Język włoski A1 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Język włoski A1 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Identyfikator projektuNowy start w Małopolsce z EURESEM
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące opanować język włoski w stopniu podstawowym z uwzględnieniem zagadnień z życia codziennego.
- usługa adresowana również do uczestników projektu „Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A1 (CEFR). Kurs przygotowuje do pobudzania motywacji do nauki języka,rozwinięcia możliwości słuchowych i artykulacyjnych oraz pamięci, poznawania nowego słownictwa, wyrażeń oraz zwrotów związanych z otoczeniem słuchacza i jego codziennymi czynnościami, rozwinięcia umiejętności samokształcenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie : • dane personalne osoby, informacje na temat wyglądu zewnętrznego, charakteru, usposobienia; • informacje na temat wykonywanego zawodu, miejsca pracy, kwalifikacji potrzebnych do objęcia konkretnego stanowiska; • prostą rozmowę na temat jedzenia, posiłków, ulubionych potraw; • rozmowę na temat miejsca zamieszkania, swojej dzielnicy, miasta; • wyjaśnienia dotyczące położenia obiektu w mieście, wskazówki, jak tam dotrzeć; • opowiadanie na temat codziennych czynności, rozkładu dnia i tygodnia; • rozmowę na temat rodziny, zainteresowań, sposobu spędzania wolnego czasu, uprawianych sportów; • komunikaty o godzinie odjazdu i przyjazdu, podane godziny funkcjonowania urzędów; • polecenia i proste zwroty, pytania związane z moją osobą, najbliższym otoczeniem, studiami i pracą | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dialogów, nagrań, wyrażeń dotyczących informacji o sobie, rodzinie,najbliższym otoczeniu, gdy mówi się wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • dane personalne w formularzu, paszporcie; • podstawowe napisy na tablicach informacyjnych w urzędach, informacje na temat towarów w sklepach, menu w restauracji; • informacje na planie miasta, tablicach ogłoszeń, ogłoszeniach w muzeum lub na dworcu; • prosty opis w folderze turystycznym i przewodniku; • nieskomplikowane informacje zawarte liście prywatnym, pocztówce, e-mailu; • prosto sformułowane nakazy i zakazy w miejscach publicznych | Kryteria weryfikacji CZYTANIE informacji i opisów, np. nazw, oraz bardzo prostych zdań, np. w ogłoszeniach,na plakatach lub w katalogach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • wypełnić formularz w hotelu, wniosek o wydanie legitymacji studenckiej; • przeliterować swoje imię i nazwisko; • napisać list do kolegi zawierający informacje o sobie, zainteresowaniach, wakacjach; • napisać e-mail, pocztówkę z wakacji; • napisać notatkę z informacją o miejscu spotkania, godzinie powrotu do domu | Kryteria weryfikacji PISANIE krótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy zdanymi osobowymi, narodowością, adresem, w np. hotelowym formularzu meldunkowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • przywitać się i pożegnać; • przedstawić się, zapytać o imię i nazwisko, pochodzenie, kierunek studiów, znajomość języków; • rozmawiać na temat swoich zainteresowań, studiów, pracy, czasu wolnego; • porozumieć się w sklepie, w barze, restauracji; • zapytać o drogę, godziny otwarcia, połączenia komunikacyjne; • opowiedzieć o swoim rozkładzie dnia, zajęciach; • opisać swoje miasto, dzielnicę; • opowiedzieć o swojej rodzinie; • umówić się, ustalić czas i miejsce spotkania; • przeprowadzić prostą rozmowę telefoniczną | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jestprzygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoc w sformułowaniu wypowiedzi; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy o | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Ja i moi bliscy, przyjaciele, znajomi;
“Język klasowy” w trakcie zajęć;
Nazwy krajów, narodowości, zawodów, miejsc, wyposażenie mieszkania;
Zjawiska atmosferyczne – nazwy i opis;
Miasto: urzędy, usługi, miejsca publiczne i środki transportu;
Części ciała i opis człowieka;
Wyjazdy i ich organizowanie;
Wiek, zainteresowania/ hobby;
Czas/data, pory roku;
Czynności zwyczajowe i wykonywane obecnie;
Rozkład dnia;
Plany na przyszłość, dotychczasowe doświadczenia;
Relacje w rodzinie, studia, praca.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Przedstawianie się;
• Usprawiedliwianie się;
• Zadawanie uprzejmych pytań, próśb;
• Zwracanie się do znajomych i nieznajomych;
• Formułowanie powitań, pożegnań w krótkiej prywatnej korespondencji;
• Prośba o powtórzenia pytania, wyjaśnienie, przeliterowanie, sygnalizowanie
niezrozumienia;
• Określanie miejsca, w którym znajduje się dana osoba lub przedmiot;
• Zasięganie informacji, dotyczących np. godziny odjazdu, drogi, podstawowych
właściwości;
• Dowiadywanie się i udzielanie informacji dotyczących wieku, zawodu, adresu,
narodowości, numeru telefonu, adresu e-mailowego, adresu strony internetowej;
• Przedstawianie zwyczajowych czynności i częstotliwości ich wykonywania;
• Opisywanie wydarzeń i osobistych doświadczeń z bliskiej przeszłości;
• Przedstawianie planów i zamiarów;
• Określanie daty, godziny, czasu trwania;
• Przedstawianie nieskomplikowanej charakterystyki osób i przedmiotów;
• Wyrażanie zgody, jej braku, preferencji, upodobań, oceny, porównania;
• Wysuwanie propozycji, zwracanie się z prośbą, udzielanie rad, proponowanie
pomocy;
• Wyrażanie konieczności;
• Sygnalizowanie udziału w rozmowie;
• Wyrażanie odmiennej opinii;
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Buongiorno / Ciao/ Arrivederci/ Ci vediamo – zwroty formalne i nieformalne;
Formy grzecznościowe: tu/Lei. Lei si chiama; Mi chiamo;
Zaimki osobowe pełniące funkcję podmiotu;
Zaimki wskazujące;
Tryb rozkazujący: Ripeti, per favore. Poter +bezokolicznik: Puo ripetere? Come si scrive?
Che cosa vuol dire? itp.;
Użycie rodzajników nieokreślonych i określonych (articoli indefiniti e definiti);
Zaimki dzierżawcze, użycie rodzajnika (brak rodzajnika w połączeniu z rzeczownikami
określającymi pokrewieństwo);
Liczebniki, zaimki pytające Dove, Di dove, Quanti (anni hai), Che (lavoro fai);
Czas teraźniejszy (presente indicativo) czasowników regularnych, najczęściej używanych
nieregularnych, czas teraźniejszy czasowników zwrotnych;
Przysłówki częstotliwości: sempre, di solito, spesso, a volte, ogni tanto, raramente, mai, ogni
giorno, itp.;
Czas przeszły dokonany passato prossimo;
Ho intenzione di, penso di + bezokolicznik;
Zaimki pytające: Che ore sono? A che ora?, Quando?
Rodzaj i liczba rzeczowników;
Zgodność rodzaju i liczby z rodzajnikami, zaimkami wskazującymi, pytającym
quanti/quante?
Zaimki pytające: Quanto (costa/costano)? Quale? Che? Come?
Partykuła zaimkowa ci. Konstrukcja c’e/ci sono;
Przyimki: in, a, da, per, tra/fra, su, di; połączenie z rodzajnikami (formy ściągnięte): nel, alla,
itp.;
Zaimki i przysłówki miejsca: sopra, vicino a , sotto, lontano da, dentro, a destra, a sinistra,
dietro, di fronte, accanto a, davanti a, qui, li Dove e la stazione, fermata?
Konstrukcja : Mi piace/ Mi dispiace, ma non posso z rzeczownikiem lub przymiotnikiem;
Molto/poco; anche/neanche;
Preferisco. Stopień wyższy i najwyższy (superlativo assoluto) przymiotników: e piu bella di
Lisa/e bellissima;
Potere + bezokolicznik;
Sono / non sono d’accordo. Mi dispiace, ma non posso... ;
Avere bisogno di + bezokolicznik;
Dovere + bezokolicznik;
Mi puoi aiutare?
Davvero? Si, hai ragione, e interessante, itp.;
Wyrażenia: secondo me invece, (non) sono d’accordo, non hai ragione, Io invece... .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka
Ukończona filologia romańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach programu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma/ rodzaj komunikatora za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: Skype lub ZOOM.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecane jest 4 rdzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane jest 4GB); system operacyjny Windows 8 (zalecany jest Windows 10), MAC OS wersja 10.13 (zalecana jest najnowsza wersja); przeglądarka: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe 1,5 Mbps (zalecane jest 2,5 Mbps); Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki;