Akademia HR- Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy.
Akademia HR- Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach oraz wszystkich osób zainteresowanych tym tematem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie "zielonej gospodarki". Uczestnik wdraża rozwiązania gwarantujące rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywnie włącza w procesy rozwojowe wszystkie grupy społeczne, kulturowe i wiekowe reprezentowane wśród pracowników, dając możliwość czerpania korzyści z realizacji celów firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy identyfikują założenia zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wyjaśniają pojęcie zrównoważonego rozwoju jak i jego główne założenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikują potrzeby rozwojowe organizacji i przekładają je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Wskazują przykłady potrzeb rozwojowych organizacji oraz wybierają najważniejsze z nich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy wymieniają wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń "zielonej gospodarki". | Kryteria weryfikacji Zidentyfikują i zilustrują najważniejsze wyzwania polityki personalnej, opisując jak można im sprostać w kontekście "zielonej gospodarki" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy analizują , aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Ocenią i przedstawią aktualne trendy na rynku pracy, omawiając ich wpływ na kształtowanie nowoczesnej polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzują wszystkie elementy diagnozy potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR. | Kryteria weryfikacji Opisują wybrane elementy diagnozy potrzeb interesariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikują poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Określają główne czynniki wpływające na satysfakcję pracowników i wyjaśniają, jak zrównoważony rozwój wpływa na te czynniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisują elementy kompleksowej strategii procesów hr, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikują elementy strategii HR w zwiększeniu zaangażowania pracowników w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazują precyzyjne wskaźniki we wdrażaniu strategii hr. Dostosowują ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Definiują kluczowe wskaźniki sukcesu, opisują efekty działań podjętych w ramach strategii hr oraz sposobu ich dostosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przedstawia elementy planu i wdrażania procesów rozwojowych z obszaru HR oraz pozyskują dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Sporządzają plan i sposób wdrażania procesów rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzują rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymieniają najważniejsze rozwiązania ukierunkowane na łączeniu efektywności organizacji a konkretnymi korzyściami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikują elementy które powinien zawierać firmowy kodeks etyczny, Charakteryzują wartości ważne dla kultury organizacji, przekładając je na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Wyodrębnią i uzasadnią kluczowe elementy firmowego kodeksu etycznego oraz zaprojektują program kształcenia etycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtują partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników w firmie- w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Zaproponują działania sprzyjające budowaniu partnerskich relacji między HR a współpracownikami, w tym z Zarządem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwijają w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji Przedstawią przykłady inicjatywy zwiększających wrażliwość proekologiczną i odpowiedzialność za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczą zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Interpretują i wyjaśniają zasady zrównoważonego rozwoju, szczególnie w kontekście ich zastosowania w procesach HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I Dzień
- Pre-test. Bilans kapitału ludzkiego – trendy, wyzwania i rekomendacje dla rynku pracy.
- Rozpoznawanie i analiza istotnych zjawisk w obszarze rynku pracy i ich relacje
z polityką HR. - Zmienność, niepewność, elastyczność.
- Innowacyjność.
- Zarządzanie potencjałem ludzi w sytuacji nieustannej zmiany – profesjonalizacja HR.
- Wiek i zdrowie pracowników – kompetencje zdrowie fizyczne i psychiczne, aktywność zawodowa.
- Różnorodność zasobów pracy – niepełnosprawność, obcokrajowcy, struktura zatrudnienia wg płci.
- System motywacyjny i wynagrodzenia.
II Dzień
- Rekrutacja i selekcja – przykładowe klasyfikacje
- Definiowanie stanowiska.
- Charakterystyka kandydata.
- Określanie kryteriów selekcji.
- Planowanie i realizacja procesu rekrutacji i selekcji.
- Poszukiwanie i wybór pracownika.
- Jak uniknąć pułapek wynikających z błędów poznawczych w procesie rekrutacji i selekcji.
- Efektywny onboarding - dobre praktyki oraz case study
III Dzień
- Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością.
- Równouprawnienie w regulacjach prawnych.
- Społeczne i gospodarcze czynniki kształtujące stosunek do różnorodności i wielokulturowości w organizacji.
- Świadomość kulturowa.
- Akulturacja. Wpływ różnorodności na nastroje i atmosferę w organizacji.
- Komunikacja miedzykulturowa.
- Konflikt pokoleń czy nowy potencjał rozwojowy?
- Zarządzanie różnorodnością na rzecz zaangażowania i jakości podejmowanych decyzji. Post-test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre-test. Bilans kapitału ludzkiego – trendy, wyzwania i rekomendacje dla rynku pracy. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Rozpoznawanie i analiza istotnych zjawisk w obszarze rynku pracy i ich relacje z polityką HR. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Zmienność, niepewność, elastyczność. Innowacyjność. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Zarządzanie potencjałem ludzi w sytuacji nieustannej zmiany – profesjonalizacja HR. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przerwa | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Wiek i zdrowie pracowników – kompetencje zdrowie fizyczne i psychiczne, aktywność zawodowa. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Różnorodność zasobów pracy – niepełnosprawność, obcokrajowcy, struktura zatrudnienia wg płci. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 System motywacyjny i wynagrodzenia. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Rekrutacja i selekcja – przykładowe klasyfikacje | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Definiowanie stanowiska. Charakterystyka kandydata. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Określanie kryteriów selekcji. Planowanie i realizacja procesu rekrutacji i selekcji. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Poszukiwanie i wybór pracownika. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Jak uniknąć pułapek wynikających z błędów poznawczych w procesie rekrutacji i selekcji. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Efektywny onboarding - dobre praktyki oraz case study. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością. Równouprawnienie w regulacjach prawnych. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Społeczne i gospodarcze czynniki kształtujące stosunek do różnorodności i wielokulturowości w organizacji. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Świadomość kulturowa. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Akulturacja. Wpływ różnorodności na nastroje i atmosferę w organizacji. Komunikacja międzykulturowa. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Konflikt pokoleń czy nowy potencjał rozwojowy? | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Zarządzanie różnorodnością na rzecz zaangażowania i jakości podejmowanych decyzji. Post- test. | Prowadzący Bartosz Węcki | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 140,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 140,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Węcki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. godzina = 60 minut.
Warunkiem uzyskania zaświaczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy z obszaru głównych wyzwań i trendów na polskim rynku pracy.
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.