) – mi, ti, gli, le, ci, vi;
Elizja i apokopa;
Continuare a, Smettere di;
Czas przyszły prosty (futuro semplice) i czas przyszły złożony (futuro anteriore);
(Non) sono d’accordo perché... ;
Przymiotniki określające uczucia (contento, triste, disperato, itp.), ho mal di/ mi fa male;
Zaimki względne: che, cui, chi; pytające che, chi oraz quale;
E meglio + bezokolicznik. É piu facile + bezokolicznik;
Che ne dici di andare al cinema? Vuoi venire... ;
Sei sicuro? Che ne pensi? Ci credi? Mi puo dire?
Czasy przeszłe: passato prossimo/imperfetto trapassato prossimo, presente storico;
Siccome, perché/perció, e per questo;
Przysłówki czasu. Dopo che....Nel 1945; all’eta di 13 anni; in seguito a ...; nell’anno
seguente....
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka
Ukończona filologia romańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach programu "Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma/ rodzaj komunikatora za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: Skype lub ZOOM.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecane jest 4 rdzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane jest 4GB); system operacyjny Windows 8 (zalecany jest Windows 10), MAC OS wersja 10.13 (zalecana jest najnowsza wersja); przeglądarka: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe 1,5 Mbps (zalecane jest 2,5 Mbps); Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki;