Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych do awansu w dziale HR, a zwłaszcza do tych menadżerów, którzy są zainteresowani tematami związanymi z wykorzystaniem potencjału pracowników z różnych pokoleń jak równie możliwościami wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji;zapewnieniem poszczególnym grupom
wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju; budowaniem rozwiązań opartych o intermentoring; przeciwdziałaniem procesom związanym z wypaleniem zawodowym. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do efektywnego wykorzystanie zasobów ludzkich wprzedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. Nabywa wiedzy związanej z oczekiwaniami i aspiracjami rozwojowymi różnych grup wiekowych pracowników.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo gruppracowników. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwańpracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego TestuDecyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżącowyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Definicje zarządzania wiekiem
2. Cel zarządzania wiekiem
3. Czy wiek faktycznie ma znaczenie? Konsekwencje zmian demograficznych dla rynku pracy w Polsce
4. Powody zainteresowania pracodawców zarządzaniem wiekiem
5. Obszary i narzędzia zarządzania wiekiem Charakterystyka różnych grup wiekowych (styl pracy poszczególnych grup wiekowych, mocne i słabe strony poszczególnych grup wiekowych
6. Narzędzia zarządzania wiekeim -Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
7. Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej (Akty prawne UE)
8. Praktyczne rady dla organizacji planujących wdrożenie w/w narzędzi/Monitorowanie efektów/
9. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników we wszystkich segmentach wiekowych (Praktyczne rady dla przedsiębiorstw planujących wdrożenie)
10. Korzyści dla organizacji wynikające ze spójnej strategii zarządzania wiekiem w organizacji
11. Intermentoring, definicja, wykorzystanie, praktyczne narzędzia stosowania w firmie
12. Kompleksowe podejście do systemu zarządzania wiekiem (Czynniki sprzyjające wdrożeniu strategii zarządzania wiekiem/Przykłady stosowania strategii zarządzania wiekiem
13. Przykłady dobrych praktyk na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+, dobre praktyki stosowane w krajach UE, case study
14. Narzędzia przydatne do tworzenia strategii zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwie , dobre praktyki zarządzania wiekiem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Pre Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Definicje zarządzania wiekiem - wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Czy wiek faktycznie ma znaczenie? Konsekwencje zmian demograficznych dla rynku pracy w Polsce- wykład, dyskusja, praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Powody zainteresowania pracodawców zarządzaniem wiekiem- wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Obszary i narzędzia zarządzania wiekiem Charakterystyka różnych grup wiekowych (styl pracy poszczególnych grup wiekowych, mocne i słabe strony grup wiekowych praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Narzędzia zarządzania wiekeim - Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwa ch, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.- ćwiczenia | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej (Akty prawne UE) - wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej (Akty prawne UE) - wykład, praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników we wszystkich segmentach wiekowych (Praktyczne rady dla przedsiębiorstw planujących wdrożenie)- ćwiczenia, praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Intermentoring, definicja, wykorzystanie, praktyczne narzędzia stosowania w firmie - wykład | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Kompleksowe podejście do systemu zarządzania wiekiem (Czynniki sprzyjające wdrożeniu strategii zarządzania wiekiem/Przykła dy stosowania strategii zarządzania wiekiem - wykład, ćwiczenia | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Korzyści dla organizacji wynikające ze spójnej strategii zarządzania wiekiem w organizacji Wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przykłady dobrych praktyk na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+, dobre praktyki stosowane w krajach UE, case study- ćwiczenia | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Praktyczne rady dla organizacji planujących wdrożenie w/w narzędzi/Monitor owanie efektów/- ćwiczenia, współdzielenie ekranu, praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Narzędzia przydatne do tworzenia strategii zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwi e , dobre praktyki zarządzania wiekiem- wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja, Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 520,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 520,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Reisch-Klose
Twórczyni autorskiej gry coachingowo – rozwojowej PO MOC, WYPRAWA W GŁĄB SIEBIE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formie e-podręczników, plików dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie oraz materiałów VOD i prezentacje.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu szkolenia oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 14 godzin zegarowych w tym teorii, 7 godzin 6 godzin 30 minut praktyki i 30 minut przerwy łącznie.
Przewidziano przerwę 15-minutową po czterech godzinach szkolenia. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa bedzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 26.11.2024 (godz. 8:00) do 27.11.2024 (godz. 15.00.). MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G) NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+ MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon