Szkolenie: KOKPITY MENEDŻERSKIE I WIZUALIZACJA DANYCH W EXCELU
Szkolenie: KOKPITY MENEDŻERSKIE I WIZUALIZACJA DANYCH W EXCELU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- osoby zajmujące się lub rozpoczynające przygotowanie raportów, prezentacji, które chcą zacząć stosować lub wzbogacić swoje zestawienia o wizualizację informacji zarządczej,
- osoby, które chcą zautomatyzować raportowanie przy użyciu kokpitów menedżerskich z zastosowaniem narzędzi wizualizacji informacji zarządczej,
- usługa jest również adresowana do Uczestników Projektu: "Kierunek – Rozwój",
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera oraz posiadanie MS Excel minimum 2013 z PowerQuery.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "KOKPITY MENEDŻERSKIE I WIZUALIZACJA DANYCH W EXCELU" przygotowuje uczestników do samodzielnych działań w zakresie tworzenia interaktywnych kokpitów menedżerskich pozwalających na monitorowanie wydajności organizacji, a więc bieżące udostępnianie informacji odnośnie operacyjnych działań organizacji i potencjalnych odchyleń od wdrożonej strategii działania oraz do samodzielnej efektywnej wizualizacji danych w Excelu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy wykresów i ich dobór do prezentowanych danych | Kryteria weryfikacji Rozróżnia typy wykresów wbudowanych w Excelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poznaje zasady doboru typu wykresu do prezentowanych danych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody modyfikacji poszczególnych części składowych wykresu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje formatowanie warunkowe i formatowanie niestandardowe | Kryteria weryfikacji Stosuje reguły formatowania warunkowego danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady budowania formatów niestandardowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia reguły formatowania warunkowego z zastosowaniem formuł | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zastosowanie tabel i wykresów przestawnych do budowania kokpitów raportowych | Kryteria weryfikacji Omawia zasady budowania kokpitów raportowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia zastosowanie fragmentatorów w kokpitach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przytacza funkcje pracujące na tabelach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Upowszechnia wzorce właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim | Kryteria weryfikacji Poprawnie interpretuje kulturę organizacyjną w swojej instytucji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Akceptuje kulturę organizacyjną w środowisku pracy i dostosowuje się do jej norm | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykonuje zadania oraz formułuje i rozwiązuje problemy z wykorzystaniem nowej wiedzy | Kryteria weryfikacji Dostosowuje sposób rozwiązywania problemów do oczekiwań i możliwości organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zapewnia działania zastępcze w przypadku braku możliwości realizacji zadań w formie pierwotne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dostrzega alternatywne rozwiązania problemu znając jednocześnie mocne i słabe strony każdego z nich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Zasady budowania kokpitów menedżerskich
- Wizualizacja informacji zarządczej – standardowe wykresy dostępne w Excelu (kaskadowy, lejkowy, mapa drzewa, pierścieniowy, radarowy, kołowy, bąbelkowy)
- Wizualizacja informacji zarządczej – zaawansowane wykresy (pistoletowy, panelowy, lizakowy, Tornado, slope, Gantta)
- Narzędzie PowerMap – wizualizacja danych na mapach
- Zastosowanie formatowania warunkowego w dashboardach (mapa ciepła, ikony, paski danych).
- Formatowanie warunkowe z użyciem formuł i funkcji
- Zastosowanie formatów niestandardowych
- Niestandardowe wizualizację KPI używane w kokpicie: prędkościomierz, sygnalizator świetlny, termometr
- Zastosowanie wykresy przebiegu w czasie
- Ikony w dashbordach
- Dashboardy z wykorzystaniem tabel przestawnych (fragmentator, oś czasu)
- Zastosowanie dodatku mapy w kokpicie
- Funkcje Excela wykorzystywane przy budowaniu dashboardów
- Zastosowanie kontrolek formularza w kokpitach
- Ustawienia drukowania kokpitu
- Zabezpieczenie kokpitu
- Walidacja
Przykładowe case study:
- Stworzenie mapy ciepła dla średnich cen towarów przy użyciu formatowania warunkowego
- Wizualizacja zmiany w czasie wielkości sprzedaży na terenie Polski przy użyciu narzędzia Mapa 3D
- Wizualizacja wielkości sprzedaży i marzy % dla produktów na jednym wykresie
- Kokpit operacyjny do zarządzania call center
- Kokpit strategiczny sprzedażowy
- Kokpit analityczny do rozliczenia kosztów w stosunku do założonych budżetów z możliwością wyboru danej komórki organizacyjnej w firmie (MPK)
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. Dodatkowo w trakcie szkolenia przewidziane są dwie przerwy 15 minutowe oraz jedna przerwa lunchowa trwająca 45 minut. Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć.
Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych) trwająca 1 godzinę dydaktyczną. Wyniki testów cyfrowych generowane są automatycznie przez system, od razu po zakończeniu walidacji.
Wymagany poziom obecności na zajęciach 80-100% (w zależności od wymagań operatora).
Do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera oraz posiadanie MS Excel minimum 2013 z PowerQuery.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zasady budowania kokpitów, wizualizacja informacji zarządczej, narzędzie PowerMap – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Zastosowanie formatowania warunkowego w dashboardach, formatowanie warunkowe, formaty niestandardowe, wizualizacje KPI – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Wykresy przebiegu w czasie, ikony, dashboardy z tabelami przestawnymi, dodatek mapy w kokpicie – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Budowanie dashboardów, kontrolki formularza, drukowanie i zabezpieczenie kokpitu – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto790,00 PLN
- Koszt usługi netto790,00 PLN
- Koszt godziny brutto79,00 PLN
- Koszt godziny netto79,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Próchnicki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe wykładowcy w tym np.:
- skrypty i autorską prezentację,
- scenariusze,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF lub/i Excel,
- zadania i ćwiczenia,
- materiał dydaktyczny "Umiejętności i kompetencje społeczne".
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie poprzez BUR oraz bezpośrednio na stronie www.frr.pl w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Informacje dodatkowe
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut).
Uczestnik jest zobowiązany przed rozpoczęciem zajęć zapoznać się z dokumentem: "Materiał dydaktyczny – umiejętności i kompetencje społeczne".
W sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, jak również w przypadku problemów technicznych prosimy uczestników szkolenia o kontakt pod numerem telefonu stacjonarnego (32)3530926 lub (22)5831000 lub z opiekunem szkolenia.
Oświadczam, że firma Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o. (NIP 5213544873) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa pod numerem 1050K i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (usługa szkoleniowa zwolniona z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004 r.).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu: „Kierunek – Rozwój”.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- szkolenie będzie realizowane na platformie ClickMeeting (www.clickmeeting.com/pl), która działa w przeglądarce internetowej (należy posiadać aktualną wersją przeglądarki: google chrome/ firefox/ opera/ safari lub Edge),
- komputer/laptop/tablet prawidłowo połączony ze sprawnymi: głośnikami, mikrofonem oraz kamerą,
- Internet o minimalnej prędkości pobierania 2 Mb/s (weryfikacja: https://www.speedtest.pl/),
- komputer/laptop/tablet z wgranym systemem Windows lub iOS i aktualną wersją ww. przeglądarki internetowej.
- zainstalowany program MS Excel (wersja minimum 2013) z PowerQuery.
Usługa jest dostępna na wszystkich urządzeniach (laptop, tablet czy telefon komórkowy) posiadających stały dostęp do Internetu.
Uczestnicy otrzymają link dostępu do szkolenia, na maksymalnie 12 godzin przed rozpoczęciem szkolenia. Otrzymany link będzie aktywny do czasu zakończenia szkolenia.
Usługa będzie rejestrowana i nagrywana w celu monitoringu. Nagranie będzie udostępnione (na ograniczony czas) uczestnikom po uprzednim wyrażeniu zgody wykładowców i uczestników w celu utrwalenia efektów kształcenia.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.